![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ook is niet elke gelove dezelfde, er zijn gelovige mensen waarvoor ik enorm veel respect heb (zelfs op dit forum!) maar de doorsnee nutter die denkt dat atheïsme == imoreel, of dat de wereld maar 6000 jaar is, of dat evolutietheorie onbewezen is, daar heb ik wél problemen mee, want het zijn zulke mensen, zulke fundamentalisten, die een gevaar vormen voor een maatschappij. Zie maar eens wat er in de USA allemaal gebeurd. Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is trouwens een trend. Als het katholieke geloof blijft stil staan bij het letterlijk herhalen en in stand houden van wat er 2000 geleden afgesproken is. Dan zal wetenschap en techniek zodanig vooruit gaan dat een aantal dingen die letterlijk uit de bijbel gepikt zijn mogelijk worden. Waarbij je die dingen (zoals Maria maagd) vandaag kan zien als uhhh seince fiction. En realiseerbaar in korte of langere tijd. De Kerk is zich daarvan bewust. Denk niet dat ze dat niet beseffen. Integendeel, het is een argument om bij hun status quo te blijven. Maar ondertussen zijn zij geen 'partner' in de verdediging van onze waarden en rechten tegen extreme vormen van andere godsdiensten. We zouden beter mekaar erkennen. Waarbij ik natuurlijk van mening ben dat de Kerk maar water bij de wijn moet doen om zo zuiver te staan met onze burgerlijke rechten en waarden. Want zeg nu zelf. Die waarden staan niet zo ver van mekaar. Enkel de rechten en plichten moeten op hetzelfde niveau gebracht worden. Dan pas hebben we waarden en rechten gemeen en staan we sterk in het vermijden van het andere gevecht. Met behoud van onze waarden en rechten.
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu als we het hebben over het maagdschap van Maria. Wij spreken hier over een vrouw die in het jaar 0 van onze tijdrekening leefde. En toen hadden de mensen nog geen beschikking over de fertilteitstechnieken zoals nu. Waar hebben we het dan eigenlijk over? Laatst gewijzigd door system : 1 september 2008 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | |