![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
- ze kunnen niet meer met mekaar meeheulen dat het altijd de Moslims zijn waarmee er strubbelingen zijn, dat na decennia moeten herkennen zal een moeilijk te verwerken schok zijn - men geeft toe aan de eis door te wijzen op één van onze belangrijkste westerse waarden. Dat is hilarisch. Vooral gezien het de extreem-rechtsen zijn die de culturele mengeling niet kunnen verdragen omdat het tot een verloedering van onze cultuur zou leiden. Ze zijn daarbij wel even vergeten wat onze cultuur het hoogst in het vaandel draagt... (Zo weten we ook weer meteen iets over hun algemene kennis ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 juli 2008 om 23:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
|
![]() Citaat:
![]() Het gaat niet over Moslims, dus zijn we plots een pak verdraagzamer. Stel nu Circe dat Moslima's een hoofddoek dragen omdat ze hun haar liever niet regelmatig wassen. En geef toe, vettig haar is ook geen zicht, het is dus nogal moeilijk om die hoofddoek af te doen. ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 juli 2008 om 23:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
|
![]() Citaat:
Komaan, denk je nou echt dat het die jongens daarom ging? Ze wouden dat meisje gewoon. En hoopten dat ze op het steun van het CGKR zouden kunnen rekenen door er nog gauw bij te vertellen dat ze geen hoofddoek droeg. Ze zijn overigens met pakken meer. En hoe meer appels je hebt, hoe groter de kans dat er een rotte tussen zit. Of ga je dat ontkennen misschien? (Mij heeft btw ook nog geen enkele Moslim uitgemaakt voor wat je hierboven beschrijft ...nogmaals: misschien moet je de oorzaak wel eens elders zoeken dan bij de Moslims.) Citaat:
![]() Maar als je er wat onderbouwingen voor hebt hoor ik het graag. Denk je trouwens dat het hoofddeksel bij de sikhs niet dient om het verschil duidelijk te maken tussen gelovigen en ongelovigen??? ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 00:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
En welkom in de wereld van de grote discriminatie-paradox. ![]() (Welke wet moet er eigenlijk gehoorzaamd worden in dit geval: degene van de samenleving als geheel, of degene van de instelling? Ik ken hopen gebouwen waarin je bv geen religieuze symbolen mag dragen. Maar op straat mag dit natuurlijk wel ... de wet van die instelling of dat bedrijf lijkt dan dus te primeren... ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de leden van de Moslimgemeenschap 'een franse crise' krijgen als ze dit vernemen ... en terecht! Het lijkt me logisch dat ze hierop zullen reageren. En dan kunnen de extreem-rechtsen weer klagen dat het hier duidelijk om een zeer intolerante en gevaarlijke godsdienst gaat en zichzelf wijsmaken dat ze weer een extra argument hebben voor hun gelijk, en een reden om op het Vlaams Belang te stemmen natuurlijk. :-/ Wat is het leven toch voorspelbaar. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie het al: u wil hen meer geld geven... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
alle kruistekens moeten geband worden, alle oorbellen en hangertjes met kruisjes aan, kleding met een kruisteken op, ... Dat lijkt me ook niet de bedoeling. De baas van iedere organisatie mag voor mijn part kiezen wat hij of zij al dan niet tolereert indien ze het consequent en zonder enige discriminatie toepast. Als je dat niet aanstaat, kan je op zoek naar een andere organisatie. Maar er mag niets getolereerd worden wat in het strafwetboek staat, me dunkt. Anders krijgen we binnenkort vreemde situaties en dito rechtszaken. :-/ Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Maar, hoe groter een bepaalde groep wordt, hoe machtiger (vooral indien kapitaalkrachtig) en dus des te groter hun hand zal zijn in het beleid, of des te zichtbaarder hun aanwezigheid in het alledaags leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
![]() Als een kerel denkt dat hij zich vanalles kan permitteren en aan me zitten omdat hij me leuk vindt is hij bij mij op het verkeerde adres. En ik ben natuurlijk ook niet zo achterlijk om 'even naar buiten' of her of der met ze te gaan. Ik loop, voor alle duidelijkheid, evenmin gekleed als een 'slet'. Ik heb ook nog nooit van iemand een negatieve opmerking gekregen over mijn houding of kleding, eerder het omgekeerde en dit zowel van Belgen als 'nieuwe' of niet-Belgen. Dank je. ![]() Maar, vind je het niet triest dat je zo laag moet vallen om je gelijk proberen te halen? Je tegenstander uitmaken voor gedrocht of elitair en hautain villawijktrutje getuigt nu niet echt van een hoog niveau. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 00:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ow komaan hé mensen ...
Die tulband hoort hier niet , net als de burka of eender welk andere vreemde hoofd/lichaamsbedekking ... Is het nu zo moeilijk om te verwachten dat vreemdelingen (van eender welke origine) zich gedragen zoals we het in dit land gewoon zijn ??? Als integreren zo moeilijk is voor die mensen , dan kunnen ze beter wegblijven hé ... ![]()
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat mij betreft, ik was enkel nieuwsgierig ![]() Wat noemt u trouwens, "zich kleden als een slet" ? Persoonlijk kijk ik graag naar korte minirokken of shorts, piepkleine spannende t-shirts met flinke borsten eronder ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
![]() En kleden als een slet ... mmm, het is misschien niet zozeer de kleding, maar vooral de combinatie kleding en gedrag die het 'm doet, maar het is moeilijk om daar iets algemeens over te zeggen. Bv. een latex-rok met daaronder hoge latex of leren botten en daarboven een mini-topje lijken me in elk geval al aardig in die richting. Gelukkig zie je dat niet veel in het straatbeeld. Geef toe, dat is stukken erger voor de Vlaamse cultuur dan een Moslimvrouw met een hoofddoek. ![]() Ik vind niet dat dit een legitimatie is om die meisjes of vrouwen voor slet of hoer uit te schelden, maar ik kan me voorstellen dat de kans dat ze zoiets overkomt wel groter is, dan de kans dat een stijlvol geklede dame of zakenvrouw hiervoor uitgescholden wordt bijvoorbeeld. ![]() Ik kan me wel moeilijk voorstellen dat het deze meisjes zijn die komen klagen dat ze bepoteld worden, of verkracht, want (zonder daarover een waarde-oordeel te vellen) meestal is het net dat waar ze op uit zijn. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 00:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees ik dit goed? Groentje- 18 zeg je nu echt dat sommige vrouwen door hun kleding aanleiding geven tot seksuele agressie?
Dat is een joekel van een vooroordeel en gelukkig ziet de wet dit anders.Die zegt dat iedere vrouw ongeacht kleding het recht heeft te vrijwaard te zijn van iedere vorm van agressie of misbruik door mannen. Dat lijkt me een beter uitgangspunt voor vrouwen dan uw discriminatie op basis van kleding! Sorry maar u geeft braakneigingen! Straks zijn verkrachtingen opnieuw de schuld van vrouwen; om wat ze aan hebben!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Amai, precies de imam himself die aan het woord is: als ze zich zo aankleden moeten ze niet komen klagen ?! H�*rd van u , groentje, zulk commentaar had ik eerder van zo een bebaarde macho-moslim verwacht dan van een jonge vrouw van Europese afkomst ? Laatst gewijzigd door sfinx666 : 6 juli 2008 om 01:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij heeft zich dit laten aanpraten door haar groene partijführers. (Ik kan namelijk niet geloven dat dergelijke vuilbekkerij spontaan uit de mond van een meisje komt). Haar partijführers kramen nog wel meer van dergelijke walgelijke onzin uit om vers kiesvee binnen te lokken. Laatst gewijzigd door Pick Nick : 6 juli 2008 om 01:50. |
|
![]() |
![]() |