Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2008, 22:34   #121
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
ik schreef:

Jij hebt misschien genoeg aan 1 slaapkamer, als je kinderen hebt moet je niet proberen ze in je kamer een bed te geven, ze zullen vlug geplaatst zijn door de overheid...

jij antwoordde:

Ja, en?

Daaruit kan ik enkel besluiten dat je nog stommer bent dan je overkomt...
Zo'n antwoord, in verband met de plaatsing van een kind??? Schandelijk...
Je mag van geluk spreken dat je moeder gewroet heeft zoals jij waarschijnlijk nooit zal doen, om je te geven wat je gekregen hebt, en te voorkomen dat je geplaatst werd...

Die zinnige dingen? Herlees je eigen gekriebel eens...
Leuke poging tot sfeerschepping, maar nogal doorzichtig

Ja, en, so what dat je meerdere kamers nodig hebt? Dat gaat ook...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 22:36   #122
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Google gewoon eens op 'appartement te huur' of 'studio te huur'. Genoeg aanbod van panden met prijzen tussen de 300 a 380 euro. 750 euro heb je pas nodig als je echt een luxe-appartement wilt huren.
'k Heb in Leuven nog 360€ betaald voor een studio, inclusief verwarming en water, enkel elektricteit apart te betalen. Goed, het was geen grote luxe, maar het was een fijne stek (en nee, het was geen kot en nee, dat was geen 10 jaar terug). Dat lukt allemaal wel. Onlangs nog eens geweest, en de prijs was hoop en al 20€ gestegen.
Oud 28 juli 2008, 22:46   #123
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
'k Heb in Leuven nog 360€ betaald voor een studio, inclusief verwarming en water, enkel elektricteit apart te betalen. Goed, het was geen grote luxe, maar het was een fijne stek (en nee, het was geen kot en nee, dat was geen 10 jaar terug). Dat lukt allemaal wel. Onlangs nog eens geweest, en de prijs was hoop en al 20€ gestegen.

En waarom ben je dan niet gebleven?

Nu oké ik weet wel waarom.
Maar was het leefbaar voor een gezin?

Zal wel niet hé.

Trouwens zoek de immo websites maar af, slechts hier en daar zal je een huisje vinden voor weinig geld (450€) maar dan in afgelegen gebieden.

Het is er tegenwoordig gewoon over en niet meer of minder dan dat.

We kunnen dat blijven ontkennen.
We kunnen ook het licht van de zon ontkennen, waarom niet?

Trouwens waarom moet een mens zich schuldig voelen als hij een huis te duur vind tegenwoordig?
Wat is er aan de hand?
Al eens gekeken naar de lage loontjes of uitkeringen, of pensioentjes?
En als ik het goed voorheb ben jij ook een voorstander van lage lonen aan personeel te betalen en geen anciënniteiten of zo.
Dus met u als baas...zal het ook maar krap wonen blijven als werknemer.
Oud 28 juli 2008, 22:56   #124
lezer
Burgemeester

Standaard

Ik wil dit hier nog wel eens herhalen:
Destijds geen inhoudelijke reactie op gehad.
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 23:04   #125
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tegenwoordig doen ze allemaal hetzelfde. Ze kopen een krot en verhuren het aan de prijs van de afbetaling. Wanneer het voldoende gestegen is in waarde verkopen ze het nog eens met winst.
En ze zijn verontwaardigd dat de huurders dat niet leuk voor hun vinden, dat ze niet mee willen betalen aan hun pensioen plannetje.

Vroeger kocht men een huis en verhuurde het omdat het niet zou vervallen en men verkocht het veel later met de normale winst en omdat het tussendoor onderhouden en bewoont is geweest.
Tussendoor moest de huurder niet zoveel betalen.

Daarom dat de meeste van die snotters van tegenwoordig zolang naar school konden gaan.

Eens benieuwd of die snotters hun snotters nog zolang zullen naar school kunnen laten gaan met een veel te hoog hypotheek en al de rest.

Eens zien binnen een jaar of 15 �* 20
Oud 28 juli 2008, 23:41   #126
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht

terecht
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 00:17   #127
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
terecht

Droge.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 00:57   #128
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
Ik wil dit hier nog wel eens herhalen:

Ocharmkes toch
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 07:26   #129
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ben maar een mens hé
En mensen zijn verre van perfect,
Heb je weer aan de coke gezeten?
Oud 29 juli 2008, 08:03   #130
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En waarom ben je dan niet gebleven?
Simpel, omdat mijn vriendin meer luxe wou.
Dat was haar volste recht uiteraard, en dat betaalde je vanaf dan ook wel meer.

Citaat:
Nu oké ik weet wel waarom.
Maar was het leefbaar voor een gezin?

Zal wel niet hé.
Voor een gezin van tweeverdieners zeker; voor een gezin met kinderen niet, maar daar bestaan andere opportuniteiten voor die daarom ook geen 700€ hoeven te kosten (zelfs in Leuven).

Citaat:
Trouwens zoek de immo websites maar af, slechts hier en daar zal je een huisje vinden voor weinig geld (450€) maar dan in afgelegen gebieden.
Als ik even op immoweb ga zoeken, dan vind ik na 3 klikjes, al een 40-tal appartementen in Antwerpen, met 2 slaapkamers of meer en allemaal onder de 500€.
Niet echt afgelegen, toch?

Citaat:
Het is er tegenwoordig gewoon over en niet meer of minder dan dat.

We kunnen dat blijven ontkennen.
We kunnen ook het licht van de zon ontkennen, waarom niet?
Dat hangt af van wat jouw definitie van "erover" is...

Citaat:
Trouwens waarom moet een mens zich schuldig voelen als hij een huis te duur vind tegenwoordig?
Wat is er aan de hand?
Al eens gekeken naar de lage loontjes of uitkeringen, of pensioentjes?
En als ik het goed voorheb ben jij ook een voorstander van lage lonen aan personeel te betalen en geen anciënniteiten of zo.
Dus met u als baas...zal het ook maar krap wonen blijven als werknemer.
Mijn werknemers krijgen uitbetaald wat ze waard zijn; presteren ze beter, dan zullen ze ook meer hebben. Is dat problematisch dan? Of mag je vandaag als werkgever geen prestaties meer verwachten?
Anciënniteit is inderdaad een overbodigheid; er is geen reden waarom iemand meer geld moet krijgen, enkel en alleen omdat hij weer een extra jaar doet, wat ie altijd al gedaan heeft.
Oud 29 juli 2008, 08:26   #131
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
huisjesmelker zeker???
huisjesmelker hoe definieer JIJ dat ?

ik ben verhuurder, en huurders zijn bij mij altijd tevreden, maar ja, ze betalen ook drie maanden waarborg, en ja de huur is niet van de poes

en wsl zouden ze zelf kopen mochten ze dat ook kunnen

maar dat is dan weer gevolg van de keuzes die zij maakten/maken in hun leven en over hun levensstijl

en nee, ik voel mij daar niet het minst schuldig over, wat mij betreft is 'ervoor zorgen dat het verhuurde pand in goede staat is' mijn enige verplichting.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 08:35   #132
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
er is een verschil tussen helemaal gelijk en extreem ongelijk.
mensen zullen even gemotiveerd zijn om het dubbele van zijne gebuur te verdienen dan om het tiendubbele van zijne gebuur te verdienen, wanneer het tiendubbele verdienen niet mogelijk is.
meer is meer, en daar gaat het om.
vanaf een bepaald inkomensverschil met... is een hoger verschil niet echt extra motiverend meer.
een soort gauss-curve.

en daarbij, doen mensen dan niets meer voor de eer tegenwoordig?
van moreel verval gesproken.
da's een persoonlijke keuze

je hebt mensen die hun levensstijl aanpassen wanneer hun inkomen verhoogt, en je hebt er (minder welliswaar) die dat bewust niet doen ... het is logisch dat die tweede meer bereiken
als ze het in vastgoed lang genoeg uithouden, bereiken zij de status van wat je zou kunnen noemen de omgekeerde rentesneeuwbal : ik zou het noemen de huizensneeuwbal (en je moet maar eens rekenen, die bereik je sneller dan je denkt) een niveau waarop je (of inmiddels je patrimonium nv) vastgoed kan blijven aankopen, zonder meerkost (de huurders van je investering voor de sneeuwbal begon te rollen financieren de sneeuwbal en de latere hypotheek-investeringen worden gecompenseerd door nieuwe huurders) volgende stap is gaan bouwen en verkopen

en voor de linkie winkies : zo is het goed, want het zijn die bedrijfjes die het (koop en huur)aanbod aanzwengelen en de huurprijzen drukken. om het nog niet te hebben over de economie(bouw, renovatie) die zij genereren.

Laatst gewijzigd door Anna List : 29 juli 2008 om 08:50.
Oud 29 juli 2008, 08:42   #133
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
huisjesmelker hoe definieer JIJ dat ?

ik ben verhuurder, en huurders zijn bij mij altijd tevreden, maar ja, ze betalen ook drie maanden waarborg, en ja de huur is niet van de poes

en wsl zouden ze zelf kopen mochten ze dat ook kunnen

maar dat is dan weer gevolg van de keuzes die zij maakten/maken in hun leven en over hun levensstijl

en nee, ik voel mij daar niet het minst schuldig over, wat mij betreft is 'ervoor zorgen dat het verhuurde pand in goede staat is' mijn enige verplichting.
Terecht.

Het zou erg zijn als men het bezit en verhuren van huizen per definitie als malafide zou bestempelen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat men dat huis mag laten verkrotten of er aan illegalen een schandalig hoge prijs voor mag vragen. En vooraleer men beweert dat ik voor de eigen zaak preek: ik heb zelf geen vastgoed in de portefeuille.
Oud 29 juli 2008, 08:52   #134
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tjonge jonge jongens.

Zie mijn nieuwe draad om hier over dat huur probleem eens verder te doen.

Woning huren bijna onbetaalbaar.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=110036

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 juli 2008 om 08:53.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 08:52   #135
DarkSoul
Partijlid

DarkSoul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Leuke poging tot sfeerschepping, maar nogal doorzichtig

Ja, en, so what dat je meerdere kamers nodig hebt? Dat gaat ook...
Als de realiteit (van velen) hier aanhalen al sfeerschepping is???
Wat is politiek anders dan beslissen over in welke omstandigheden de mensen leven???
Het is door de grote liberale dromers dat de politiek zo verfoeid wordt vandaag, door de neoliberale politiek keren velen zich er van af...

Maar ja, jullie hebben kunnen profiteren van de opofferingen en de sociale strijd van voorgaande generaties, en waarom zouden jullie solidair moeten zijn hé? Waarom beschermen waar je voorgangers voor gestorven zijn...
Moesten jullie overgrootouders nog leven, kregen jullie allemaal een ferme schop onder jullie kont ervan... toch als hij/zij een arbeider was...

en heb je al eens écht gekeken naar een huis waar je zelf je kroost in groot zou willen brengen???

En Sfax, als jij het grotere risico erbij wil nemen dat je je zoon na een messteek, of je dochter na een verkrachting in het hospitaal mag gaan bezoeken, ga dan maar gerust je gang, en ga naar een van die goedkope appartementjes in Antwerpen...
Ik heb jaren rondgelopen in die stad, en weet er genoeg van om er niet te willen wonen met een gezin...

Voor mijn kinderen wens ik een omgeving zonder criminaliteit en drugs, en kom me nu niet vertellen dat Antwerpen een veilige stad is of ik nodig je eens uit bij een heleboel junkie's , kunnen ze je eens tonen hoe leuk Antwerpen wel is...

Sfax, als jij met een gezin in een studiootje kan leven, doe dat dan maar...
Maar volgens mij heeft een kind, om zich goed te ontwikkelen en geen gedragsstoornissen te krijgen, plaats nodig om te ravotten... kan je dat op een studiootje???
Kan een kind vandaag de dag nog veilig spelen op straat in een grootstad???

Hoe denk je dat het komt dat er meer en meer kinderen met gedragsstoornissen zijn? Waarom denk je dat er meer en meer junkie's zijn?
Laat ik het je vertellen.
Een kind kan niet meer spelen, ravotten en simpele deugnietestreken uithalen.
Een kind heeft gewoon niet genoeg ruimte... TV en Playstation kunnen geen vervanging zijn voor een tuin met bomen.
Een kind moet kunnen lopen, springen, klimmen, vallen,...
In welke studio van 350 euro kan een kind dat???

En dan maar klagen dat er meer en meer gestoorde volwassenen bijkomen...
Bah...
Vergeet niet, neoliberalen, 5000 jaar geleden wist men al dat men oogst wat men zaait...
DarkSoul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:16   #136
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de realiteit (van velen) hier aanhalen al sfeerschepping is???
Op de manier waarop jij het doet wel ja. Wat trachtte je anders in die post te doen?

Citaat:
Wat is politiek anders dan beslissen over in welke omstandigheden de mensen leven???
Het is door de grote liberale dromers dat de politiek zo verfoeid wordt vandaag, door de neoliberale politiek keren velen zich er van af...

Maar ja, jullie hebben kunnen profiteren van de opofferingen en de sociale strijd van voorgaande generaties, en waarom zouden jullie solidair moeten zijn hé? Waarom beschermen waar je voorgangers voor gestorven zijn...
Moesten jullie overgrootouders nog leven, kregen jullie allemaal een ferme schop onder jullie kont ervan... toch als hij/zij een arbeider was...
Waarom zou je inderdaad solidair zijn in een samenleving waar je massa's geld moet afstaan, maar waar je weinig tot niets voor terugkrijgt?

Citaat:
en heb je al eens écht gekeken naar een huis waar je zelf je kroost in groot zou willen brengen???
Jazeker.

Citaat:
En Sfax, als jij het grotere risico erbij wil nemen dat je je zoon na een messteek, of je dochter na een verkrachting in het hospitaal mag gaan bezoeken, ga dan maar gerust je gang, en ga naar een van die goedkope appartementjes in Antwerpen...
Ik heb jaren rondgelopen in die stad, en weet er genoeg van om er niet te willen wonen met een gezin...
Zoals ik al zei, als jij per se bepaalde eisen gaat opleggen, dan is het logisch gevolg dat je meer gaat betalen.
Dat gezegd zijnde, op de boerenbuiten kan je zeker voor goede prijsjes een deftige woonst krijgen.

Citaat:
Voor mijn kinderen wens ik een omgeving zonder criminaliteit en drugs, en kom me nu niet vertellen dat Antwerpen een veilige stad is of ik nodig je eens uit bij een heleboel junkie's , kunnen ze je eens tonen hoe leuk Antwerpen wel is...
Die junkies kan ik je overal terugvinden...

Citaat:
Sfax, als jij met een gezin in een studiootje kan leven, doe dat dan maar...
Maar volgens mij heeft een kind, om zich goed te ontwikkelen en geen gedragsstoornissen te krijgen, plaats nodig om te ravotten... kan je dat op een studiootje???
Kan een kind vandaag de dag nog veilig spelen op straat in een grootstad???

Hoe denk je dat het komt dat er meer en meer kinderen met gedragsstoornissen zijn? Waarom denk je dat er meer en meer junkie's zijn?
Laat ik het je vertellen.
Een kind kan niet meer spelen, ravotten en simpele deugnietestreken uithalen.
Een kind heeft gewoon niet genoeg ruimte... TV en Playstation kunnen geen vervanging zijn voor een tuin met bomen.
Een kind moet kunnen lopen, springen, klimmen, vallen,...
In welke studio van 350 euro kan een kind dat???

En dan maar klagen dat er meer en meer gestoorde volwassenen bijkomen...
Bah...
Vergeet niet, neoliberalen, 5000 jaar geleden wist men al dat men oogst wat men zaait...
Je wil vanalles voor je kinderen, en dat is een mooie zaak; werk er maar voor. Meer stel ik niet. Klagen gaat je er niet brengen...
Oud 29 juli 2008, 09:17   #137
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
da's een persoonlijke keuze

je hebt mensen die hun levensstijl aanpassen wanneer hun inkomen verhoogt, en je hebt er (minder welliswaar) die dat bewust niet doen ... het is logisch dat die tweede meer bereiken
als ze het in vastgoed lang genoeg uithouden, bereiken zij de status van wat je zou kunnen noemen de omgekeerde rentesneeuwbal : ik zou het noemen de huizensneeuwbal (en je moet maar eens rekenen, die bereik je sneller dan je denkt) een niveau waarop je (of inmiddels je patrimonium nv) vastgoed kan blijven aankopen, zonder meerkost (de huurders van je investering voor de sneeuwbal begon te rollen financieren de sneeuwbal en de latere hypotheek-investeringen worden gecompenseerd door nieuwe huurders) volgende stap is gaan bouwen en verkopen

en voor de linkie winkies : zo is het goed, want het zijn die bedrijfjes die het (koop en huur)aanbod aanzwengelen en de huurprijzen drukken. om het nog niet te hebben over de economie(bouw, renovatie) die zij genereren.
Ge moet hier eens klaar en duidelijk uitleggen over welke inkomens je bezig bent. En hoeveel "liggend" geld je bij voorbaat al moet hebben.
Want je "patrimonium aankopen en uitbreiden" met die paar euro's die op het eind van de maand overschieten zie ik het nog niet opschieten met die handel.

Ik ken mensen die daar mee bezig zijn en steeds rijker aan het worden zijn maar die hebben wel tientallen zoniet honderden miljoenen euro te besteden daar aan.
Ja dat gaat vlot bij die mensen dat is waar. Ze laten om de haverklap tientallen nieuwbouw appartementen zetten of rijtjes industriële hangaars met appartementen bovenop en verdienen er meer dan goed aan.

Maar voor een werkmens gaat dat dus niet op.
Net zoals een werkmens ook geen fabriek kan kopen.
Oud 29 juli 2008, 09:31   #138
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ge moet hier eens klaar en duidelijk uitleggen over welke inkomens je bezig bent. En hoeveel "liggend" geld je bij voorbaat al moet hebben.
Want je "patrimonium aankopen en uitbreiden" met die paar euro's die op het eind van de maand overschieten zie ik het nog niet opschieten met die handel.

Ik ken mensen die daar mee bezig zijn en steeds rijker aan het worden zijn maar die hebben wel tientallen zoniet honderden miljoenen euro te besteden daar aan.
Ja dat gaat vlot bij die mensen dat is waar. Ze laten om de haverklap tientallen nieuwbouw appartementen zetten of rijtjes industriële hangaars met appartementen bovenop en verdienen er meer dan goed aan.

Maar voor een werkmens gaat dat dus niet op.
Net zoals een werkmens ook geen fabriek kan kopen.
dat is perfect haalbaar voor een tweeverdiener die zijn handen uit de mouwen wil en kan steken en ook zijn levensstijl in de hand kan houden.
Oud 29 juli 2008, 09:37   #139
DarkSoul
Partijlid

DarkSoul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is perfect haalbaar voor een tweeverdiener die zijn handen uit de mouwen wil en kan steken en ook zijn levensstijl in de hand kan houden.
Hah, tweeverdiener zeg je... Is het van een alleenstaande misschien zijn/haar eigen schuld dat hij/zij alleenstaand is???

Als je vrouw of man overlijdt, het aftrapt met een ander, je verrot slaat zodat je wel weg moét gaan, is dat je eigen schuld en daarom verdien je het niet om iets te hebben dat op wat trekt???

wel dan hoop ik dat je deze dingen, die je zelf niet in de hand hebt, eens meemaakt, dan kan je eens tonen hoe erg je aan je visie vasthoudt...
Hoe rechtlijnig je bent...
DarkSoul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:39   #140
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hah, tweeverdiener zeg je... Is het van een alleenstaande misschien zijn/haar eigen schuld dat hij/zij alleenstaand is???

Als je vrouw of man overlijdt, het aftrapt met een ander, je verrot slaat zodat je wel weg moét gaan, is dat je eigen schuld en daarom verdien je het niet om iets te hebben dat op wat trekt???

wel dan hoop ik dat je deze dingen, die je zelf niet in de hand hebt, eens meemaakt, dan kan je eens tonen hoe erg je aan je visie vasthoudt...
Hoe rechtlijnig je bent...

alleen staand, weduwe(naar), slachtoffer zijn ... en die toestand niet wijzigen is idd een vrije keuze. de EIGEN vrije keuze zelfs ... dan moet je niet jaloers staan wijzen naar diegene die een andere keuze maakte.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be