![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door sfinx666 : 13 juli 2008 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() "blabla...moet maar niet meer uitgeven dan je hebt...blabla" Laatst gewijzigd door sfinx666 : 13 juli 2008 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door nun : 13 juli 2008 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
De beurs mag gerust crashen, als dat je gerust kan stellen; ik ga er weinig last van hebben ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als de overheid mij voorziet in wat zij denkt dat noodzakelijke goederen zijn, dan moet ik maar hopen dat de overheid haar definitie van noodzakelijke goederen overeen komt met mijn definitie. Voor mij is nu die plasmatv levensnoodzakelijk, maar ik denk niet dat de overheid dat ooit zal zien als levensnoodzakelijk. En je moet zelfs niet eens voorbeelden zoeken die zo gek zijn als een plasma tv. Veel arme mensen hebben het moeilijk met hun huis te verwarmen. De overheid zou moeten tussenkomen, maar ze doet dit niet of veel te laat. Moest de overheid zo goed werken, zou er geen probleem zijn. De overheid faalt niet alleen in het voorzien van de goederen die ik zie als levensnoodzakelijk, ze faalt ook in het voorzien van de goederen die ze zelf ziet als levensnoodzakelijk. Als ik mij in zo een situatie bevind, zit ik met mijn rug tegen de muur. Ik wil mijn huis verwarmen, de overheid geeft mij er niet genoeg geld voor. De enige die mij geld willen lenen zijn banken, maar dan slechts tegen een hoge interest. De overheid zegt tegen de banken, je mag niet zo een hoge interest vragen. Daarmee sluit de overheid mijn enige kans af om geld te verwarmen. Ik zit in de winter kou te lijden, nee danku zo een bescherming wil ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U zal zien dat indien in deze, en eventueel andere, basisbehoeften voorzien word, een woekeraarsbende als Citybank véél minder klanten zal krijgen. de staat zou ook leningen kunnen geven, tegen 0 %, of 0,5 %, juist genoeg om de onkosten te dekken. En dit dan ook eveneens voor TV, computer, of andere "luxe", waarom niet, maar dan voor één percentje meer. Tenslotte is het om uit te geven, goed dus voor de economie. Ik zet luxe tussen aanhalingstekens, want een computer bvb, is al helemaal niet zo iets luxueus meer als pakweg 10 jaar terug. Schoolkinderen en studenten gebruiken dat voor hun studies, en ook volwassenen voor hun werk, en om vanalles te kopen onderandere... Maar waar het mij vooral om gaat, is een reglementering inzake intrest. Dat zou nooit hoger als 5 % mogen liggen, in geen enkel geval. En mischien maar direct een reglementering op publiciteit, die de mensen noden en behoeftes aanpraat, randje af hypnotisering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Er op school over praten zou een begin zijn. Verder de hoogte van het intrest reglementeren. Toegang tot krediet vergemakkelijken enerzijds, met staatshulp zo nodig, maar op dossier. Met lage intrest. Woekeraars verbieden, of kapot belasten.
Laatst gewijzigd door sfinx666 : 14 juli 2008 om 15:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zeg dat dan gewoon... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Jij pleit er dus voor om mensen nog dieper in de miserie te duwen; mooi standpunt, voor iemand die pretendeert op te komen voor de zwakkere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() blabla. Zwak in de schoenen...Het is te zien hoe u dat bekijkt ...Ik heb inderdaad niets te beslissen, het gehele machts-apparaat is in handen van Kapitalistische Uitbuiters, in dat opzicht hebt u dus gelijk. En mijn argumenten wimpelt u af als zijnde nietswaardig.Dus , voor het moment sta ik zwak in mijn schoenen. Maar soms keert het getij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Als het getij ooit keert, wil ik mensen als u graag eens een koekje van eigen deeg geven. In de miserie duwen, als u verkiest, dat ze ook eens weten wat dat is. Wraak nemen, gewoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je wil wraak nemen, maar weet niet eens waarvoor of op wie... Boeiend hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik zit enkel geduldig te wachten tot de kapitalisten met hun bek in de modder vallen, en dan kom ik ze nog wat dieper in het slijk stampen ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Maar daar heb je zelf al bij aangegeven dat het je niet daar om te doen is; je hebt zelf aangegeven dat je ervoor te vinden bent de zwakkeren nog dieper in de put te duwen. Jij bent er enkel op uit te fulmineren tegen alles dat jou ietwat tegen houdt in het leven.
|
![]() |
![]() |