![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De vraag is eerder of mijn bezigheden uberhaupt relevant zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het probleem natuurlijk anders te formuleren naargelang de zone die je woont: ik denk dat de meeste van die dokters zelfs met 5 imodiums en 3 tranxenes schijten in hun broek als ze door de marollen een visite moeten doen. Die 50euro moet dus een soort gevaarpremie voorstellen. Het bizarre is wel dat ze in die gevallen precies zouden weigeren van te gaan, en dat die 50euro hen nog niet zou overtuigen om in hun auto te stappen... Dus het debat gaat voor hen gewoon over meer verdienen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Flink denkwerk jongen. Evenwichten verschuiven in de goeie richting zou dat zijn en de rest kun je toch niet simuleren, dus moet je u niet teveel zorgen over maken, dat komt wel goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zogenaamde 'recht op' en zelfredzaamheidregel zou in casu van minderbedeelden wat strikter mogen toegepast worden.. Doe anders maar gerust eens een studie waarin je bewijst dat OCMW steuntrekkers inderdaad goed kunnen beslissen over hun eigen budget, en doe ook eens een studie dat het ocmw budgetbegeleiding weldegelijk het verschil maakt voor die mensen , of hoeveel procent ziet zijn problemen opgelost ??? En doe ook nog eens een studie dat die uitgaven maar een mineur en niet significant deel van het leefloon uitmaken Ik denk dat je driemaal O zult scoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het cynische van de maatschappij: verminder je budget gezondheidszorg, en de mensen gaan rapper dood, en je betaalt minder pensioen... een pure win-win, maar je kunt het voornamelijk politiek niet hardmaken. Dus je moet het heel hypocriet doen: regeltjes maken en de mensen moeilijk maken. Hier heb je hetzelfde: je zegt dat de mensen maar zelf moeten beslissen wat ze doen met hun geld, maar ze hebben wel al bewezen dat ze niet kunnen beslissen wat ze moeten doen... Fantastisch toch, gewon de problemen in stand houden. neem nu het stookoliefonds: dankzij de efficiente ocmw's, die notabene nog een adminstratieve vereenvoudiging bekomen h ebben, zijn er al 200000mensen die daarvan genieten. Een echt BELEID zou die 200.000 woningen kritisch doorlichtenn en deze mensen verplichten om bepaalde investeirngen te doen, of verplichten om te verhuizen omdat hun woning relatief onbewoonbaaar is voor hun budget... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allee , 'k ben eens benieuwd of degenen die vonden dat zieke mensen hun ellendig lijf maar over straat moeten slepen (kinderen inclusief!!!) nu ook gaan zeggen dat het een goed idee is ...
![]() Vlaamse huisartsen willen 33 euro voor raadpleging Citaat:
Of moet alles en iedereen maar veranderen in een soort superRambo die zo ziek als een hond met de glimlach gaat werken , en nog wat gaat autorijden op de koop toe ... ![]()
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() ^Vreemd, is loonsopslag eisen iets dat alleen ok is, wanneer je zelf niet met de gevolgen wordt geconfronteerd?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ten tweede kom je nu met zo'ne zever af als de dokters besluiten jouw punt naar de bommen te doen ... ![]() Ik dacht dat het zo belangrijk was dat alle zieken (profiteurs die maar een briefje wilden waren dat , was het niet ??? ![]() ![]() Het gaat hier om dokters die al (onder het motto, brandstof is ook duur) een héél grote opslag hebben gekregen want ze weten best dat veel mensen niet tot hun praktijk geraken . En ... gaat het hier nog steeds om medische hulp ... ![]()
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik me rechtstelde, duizelde ik gewoon omver. Jij kan het heel zielig vinden dat mensen in zo'n geval in bed blijven liggen, je bent gelukkig een harteloze uitzondering. Ik denk trouwens dat mocht jij dagelijks met mijn chronische problemen zou leven, je huilend in een hoekje zou zitten wegkwijnen. Dat heb ik al vaker gezien: stoere taal, ze zijn de sterkste ooit, tot het noodlot hen eens treft. Dan weten ze opeens niet meer wat gedaan. En verschieten ze, omdat wat ze willen niet afdwingbaar is met geld.
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedrijven maken hun producten duurder,energiemaatschappijen slaan maar liefst met bijna 25% op... Alles wordt steeds maar duurder,en de arbeider, diegene die het produceert én consumeert is steeds wéér de laatste die een percentuele indexaanpassing krijgt,en dit telkens nadat alles al lang is opgeslagen.En die tergelijkertijd de helft van zijn opslag gelijk in de zak van de fiscus ziet verdwijnen... En diezelfde arbeider wordt er steeds wéér aan herinnerd dat hij steeds de laatste in de lange rij is die kan genieten van zijn schamele opslag die nooit de stijging van de levensduurte dekt..... Laatst gewijzigd door Svennies : 3 september 2008 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Spijtig genoeg ben ik weinig onder de indruk van zulke pogingen tot sfeerschepping ![]() Citaat:
Ik weet hoe ik me gedraag, en hoe ik ben bij ziekte en pijn, en dat volstaat. Dat jij daarover je eigen veronderstellingen op nahoudt, is irrelevant. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waardoor consumenten op zoek gaan naar goedkopere produkten of alternatieven ... Stel je voor dat je opeens ziek wordt en je in het reclameblaadje moet gaan zoeken naar de goedkoopste huisarts tussen de aanbiedingen ...
![]() Want zo gaat het mettertijd dan nog worden , Dokters van de witte produkten of van den aldi ... Of , de mensen gaan op zoek naar alternatieven ... ![]() Mss is't wel de hoogste tijd om een kruidenwinkeltje te openen ... ![]()
![]() |
#137 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de mensen dan meer verdienen , dan kunnen de produkten ook weer in prijs stijgen en zo gaan we weer verder hé ... ![]()
![]() |
![]() |
#139 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind de continue eis voor minder werken met behoud van loon en indexatie ook overdreven, maar ik zie die ook nergens getemperd worden. Citaat:
Dat bedrijven hun diensten en goederen duurder maken, is logisch. Voor hen gaan de kosten ook omhoog (onder andere in België door de permanente eis van indexering en koopkrachtcompensatie) en er is geen enkele reden om minder opbrengst te verwachten. Ook jouw pensioensfondsen zitten oppde beurs; ga jij jaar genoegen nemen met achteruitgang? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Dat is de eenvdouige realiteit ja; face it, je kan niet verwachten gevrijwaard te blijven van veranderende economische realiteiten. Zelfs bedrijven gaan daar niet van uit... Ook zij zullen meer moeten doen, met minder.
|
![]() |
![]() |