![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 1 september 2008 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb niets tegen de gematigde joden maar wel tegen zionistische joden die gaan voor een zuivere Joodse staat en doet mij denken aan Duitsland uit de jaren 30. Ook heb ik niet zo begrepen op Hamas.
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Kom nu. U moet ernstig blijven. Hier vallen ras en volk samen. En dit omdat men moet bewijzen dat men een joodse moeder heeft, om het even welke nationaliteit men heeft. Een jood kan een Belgische nationaliteit hebben en behoren tot het Belgische volk, maar een Belg kan maar moeilijk joods worden indien hij geen joodse moeder heeft. De religieuze joden zijn -in de feiten- racisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister
|
![]() Citaat:
graag voor de afwisseling de meerderheid zijn. Mag het? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Als u zo praat, dan waren de nazi's ook geen racisten. Racisme wil hier zeggen dat men iemand uit een groep sluit omdat hij of zij niet behoort (noch kan behoren) tot die groep wegens religieuze of lichamelijke of ik weet ik nog niet welke kenmerken. Dat is de courante betekenis. Indien een werkgever iemand weigert in dienst te nemen louter omdat hij bijvoorbeeld moslim is, dan noemt men dit ook racisme.
Laatst gewijzigd door system : 1 september 2008 om 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik wou al aan BenIsaac zeggen dat ook zonder Staat Israel een Joodse imperium zou bestaan. Voor de oorlog waren de Duitse Joden fenomenaal in alles wat ze deden. Dat Joden in Israel veel positiefs doen (en Palestijnen niks) veranderd niks aan het Palestijns-Israelisch conflict. Het Palestijns-Israelisch conflict is een oorlog tussen 2 kanten waar niemand onschuldig is en is ene zeker meer verantwoordelijk dan de andere.En zelfs als morgen een Israelische Joodse dokter(zal zeker ene dag gebeuren) een formule vindt hoe kanker te genezen zal het niks veranderen met wat de laatste 60 jaar al aan de gang is. Je moet wel ten 4de toevoegen : niet alle Zionisten zijn dezelfde. Dat is ook een grote fout bij de mensen. Zionisme is een ideologie die een Joods thuisland (of Joodse staat) ondersteunt en liefst waar in vroeger tijden de Joodse koninkrijken Israël en Judea lagen.Daarmee is nog niks slecht mee,alles hangt de manier van hoe men denkt en handelt ! Kijk hier op het fora,verschillende leden die pro-Israel zijn maar iedereen met zijn gedachten. Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 1 september 2008 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zal iemand die gelooft dat met het onstaan van Israël een goddelijke belofte vervuld werd, niet ook ervan uitgaan dat de grenzen van het 'beloofde land' uiteindelijk overeenkomen zullen komen met die van de geschriften? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 september 2008 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() System@
Ik heb niks opgezocht van je bronnen,heb helaas de laatste tijd weinig tijd. Ik wil je wel een woordje uitleg geven want ik ben een religieuze Jood en weet hoe het bij ons werkt. De Thora is de enige ware en bestaat uit 2 delen : het boek en alles wat God aan Mozes zei. Al eeuwen proberen 1000den Rabijnen en simpele Joden de Thora te begrijpen. Iedereen interpreteerd op zijn manier,niet voor niets zijn er zoveel meningsverschillen tussen de Joden,vooral bij de religieuze. Ook in verband Israel bestaan er religieuze discussies of een Joodse staat mag of niet voor de komst van de Messias. De Talmoed is in feite een geschiedenisboek van ondelinge discussies en niemand mag daaruit conclusies uittrekken.Slechts grote Rabijnen(niet van onze generatie) hebben +- een sammenvatting en een soort wetboek van gemaakt voor de Joden. Ieder religieuze Jood moet dus naar zijn Rabijn(je mag niet een paar hebben) luisteren,die hem naar de "juiste" weg moet wijzen. Nu het doel van de Joden is om veel kinderen op de wereld te brengen en ze de weg naar God te laten zien.(i.a.w. een opvoeding volgens de Torah)Het is trouwens de eerste Mitsva(verplichting) in de Torah. Op zich bestaat er geen verbod om met een niet-Joodse vrouw te trouwen. Burgelijk kan het zeker maar een Joodse huwelijk is het zeker niet. Want de kinderen van een niet-Joodse vrouw zijn niet(automatisch)Joden en vevul je daarmee je taak niet.Het is een lange ingewikkelde gesprek,wat ik ermee wil tonen dat religieuze Joden wetten volgen en niet daarmee racistisch zijn.Wie een Jood toch wil worden(gebeurd veel in Holland laatste tijd) kan dat en moet een lange procedure volgen .Je(int algemeen) zou tevreden moeten zijn dat je niet zomaar Jood kan worden,want het is alles behalve gemakkelijk. Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 1 september 2008 om 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bertie : 1 september 2008 om 16:39. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat de joodse godsdienst betreft. Het enige punt dat ik wil stellen is, dat de joodse godsdienst op de eerste (en eigenlijk op de enige) plaats een godsdienst is voor het eigen volk (*). Dus voor het joodse volk en niet voor 'vreemden' (lees: niet joden). Het christendom, de islam zijn er voor iedereen. Dus in die zin is de joodse godsdienst een godsdienst, bestemd voor een specifiek volk. Een godsdienst dus die andere volkeren buitensluit. En dat volk bestempelt zich als 'uitverkoren volk'. Dit voor wat de religieuze joden betreft zeker. Voor de andere joden weet ik het niet zo. (*)(ik zal maar niet 'ras', maar 'volk' zeggen, alhoewel ik vind dat men dat hier wel in zekere zin kan spreken over 'ras' , gezien de verplichte joodse afstamming van een joodse moeder, endogame huwelijken, enz. Maar goed, 'ras' is eigenlijk moeilijk de definiëren.) Laatst gewijzigd door system : 1 september 2008 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Volgens de Christelijke vervangingstheologie moet trouwens nu de "Kerk' als zodanig worden beschouwd. Als 'uitverkoren' dus. Althans, de Katholieken zien het zo, de Protestanten daarentegen weer niet. En de Islam ziet de mensen van het Boek (Joden en Christenen) als mensen die een deel van de waarheid bezitten en de Islam als sluitstuk daarin. Je ziet het, de wereld barst van 'uitverkorenen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Gelukkig is jullie zionstaat geen lang leven meer gegund. ![]() en daar hoeft geeneens geweld voor gebruikt te worden. niet dat jullie het niet weer zullen uitlokken, doch het maakt geen enkel verschil meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze hebben de Palestijnen echter nooit kunnen breken. verdelen wél, doch het is slechts uitstel van het einde van de landrovende zionistische staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, uw IRA-vrienden hebben hun sympathie voor de Al-Aqsa brigades en de PLO al meerdere malen duidelijk gemaakt. Bekijk eens wat "murals" in de Katholieke wijken in Ulster. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Minister-President
|
![]() feiten zijn geenzins dromen. Misschien dat ze wel uw reële nachtmerrie zullen worden
![]() |
![]() |
![]() |