Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2008, 11:00   #121
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Rusland beschikt niet echt over een "hardwerkende goedopgeleide bevolking, is een reus op lemen voeten, en gaat zeker niet Europa overtroeven.
Zie post nr. 61
Borza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 11:06   #122
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste zal Rusland nooit een NAVO-lidstaat durven aanvallen.
Ten tweede heeft Russisch militair materieel het bij elke confrontatie met Amerikaans militair materieel steeds moeten afleggen.
Ten derde hoeft een militaire confrontatie NIET uit te lopen op een nucleaire confrontatie.
Ten vierde moet je wel erg naief zijn om te geloven dat China en co Rusland te hulp zouden komen. Rusland en China zijn op strategisch vlak doodsvijanden.
Ten eerste, inderdaad niet, maar NAVO evenmin.
Ten tweede, waar haalt u dat vandaan? Volgens mij stonden er meer NATO-tanks in brand.
Ten derde, dacht men ook zo tijdens Koude Oorlog?
Ten vierde, op welk strategisch vlak zijn Rusland en China doodsvijanden? Daarom steunt China momenteel Russen in dat conflict. En het is ook zo hoe beter de banden zullen zijn tussen Rusland en China, hoe slechter tussen Rusland en VS.
Oud 28 augustus 2008, 11:11   #123
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer de uitslag van een referendum 98% of 99% voor iets is dan zegt dat vooral veel over de aard van een dergelijk "referendum".
Correct! ...Maar in België werden er zelfs geen referenda gehouden over de Europese Grondwet... en het ganse gedoe werd door 100% van de meerderheid goedgekeurd. Zijn onze politici dan zoveel beter dan deze van Zuid-Ossetië?
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 11:12   #124
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste betekent dit dat men het internationaal recht gewoon overboord gooit (heeft men in Kosovo inderdaad ook gedaan, ook dat was verkeerd).
Ten tweede moet je nogal naief zijn om te denken dat je in een Russische marionettenstaat onder militaire bezetting een vrij referendum kunt houden.
1) Ten eerste, als men dat bij Kosovo heeft gedaan, waarom mag men dat niet doen in Zuid-Ossetie en Abhazie, omdat Amerikanen beslissen wat juist is en wat fout en EU zijn hun gatlikkers en kunnen zelf niets beslissen?
Ten tweede over welk internationaal recht kun je spreken als grootste deel van de bevolking al jarenlang wil afscheiden van Georgie?
Die hoorden nooit bij Georgie. Stalin, zelf een Georgier, heeft dat cadeau gedaan aan Georgie.
Krim hoorde ook nooit bij Oekraine. Nikita Chroestchov, zelf Oekrainer, heeft dat cadeau gedaan aan Oekraine.
2) Ten eerste zijn dat vooroordelen. Ik geloof ook niet dat in Georgie eerlijke presidentsverkiezingen zijn geweest, maar westen heeft dat nooit bevestigd.
Oud 28 augustus 2008, 11:14   #125
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Correct! ...Maar in België werden er zelfs geen referenda gehouden over de Europese Grondwet... en het ganse gedoe werd door 100% van de meerderheid goedgekeurd. Zijn onze politici dan zoveel beter dan deze van Zuid-Ossetië?
Idd. Men zou gewoon beter eerst interne problemen binnen de EU, of liever gezegd binnen Belgie, dan zoals De Gucht kritiek geven op andere landen.
Oud 28 augustus 2008, 11:17   #126
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Als U de ziekenhuizen in Zui-Ossetië van binnen gezien hebt, dan moet men een uilskuiken zijn om te denken dat er daar veel buiten het zwart circuit te rapen valt...

Maar natuurlijk... Volgens de PVDA is Noord-Korea ook een paradijs...
Heeft u die ziekenhuizen zelf van binnen gezien. Ah ja, het is ook waar, ze waren kapotgebombardeerd dus je kon makkelijk naar binnen kijken.
Oud 28 augustus 2008, 11:27   #127
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Borza Bekijk bericht
Heeft u die ziekenhuizen zelf van binnen gezien. Ah ja, het is ook waar, ze waren kapotgebombardeerd dus je kon makkelijk naar binnen kijken.
U hebt die niet op TV gezien?

Uw Westerse/Amerikaanse haat verb lindt U schijnbaar totaal....
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 11:35   #128
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat kan ik daarover zeggen, ja hier heb je een punt. proficiaat. Ik ken persoonlijk veel mensen die in Rusland werken en ja het is soms wel een risky business, maar je kunt er ook veel mee verdienen. En voor grote bedrijven als InBev bv. zal het zeker geen probleem opleveren.

En in mijn vorige post wil ik zeggen dat EU niet zonder Russisch gas en olie kan, maar dat Rusland wel zonder Europese Maybachs en glas kan, bij wijze van spreken. Europees import in Rusland is goed, maar wordt niet door de overheid gecontroleerd, terwijl Gazprom wel. Dus Rusland is zo goed als onafhankelijk.
Rusland heeft de voorbije jaren Shell en BP (o.a. in het Shakhalin Project) toch ook via juridische en politieke spelletjes bijna het land uitgepest.
En dat zijn toch ook geen kleine bedrijfjes dacht ik...

Overingens heeft Rusland wel nood aan europa voor kwaliteitsvolle producten.
De dag dat er bvb. een russische auto wordt geproduceert die succes heeft in het westen, is het een ander verhaal.
Maar tot die dag is er wel degelijk wederzijdse afhankelijkheid.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 11:35   #129
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt die niet op TV gezien?

Uw Westerse/Amerikaanse haat verb lindt U schijnbaar totaal....
Inderdaad ik heb ze kapotgebombardeerd op TV gezien, maar niets gezien wat:
Citaat:
Als U de ziekenhuizen in Zui-Ossetië van binnen gezien hebt, dan moet men een uilskuiken zijn om te denken dat er daar veel buiten het zwart circuit te rapen valt...
Oud 28 augustus 2008, 11:41   #130
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat is nu juist een schoolvoorbeeld hoe propagandisten zoals een Jorn De Cock van De Standaard met hun rommel de bevolking conditioneren. Volgens Jorn bestaat er in Zuid-Ossetië alleen maar een zwarte markt. Dit is onzin. Het volstaat even naar Wikipedia (engelse versie) te gaan om meer info te krijgen. (met natuurlijk alle voorbehoud voor de correcte info)

South Ossetia - From Wikipedia, the free encyclopedia
Economy, http://en.wikipedia.org/wiki/South_O...togenerated1-6

Following a war with Georgia in the 1990s, South Ossetia has struggled economically. Employment and supplies are scarce. Additionally, Georgia cut off supplies of electricity to the region, which forced the South Ossetian government to run an electric cable through North Ossetia. The majority of the population survives on subsistence farming. Virtually the only significant economic asset that South Ossetia possesses is control of the Roki Tunnel that links Russia and Georgia, from which the South Ossetian government reportedly obtains as much as a third of its budget by levying customs duties on freight traffic.

In late 2006, a large international counterfeiting operation stretching from South Ossetia was revealed by U.S. Secret Service and Georgian police.[53][54]

South Ossetian GDP was estimated at US$ 15 million (US$ 250 per capita) in a work published in 2002.[55]

Nu heb ik de voetnoot 55 opgezocht ... en daar staat niets in over het bruto nationaal product. Ik zal dus andere bronnen moeten opzoeken. Maar de grootteorde zal wel ongeveer correct zijn. Evenals het feit dat Zuid-Ossetië vooral zijn inkomsten haalt uit de Roki tunnel.

Een ander aspect is, dat de Georgische overheid blijkbaar verschillende keren geprobeerd heeft het land plat te bombarderen, vanaf 1991 tot nu in augustus... en dan verwijt men het land dat ze geen economie heeft!
Oud 28 augustus 2008, 11:41   #131
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Rusland heeft de voorbije jaren Shell en BP (o.a. in het Shakhalin Project) toch ook via juridische en politieke spelletjes bijna het land uitgepest.
En dat zijn toch ook geen kleine bedrijfjes dacht ik...

Overingens heeft Rusland wel nood aan europa voor kwaliteitsvolle producten.
De dag dat er bvb. een russische auto wordt geproduceert die succes heeft in het westen, is het een ander verhaal.
U zult het hypocriet vinden, maar Shell en BP zijn nu eenmaal een ander koek. Het gaat bij hen over de grondstoffen en Rusland willen hun grondstoffen beschermen en volledig zelf controleren, dat is niet meer dan normaal zeker? Zeker nu er grote voorraden in de Noordpool zijn.

Natuurlijk heeft Rusland nood aan europa kwaliteitsvolle producten, maar daar kan de westerse overheid geen beperkingen opleggen. Rolls-Royce wordt verkocht in Rusland, dus gaan ze verkopen in Rusland zonder naar de politieke spanningen tussen VK en Rusland te kijken.
De punt is dat EU nauwelijks Rusland kan van zich afhankelijk maken.
Oud 28 augustus 2008, 11:52   #132
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste, inderdaad niet, maar NAVO evenmin.
Ten tweede, waar haalt u dat vandaan? Volgens mij stonden er meer NATO-tanks in brand.
Ten derde, dacht men ook zo tijdens Koude Oorlog?
Ten vierde, op welk strategisch vlak zijn Rusland en China doodsvijanden? Daarom steunt China momenteel Russen in dat conflict. En het is ook zo hoe beter de banden zullen zijn tussen Rusland en China, hoe slechter tussen Rusland en VS.
Over welke Navo-tanks U het hebt begrijp ik niet. Ik heb het over confrontaties tussen Westers militair materieel en Russisch militair materieel. Die zijn de agfgelopen decennia steeds zeer negatief afgelopen voor het Russisch materieel.

Dat China en Rusland strategische vijanden zijn vloeit voort uit hun geografische en demografische situatie en ook uit hun geschiedenis.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 11:53   #133
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Rusland heeft de voorbije jaren Shell en BP (o.a. in het Shakhalin Project) toch ook via juridische en politieke spelletjes bijna het land uitgepest. ...Overingens heeft Rusland wel nood aan europa voor kwaliteitsvolle producten. De dag dat er bvb. een russische auto wordt geproduceert die succes heeft in het westen, is het een ander verhaal.
Mja!.. maar dat probleem is niet specifiek voor Rusland. Probeer eens een stategisch bedrijf te kopen in de Verenigde Staten, China, Frankrijk,... Onder Yeltsin werden de meeste bedrijven voor een appel en een ei door opportunisten verkocht aan het buitenland. Nu probeert men daar terug orde op zaken te zetten. Akkoord.. wat verkocht is, blijft verkocht. ... Maar Rusland accepteert niet dat een BP in Rusland doet, wat een Suez hier bij ons kan doen... Maar misschien zegt dat niets over de bedrijven maar alles over het soort politici die hierover beslissingen moeten nemen...

N.B.: Rusland maakt misschien geen succesvolle wagens, maar hun ruimtevaartcentra zijn wel de beste ter wereld.
Oud 28 augustus 2008, 11:55   #134
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
1) Ten eerste, als men dat bij Kosovo heeft gedaan, waarom mag men dat niet doen in Zuid-Ossetie en Abhazie, omdat Amerikanen beslissen wat juist is en wat fout en EU zijn hun gatlikkers en kunnen zelf niets beslissen?
Ten tweede over welk internationaal recht kun je spreken als grootste deel van de bevolking al jarenlang wil afscheiden van Georgie?
Die hoorden nooit bij Georgie. Stalin, zelf een Georgier, heeft dat cadeau gedaan aan Georgie.
Krim hoorde ook nooit bij Oekraine. Nikita Chroestchov, zelf Oekrainer, heeft dat cadeau gedaan aan Oekraine.
2) Ten eerste zijn dat vooroordelen. Ik geloof ook niet dat in Georgie eerlijke presidentsverkiezingen zijn geweest, maar westen heeft dat nooit bevestigd.

Ik meen ook dat het een schending was van het internationaal recht om Kosovo te erkennen.
Dat Zuid-Ossetië nooit bij Georgië heeft gehoord is een fabeltje.
Oud 28 augustus 2008, 11:57   #135
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Over welke Navo-tanks U het hebt begrijp ik niet. Ik heb het over confrontaties tussen Westers militair materieel en Russisch militair materieel. Die zijn de agfgelopen decennia steeds zeer negatief afgelopen voor het Russisch materieel. Dat China en Rusland strategische vijanden zijn vloeit voort uit hun geografische en demografische situatie en ook uit hun geschiedenis.
Uw persoonlijke opinie kan misschien interessant zijn, maar ik heb meer behoefte aan verwijzingen. Gelieve mij de bronnen te geven van uw hersenspinsels...
Oud 28 augustus 2008, 11:58   #136
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu juist een schoolvoorbeeld hoe propagandisten zoals een Jorn De Cock van De Standaard met hun rommel de bevolking conditioneren. Volgens Jorn bestaat er in Zuid-Ossetië alleen maar een zwarte markt. Dit is onzin. Het volstaat even naar Wikipedia (engelse versie) te gaan om meer info te krijgen. (met natuurlijk alle voorbehoud voor de correcte info)

South Ossetia - From Wikipedia, the free encyclopedia
Economy, http://en.wikipedia.org/wiki/South_O...togenerated1-6

Following a war with Georgia in the 1990s, South Ossetia has struggled economically. Employment and supplies are scarce. Additionally, Georgia cut off supplies of electricity to the region, which forced the South Ossetian government to run an electric cable through North Ossetia. The majority of the population survives on subsistence farming. Virtually the only significant economic asset that South Ossetia possesses is control of the Roki Tunnel that links Russia and Georgia, from which the South Ossetian government reportedly obtains as much as a third of its budget by levying customs duties on freight traffic.

In late 2006, a large international counterfeiting operation stretching from South Ossetia was revealed by U.S. Secret Service and Georgian police.[53][54]

South Ossetian GDP was estimated at US$ 15 million (US$ 250 per capita) in a work published in 2002.[55]

Nu heb ik de voetnoot 55 opgezocht ... en daar staat niets in over het bruto nationaal product. Ik zal dus andere bronnen moeten opzoeken. Maar de grootteorde zal wel ongeveer correct zijn. Evenals het feit dat Zuid-Ossetië vooral zijn inkomsten haalt uit de Roki tunnel.

Een ander aspect is, dat de Georgische overheid blijkbaar verschillende keren geprobeerd heeft het land plat te bombarderen, vanaf 1991 tot nu in augustus... en dan verwijt men het land dat ze geen economie heeft!
Mensen, die die ziekenhuizen van binnen hebben gezien, beseffen maar al te best dat daar van een normale economie geen sprake kan zijn (het innen van tolgelden kan men moeilijk als een economie aanzien )...

En dan mag men op Wikipedia schrijven wat men wil...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 11:59   #137
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Zuid-Ossetië nooit bij Georgië heeft gehoord is een fabeltje.
Welke fabeltje gelooft u dan?
Oud 28 augustus 2008, 12:00   #138
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Uw persoonlijke opinie kan misschien interessant zijn, maar ik heb meer behoefte aan verwijzingen. Gelieve mij de bronnen te geven van uw hersenspinsels...
Ik stel voor dat u even de militaire confrontaties tussen Israel en Syrië boven Libanon in de jaren 80 en de confrontatie tussen de VS en Irak in de jaren 90 bekijkt. Telkens bleken de MIG's vogels voor de kat voor de Amerikaanse vliegtuigen. Telkens bleken de Russische tanks vogels voor de kat voor de westerse.
Oud 28 augustus 2008, 12:01   #139
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen, die die ziekenhuizen van binnen hebben gezien, beseffen maar al te best dat daar van een normale economie geen sprake kan zijn (het innen van tolgelden kan men moeilijk als een economie aanzien )...

En dan mag men op Wikipedia schrijven wat men wil...
Wie heeft die ziekenhuizen gezien? Bronnen?
Het is natuurlijk zo als je alles platbombardeerd dat er dan geen sprake kan zijn van normale economie.
Oud 28 augustus 2008, 12:01   #140
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Welke fabeltje gelooft u dan?
Hetzelfde fabeltje dat tot voor enkele weken nog door Medvedev zelf werd onderschreven, met name dat Zuid-Ossetië binnen de internationaalk erkende grenzen van Georgië ligt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be