![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En het bestaan van een bushalte op minder dan een kilometer bewijst eigenlijk niets. Hier hebben wij een belbushalte schuin over de deur. Schitterend zou je denken, maar die belbus heeft maar twee eindhaltes met een aansluiting op een streekbus en één op een station (die valt dan nog samen met de andere aansluiting op de bus). Bij de ene busaansluiting moet steeds tenminste een half uur wachttijd gerekend worden. Komende van het station kan de wachttijd zelfs oplopen tot een uur! Praktisch is dat allemaal niet, en als je dat dag in dag uit moet doen, verlies je enorm veel tijd die je eigenlijk aan je gezin zou kunnen besteden. Daarnaast is het zo dat ik de stelling van Jantje volmondig kan bijtreden. Ook voor ons gezin komt het OV stukken duurder uit dan het gebruik van onze gezinswagen. Zijn we tegen het OV? Zeker niet! Alleen als het loont, gebruiken we het. Als ik alleen naar Antwerpen moet, of mijn vrouw alleen naar Brugge moet, dan nemen we de trein. Als we echter met het hele gezin een dagje Antwerpen willen, dan kiezen we heus niet voor de trein. Dan rendeert de wagen. |
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gewoon een indiscrete vraag: waarom neemt je voormalige vrouw die taak ook niet eens op? Jij brengt de kinderen, zij brengt ze terug? Waarom neem jij dat volledig voor je rekening?
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heb deze week nog zoiets gehoord. Het tanken van lpg in gasbetons voor butaan gas waar ze dan op koken. Schijnt de helft goedkoper te zijn.
|
|
|
|
#124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar zij moet dat dus ook wekelijks rijden. |
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
LPG-gasflessen voor huiselijk gebruik dit je mag hervullen in benzinestations kan je vinden in elke betere campingwinkel en mobilhome-centra |
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat wil zeggen, dat zelfs als je alle werkdagen de belbus op het zelfde uur voor dezelfde verplaatsing gebruikt, je deze toch steeds moet bellen. |
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Partijlid
|
mijn dochter moet elke zaterdag naar haar mama,
de reis duurt met de wagen (heen, zonder files) 53 minuten voor 72 km dit kost me 13,41 euro... ergo, heen én terug kost me dat 26,82 euro, en mijn dochter, vriendin én mezelf zijn ter plaatse en terug thuis. Totale reisteid, minder dan 2u. met het openbaar vervoer kost me dat elke keer 6 euro op de lijnkaart (2 x 2 personen meer dan 2 zones, hij gaat 1 straat uit de zone en komt er terug in, resultaat is 3 zones...) + 2x 14,60 euro = 29,20 euro voor de trein voor een totaal van 35,20 euro en een reistijd van tussen de 2u10 en 2u45 énkel heen, dan vertrek je per fiets naar de bushalte (15 min fietsen) neem je de bus (15 min) loop je naar het station (10 min lopen) neem je de trein (15min) stap je over (wachttijd 5 min, als je de aansluiting mist 1u5min) op de volgende trein (30 min) loop je naar de bus (10 min) neem je de bus (10min) en loop je nog 20 min naar haar huis... Dit is de snélste route met het openbaar vervoer, ik zou méér betalen dan met de auto, en ben dan nog eens dubbel zo lang onderweg... Welke manier van reizen zou jij kiezen met een kleuter van 3 jaar? minder dan 2 uur heen en terug in de auto voor 26,82 euro of méér dan 4 uur heen en terug met de fiets, te voet, de bus en de trein voor 35.20 euro En zeg nu niet dat mijn vriendin maar thuis moet blijven, ik ben niet van plan om 4 uur onderweg te zijn en dan nog eens 4 uur alleen in't stad rond te wandelen, ik ga dan liever een terrasje doen met m'n vriendin... we hebben al niet zoveel tijd samen in deze steeds maar hectischer wordende wereld... |
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Natuurlijk is de trein duurder als je 1 maal per jaar reist, en een gewoon ticket koopt en je met 2 personen of meer reist, en je voor de wagen alleen de brandstof rekent. Verder is het altijd toegelaten om openbaar vervoer te combineren met alle andere vormen van privé-vervoer. |
|
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Over openbaar vervoer gesproken ...
In Antwerpen melden ze niet zonder enige trots dat ze de metro in Borgerhout eindelijk eens gaan gebruiken ... Citaat:
'k Heb even in't rood gezet wat het ondertussen heeft gekost om die lege gang te onderhouden ... Iemand een idee wat men met dat geld al allemaal had kunnen verwezelijken ??? Zeker gezien het feit dat er in Vlaanderen wel meer van die projekten liggen te rotten ... Openbaar vervoer duur ??? Tja , 't geld voor lege gangen moet van ergens komen hé ...
|
|
|
|
#130 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
7,1 x2 = 14.2€ 14.2 x 2 = 28.4€ voor heen en terug Da's maar 0,80€goedkoper dan met een gewoon treinticket voor 2 personen heen en terug: 29,20€ en nog steeds duurder dan met de wagen... dan komen er nog altijd de buskosten bij, de aanschaf van 2 fietsen, de fiets en stapduur... met de auto: 26.82€ heen en terug, in nog eens niet de helft van de reistijd, zonder fietsen of stappen voor de helft van de reisduur... Verzekering, taksen en onderhoud betaal ik zowieso al doe ik die ritjes met het openbaar vervoer, die moet ik dus niet meetellen... met de auto kan je ook ergens stoppen en een drankje nuttigen en ondertussen op een PROPER toilet gaan... (Al eens de toiletten op de trein goed bekeken of geroken?) |
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Parlementslid
|
ik neem nu regelmatig de bus , en een abonement kost me ongeveer 211 € op een jaar ............ daar rijd ik maar een halve maand auto mee als ik alle kosten reken ( brandstof , verzekering , taksen , onderhoud )
juist de Nmbs zou wel wat goedkoper mogen , dat is nog veel te duur en verder 't fietske !!!!!!
|
|
|
#132 |
|
Gouverneur
|
Ik denk dat men dan de gasbekken van het fornuis (of wat er dan ook met gas "brandt" moet vervangen door een ander type wanneer men van aardgas naar lpg omschakelt.
|
|
|
#133 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zoals ik al schreef, het is ook toegestaan om met de auto naar het station te rijden. Met de trein moet je zelfs niet stoppen, om een drankje te nuttigen. Je kan ook een boek lezen, breien, op de laptop werken of spelen,... De toiletten zijn, niet als die langs de autoweg, meestal proper. |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Partijlid
|
ja, ik kan de eerste fiets en wandeling wegnemen, en langs een leuke, lange kasseiweg (amai mijn vering, de garagist gaat in zijn handjes wrijven, 1000€ voor alle 4, zonder werk...) naar het station rijden, dat neemt nog de stress van de korte overstaptijd, en de laatste wandeling van 20 minuten niet weg, let wel, deze is gerekend ZONDER mijn driejarige dochter, verdubbel het maar als zij meestapt.
En zeg niet dat er buggy's bestaan, ze wordt er gek in, ze haat ze, ze wil aan het handje stappen. En doe die wandeling dan maar eens opnieuw om 18u 's avonds, met een vermoeide kleuter... lol gegarandeerd (in de vorm van een onhandelbare peuter), in de auto valt ze onmiddellijk in slaap, en is ze een gezellig kind als we thuis komen, in de bus en de trein daarentegen... Qua toiletten, langs de snelweg weet ik niet... ik rijd even af en ken een paar leuke plaatsjes op 2 min. rijden van de snelweg... op de trein daarentegen... Ik was jarenlang aangewezen op het openbaar vervoer... ken die potten daar genoeg... ik heb mij een auto aangeschaft omdat ik de onmogelijke uren, verbindingen en de steeds hogere prijzen beu was, net als het moeten reizen in gevandaliseerde (bus) en niet echt nette voertuigen (trein)... ok, de auto kost mij wat, maar ik win er veel comfort mee (niet plots wegmoeten als het gezellig, is om je bus of trein te halen als je bij vrienden bent), tijd met mijn gezin (die ik vroeger nodig had om te wachten op mijn vervoer, of aansluiting ervan, naar huis), luxe (zelf gekozen muziekje, halve kuipzetel, airco,...), gemakkelijker en goedkoper gedane boodschappen (1x per week warenhuis i.p.v. elke dag te voet naar een duurder winkeltje op 15 min stappen, ... Als je midden in een grootstad woont kan je zonder wagen... Ik heb het ooit gedaan. Maar eens je een gezin hebt en in een kleine deelgemeente van een niet veel grotere gemeente woont, kan je niet meer zonder, tenzij je bereid bent je compleet van de wereld af te snijden en enkel nog familie en vrienden te zien die zelf een wagen bezitten en dan nog op de momenten dat ze zelf de tijd hebben om naar jou toe te komen... En zeg nu niet dat ik daar maar niet moet gaan wonen, tenzij je een egoïst bent die met niemand rekening houdt (of alleenstaande bent) kies je die dingen niet alleen... dan moet je compromissen zoeken... en die maken het leven soms wat moeilijker en/of duurder... |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Banneling
|
Het is niet te verwonderen dat alles zo duur geworden is. Heb je al eens gelezen wat topmanagers de dag van vandaag verdienen? Meer dan honderd miljoen Belgische frankskes per jaar en een ontslagpremie van een half miljard Belgische frankskes.
Niet te verwonderen dat de gewone werkmens zijn facturen niet meer kan betalen. Dat zijn maffiapraktijken! En een dopper met een uitkering van nog geen 1000 euro per maand - met een bijzondere medische problematiek - schorsen ze van hun uitkering. Een mens zou voor minder in opstand komen. Laatst gewijzigd door Walter X : 28 augustus 2008 om 09:10. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Parlementslid
|
Ik rij gratis met de bus.
|
|
|
|
#138 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Banneling
|
De topmanager kost de staat en de samenleving veel meer geld dan een dopper. Daar de topmanager zulke schandelijke bedragen opstrijkt (terwijl zijn brood evenveel kost als die van de gewone werkmens), moeten de bedrijven hun dienstverlening/producten, enz. duurder maken.
Ik walg daarvan. Laatst gewijzigd door Walter X : 28 augustus 2008 om 11:56. |
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|