Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Zullen de Franstaligen hun laatste kans verspelen?
ja 37 72,55%
nee 14 27,45%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2008, 20:08   #121
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
U beschouwt zich als Fransman ?

Laat me niet lachen, Everytime.

Wees er van overtuigd : de Fransen beschouwen u als un petit Belge.
Het is helemaal geen grap. Ik heb me altijd dichter bij Frankrijk dan bij België gevoeld : al in mijn tiener periode keek ik veel meer naar de Franse TV dan naar de nationale zenders en ik merk dat het nog altijd het geval is. Ik leef elke dag met Frankrijk. Het is trouwens niet alleen een TV-aspect : als ik met vakantie naar Frankrijk ga, voel ik me thuis en helemaal niet ontheemd.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 20:28   #122
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is helemaal geen grap. Ik heb me altijd dichter bij Frankrijk dan bij België gevoeld : al in mijn tiener periode keek ik veel meer naar de Franse TV dan naar de nationale zenders en ik merk dat het nog altijd het geval is. Ik leef elke dag met Frankrijk. Het is trouwens niet alleen een TV-aspect : als ik met vakantie naar Frankrijk ga, voel ik me thuis en helemaal niet ontheemd.
In dat geval begrijp ik u toch niet, hoor.

Waarom wil u dan toch nog

1. in België blijven

en

2. de haat en het onbegrip tussen Vlamingen & Walen aanwakkeren ?

Heeft u heimwee naar de tijd van de 'Révolution Française', de 'Brigands', Napoléon Buonaparte, 'la Terreur', ... ?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 20:40   #123
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Frankofonie is zoiets als de islam, overal waar er een franstalige komt wonen maakt dat gebied voor eens en voor altijd deel uit van dar-al-fransitee, en als de kaffurs te veel van hun oren maken komt het legioen ze in friet vaneen schieten.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 20:46   #124
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof u, Everytime. En ik lach daar niet mee : ik weet dat dergelijk "thuis"gevoel bestaat.

Ikzelf woon, werk en leef al méér dan 25 jaar in Frankrijk. U zult van mij willen aannemen dat ik mij hier volkomen thuis voel, en dat ik hier gewoon deel uitmaak van de lokale bevolking.

Dat betekent echter niet dat ik mijn Vlaamse roots en identiteit verloochen.

Sta mij toe u een vriendschappelijke raad te geven (welgemeend, en zonder enig cynisme) : waar u ook weze, pas u aan, maar blijf uzelf. Mensen die geen volksidentiteit hebben, worden nergens geacht.

Ook in Frankrijk waardeert men het feit dat u Vlaming (of Waal, Belg, of whatever) bent, eerder dan dat u een pseudo-Fransman tracht te zijn.

Als u zich in Frankrijk beter zou voelen, en er meent een gelukkiger leven te kunnen leiden, aarzel dan niet : ga er wonen !

Naast een goede gezondheid, is een onderliggend gevoel van welbehagen en geluk het hoogste goed op aard. Ik wens het u van ganser harte toe.

Als u meent dat in Frankrijk te kunnen vinden, wat houdt u dan tegen ?
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 21:00   #125
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Waarom wil u dan toch nog

1. in België blijven

en

2. de haat en het onbegrip tussen Vlamingen & Walen aanwakkeren ?

Heeft u heimwee naar de tijd van de 'Révolution Française', de 'Brigands', Napoléon Buonaparte, 'la Terreur', ... ?
1. Men verlaat niet zomaar een land, Djimi. Ik ken veel mensen die België zouden willen verlaten maar die nog steeds in België leven. Het is niet gemakkelijk een land te verlaten, ik heb ook nog een job hier.

2. Je me suis emporté. Ik wil natuurlijk geen haat aanwakkeren maar ik sommige dingen op het forum lees, stel ik me toch vragen.

En nee, ik heb zeker geen heimwee van die tijden.
Oud 7 september 2008, 21:16   #126
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Het is nog niet zo lang dat de Brusselaars ervoor moeten vrezen dat ze in een eentalig Vlaanderen wakker zullen worden.
Wie had ooit gedacht dat Vlaanderen zo agressief eentalig zou willen worden op het moment dat de Brusselaars een "bretelle" organiseren met een spandoek "le bilinguisme = une chance"
Bilingue op papier en in praktijk zowat dagelijks de taalwetten met de voeten treden.

Oh en vraag jij je echt nog af WAAROM Vlaanderen eentalig is ? Het zijn de FRANSTALIGEN geweest die de tweetaligheid van dit land hebben afgewezen. Nu doen de Vlamingen wat de FRANSTALIGEN gevraagd hebben, is het weer niet goed.

mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 21:23   #127
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Bilingue op papier en in praktijk zowat dagelijks de taalwetten met de voeten treden.

Oh en vraag jij je echt nog af WAAROM Vlaanderen eentalig is ? Het zijn de FRANSTALIGEN geweest die de tweetaligheid van dit land hebben afgewezen. Nu doen de Vlamingen wat de FRANSTALIGEN gevraagd hebben, is het weer niet goed.

mvg. sint ignacius
Ik weet niet goed of het nu tragisch, komisch of tragikomisch is,

maar het ziet er dus ècht naar uit dat zo goed als �*lle truukjes die 'la Belgique latine' uit de hoed toverde om de Vlamingen toch maar onder de knoet te kunnen houden zich nu tégen de goochelaar aan 't keren zijn.

Straks krijg ik nog medelijden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 21:26   #128
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ik geloof u, Everytime. En ik lach daar niet mee : ik weet dat dergelijk "thuis"gevoel bestaat.

Ikzelf woon, werk en leef al méér dan 25 jaar in Frankrijk. U zult van mij willen aannemen dat ik mij hier volkomen thuis voel, en dat ik hier gewoon deel uitmaak van de lokale bevolking.

Dat betekent echter niet dat ik mijn Vlaamse roots en identiteit verloochen.

Sta mij toe u een vriendschappelijke raad te geven (welgemeend, en zonder enig cynisme) : waar u ook weze, pas u aan, maar blijf uzelf. Mensen die geen volksidentiteit hebben, worden nergens geacht.

Ook in Frankrijk waardeert men het feit dat u Vlaming (of Waal, Belg, of whatever) bent, eerder dan dat u een pseudo-Fransman tracht te zijn.

Als u zich in Frankrijk beter zou voelen, en er meent een gelukkiger leven te kunnen leiden, aarzel dan niet : ga er wonen !

Naast een goede gezondheid, is een onderliggend gevoel van welbehagen en geluk het hoogste goed op aard. Ik wens het u van ganser harte toe.

Als u meent dat in Frankrijk te kunnen vinden, wat houdt u dan tegen ?
Dank u voor de raden, Hallebarde. Mijn job houdt me tegen en zoals ik het ook boven zei, men verlaat niet zomaar een land.
Oud 7 september 2008, 21:29   #129
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank u voor de raden, Hallebarde. Mijn job houdt me tegen en zoals ik het ook boven zei, men verlaat niet zomaar een land.
Bon,aanpassen is dan het credo,niet alleen voor U aangezien U het nederlands goed beheerst bent U al voldoende aangepast,maar wel voor Uw taalgenoten die het nederlands niet willen leren en zich zodoende niet willen aanpassen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 21:43   #130
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gevoel ken ik. Zo voel ik mij al van sinds mijn prille jeugd meer verbonden met Italië. Ik vertoef daar dan ook zoveel als mogelijk. Wie hier nu op zegt,” ga er dan wonen” moet ik antwoorden dat ik zijn raad zal opvolgen. Het is ook mijn bedoeling, zo snel als enigszins mogelijk, daar bestendig te blijven.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 21:50   #131
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Als je die zever lang genoeg herhaald dan begin je je eigen leugens te geloven.

Jammer voor uw gefrustreerde zenuwen ligt Brussel in Vlaanderen en blijft het daar.

Ohja, de kers op de taart:

Er komt geen corridor.
Jammer voor uw gefrustreerde zenuwen zal Brussel meertalig blijven en zal het nederlands er een minderheidstaal blijven. Daar zorgen de Vlamingen al decennia zelf voor.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 22:07   #132
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Jammer voor uw gefrustreerde zenuwen zal Brussel meertalig blijven en zal het nederlands er een minderheidstaal blijven. Daar zorgen de Vlamingen al decennia zelf voor.
Dat mag, dat stoort me niet, dat is gewoon de huidige toestand.

Maar, onthoudt dit:
Brussel is de Vlaamse hoofdstad en Brussel ligt in Vlaanderen en er komt geen corridor.

Ok?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 22:13   #133
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat mag, dat stoort me niet, dat is gewoon de huidige toestand.

Maar, onthoudt dit:
Brussel is de Vlaamse hoofdstad en Brussel ligt in Vlaanderen en er komt geen corridor.

Ok?

Ok, een Vlaamse hoofdstad waar bijna niemand Vlaams spreekt en ooit zal spreken. No problemo. Who cares.
Oud 7 september 2008, 22:20   #134
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Ok, een Vlaamse hoofdstad waar bijna niemand Vlaams spreekt en ooit zal spreken. No problemo. Who cares.
Belgische hoofdstad waar binnen de twee decenia Belgen een minderheid zijn, Who cares? Moeten we nu ook een andere Belgische hoofdstad nemen?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 22:28   #135
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Belgische hoofdstad waar binnen de twee decenia Belgen een minderheid zijn, Who cares? Moeten we nu ook een andere Belgische hoofdstad nemen?
Je doet wat je wilt. Dat binnen de twee decennia Belgen een minderdheid zijn, so what?
Oud 7 september 2008, 22:30   #136
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niemand zeker?

Behalve dan bepaalde Franstaligen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 23:10   #137
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niemand zeker?

Behalve dan bepaalde Franstaligen.
Wij doen wat we willen. Wij hebben er het geld voor.
Oud 7 september 2008, 23:19   #138
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Wij doen wat we willen. Wij hebben er het geld voor.
Laatste cijfers ivm met leefloon, migratie,... vertelde een ander verhaal over Brussel nochtans.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 04:53   #139
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht

mvg. sint ignacius
In de jaren '30 was Frans nog een taal met enorm veel internationaal prestige en wilden veel gestudeerde Vlamingen zelf liever Frans dan NL spreken; logisch dat de tweetaligheid toen werd afgewezen.
Nu liggen de kaarten heel anders.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 04:54   #140
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Bon,aanpassen is dan het credo,niet alleen voor U aangezien U het nederlands goed beheerst bent U al voldoende aangepast,maar wel voor Uw taalgenoten die het nederlands niet willen leren en zich zodoende niet willen aanpassen...
Ondanks het feit dat hij heel goed NL beheerst stemt hij misschien wel voor het FDF?
azert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be