![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is hier helemaal geen blinde gezinshereniging. Er wordt financiële verantwoordelijkheid gevraagd. Lees toch maar eens de voorwaarden. "http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=159" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Wat je hier beweert is volledig uit de lucht gegrepen. Natuurlijk schreef ik dit niet. Daarom citeer je mijn bericht niet in je antwoord. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals je geen mensen beledigd, maar kritiek uit op een ideologie? http://forum.politics.be/showthread....62#post3372562 Als je het ons nooit uitlegt zullen we het nooit begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *knip*
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() hoofdregel 2 # Beleefdheid is essentieel voor een goede discussie.
te vermijden op vraag van de moderatie : schelden in de loop van een onderwerp gericht aan forumdeelnemer (4 bp) Verder begrijp ik je zeer goed. Je hebt geen argumenten meer, je kan niet meer antwoorden, en dan verlaat je de discussie op zo'n manier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb geen zin om te blijven herhalen wat ik schreef en wat voor iedereen behalve voor jou duidelijk blijkt te zijn; *knip* Gelieve de persoonlijke aanvallen achterwege te laten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Houdt goede moed; ik heb er het volste vertrouwen in dat regenten een modus zullen ontwikkelen om ons, Europeanen/Belgen/Nederlanders, hiervoor te doen betalen.
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() En jij bent degene die andere forumdeelnemers voortdurend verwijt dat ze niet kunnen begrijpend lezen.
Je hebt nog helemaal geen argumenten aangehaald. Ik stel dat je niet mag veralgemenen. Welke rechten een vrouw heeft hangt af van de beide partners, van de cultuur, de gebruiken, en van de wetgeving, die verschilt van land tot land. De rechten vastgelegd in de wetten, komen niet altijd overeen met wat geldt in de praktijk. Je moet daar niet mee akkoord gaan, maar geef dan argumenten waarom. Het enige wat jij doet, is mij beweringen toeschrijven, die ik helemaal niet deed. Mocht je toch ergens aan argument aangehaald hebben, die aan mijn aandacht ontsnapte, gelieve je bericht te citeren, en je argument eventueel in het vet te zetten, dan kan ik er niet naast kijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Pagina'slang fulmineerde je tegen de moeders die volgens jou meekwamen met hun kinderen en die hier gratis mochten verblijven en nooit hoefden te werken maar toch een inkomen kregen, enzovoort. Ik zei daarop dat de huidige wet is dat de moeders niét mogen meekomen, maar enkel de kinderen. Ik heb erook op gewezen dat dit tot verscheurende situaties leidt. Maar ik weet geen alternatief. Als je de vrouwen ook laat overkomen, zeggen Circe's pagina'slang dat dit een ontoelaatbare schande is en er wordt geprofiteerd. Bovendien laat je dan plots polygamie toe, wat hier wettelijk niet mag en pas je de wet dus aan voor een ander volk. Iets wat heel veel mensen die tegen allochtonen zijn, net niet willen. Als de wetgever echter beslist dat de kinderen niet mogen overkomen, is dat een discriminatie in de wet op gezinshereniging en veroordeel je kinderen voor iets wat hun ouders hebben gedaan. Dat kan ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb trouwens eens even gebladerd in de teksten. Maar vind daar toch geen financiele verantwoordelijkheid van de aanvrager in. Al hetgeen hem wordt gevraagd zijn dingen, die de staat hem sowieso moet geven (huisvesting, ziekteverzekering...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan best zijn.
Dan weet ik ook niet waarom Artisjok erop reageerde. Citaat:
Vandaar dat trutteboom nu al gezegd heeft dat papa veelwijver nu ineens ook het ouderlijke gezag moest hebben. Komt d�*�*r maar eens mee aan inMali! Het w�*tte gezag???? Truttebel vergeet hier even dat mama en papa nog altijd getrouwd zijn. Wie heeft in een huwelijk het ouderlijke gezag? Toch beiden neem ik aan zeker hé? dus papa heeft ALTIJD het ouderlijke gezag madam Trut. Trouwens, waar maken we ons nu druk over? Als papa tussen bakker en beenhouwer een gemeentehuis binnenstapt, wordt papa belg. Als papa belg is worden als zijn vijftig jong ook belgskes, want ze hebben de wet aangepast dat ze zelfs nog nooit in belgique een stap hebben moeten zetten. Dus waarom zouden al die belgskes niet naar hun "vaderland" mogen komen? Belgskes mogen dan ook hun moeder laten overkomen nietwaar? (zie het artikel in het vreemdelingengedoe). Ze moeten er echter wel verantwoordelijk voor zijn. Citaat:
bovendien: hoe gaan ze reageren als een of ander poco-linkiewinkie-hulpcomité hen gaat aanklagen omdat ze minderjarige kinderen van hun moeders scheiden? o ja, hier komt het ouderlijke gazag weer naar voren. Trutteboom heeft er ineens ook erg in gehad. Welke rechter beslist wie het ouderlijke gezag heeft? die in Mali of die in Brussel? En waarom moet er een rechter beslissen als ma en pa toch "gewoon" getrouwd zijn? Citaat:
Als papa de poeper 50 kinderen bijeen naait, dan moet papa de poeper daarvoor zorgen. Citaat:
Mag ik ook even weten waarom ik belastingen moet betalen om de kinderen van de inuit van eten te voorzien? Of waarom ik belastingen moet betalen om de harem van Mustafa III te onderhouden? Citaat:
Het enige wat ik wil is dat ik HIER nog kan beslissen dat polygamie mensonterend is voor de vrouwen. En neen, ik wil niet opdraaien voor het neukgedrag van de helft van Afrika. Indien jij dat wel doet, begin te werken en zorg alvast dat je 50% van je zuurverdiende centen naar de belastingen draagt. Jij weet tenminste waarom. Citaat:
GINDER PAPA mag zich GINDER herenigen met al zijn kinderen, met al zijn vrouwen, met al zijn concubines en hun bastaardjongen voor mijn part. Maar niemand kan mij verplichten om heel de harem van papa naar hier te halen omdat de "kinderen van papa" nu eenmaal recht hebben om hunne pere te zien!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 12 juli 2008 om 15:26. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Wat is me dit voor een post?
![]() Daar reageer ik echt niet op en ik heb, in tegenstelling tot jou (wat je ongegeneerd hierboven illustreert terwijl je het mij verwijt ![]() Al je persoonlijke verwijten mag je dus terugnemen! Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 12 juli 2008 om 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *knip*
Dit forum dient om discussies te voeren, en niet voor persoonlijke aanvallen
Laatst gewijzigd door Rudy_The_Mod : 19 juli 2008 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Maar jij bent dus iemand volgens wie Circe bv niét zegt hoe mensen hier moeten leven? Ze vraagt enkel integratie (of zelfs assimilatie?), de mensen mogen hier niet dezelfde rechten krijgen als autochtonen hebben, de mensen zouden in hun eigen land moeten blijven, de mensen zouden hun gezin moeten achterlaten indien ze toch emigreren, ... Maar jij kan me vast en zeker uitleggen, dat ik hier degene ben die zegt hoe mensen moeten leven, en niet Circe. Laatst gewijzigd door Rudy_The_Mod : 19 juli 2008 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Een werknemer wiens land van oorsprong met België een bilateraal akkoord afsloot, die zijn echtgeno(o)t(e) naar België wil laten komen "moet minstens 3 maanden in België gewerkt hebben vooraleer hij een familielid kan laten overkomen en nog steeds tewerkgesteld zijn op het ogenblik van de aanvraag voor gezinshereniging." Is dit geen financiële verantwoordelijkheid? De echtgeno(o)te() die naar Belgie komt heeft geen recht op een vergoeding. Het spreekt vanzelf dat de werknemer in staat moet zijn om de echtgeno(o)t(e) te onderhouden. De staat moet hem helemaal geen huisvesting geven. De echtgeno(o)t(e) heeft wel recht op een tussenkomst in de dokterskosten en medicijnen. Wil de werknemer zijn ouders naar België laten komen, dan zijn de voorwaarden veel strenger. o.a. "De ascendent moet ten laste zijn van het kind die hij vervoegt" Dit voor werknemers wiens land van oorsprong een bilateraal akkoord sloot met België. Voor de anderen is de wetgeving nog strenger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder vind je dat ik polyandrie moet toestaan omdat anders de kinderkes van de veelwijver geen mama meer hebben, of hoe lost je het op als je perse toch wil dat ik die kinderkes moet eten geven. Moet ik het ze zelf gaan brengen op mijn kosten of zo? Wat doe jij ondertussen Groentje? Solliciteren als vrouw 66 bij Mustafa?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 12 juli 2008 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy_The_Mod : 19 juli 2008 om 11:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af hoe Groentje reageert op de hiergeborene, dubbelnationaliteit Marokkaan Rachid!
Rachid is zijn nicht al gaan halen (vrouw 1, Aisha) en heeft daar netjes mee gekweekt. Mohammedje nr. 6 is al op komst. ---------- alle zes die kinderkes krijgen uiteraard kindergeld, of Rachid ze nu in het Nederlands opvoedt of niet. Gaan ze naar school en verstaan ze de ballen, dan krijgen ze op onze kosten extra begeleiding, want we mogen ze toch niet achter laten graken zeker. En de meisjes krijgen een halal uitstapje en aparte zwemuurtjes etc... Rachid gaat terug op verlof naar Marokko en vermits hij ginds enkel als marokkaan wordt beschouwd huwt hij met nicht 2, Fatima. Fatima mag op dit moment (nog) niet mee naar Belgique, maar Rachid wordt in Belgique evenmin gestraft als Belg voor het overtreden van de Belgische huwelijkswetten. Probeer dat als aboriginal Jan of klein Pierke maar eens voor mekaar te krijgen! Enfin, dankzij het kindergeld voor zijn zes mohamedjes, kan Rachid regelmatig naar maroc over en weer reizen en kweekt hij bij Fatima nog eens zes mohammedjes bijeen. Die krijgen dus géén kinderen op dit moment. Maar blijkbaar vindt de rechter dit niet correct, dus mogen de nieuwe zes mohammedjes naar hier komen en blijft Fatima zonder jong achter, terwijl Rachid nu voor 12 mohammedjes kindergeld opstrijkt. Enfin, de reisjes naar Maroc worden bijgevolg frequenter en nu kan hij er ineens vrouw 3 en vrouw 4 (Meryem en Jamilla) bijhuwen, en ze gelijktijdig volstoppen! Weer 12 mohammedjes. Die mogen dus ook allemaal naar hier komen (Rachid heeft toch ouderlijk gezag zeker!) en nu heeft Rachid dus 24 kinderkes ten laste. En als die 24 mohammedjes zijn dus BELG omdat Rachid gewoon hier geboren is hé mannen! Mogen die drie vrouwen ook nog komen? dat moet je aan Truttebel vragen. V olgens mij weet ze het zelf niet goed. Mogen andere belgen dan Rachid hetzelfde doen? NEEJE! een belg moet monogaam zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vroeg je tweemaal expliciet (de eerste maal negeerde je mijn vraag) : Heb je het hier tegen mij? Heb ik iets in die richting geschreven? Kan je dit citeren? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |