Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2008, 09:26   #121
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ja kik, het antwoord op die vraag is dus heel simpel.
Om automatisch Jood te zijn hoor je 1. een Joodse moeder te hebben en
2. je niet tot een andere godsdienst bekeerd te hebben.
Je kunt dus afstammen van Salomon voor mijn part maar als je je bekeerd hebt tot een andere godsdienst ben je Jood af. Noteer dat je niet gelovig
hoort te zijn. Je hoort alléén af te stammen van een Joodse moeder EN je
niet tot een andere godsdienst bekeerd te hebben.
Ja dat is ook zo. Vandaar dat ik ook zeg dat de joodse godsdienst een tribale godsdienst is, alleen bestemd voor de afstammelingen van de 12 stammen van Israel. Hier zijn godsdienst en ras met mekaar verbonden. Eigenlijk is de joodse godsdienst een raciale godsdienst.

Laatst gewijzigd door system : 1 september 2008 om 09:27.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 11:10   #122
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja dat is ook zo. Vandaar dat ik ook zeg dat de joodse godsdienst een tribale godsdienst is, alleen bestemd voor de afstammelingen van de 12 stammen van Israel. Hier zijn godsdienst en ras met mekaar verbonden. Eigenlijk is de joodse godsdienst een raciale godsdienst.
Behalve dan natuurlijk dat je volk en ras door elkaar haalt. LOL
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 11:14   #123
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niets tegen de gematigde joden maar wel tegen zionistische joden die gaan voor een zuivere Joodse staat en doet mij denken aan Duitsland uit de jaren 30. Ook heb ik niet zo begrepen op Hamas.
Oud 1 september 2008, 11:34   #124
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Behalve dan natuurlijk dat je volk en ras door elkaar haalt. LOL
Kom nu. U moet ernstig blijven. Hier vallen ras en volk samen. En dit omdat men moet bewijzen dat men een joodse moeder heeft, om het even welke nationaliteit men heeft. Een jood kan een Belgische nationaliteit hebben en behoren tot het Belgische volk, maar een Belg kan maar moeilijk joods worden indien hij geen joodse moeder heeft. De religieuze joden zijn -in de feiten- racisten.
Oud 1 september 2008, 11:58   #125
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Ik heb niets tegen de gematigde joden maar wel tegen zionistische joden die gaan voor een zuivere Joodse staat en doet mij denken aan Duitsland uit de jaren 30. Ook heb ik niet zo begrepen op Hamas.
Geen mens die gaat voor een zuiver Joodse staat! Joden willen wel
graag voor de afwisseling de meerderheid zijn. Mag het?
Oud 1 september 2008, 11:58   #126
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Kom nu. U moet ernstig blijven. Hier vallen ras en volk samen. En dit omdat men moet bewijzen dat men een joodse moeder heeft, om het even welke nationaliteit men heeft. Een jood kan een Belgische nationaliteit hebben en behoren tot het Belgische volk, maar een Belg kan maar moeilijk joods worden indien hij geen joodse moeder heeft. De religieuze joden zijn -in de feiten- racisten.
Zoek het woord ras op!
Oud 1 september 2008, 12:14   #127
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoek het woord ras op!
Als u zo praat, dan waren de nazi's ook geen racisten. Racisme wil hier zeggen dat men iemand uit een groep sluit omdat hij of zij niet behoort (noch kan behoren) tot die groep wegens religieuze of lichamelijke of ik weet ik nog niet welke kenmerken. Dat is de courante betekenis. Indien een werkgever iemand weigert in dienst te nemen louter omdat hij bijvoorbeeld moslim is, dan noemt men dit ook racisme.

Laatst gewijzigd door system : 1 september 2008 om 12:21.
Oud 1 september 2008, 14:28   #128
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Allemaal goed en wel.

Niemand heeft gezegd dat Israëliers niets uitvinden of dat zelfs bepaalde Israëliers anderen helpen.

-Ten eerste: laten we Israëliers en joden niet door elkaar gooien.
-Ten tweede: niet alle Israëliers zijn zionisten
-Ten derde: alle uitvindingen ten spijt en eventuele 'hulpvaardigheid', dit zal niets af doen aan wat er daar gebeurd is 60 jaar geleden en het drama van de Palestijnen.

Het Palestijns-Israelisch conflict is complex en kan niet opgelost worden door te beginnen over 'hoe goed zijn de zionisten' net als de Palestijnen niet kunnen beginnen over 'hoe goed is Hamas'.
Kan ik me in de meeste vinden.
Ik wou al aan BenIsaac zeggen dat ook zonder Staat Israel een Joodse imperium zou bestaan.
Voor de oorlog waren de Duitse Joden fenomenaal in alles wat ze deden.
Dat Joden in Israel veel positiefs doen (en Palestijnen niks) veranderd niks aan het Palestijns-Israelisch conflict.
Het Palestijns-Israelisch conflict is een oorlog tussen 2 kanten waar niemand onschuldig is en is ene zeker meer verantwoordelijk dan de andere.En zelfs als morgen een Israelische Joodse dokter(zal zeker ene dag gebeuren) een formule vindt hoe kanker te genezen zal het niks veranderen met wat de laatste 60 jaar al aan de gang is.

Je moet wel ten 4de toevoegen : niet alle Zionisten zijn dezelfde.
Dat is ook een grote fout bij de mensen.
Zionisme is een ideologie die een Joods thuisland (of Joodse staat) ondersteunt en liefst waar in vroeger tijden de Joodse koninkrijken Israël en Judea lagen.Daarmee is nog niks slecht mee,alles hangt de manier van hoe men denkt en handelt !
Kijk hier op het fora,verschillende leden die pro-Israel zijn maar iedereen met zijn gedachten.

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 1 september 2008 om 14:31.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 14:39   #129
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fiere Jood
Zionisme is een ideologie die een Joods thuisland (of Joodse staat) ondersteunt en liefst waar in vroeger tijden de Joodse koninkrijken Israël en Judea lagen.
U doet me me afvragen over welk gebied het dan gaat in hedendaagse termen. Betekent het dat Israël's uiteindelijk doel is een groter land te zijn dan nu het geval is? Betekent het dat het de bedoeling is dat de 'Palestijnse gebieden' ooit volledig deel van Israël zullen zijn? Als ik het goed begrepen heb is het 'beloofde land' van de heilige geschriften vele malen groter dan Israël nu. In hoeverre is Israël ervan overtuigd dat dit een realiteit zal worden, en wordt eraan gewerkt dit te realizeren? Is dit 'groot Israël' de al dan niet verborgen droom van degenen die u 'zionisten' noemt?

Zal iemand die gelooft dat met het onstaan van Israël een goddelijke belofte vervuld werd, niet ook ervan uitgaan dat de grenzen van het 'beloofde land' uiteindelijk overeenkomen zullen komen met die van de geschriften?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 september 2008 om 14:54.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 15:12   #130
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

System@

Ik heb niks opgezocht van je bronnen,heb helaas de laatste tijd weinig tijd.
Ik wil je wel een woordje uitleg geven want ik ben een religieuze Jood en weet hoe het bij ons werkt.
De Thora is de enige ware en bestaat uit 2 delen : het boek en alles wat God aan Mozes zei.
Al eeuwen proberen 1000den Rabijnen en simpele Joden de Thora te begrijpen.
Iedereen interpreteerd op zijn manier,niet voor niets zijn er zoveel meningsverschillen tussen de Joden,vooral bij de religieuze.
Ook in verband Israel bestaan er religieuze discussies of een Joodse staat mag of niet voor de komst van de Messias.
De Talmoed is in feite een geschiedenisboek van ondelinge discussies en niemand mag daaruit conclusies uittrekken.Slechts grote Rabijnen(niet van onze generatie) hebben +- een sammenvatting en een soort wetboek van gemaakt voor de Joden.
Ieder religieuze Jood moet dus naar zijn Rabijn(je mag niet een paar hebben) luisteren,die hem naar de "juiste" weg moet wijzen.

Nu het doel van de Joden is om veel kinderen op de wereld te brengen en ze de weg naar God te laten zien.(i.a.w. een opvoeding volgens de Torah)Het is trouwens de eerste Mitsva(verplichting) in de Torah.
Op zich bestaat er geen verbod om met een niet-Joodse vrouw te trouwen.
Burgelijk kan het zeker maar een Joodse huwelijk is het zeker niet.
Want de kinderen van een niet-Joodse vrouw zijn niet(automatisch)Joden en vevul je daarmee je taak niet.Het is een lange ingewikkelde gesprek,wat ik ermee wil tonen dat religieuze Joden wetten volgen en niet daarmee racistisch zijn.Wie een Jood toch wil worden(gebeurd veel in Holland laatste tijd) kan dat en moet een lange procedure volgen .Je(int algemeen) zou tevreden moeten zijn dat je niet zomaar Jood kan worden,want het is alles behalve gemakkelijk.

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 1 september 2008 om 15:14.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 16:35   #131
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
System@

De Talmoed is in feite een geschiedenisboek van ondelinge discussies en niemand mag daaruit conclusies uittrekken.
Euh... dus alleen joden mogen daaruit conclusies trekken (welke die ook mogen zijn)..

Citaat:
Ieder religieuze Jood moet dus naar zijn Rabijn(je mag niet een paar hebben) luisteren,die hem naar de "juiste" weg moet wijzen.
Geen "second opinion"?

Citaat:
Nu het doel van de Joden is om veel kinderen op de wereld te brengen en ze de weg naar God te laten zien.(i.a.w. een opvoeding volgens de Torah)Het is trouwens de eerste Mitsva(verplichting) in de Torah.
In de Talmud bedoel je zeker. Want in de Oude Testament/Torah is dat niet het geval (raadpleeg uw rabbijn opnieuw

Citaat:
Wie een Jood toch wil worden(gebeurd veel in Holland laatste tijd)...
O.a. omdat Joden in Nederland net zo veel heilige schriften mogen bezitten als ze willen (in tegenstelling tot Christenen in Israel bvb.)

Laatst gewijzigd door Bertie : 1 september 2008 om 16:39.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 17:21   #132
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
System@

Ik heb niks opgezocht van je bronnen,heb helaas de laatste tijd weinig tijd.
Ik wil je wel een woordje uitleg geven want ik ben een religieuze Jood en weet hoe het bij ons werkt.
De Thora is de enige ware en bestaat uit 2 delen : het boek en alles wat God aan Mozes zei.
Al eeuwen proberen 1000den Rabijnen en simpele Joden de Thora te begrijpen.
Iedereen interpreteerd op zijn manier,niet voor niets zijn er zoveel meningsverschillen tussen de Joden,vooral bij de religieuze.
Ook in verband Israel bestaan er religieuze discussies of een Joodse staat mag of niet voor de komst van de Messias.
De Talmoed is in feite een geschiedenisboek van ondelinge discussies en niemand mag daaruit conclusies uittrekken.Slechts grote Rabijnen(niet van onze generatie) hebben +- een sammenvatting en een soort wetboek van gemaakt voor de Joden.

Op zich bestaat er geen verbod om met een niet-Joodse vrouw te trouwen.
Burgelijk kan het zeker maar een Joodse huwelijk is het zeker niet.
Want de kinderen van een niet-Joodse vrouw zijn niet(automatisch)Joden en vevul je daarmee je taak niet.Het is een lange ingewikkelde gesprek,wat ik ermee wil tonen dat religieuze Joden wetten volgen en niet daarmee racistisch zijn.Wie een Jood toch wil worden(gebeurd veel in Holland laatste tijd) kan dat en moet een lange procedure volgen .Je(int algemeen) zou tevreden moeten zijn dat je niet zomaar Jood kan worden,want het is alles behalve gemakkelijk.
Wat u zegt over de Talmud is algemeen bekend. Ik ga niet meer beginnen over de Talmud. Ik heb gezegd wat ik heb gezegd.

Wat de joodse godsdienst betreft. Het enige punt dat ik wil stellen is, dat de joodse godsdienst op de eerste (en eigenlijk op de enige) plaats een godsdienst is voor het eigen volk (*). Dus voor het joodse volk en niet voor 'vreemden' (lees: niet joden). Het christendom, de islam zijn er voor iedereen. Dus in die zin is de joodse godsdienst een godsdienst, bestemd voor een specifiek volk. Een godsdienst dus die andere volkeren buitensluit. En dat volk bestempelt zich als 'uitverkoren volk'. Dit voor wat de religieuze joden betreft zeker. Voor de andere joden weet ik het niet zo.

(*)(ik zal maar niet 'ras', maar 'volk' zeggen, alhoewel ik vind dat men dat hier wel in zekere zin kan spreken over 'ras' , gezien de verplichte joodse afstamming van een joodse moeder, endogame huwelijken, enz. Maar goed, 'ras' is eigenlijk moeilijk de definiëren.)

Laatst gewijzigd door system : 1 september 2008 om 17:26.
Oud 2 september 2008, 15:15   #133
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat volk bestempelt zich als 'uitverkoren volk'. Dit voor wat de religieuze joden betreft zeker. Voor de andere joden weet ik het niet zo.
Man, verdiep je toch eerst eens in het onderwerp voordat je dingen roept. Met 'uitverkoren' wordt 'uitgekozen' bedoeld, geen superioriteitsbegrip. (God heeft de Joden uitgekozen om het geloof uit te dragen omdat zij als eerste volk de Tora aanvaardden o.i.d.) Joden beschouwen dit als zware verplichting, en eerder als een last dan als een voorrecht. Al zullen er ongetwijfeld zijn die zich daardoor 'beter' voelen.

Volgens de Christelijke vervangingstheologie moet trouwens nu de "Kerk' als zodanig worden beschouwd. Als 'uitverkoren' dus. Althans, de Katholieken zien het zo, de Protestanten daarentegen weer niet.

En de Islam ziet de mensen van het Boek (Joden en Christenen) als mensen die een deel van de waarheid bezitten en de Islam als sluitstuk daarin.

Je ziet het, de wereld barst van 'uitverkorenen'.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 18:17   #134
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen mens die gaat voor een zuiver Joodse staat! Joden willen wel
graag voor de afwisseling de meerderheid zijn. Mag het?
och.... ze hebben er alleen de aanvankelijke meerderheid van niet-joden voor moeten verdrijven, afmaken en tot op dit tijdstip blijven bezetten. Maar zionisten vinden uiteraard dat ze alles "mogen" .

Gelukkig is jullie zionstaat geen lang leven meer gegund.
en daar hoeft geeneens geweld voor gebruikt te worden. niet dat jullie het niet weer zullen uitlokken, doch het maakt geen enkel verschil meer.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 18:25   #135
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
. Dus in die zin is de joodse godsdienst een godsdienst, bestemd voor een specifiek volk. Een godsdienst dus die andere volkeren buitensluit. En dat volk bestempelt zich als 'uitverkoren volk'..)
correct. en zionisten gebruiken dat om andere volkeren te verdrijven en land te stelen. een uitverkoren volk mag immers met andere volkeren doen wat het wenst.
Ze hebben de Palestijnen echter nooit kunnen breken. verdelen wél, doch het is slechts uitstel van het einde van de landrovende zionistische staat.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 2 september 2008, 19:09   #136
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het lijkt wel zo. Gelukkig voel ik me niet uitverkoren. Ik wil mijn medemens als een gelijke in de ogen kunnen kijken.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 20:48   #137
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht

Natuurlijk, uw IRA-vrienden hebben hun sympathie voor de Al-Aqsa brigades en de PLO al meerdere malen duidelijk gemaakt. Bekijk eens wat "murals" in de Katholieke wijken in Ulster.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 20:50   #138
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
Ze hebben de Palestijnen echter nooit kunnen breken. verdelen wél, doch het is slechts uitstel van het einde van de landrovende zionistische staat.
Blijven dromen, jongen, blijven dromen...
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 20:59   #139
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Man, verdiep je toch eerst eens in het onderwerp voordat je dingen roept. Met 'uitverkoren' wordt 'uitgekozen' bedoeld, geen superioriteitsbegrip. (God heeft de Joden uitgekozen om het geloof uit te dragen omdat zij als eerste volk de Tora aanvaardden o.i.d.) Joden beschouwen dit als zware verplichting, en eerder als een last dan als een voorrecht. Al zullen er ongetwijfeld zijn die zich daardoor 'beter' voelen.

Volgens de Christelijke vervangingstheologie moet trouwens nu de "Kerk' als zodanig worden beschouwd. Als 'uitverkoren' dus. Althans, de Katholieken zien het zo, de Protestanten daarentegen weer niet.

En de Islam ziet de mensen van het Boek (Joden en Christenen) als mensen die een deel van de waarheid bezitten en de Islam als sluitstuk daarin.

Dat is weer eens uw interpretatie.
Oud 2 september 2008, 21:09   #140
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Blijven dromen, jongen, blijven dromen...
feiten zijn geenzins dromen. Misschien dat ze wel uw reële nachtmerrie zullen worden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be