![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel keer vreet je warme voer? | |||
Meer dan 3 keer per daag |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3x dag |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
2x dag |
![]() ![]() ![]() |
5 | 14,29% |
1x dag |
![]() ![]() ![]() |
24 | 68,57% |
1x per 2 dagen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,57% |
1x per week |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,71% |
2x per maand |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,86% |
1x per maand |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Uitzonderlijk |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Warm eten? wie is dat? |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Europees Commissaris
|
![]() was zelfs dat niet. Ik begrijp alleen de reden niet , mag toch? U doet wat u wil en legt op uw bord wat u wil, wat kan mij dat schelen. Het intrigeert me alleen dat sommige mensen vissen niet op hetzelfde niveau zien als bepaalde andere dieren terwijl naar mijn mening er geen enkel verschil is tussen een stuk vis eten en een stuk vlees eten. Da's geen kritiek , een neutrale opmerking. Als u het daar niet mee eens bent , moet u dat gewoon zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw: ik ben wel een vleeseter, maar ik probeer het te matigen. Sowieso zal ik in een maaltijd met vlees altijd kiezen voor weinig vlees. Enkel in de spaghetti mag er een flinke hoop gehakt en tja... een steak met frietjes eet je ook niet voor de frietjes alleen natuurlijk. Maar een minimaal stukje kippefilet met veel saus, veel perzik, veel kroketten en veel sla is voor mij beter dan een hele kip op je bord. Trouwens... Dagelijks (rood) vlees eten is trouwens een van de oorzaken nummer 1 van ons westers record aan hart- en vaatziekten. Ow... over die Indiers nog... "bij hun thuis"? Die doen dat dus op straat ook eh. Die doen dat overal. En wij westerlingen klagen al over RSI omwille van teveel gebruik van de computermuis. Die mensen hun polsen moeten kapot zijn eens ze tien jaar zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen appels met peren vergelijken, poes. Het ging over vis en vlees. Waarom denkt ge dat vegetariers beiden niet eten ? En die lopen ook niet met een borsteltje voor zich uit om niet op mieren te trappen. Uw argument slaat dus zoals gewoonlijk nergens op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn idee is dat een vis lager staat op de evolutionaire ladder en minder bewustzijn heeft dan de meeste zoogdieren. Minder zenuwbanen ook. Dus laat het gewoon aan het individu over waar hij de grens trekt. Vroegere experimenten (niet dat ik hou van dat soort experimenten) toonden ooit aan dat een bij er geen last van heeft als je z'n achterlijf afknipt. Alleen blijft die bij dan doorvreten omdat z'n voedsel er vanachter gewoon uitvalt. Niet meteen een pleidooi om bijen te gaan eten, maar ik bedoel dat er een verschil is tussen dieren qua bewustzijn en pijngevoel. En daarin volg ik Animalman wel. Een dier in het wild jagen is eerbaarder dan de vleesindustrie die we momenteel hebben. Ik pleit schuldig want ik eet nog steeds vlees, maar ik geef Animalman wel gelijk. En trouwens... zelf eet ik geen wild tenzij ik niet anders kan op een familiefeestje of zo, want ik hou niet van jagers. Veggie zijn is trouwens niet makkelijk. De smalende replieken en de vaak ontoereikende menu's in restaurants (en A-man kennende... wegrestaurants) moeten erg ambetant zijn. Bovendien moet je soms nog gaan uitzoeken hoe je kan compenseren voor de nodige eiwitten en vitaminen. Ik wil nog niet weten hoe veganisten hun maaltjes plannen. Want een vegetarier eet meestal wel nog een eitje of zo. Ik ben hypocriet. Dat weet ik. Ik eet vlees, maar probeer het te beperken. Maar dat ik hypocriet ben en dergelijke in deze mag je me gerust verwijten, maar feit blijft dat Animalman hier moreel stukken boven jou en mij staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ok... Dus vissen hebben hetzelfde bewustzijn als apen of zelfs mensen? Maar mieren niet? En koeien ook niet? Ge vertelt het me maar zenne. Licht mij eens in, o blinkend baken van menselijk verstand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mja... sommige rare feestjes waar je gefrituurde spinnen kan eten en zo. Mijn punt is dat de mishandeling van redelijk van zichzelf bewuste dieren erger is dan het vangen van sommige soorten vissen die amper bewust zijn van zichzelf. Ik hou dus ook niet van het vangen van tonijn, want dat is een roofvis en roofdieren zijn per definitie intelligenter dan hun bladeren of plankton etende vriendjes. Een roofdier moet nu eenmaal slimmer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eum, volgens mij worden die beesten eerst geëlektrocuteerd, verdoofd dus met zo'n elektrisch pistool. Daarna worden deze gedood en vervolgens begint pas het schoonmaakproces.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen mogen inconsequent zijn in wat ze naar binnen spelen.
Da's zoals in de liefde: daar zit ook geen consequentie in.
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ieder mag inconsequent zijn. Maar kom er voor uit en roep niet dat je moreel beter bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik las ergens op een nieuwssite dat we allemaal in een leven 5 spinnen naar binnen werken.
tof eh, jazzie? *grinnik*
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alles. ![]()
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag dat zijn. Maar je komt er voor uit.
Ik ook trouwens. Maar ik wil mezelf geen superioriteitscomplex aanspreken als het over dat soort onderwerpen gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik begrijp jullie invulling van het woord consequent niet goed , denk ik. Waarin vinden jullie jezelf inconsequent? Inconsequentie betekent volgens mij dat je iets zegt , maar het tegenovergestelde doet. Jazeker zegt dat ie dieren eet , en eet ze dus allicht ook. Misschien zou ie ze liever niet eten , maar hij doet het toch. Maar dat heeft niks met inconsequentie te maken. Dat is eerder je moeilijk kunnen inhouden. Daar heb ik ook last van. Inconsequent zou zijn , als hij zegt : "voor mij sterven er geen dieren, hoor" en ik zie hem later met een hamburger in zijn handen , da's een voorbeeld van inconsequentie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Minister-President
|
![]() Sorry, dat vind ik zever. Met een net van 20 op 60 meter door de zee varen en alles vangen dat erin terecht komt (inclusief jouw zoogdieren die "hoger" op de ladder staan dan vissen)... eerbaar, echt.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mensen mogen discrimineren op zulke vlakken om redenen die ze zelf aangeven. Zolang het niet strafbaar is.
![]() Maar het zou wel fijn zijn als de mensen die niet volledig voldoen aan bepaalde criteria om x of y te 'zijn', zichzelf ook niet naar die term noemen, puur omdat het handig is dat de woorden die we gebruiken voor ons allen dezelfde betekenis hebben. Driewerf heeft trouwens een interessante thread hierover opgestart in Maatschappelijke discussies die bij dit onderwerp aansluit. Zelf ben ik iemand die niet bewust dieren doodt, ook geen muggen, spinnen, mieren, wespen, ... Leven en laten leven is mijn motto. Ik voel me daarvoor niet om de één of andere reden superieur, dat deed ik ook niet toen ik volledig vegetarisch at. Misschien is het eerder het tegendeel: soms was en ben ik nog jaloers op mensen die zomaar vlees kunnen eten zonder zichzelf vragen te stellen of zonder na te denken over het hoe, waarom,... en die niet vervuld worden door afschuw en ontsteltenis bij het zien van een dierenlijk. Gevoelloos zijn kan een groot voordeel zijn, soms. Ook vissen hebben btw iets wat persoonlijkheid kan worden genoemd. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 juli 2008 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |