Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2008, 14:20   #121
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik hen mijn zwarte vlag weer opgebaart tot de volgende
Oud 22 juli 2008, 14:25   #122
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik hen mijn zwarte vlag weer opgebaart tot de volgende
Tot zover de separatistische revolutie
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 14:28   #123
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Tot zover de separatistische revolutie
En nu moeten we het maar eens in het kieshokje bewijzen hé,we zijn op goede weg in ieder geval
Oud 22 juli 2008, 15:58   #124
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Maar wel al 1400 jaar ouder, aangezien de Vlaanderengouw al in de 4de eeuw bestond
Dat Vlaanderen van toen heeft niets, maar dan ook niets te maken met het Vlaanderen van nu. Bij het Vlaanderen van toen hoorde bijvoorbeeld Frans-Vlaanderen (franssprekend) bij. Maar Brabant hoorde er niet bij om nu maar wat te zeggen.

Laatst gewijzigd door system : 22 juli 2008 om 16:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 16:01   #125
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Diegene die met zo'n argument komen aandraven zijn ook steeds de eersten om de "identeit" van de alhier aangespoelden te benadrukken en te eisen dat ze die "identiteit", bij vb "Marokkanen" ten allen tijde moeten kunnen behouden ....
Nooit hoor je hen zeggen dat de "Marokkaanse" identiteit kunstmatig is. Dat krijgen ze dan ineens niet meer over hun lippen.
Van hypocrisie gesproken.
Nog effe herhalen: dat Vlaanderen van toen heeft niets, maar dan ook niets te maken met het Vlaanderen van nu. Bij het Vlaanderen van toen hoorde ook Frans-Vlaanderen bij. Maar Brabant hoorde er niet bij. Zelfs Henegouwen werd met Vlaanderen in 1051 bijeen door huwelijk van de Graaf van Vlaanderen en de twee streken bleven verenigd tot 1278 door een personele unie.

Laatst gewijzigd door system : 22 juli 2008 om 16:09.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 20:16   #126
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Onafhankelijke instituties zorgen zoiezo voor het uitééngroeien van die goede buren. Terwijl net deze buren elkaar nodig hebben voor gemeeschappelijke werknemersstrijd.
O ja? Is de Benelux (waaruit dan weer de EU is gegroeid) soms niet gesticht door resp. Nederland, België en Luxemburg? Precies de drie die van mekaar 'gescheiden' werden...
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 20:18   #127
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ach de realiteit ligt anders,
internationaal wordt er in het Engels gesproken.
Als je rondtrekt door landen dan merk je dat de meeste jongeren engels kennen of aan het leren zijn. Nu is het natuurlijk jammer dat Engels zo een lelijke taal is. Maar het vergemakkelijkt wel dat over heel Europa communicatie in een taal mogelijk is, die iedereen kent. Dagdagelijks worden wij met de Engelse taal om de oren geslagen. Maar als dit de wereldwijde communicatie laat toenemen, dan kan je daar moeilijk een tegenstander van zijn.
U antwoordt niet op mijn vraag:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Is het dan zoveel gevraagd hetzelfde te krijgen hier in Nederlandstalig Vlaanderen?
Oud 22 juli 2008, 20:20   #128
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er zijn verschillende redenenen waarom mensen zich ergens vestigen. Vaak zijn economische redenen de hoofdoorzaak. Ik heb geen blinde waardering voor het nederlands, geen noodzakelijke waardering voor het katholicisme, geen blinde waardering voor de gemeente waar ik leef. De goede elementen waardeer ik, de negatieve elementen tracht ik te veranderen. Een taal heeft voor mij noch een positieve waardering, noch een negatieve. het is iets praktisch. Blijkt dat de meerderheid van mijn buren frans praat, dan zorg ik wanneer ik met hen wil praten dat ik ook frans kan. Ik kan natuurlijk ook gewoon niet met hen communiceren. Hetzelfde geldt voor wanneer de meerderheid van mijn buren nederaldns praat. Vrije keuze.
Hiermee beaamt u mijn standpunt
Oud 22 juli 2008, 22:00   #129
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Totaal fout gereageerd, jongen.
Jij komt hier aandraven met het argument dat een taal nodig is om een volk te vormen. Blijkbaar bestaan er echter op deze aardbol voldoende tegenvoorbeelden.
Wat hier ter discussie lag, wat getoetst werd, is niet de vraag of mijn wereldbeeld coherent is, maar wel of JOUW wereldbeeld tegen een stootje kan. En jouw argumentatie weerstaat de toets van de praktijk niet.

probeer dus maar opnieuw; 't seizoen van de herkansingen is aangebroken.
Hmm, Pick Nick?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2008, 23:13   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat Vlaanderen van toen heeft niets, maar dan ook niets te maken met het Vlaanderen van nu. Bij het Vlaanderen van toen hoorde bijvoorbeeld Frans-Vlaanderen (franssprekend) bij. Maar Brabant hoorde er niet bij om nu maar wat te zeggen.
Vraag is nu evenwel wat u met die opmerking nu eigenlijk bedoelt? Het Frankrijk uit de tijd van de Revolutie is immers ook het huidige Frankrijk niet.

Of denkt u nu dat geschiedenis iets statisch is en dat op een bepaald moment alles bevriest en versteent?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2008, 23:18   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Ja sorry he geen loopje nemen met de waarheid. Ten eerste bestond vlaanderen toen uit frans vlaanderen, oost en west vlaanderen, zeeuws vlaanderen en zelfs delen van het huidige henegouwen. De huidige omschrijving van wat men vlaanderen noemt komt hier totaal niet meer mee overeen, integendeel van het oorspronkelijke vlaanderen blijft niet veel meer over, gelukkig is limburg en antwerpen er nog bijgekomen. Gelukkig mag vlaanderen dan ook zijn dat het in 1830 bij België kwam want anders was er vandaag geen sprake meer over vlaanderen. Vlaanderen moet goed beseffen dat het zijn eigen voortbestaan zelfs aan belgië te danken heeft, mocht 1830 er niet geweest zijn was vlaanderen verdwenen of verschrompeld tot een niemendalletje tussen de grotere ons omringende mogendheden kon worden verdeeld.
Welneen, als er 1830 niet was geweest, waren we inwoners van de Nederlanden gebleven, wat in het verlengde zou liggen van een heel lange geschiedenis. Dan was er geen taalstrijd geweest, geen politieke, sociale en taalkundige ellende. Dan waren we Nederlanders met elk hun eigen regionale toets, de ene Brabanders, de andere Vlamingen, enz. Mocht ik teruggaan in de geschiedenis, dan bestond mijn grootste wens in het bestendigen van dit grote Nederlandse koninkrijk.
Oud 24 juli 2008, 16:09   #132
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O ja? Is de Benelux (waaruit dan weer de EU is gegroeid) soms niet gesticht door resp. Nederland, België en Luxemburg? Precies de drie die van mekaar 'gescheiden' werden...
De EU is een neoliberaal project dat allesbehalve kadert in het behartigen van de belangen van de werkenmers.
Oud 24 juli 2008, 16:11   #133
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U antwoordt niet op mijn vraag:
Het is een domme eis te stellen dat er enkel Nederlands mag gesproken worden in Vlaanderen. Dat was het antwoord op uw vraag.
Oud 24 juli 2008, 17:12   #134
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het is een domme eis te stellen dat er enkel Nederlands mag gesproken worden in Vlaanderen. Dat was het antwoord op uw vraag.
Neen, mijn vraag was of het teveel gevraagd is dat men uit hoffelijkheid zich de moeite zou getroosten minstens een aantal basiswoorden/expressies te hanteren in de plaatselijke taal van het gebied waar men vertoeft.

Of dat nu Nederlands in Vlaanderen, dan wel Frans in Wallonië of voor mijn part Turks in Turkije is: de beleefdheid vereist dit. En d�*�*r geeft u blijkbaar liever geen antwoord op.
Oud 24 juli 2008, 22:44   #135
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Totaal fout gereageerd, jongen.
Jij komt hier aandraven met het argument dat een taal nodig is om een volk te vormen. Blijkbaar bestaan er echter op deze aardbol voldoende tegenvoorbeelden.
Wat hier ter discussie lag, wat getoetst werd, is niet de vraag of mijn wereldbeeld coherent is, maar wel of JOUW wereldbeeld tegen een stootje kan. En jouw argumentatie weerstaat de toets van de praktijk niet.

probeer dus maar opnieuw; 't seizoen van de herkansingen is aangebroken.
Citaat:
Hmm, Pick Nick?
Nog steeds geen Pick Nick.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 23:36   #136
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook hier het zoveelste Don Quichote-gevecht... Ingebeelde tegenstanders waartegen men vecht. Niemand stelt immers dat er "enkel Nederlands in Vlaanderen mag gesproken worden". Wel dat de enige ambtelijke taal er het Nederlands is. 'n Wereld van verschil tussen beide stellingen...
Oud 25 juli 2008, 00:45   #137
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, mijn vraag was of het teveel gevraagd is dat men uit hoffelijkheid zich de moeite zou getroosten minstens een aantal basiswoorden/expressies te hanteren in de plaatselijke taal van het gebied waar men vertoeft.

Of dat nu Nederlands in Vlaanderen, dan wel Frans in Wallonië of voor mijn part Turks in Turkije is: de beleefdheid vereist dit. En d�*�*r geeft u blijkbaar liever geen antwoord op.
Waarom, als je elkaar in het Engels, Frans of Spaans verstaat, de grote wereldtalen. Waarom zou je dan de moeite doen om nog een andere taal te spreken. Lang leve de globalisatie van taal, nu kunnen we veel breder communiceren.
Oud 25 juli 2008, 00:46   #138
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook hier het zoveelste Don Quichote-gevecht... Ingebeelde tegenstanders waartegen men vecht. Niemand stelt immers dat er "enkel Nederlands in Vlaanderen mag gesproken worden". Wel dat de enige ambtelijke taal er het Nederlands is. 'n Wereld van verschil tussen beide stellingen...
Inderdaad, een groot verschil.
Toch, ik pleit ook voor meertalige instellingen.
Oud 25 juli 2008, 19:08   #139
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [B
jamás será vencido[/b];3588768]Waarom, als je elkaar in het Engels, Frans of Spaans verstaat, de grote wereldtalen. Waarom zou je dan de moeite doen om nog een andere taal te spreken. Lang leve de globalisatie van taal, nu kunnen we veel breder communiceren.
Dit verklaart uw alias,...
Oud 25 juli 2008, 19:52   #140
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom, als je elkaar in het Engels, Frans of Spaans verstaat, de grote wereldtalen. Waarom zou je dan de moeite doen om nog een andere taal te spreken. Lang leve de globalisatie van taal, nu kunnen we veel breder communiceren.
Frans is een wereldtaal volgens jou. Je moet dan eens de proef op de som nemen en even de ons omringende landen bezoeken. Je zal er ver mee komen. Zelfs in Afrika heeft Frans veel van zijn invloed verloren. Kabila spreekt beter Engels dan Frans. Van de andere continenten zal ik maar zedig zwijgen. Er is één wereldtaal en dit is het Engels. Spaans is een goede tweede.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be