![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ja, en, so what dat je meerdere kamers nodig hebt? Dat gaat ook... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() 'k Heb in Leuven nog 360€ betaald voor een studio, inclusief verwarming en water, enkel elektricteit apart te betalen. Goed, het was geen grote luxe, maar het was een fijne stek (en nee, het was geen kot en nee, dat was geen 10 jaar terug). Dat lukt allemaal wel. Onlangs nog eens geweest, en de prijs was hoop en al 20€ gestegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom ben je dan niet gebleven? ![]() Nu oké ik weet wel waarom. Maar was het leefbaar voor een gezin? Zal wel niet hé. Trouwens zoek de immo websites maar af, slechts hier en daar zal je een huisje vinden voor weinig geld (450€) maar dan in afgelegen gebieden. Het is er tegenwoordig gewoon over en niet meer of minder dan dat. We kunnen dat blijven ontkennen. We kunnen ook het licht van de zon ontkennen, waarom niet? Trouwens waarom moet een mens zich schuldig voelen als hij een huis te duur vind tegenwoordig? Wat is er aan de hand? Al eens gekeken naar de lage loontjes of uitkeringen, of pensioentjes? En als ik het goed voorheb ben jij ook een voorstander van lage lonen aan personeel te betalen en geen anciënniteiten of zo. Dus met u als baas...zal het ook maar krap wonen blijven als werknemer.
![]() |
![]() |
#124 |
Burgemeester
|
![]() Ik wil dit hier nog wel eens herhalen:
Destijds geen inhoudelijke reactie op gehad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegenwoordig doen ze allemaal hetzelfde. Ze kopen een krot en verhuren het aan de prijs van de afbetaling. Wanneer het voldoende gestegen is in waarde verkopen ze het nog eens met winst.
En ze zijn verontwaardigd dat de huurders dat niet leuk voor hun vinden, dat ze niet mee willen betalen aan hun pensioen plannetje. Vroeger kocht men een huis en verhuurde het omdat het niet zou vervallen en men verkocht het veel later met de normale winst en omdat het tussendoor onderhouden en bewoont is geweest. Tussendoor moest de huurder niet zoveel betalen. Daarom dat de meeste van die snotters van tegenwoordig zolang naar school konden gaan. Eens benieuwd of die snotters hun snotters nog zolang zullen naar school kunnen laten gaan met een veel te hoog hypotheek en al de rest. Eens zien binnen een jaar of 15 �* 20
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#130 | ||||
Banneling
|
![]() Simpel, omdat mijn vriendin meer luxe wou.
Dat was haar volste recht uiteraard, en dat betaalde je vanaf dan ook wel meer. Citaat:
Citaat:
Niet echt afgelegen, toch? Citaat:
Citaat:
Anciënniteit is inderdaad een overbodigheid; er is geen reden waarom iemand meer geld moet krijgen, enkel en alleen omdat hij weer een extra jaar doet, wat ie altijd al gedaan heeft. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() huisjesmelker hoe definieer JIJ dat ?
ik ben verhuurder, en huurders zijn bij mij altijd tevreden, maar ja, ze betalen ook drie maanden waarborg, en ja de huur is niet van de poes en wsl zouden ze zelf kopen mochten ze dat ook kunnen maar dat is dan weer gevolg van de keuzes die zij maakten/maken in hun leven en over hun levensstijl en nee, ik voel mij daar niet het minst schuldig over, wat mij betreft is 'ervoor zorgen dat het verhuurde pand in goede staat is' mijn enige verplichting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je hebt mensen die hun levensstijl aanpassen wanneer hun inkomen verhoogt, en je hebt er (minder welliswaar) die dat bewust niet doen ... het is logisch dat die tweede meer bereiken als ze het in vastgoed lang genoeg uithouden, bereiken zij de status van wat je zou kunnen noemen de omgekeerde rentesneeuwbal : ik zou het noemen de huizensneeuwbal (en je moet maar eens rekenen, die bereik je sneller dan je denkt) een niveau waarop je (of inmiddels je patrimonium nv) vastgoed kan blijven aankopen, zonder meerkost (de huurders van je investering voor de sneeuwbal begon te rollen financieren de sneeuwbal en de latere hypotheek-investeringen worden gecompenseerd door nieuwe huurders) volgende stap is gaan bouwen en verkopen en voor de linkie winkies : zo is het goed, want het zijn die bedrijfjes die het (koop en huur)aanbod aanzwengelen en de huurprijzen drukken. om het nog niet te hebben over de economie(bouw, renovatie) die zij genereren. Laatst gewijzigd door Anna List : 29 juli 2008 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zou erg zijn als men het bezit en verhuren van huizen per definitie als malafide zou bestempelen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat men dat huis mag laten verkrotten of er aan illegalen een schandalig hoge prijs voor mag vragen. En vooraleer men beweert dat ik voor de eigen zaak preek: ik heb zelf geen vastgoed in de portefeuille.
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tjonge jonge jongens.
Zie mijn nieuwe draad om hier over dat huur probleem eens verder te doen. Woning huren bijna onbetaalbaar. http://forum.politics.be/showthread.php?t=110036
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 29 juli 2008 om 08:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wat is politiek anders dan beslissen over in welke omstandigheden de mensen leven??? Het is door de grote liberale dromers dat de politiek zo verfoeid wordt vandaag, door de neoliberale politiek keren velen zich er van af... Maar ja, jullie hebben kunnen profiteren van de opofferingen en de sociale strijd van voorgaande generaties, en waarom zouden jullie solidair moeten zijn hé? Waarom beschermen waar je voorgangers voor gestorven zijn... Moesten jullie overgrootouders nog leven, kregen jullie allemaal een ferme schop onder jullie kont ervan... toch als hij/zij een arbeider was... en heb je al eens écht gekeken naar een huis waar je zelf je kroost in groot zou willen brengen??? En Sfax, als jij het grotere risico erbij wil nemen dat je je zoon na een messteek, of je dochter na een verkrachting in het hospitaal mag gaan bezoeken, ga dan maar gerust je gang, en ga naar een van die goedkope appartementjes in Antwerpen... Ik heb jaren rondgelopen in die stad, en weet er genoeg van om er niet te willen wonen met een gezin... Voor mijn kinderen wens ik een omgeving zonder criminaliteit en drugs, en kom me nu niet vertellen dat Antwerpen een veilige stad is of ik nodig je eens uit bij een heleboel junkie's , kunnen ze je eens tonen hoe leuk Antwerpen wel is... Sfax, als jij met een gezin in een studiootje kan leven, doe dat dan maar... Maar volgens mij heeft een kind, om zich goed te ontwikkelen en geen gedragsstoornissen te krijgen, plaats nodig om te ravotten... kan je dat op een studiootje??? Kan een kind vandaag de dag nog veilig spelen op straat in een grootstad??? Hoe denk je dat het komt dat er meer en meer kinderen met gedragsstoornissen zijn? Waarom denk je dat er meer en meer junkie's zijn? Laat ik het je vertellen. Een kind kan niet meer spelen, ravotten en simpele deugnietestreken uithalen. Een kind heeft gewoon niet genoeg ruimte... TV en Playstation kunnen geen vervanging zijn voor een tuin met bomen. Een kind moet kunnen lopen, springen, klimmen, vallen,... In welke studio van 350 euro kan een kind dat??? En dan maar klagen dat er meer en meer gestoorde volwassenen bijkomen... Bah... Vergeet niet, neoliberalen, 5000 jaar geleden wist men al dat men oogst wat men zaait... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat gezegd zijnde, op de boerenbuiten kan je zeker voor goede prijsjes een deftige woonst krijgen. Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want je "patrimonium aankopen en uitbreiden" met die paar euro's die op het eind van de maand overschieten zie ik het nog niet opschieten met die handel. Ik ken mensen die daar mee bezig zijn en steeds rijker aan het worden zijn maar die hebben wel tientallen zoniet honderden miljoenen euro te besteden daar aan. Ja dat gaat vlot bij die mensen dat is waar. Ze laten om de haverklap tientallen nieuwbouw appartementen zetten of rijtjes industriële hangaars met appartementen bovenop en verdienen er meer dan goed aan. Maar voor een werkmens gaat dat dus niet op. Net zoals een werkmens ook geen fabriek kan kopen.
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als je vrouw of man overlijdt, het aftrapt met een ander, je verrot slaat zodat je wel weg moét gaan, is dat je eigen schuld en daarom verdien je het niet om iets te hebben dat op wat trekt??? wel dan hoop ik dat je deze dingen, die je zelf niet in de hand hebt, eens meemaakt, dan kan je eens tonen hoe erg je aan je visie vasthoudt... Hoe rechtlijnig je bent... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
alleen staand, weduwe(naar), slachtoffer zijn ... en die toestand niet wijzigen is idd een vrije keuze. de EIGEN vrije keuze zelfs ... dan moet je niet jaloers staan wijzen naar diegene die een andere keuze maakte. |
|
![]() |
![]() |