![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe komt het dan dat ik al jonge gezinnen ben tegen gekomen die hun kinderen Waals leren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niet geheel Wallonië heeft toch ooit Waals gesproken, dacht ik? er zijn er in Antwerpen ook die hun kinderen Engels leren hé....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
't verschil tussen er frans / waals te spreken of vlaams nederlands is wel een hééél stuk hé !!!! 2 weken geleden in de supermarkt te reet stond er zo een hoopke voor mij van wie ik wist dat ze vlaams praten , maar toch proberen op te vallen aan de kas in 't frans .................... mijne commentaar bleef niet lang uit !
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het niet over Picardië maar over Wallonië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar niet in geheel Wallonië spreken ze Waals hé....
in ieder geval, al mijn Franstalige collega's spreken geen woord Waals.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De verfransingsdruk is in Wallonië veel verder gegaan. In publiek zullen veel Waalstaligen inderdaad Frans gaan spreken, omdat wat in Vlaanderen uiteindelijk niet lukte daar wèl is gelukt: Waals stigmatiseren tot een patois. Maar er is een groeiende beweging die het Waals weer opwaardeert hoor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het al bestaat lijkt het mij een marginaal verschijnsel. Alleen van Waals toneel heb ik weet, maar de gemiddelde leeftijd van het publiek is inderdaad.... 60+. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
zegt over véél iets , ten eerste de amerikanen dringen overal hun cultuur op .... europa , midden oosten , rusland , enz overal moeien ze zich om daarna hun cultuur op te dringen !!!!! ten tweede heeft de europese bevolking zich veel te makkelijk in de loere laten leggen door die amerikanen
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"The winner takes it all" Gesnapt ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Hoe kan er nu sprake zijn van een ongelijke solidariteit als die wordt bekostigd uit dezelfde bron? Dat zou alleen maar wijzen op een scheeftrekking ten voordele van de Walen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er beweegt wat... Klachten gehad?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() pijzde gij nu echt dat zo een winkels zelf maar één seconde uw klacht in overweging gaan nemen?
![]() er staat daar trouwens nog altijd "ANS" das frans ![]() AAAAaaah the antichrist ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |