![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kan ook naar Fortis kijken. Vroeger werden daar de functies eerlijk verdeeld tussen Nederlanders en Belgen. Een aantal jaar geleden hebben die naieve Nederlanders zich daar laten verleiden tot een "selectie op kwaliteit". Gevolg: bedrijf kwijt. Veel Vlaming gaan er bij voorbaat al vanuit dat Nederlanders te kwader trouw zijn. Hoe gaat dat gezegde ook al weer; als een Hollander je niet bedrogen heeft, dan is ie het vergeten? In de praktijk heb ik het zo vaak gezien, dat Nederlanders zich hebben verkeken op die oh zo vriendelijke Vlamingen. Een wat realistischer beeld over de Vlamingen voorkomt dat soort missers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet zo emotioneel Spinoza, het valt allemaal wel mee. We kunnen ons beter bezighouden met de orde van de dag, zoals; hoe stoppen we de oprukkende politieke invloed van de Islam?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gemiddelde Vlaming leeft niet met Nederland : hij kijkt naar de VRT, VTM, enz........ en heeft meer interesse voor zijn BV's dan voor Nederlandse vedetten. De gemiddelde Waal leeft elke dag met Frankrijk : ze kijken naar TF1, France 2, enz........ De Franse vedetten zijn even bekend in Franstalig België als in Frankrijk zelf.
Laatst gewijzigd door Everytime : 1 augustus 2008 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij heb ik je hier al vaker zien klagen over de publieke omroepen. Ik vind het best meevallen. En volgens mij de rest van Nederland ook, want Nederland 1 is de best bekeken zender. Op de commerciele zenders is volgens mij dezelfde pulp te zien als bij de Vlaamse commercielen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Ik vrees dat ik dan mijn geld niet meer op krijg.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2.Een liberaal wingewest van het buitenlands grootkapitaal is het al, het zou het gewoon nog meer worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als nationalisten het hoogst bereikbare namelijk een institutionele crisis veroorzaken met bijbehorende ekonomische verliezen, kan dat ook een bron van zorgen zijn die de mensen hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of de Fransen die indertijd dachten dat ze de (toen goedkopere) Spaanse groeten en fruit konden tegenhouden door enkele Spaanse vrachtwagens nabij de grens tegen te houden en de hele lading op het wegdek te gooien... Of denken we maar aan de actiegroepen die Zuid-Afrika op de knieën gingen dwingen door geen granny's meer te eten. Enz. Allemaal acties die tot niets leidden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, toen enkele jaren geleden zenders als Veronica nog wel op de Vlaamse kabel zaten, hadden die bij ons een heel grote kijkerdichtheid. Nu het palet is verschraald tot een aantal, eerder brave, publieke omroepen is de belangstelling natuurlijk gedaald. De dag evenwel dat de Nederlandse commerciële omroepen bijvoorbeeld via de schotelantenne kunnen worden ontvangen, ben ik zeker voor een flinke toename.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |