![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondertussen ben je aangewezen op ingevoerd uranium, en net zoals dat met gas en olie het geval is, is dat geconcentreerd in een betrekkellijk klein aantal landen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de "uranium-sjeiks" van morgen zich niet zullen gedragen als de oliesjeiks van vandaag. Onderandere daarom zei ik ook dat kernkracht een onbetrouwbare optie is, een echte gok. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Los daarvan hoef je weinig nieuwe dingen te gebruiken, maar ook daarvoor moet je ietwat doorhebben wat de techniek erachter is. Citaat:
![]() Dat gaat weinig verschil maken voor de haalbaarheid van jouw oplossingen. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() ik heb maar 1 woord voor dit alarm in wallonie : typisch
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Superphenix is een snelle kweekreactor. Gebouwd tussen 1975 en 1981. Met als achterliggende gedachte, en met de Phenix als klein prototype, dat de aardolieprijs door de olieboeren belachelijk hoog gehouden ging worden, en uranium moeilijker ontginbaar ging zijn.
Beschoten door eco-terroristen tijdens die bouwperiode.Met Russische anti-tank raketten. In 1985 electriciteit beginnen maken voor commercieel gebruik. In 1996 uit gebruik genomen, door verschillende oorzaken. Maar de hoofdzaak was dat de 2de generatie natrium gekoelde kweekreactoren gewoon inherente nadelen hebben. Ook waren de lage aardolieprijs en de gemakkelijke beschikbaarheid van uranium bijkomende redenen. In 2003 zijn de laatste nucleaire materialen uit het reactorgebouw gehaald en opgeslagen in afkoelbassins. Anno 2008. De voelbare druk op het aardoliegebruik/prijs, de enorme toename van de gemiddelde levensstandaard (al die Indiers en Chinezen hebben nu ook een keer vlees op hun bord) en de spiralende energiehonger- zowat alle milieuvriendelijke energieopwekking vergt enorme energie-investeringen-. Generatie 3 reactoren zijn zo goed als niet gebouwd, de technologie heeft die ingehaald, en de eerste Generatie IV reactoren zijn in aanbouw. En ondertussen zitten we met zijn allen toch lekker op dit kastje te kijken en met elkaar te communiceren.
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou graag gewild hebben dat er niks had gebeurd. Helaas is dat niet zo.
Dit wil zeggen dat of de technologie niet voldoende was , of dat de mensen die ermee werken te dom zijn. Ik heb 100% vertrouwen in de domheid van de mensen.
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest politics zijn background zwart maken zoals
http://www.blackle.com/ black google, zou dit ook een mooie bijdrage zijn voor het milieu... |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik mij altijd afvraag piraat: we leven op een aardbol en die uranium zit in de grond, waarom is dat nu volgens u wetenschappelijke inzichten een probleem als wie die uranium uit de grond halen ??? Volgens mij als alle uranium uit de grond gehaald wordt en de atoomkracht gedegradeerd wordt, hebben we integendeel de aarde radioactief gezien properder gemaakt. En als al die uranium die zomaar rondslingert op deze aardbol, dan een beetje later opgestapeld wordt netjes diep onder de grond in zoutmijnen... Hebben we op een tweede manier het milieu terug properder gemaakt.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hoe moet men Doel laten ontploffen ?!!! Zover zou ik persoonlijk niet willen gaan hoor ! Ik ga je ook niet uitleggen hoe dat zou moeten gedaan worden, dat zou wel eens beschouwd kunnen worden als aanzetten tot geweld. Mijn doel is eerder dat die centrales gesloten worden, VOOR ze ontploffen en half of heel België een onleefbaar, radioactief gebied word voor de volgende 20.000 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Dat doe je duidelijk niet; anders zou je weten dat de veiligheid en gezondheid van je mede-aarde bewoners, in grote mate bepaald wordt door die enorme energieopwekking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Gewoon het principe volstaat al ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben er dan ook niet dadelijk voor te vinden om het ondergronds op te slaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |