Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2008, 12:38   #121
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Deze verdekte regularisatie zal trouwens ernstige gevolgen hebben.Er gaan hier nogal een pak "hongerstakers" aanspoelen.

http://www.deredactie.be/cm/de.redac..._hongerstakers

De basiliek van Koekelberg heeft een veel grotere capaciteit. Allen daarheen.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 12:38   #122
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Hola .
Ten eerste reageerde ik op de iets of wat simplistische stelling dat :

Wat simpelweg wil zeggen , geef ze papieren en laat ze maar rondlopen .
Dus voor hem maakt de achtergrond van de illegaal niet eens uit ... Voor u ook niet ? Of gaat u er mee akkoord dat er een grondig onderzoek moet gebeuren vooraleer een "vluchteling" ook maar 1 papiertje krijgt ???

Er IS een grondig onderzoek, de asielprocedure.
De mensen die in de kerken een hongerstaking doen zijn uitgeprocedeerde of gewoon mensen zonder papieren.
Een "vluchteling" gaat niet in hongerstaking......die wacht zijn procedure netjes af....en wordt erkend als hij het een beetje heeft kunnen aantonen.
Laat me duidelijk zijn, ik ben absoluut tegen kerkasiel he.....
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 13:08   #123
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht

http://www.deredactie.be/cm/de.redac..._hongerstakers

De basiliek van Koekelberg heeft een veel grotere capaciteit. Allen daarheen.
En alle leegstaande kerken en kloosters
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 13:11   #124
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
een grote boot op de noordzee?

Het paleis van Laken? Het klooster van Opgrimbie?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 13:21   #125
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat ze beginnen met een lapje grond in hun land van herkomst hé ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 13:44   #126
Huylebeke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
ik ben absoluut tegen kerkasiel he.
Dat is omdat je niet vertrouwd bent met de originele invulling van het begrip kerkasiel.

Origineel was kerkasiel beperkt in de tijd. Na verloop van de limiettijd kon de misdadiger kiezen om zich ofwel alsnog voor zijn misdaden te verantwoorden, of in vrijwillige ballingsschap te gaan en het land te verlaten.

Eigenlijk dus compleet het omgekeerde van wat nu gebeurt.

Maar dat ga je van onze linkse media natuurlijk niet te horen krijgen, hé.
Huylebeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 14:29   #127
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Huylebeke Bekijk bericht
Dat is omdat je niet vertrouwd bent met de originele invulling van het begrip kerkasiel.

Origineel was kerkasiel beperkt in de tijd. Na verloop van de limiettijd kon de misdadiger kiezen om zich ofwel alsnog voor zijn misdaden te verantwoorden, of in vrijwillige ballingsschap te gaan en het land te verlaten.

Eigenlijk dus compleet het omgekeerde van wat nu gebeurt.

Maar dat ga je van onze linkse media natuurlijk niet te horen krijgen, hé.
Ik had me beter moeten uitdrukken, ik ben tegen hongerstakingen in kerken

Laatst gewijzigd door Astar : 5 juli 2008 om 14:30.
Oud 5 juli 2008, 14:40   #128
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Sja,bij zoiets stel je zich toch vragen hé.Ze ontlopen het o zo gevaarlijke land,waar ze ongewenst en vervolgt worden.Maar eens alles vast alhier,gaan ze regelmatig naar het "vaderland" dat hen opeens zeer graag ziet.Nonsens allemaal.
Krijgen zelfs meer congé dan iemand anders,zo werft Daikin ieder jaar tientallen autochtonen aan,om de kadans te houden,wegens de werknemers die naar het "vaderland" zijn voor een pak weken.Eens de vaderlander terug in het land van melk en honing,mag de autochtoon zijn biezen pakken,tot het volgende jaar en exodus van de verrijkers.
Euh.....ik ken heeeeeel weinig erkende vluchtelingen die terugkeren naar het thuisland hoor......je verliest trouwens onmiddellijk uw erkend statuut.

Laatst gewijzigd door Astar : 5 juli 2008 om 14:41.
Oud 5 juli 2008, 16:39   #129
LastMohican
Banneling

Standaard

Ik zie niet in wat het probleem is met deze hongerstakers ? Gewoon lang genoeg wachten en het probleem lost zichzelf op ! Toch ?
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 18:22   #130
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

De hongerstakers hebben in ieder geval aangetoond dat politieke strijd loont. Net zoals de tegenstanders van de Lange Wapper hun slag (deels) thuis gehaald hebben en net zoals de arbeiders die begin dit jaar in een grote golf opslag eisten.

Dat lijkt me de belangrijkste les: zich rond gemeenschappelijke belangen organiseren en daar een politiek-)economische strijd rond voeren werkt zeer efficiënt.

Het zal zich verder doorzetten.

Ik heb een bijzonder interessante reportage gemaakt over de strijd van de hongerstakers, die je hier kan bekijken.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 18:27   #131
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De hongerstakers hebben in ieder geval aangetoond dat politieke strijd loont. Net zoals de tegenstanders van de Lange Wapper hun slag (deels) thuis gehaald hebben en net zoals de arbeiders die begin dit jaar in een grote golf opslag eisten.

Dat lijkt me de belangrijkste les: zich rond gemeenschappelijke belangen organiseren en daar een politiek-)economische strijd rond voeren werkt zeer efficiënt.

Het zal zich verder doorzetten.

Ik heb een bijzonder interessante reportage gemaakt over de strijd van de hongerstakers, die je hier kan bekijken.
Strijd...

Ik zeg het... Willen ze hongerstaken ? Laat ze hongerstaken. 3 Maand later gewoon de lijken buiten dragen en probleem opgelost.

Wat nu gebeurd is is een heel slecht signaal, want nu denken alle losers van de hele wereld dat ze hier maar een beetje de zielepoot moeten komen uithangen en dat het manna uit de hemel zal neerdalen.

Gewoon keihard tegen optreden en een duidelijk signaal geven dat ze hier niet welkom zijn !

En met te hongerstaken doen ze mij helemaal geen last, en lossen ze hun eigen probleem na een maand of drie op. Ideaal !
Oud 5 juli 2008, 18:53   #132
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Ik zeg het... Willen ze hongerstaken ? Laat ze hongerstaken. 3 Maand later gewoon de lijken buiten dragen en probleem opgelost.
Bizar dat iemand met een nick die verwijst naar de strijd van de Indianen met zo'n uitleg afkomt. Uiterst bizar, maar consequent zijn en verder nadenken dan uw neus lang is, zit er waarschijnlijk niet in.

Mensen laten verhongeren is niet alleen onmenselijk (en dat bent u dus) maar het zou de problemen alleen maar verergeren. Je zou niet alleen hongerstakers hebben maar betogingen, rellen en België zou internationaal nogal wat aanzien (en dus economische belangen) verliezen. Het is dus niet alleen inhumaan maar contraproductief en dom.
Citaat:
Wat nu gebeurd is is een heel slecht signaal, want nu denken alle losers van de hele wereld dat ze hier maar een beetje de zielepoot moeten komen uithangen en dat het manna uit de hemel zal neerdalen.
Mensen die Irak, Iran of Afghanistan ontvluchten (zoals er dus in de kerk zaten), zou ik niet per sé omschrijven als losers. Het zijn mensen zoals mijn grootouders en misschien jouw overgrootouders die ten tijde van '14-'18 op de vlucht sloegen en in Nederland en Engeland met open armen ontvangen werden. Mensen vluchten niet voor de lol want ze verliezen doorgaans alles, zelfs hun familie. Dat is geen lolletje, al kan jij je daar waarschijnlijk niets bij voorstellen.
Iemand die meer dan 50 dagen kan hongerstaken hangt niet de zielepoot uit, hij getuigt van een immens doorzettingsvermogen en zeer verregaande overtuiging. Strijden voor je belangen en opkomen voor je rechten is niet zielig, het is bijzonder stoer (en zoals aangetoond ook zeer efficiënt). Het is trouwens eens iets anders dan van die zeikende, zeurende, 'kaakgeslagene' en zeverende Vlamingen die alles beter weten en over alles een mening hebben maar niet in staat zijn één poot uit te steken om voor zichzelf op te komen.
Citaat:
Gewoon keihard tegen optreden en een duidelijk signaal geven dat ze hier niet welkom zijn !
Je moet je eigen visie niet projecteren op de rest van de wereld. Die mensen zijn hier absoluut wel welkom. Dat wordt aangetoond door de golf van solidariteit, door de steun van de buurtbewoners, actiecomité's, scholen, organisaties, vakbonden, vrouwengildes en dies meer die hier de afgelopen dagen en weken allemaal naar de kerk zijn gekomen en allerlei spullen hebben meegebracht en allemaal hun solidariteit hebben betoond.
Het is niet omdat jij in je enge coconnetje vol angsthazerij en dichtgeknepen billen wil blijven zitten dat dat ook voor de rest van België geldt. Er zijn nog mensen in dit land ook, en ze zijn nog altijd in de meerderheid.
Citaat:
En met te hongerstaken doen ze mij helemaal geen last, en lossen ze hun eigen probleem na een maand of drie op.
Ja, en zolang jij geen last hebt, is er natuurlijk niets aan de hand. Wat voor een eigenwaan is dat? Wat voor een bekrompen, egoïstisch, zelfzuchtig en megalomane gedachtengangen zitten daar achter: zolang het jou goed gaat, is er niks aan de hand.

Je hebt blijkbaar geen greintje empathie, geen greintje menselijkheid. Een afgestompt, gealliëneerd ding ben je geworden.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 5 juli 2008 om 18:56.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 19:12   #133
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Mensen die Irak, Iran of Afghanistan ontvluchten (zoals er dus in de kerk zaten), zou ik niet per sé omschrijven als losers. Het zijn mensen zoals mijn grootouders en misschien jouw overgrootouders die ten tijde van '14-'18 op de vlucht sloegen en in Nederland en Engeland met open armen ontvangen werden. Mensen vluchten niet voor de lol want ze verliezen doorgaans alles, zelfs hun familie. Dat is geen lolletje, al kan jij je daar waarschijnlijk niets bij voorstellen.
Beste, die mensen zijn inderdaad ontvlucht uit Irak en Iran, Afghanistan en andere landen......tot daar correct....maar ze hebben de asielprocedure doorlopen met een negatieve beslissing van het Commissariaat Generaal voor Vluchtelingen en Staatloze, weet u die mensen die daar werken doen dat met meer inzicht en kennis dan u ook maar kan vermoeden.
De mensen in de kerk hebben dus niet kunnen aantonen dat ze vervolgd worden volgens de regels van de Conventie van Genève....meer nog.....ook de subsidiaire bescherming die aangeboden wordt voor asielzoekers die uit een streek komen waar zij het slachtoffer kunnen worden van willekeurig geweld hebben ze niet bekomen.
Dat wil zeggen dat zij uit een gebied komen waar zij geen gevaar lopen....
Oud 5 juli 2008, 19:17   #134
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Strijd...

En met te hongerstaken doen ze mij helemaal geen last, en lossen ze hun eigen probleem na een maand of drie op. Ideaal !
Dat is goed gesproken! Laat de komediespelers maar eens écht hongerstaken, het theater zal snel genoeg voorbij zijn voor die profiteurs, Godslasteraars en opportunisten.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 19:18   #135
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Die mensen zijn hier absoluut wel welkom. Dat wordt aangetoond door de golf van solidariteit, door de steun van de buurtbewoners, actiecomité's, scholen, organisaties, vakbonden, vrouwengildes en dies meer die hier de afgelopen dagen en weken allemaal naar de kerk zijn gekomen en allerlei spullen hebben meegebracht en allemaal hun solidariteit hebben betoond.
Weet u, wanneer de buurtbewoners, actiecomités scholen enz......zich eerst eens wilden informeren over de asielprocedure, zal uw solidariteit flink afnemen.

Elke vluchteling is een asielzoeker......maar.....niet elke asielzoeker is een vluchteling.
Oud 5 juli 2008, 19:21   #136
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat voor een bekrompen, egoïstisch, zelfzuchtig en megalomane gedachtengangen zitten daar achter: zolang het jou goed gaat, is er niks aan de hand.

Je hebt blijkbaar geen greintje empathie, geen greintje menselijkheid. Een afgestompt, gealliëneerd ding ben je geworden.
Kijk, geitenwollen sok... Als je op de man wilt beginnen spelen kan ik dat even goed als jij.

Belgie is niet het OCMW van de wereld. Zoals een vorige poster al zei werd de asielaanvraag van deze mensen *geweigerd*, wat wil zeggen dat ze hun boeltje mogen pakken en opkrassen.

En inderdaad, ik heb geen greintje sympathie noch empathie voor al de gelukzoekers die hier in mijn zakken en die van mijn kinderen willen komen zitten. I wouldn't piss on them if they were on fire.

Wat een naief hippie-type ben jij ! Teer je misschien zelf als een parasiet op de centjes van de werkenden ? Dan is het makkelijk van maar te vinden dat iedereen hetzelfde moet krijgen.
Oud 5 juli 2008, 19:22   #137
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, geitenwollen sok... Als je op de man wilt beginnen spelen kan ik dat even goed als jij.

Belgie is niet het OCMW van de wereld. Zoals een vorige poster al zei werd de asielaanvraag van deze mensen *geweigerd*, wat wil zeggen dat ze hun boeltje mogen pakken en opkrassen.

En inderdaad, ik heb geen greintje sympathie noch empathie voor al de gelukzoekers die hier in mijn zakken en die van mijn kinderen willen komen zitten. I wouldn't piss on them if they were on fire.

Wat een naief hippie-type ben jij ! Teer je misschien zelf als een parasiet op de centjes van de werkenden ? Dan is het makkelijk van maar te vinden dat iedereen hetzelfde moet krijgen.
Schitterende reply!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 19:26   #138
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Schitterende reply!
Kijk de fasco's geven mekaar schouderklopjes
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 19:27   #139
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minister van agitatie
Ja, en zolang jij geen last hebt, is er natuurlijk niets aan de hand. Wat voor een eigenwaan is dat? Wat voor een bekrompen, egoïstisch, zelfzuchtig en megalomane gedachtengangen zitten daar achter: zolang het jou goed gaat, is er niks aan de hand.

Jongens nog aan toe

Als je geen sympathie kan opbrengen voor dat hoopje illegale (criminele) attention whores hun hongerstaking ben je al geen mens meer
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 19:29   #140
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Jongens nog aan toe

Als je geen sympathie kan opbrengen voor dat hoopje illegale (criminele) attention whores hun hongerstaking ben je al geen mens meer
zijt gij wel zeker dat ge vandaag afgestudeerd zijt?

Geen paniek de Pruis uw opvolging is al verzekerd.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be