Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2008, 09:59   #121
pieter&co
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het is u misschien ontgaan dat:

-) de moordenaars van Massoud in 2001 (daad die voorafbetaling was voor aanslagen 9/11) in België wonende moslim-terroristen waren
-) er door o.a. trabelsi aanslagen werden voorbereid in België
-) er vanuit België en door Belgische moslims jihadi-websites worden gerund die zonder omwegen oproepen tot zelfmoordaanslagen
-) er vanuit België moslims naar Irak zijn gestuurd om daar aanslagen te plegen
Men doet alsof er zware problemen zijn met de islam in Belgie. Dat moslims in Belgie een gevaar zijn en onze Belgische democratie in gevaar brengen of trachten omver te werpen. Ik ontken dat. Ik durf te zeggen dat er in Belgie geen echt probleem is met moslimterrorisme, dwz moslimterrorisme geen groter gevaar vormt dan andere vormmen van terreur. Ik ontken ook dat er uit de moslimsgemeenschap in Belgie een Jihadi-kern ontstaat die in staat is een aanslag in Belgie voor te bereiden (dit is natuurlijk speculatie: maar gelet op het feit dat allerlei islamitische verenigingen serieus in de gaten worden gehouden en tot hiertoe alleen nog maar het groepje trabelsi op het spoor is gekomen. lijkt aan te duiden dat er blijkbaar weinig beweegt in Belgie op dat vlak).

Wat de moordenaars van Massoud betreft:
"Massoud was the target of a suicide attack which occurred at Khwaja Bahauddin on September 9, 2001. The attackers were two Arabs, Dahmane Abd al-Sattar and Bouraoui el-Ouaer, who claimed to be Belgians originally from Morocco. However, their passports turned out to be stolen and their nationality Tunisian." (wikipedia)

De aanslagen van Trabelsi zijn verijdeld en bleken ook niet gesteund te worden door een groot Belgisch netwerk van moslims. Idem ditto voor de Irakstrijders.
(terzijde bij de twee voorbeelden van buitenlandse acties, is het ook zeer onduidelijk wat de echte motivatie is omdat er ook allerlei geopolitieke elementen meespelen). Zoals ik al eerder heb gezegd, gekken vind je overal.

Citaat:
Misschien is het u ook ontgaan dat België geen eiland is, los van de rest van de wereld.
Uiteraard niet. Maar zie bovenstaande opmerkingen.

Citaat:
Wil ik daarmee zeggen dat alle moslims terroristen zijn? Uiteraard niet!
Maar even dwaas is het te beweren dat het jihadi-terrorisme (en ik viseer expliciet alleen de jihadi's en dus niet aklle moslims) geen ernstig probleem is in en voor België. Dat is pure struisvogelpolitiek.
Ik beweer niet dat het geen ernstig probleem is, alleen dat dat probleem niet ernstiger is dan andere vormen van terrorisme waarmee Belgie te kampen heeft of te kampen heeft gehad.

Laatst gewijzigd door pieter&co : 24 september 2008 om 10:04.
pieter&co is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 10:44   #122
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pieter&co Bekijk bericht
Ik beweer niet dat het geen ernstig probleem is, alleen dat dat probleem niet ernstiger is dan andere vormen van terrorisme waarmee Belgie te kampen heeft of te kampen heeft gehad.
Tot ook hier de eerste zelfmoordaanslag plaatsvindt, natuurlijk. Want het onaangekondigd opblazen van pakweg een heel hotel + gasten door iemand die zich geen zorgen moet maken over hoe hij achteraf ongemerkt kan wegglippen, is nog iets heel anders dan een CCCer die het zichzelf in essentie moeilijk maakt door niet gepakt te willen worden en die op voorhand belt dat er een bom ligt.

Zelfs rekening houdend met de doden die de CCC toch gemaakt heeft, is het heel erg duidelijk dat islam-zelfmoordterrorisme van een heel ander kaliber is dan het terrorisme van mensen die wel iets te verliezen hebben.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 11:39   #123
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
De koran is dus een vergelijkbaar boek als Mein Kampf?
Zekers; vandaar de grote omzetten, herdrukken en nieuwe kaften (in Turkije sinds kort "onder de toonbank") van deze klassieker in moslim-gebieden.

http://www.downloads.nl/results/images/1/kavgam+hitler
http://www.downloads.nl/results/imag...rab+mein+kampf

Oud 24 september 2008, 12:58   #124
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij hebben de machthebbers van België een verbond gesloten met de islamisten waardoor de burgers gevrijwaard worden van moordende aanslagen. De uitruil is: doe je gewelddaden elders (Spanje b.v.) maar niet bij ons en we laten jullie met rust.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 12:59   #125
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter&co
Ik wens dat dezelfde regels gelden voor alle godsdiensten
Ik ook. Anders geven we onze democratische waarden op.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 14:07   #126
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik ook. Anders geven we onze democratische waarden op.
Net gehoord op Nederlandse Radio-1: in "emiraat" (stadnaam vergat ik) wonen 15% autochtonen/moslims en werken 85% buitenlanders. Tegen "identiteitsverlies" en voor "cultuur" waakt vooral nu tijdens ramadan versterkte politie: wie betrapt wordt drinkend of etend bij daglicht krijgt hoge boete (vanaf ca. 200 euri) en in "ernstig, aanstootgevend" geval ook celstraf. Het werkt uitstekend zo, zéér weinig incidenten, uitermate rustige sfeer. Die regels gelden daar iedereen, alle godsdiensten en levensbeschouwingen.

In sommige (dure) hotels zijn wel afgescheiden ruimten waarin buitenlanders naar hartelust mogen eten, buiten gezicht van gelovigen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 24 september 2008 om 14:10.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 14:28   #127
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Net gehoord op Nederlandse Radio-1: in "emiraat" (stadnaam vergat ik) wonen 15% autochtonen/moslims en werken 85% buitenlanders. Tegen "identiteitsverlies" en voor "cultuur" waakt vooral nu tijdens ramadan versterkte politie: wie betrapt wordt drinkend of etend bij daglicht krijgt hoge boete (vanaf ca. 200 euri) en in "ernstig, aanstootgevend" geval ook celstraf. Het werkt uitstekend zo, zéér weinig incidenten, uitermate rustige sfeer. Die regels gelden daar iedereen, alle godsdiensten en levensbeschouwingen.

In sommige (dure) hotels zijn wel afgescheiden ruimten waarin buitenlanders naar hartelust mogen eten, buiten gezicht van gelovigen.
Schandalig is dat. Als ramadan-moslims er niet tegen kunnen om overdag iemand te zien eten, moeten ze maar vakantie pakken en thuisblijven. Je mag in je eigen stad, in je eigen land dus een tijdje niet meer zichtbaar eten (heel tof voor diabetici, overigens) omdat anders het risico bestaat dat een bende massochisten dan agressief wordt??? Blijkbaar is het geloof in een niet-bestaand dictatoriaal opperwezen belangrijker dan een basisbehoefte als eten...

Maar nee, er is heeeeelemaal geen probleem hoor.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 24 september 2008, 14:57   #128
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Schandalig is dat. Als ramadan-moslims er niet tegen kunnen om overdag iemand te zien eten, moeten ze maar vakantie pakken en thuisblijven. Je mag in je eigen stad, in je eigen land dus een tijdje niet meer zichtbaar eten (heel tof voor diabetici, overigens) omdat anders het risico bestaat dat een bende massochisten dan agressief wordt??? Blijkbaar is het geloof in een niet-bestaand dictatoriaal opperwezen belangrijker dan een basisbehoefte als eten...

Maar nee, er is heeeeelemaal geen probleem hoor.
Nee hoor, alle immigranten respecteren daar de locale cultuur; moet hier dus ook kunnen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 24 september 2008 om 14:57.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 17:20   #129
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Vooraanstaande moslims zijn dat niet met je eens, verklaren ook openlijk in toespraken dat islam en democratie niet samengaan en je "beperkt aantal landen" staat op nul.
Kan zijn. Maar er zijn ook moslims die het tegenovergestelde beweren.

Wat het beperkte aantal landen betreft: inderdaad zeer weinig voorbeelden. Ik dacht o.m. aan Maleisië.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 17:25   #130
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik ook niet. Europese staten zijn ook niet vanuit Rooms standpunt seculier geworden. De Kerk heeft zich daar steeds tegen verzet. Mijn stelling is dat democratie en islam niet meer of niet minder verenigbaar zijn met elkaar dan christendom en democratie.

Verder heb ik beweerd dat de verklaringswijze die door sommigen wordt gehanteerd die erin bestaat om de handelingen van alle moslims te verklaren vanuit de Koran een inadequate verklaringsmodel is.

Ik heb proberen uit te leggen aan de hand van het verschil in staatsinrichting van twee verschillende staten waar het grootste deel van de bevolking islamitisch is, en de islan dus een serieuze machtsbasis heeft. Laat mij het argument nog eens kort herhalen.

In twee staten X en Y is godsdienst G de godsdienst van de overgrote meerderheid van de bevolking. Staat X is een staat waar scheiding van Kerk en Staat heerts en waar een vorm van democratie heerst. Staat Y is dat veel minder. Er is dus duidelijk een verschil tussen staat X en staat Y. Dit verschil kan niet verklaard worden door naar de bronteksten van godsdienst G te gaan kijken en te zeggen dat ik die bronteksten zus en zo staat en dus dat alle vormen van G antidemocratisch zijn. Conclusie: godsdienst G is geen verklarende factor voor het verschil.
Toch een beetje kort door de bocht. U negeert gewoon de feiten:

-) De (waarschijnlijk overgrote) meerderheid van overwegend Christelijke landen zijn democratisch.
-) Vrijwel geen enkel van de overwegend Islamitische landen is democratisch.

Voor mij betekent dit niet dat het per definitie onmogelijk is Islam en democratie te combineren. Maar het is ook een gegeven waar men niet naast kan kijken.
Oud 24 september 2008, 17:30   #131
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

-) De (waarschijnlijk overgrote) meerderheid van overwegend Christelijke landen zijn democratisch.

Voor mij betekent dit niet dat het per definitie onmogelijk is Islam en democratie te combineren. Maar het is ook een gegeven waar men niet naast kan kijken.
Bijna alle christelijke landen zijn helemaal niet democratisch (ook in La Belgique zijn niet de burgers maar de partijen aan de macht), maar in de moslimlanden is het gemiddeld nog een pak erger.
Oud 24 september 2008, 17:34   #132
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Men doet alsof er zware problemen zijn met de islam in Belgie. Dat moslims in Belgie een gevaar zijn en onze Belgische democratie in gevaar brengen of trachten omver te werpen. Ik ontken dat. Ik durf te zeggen dat er in Belgie geen echt probleem is met moslimterrorisme, dwz moslimterrorisme geen groter gevaar vormt dan andere vormmen van terreur. Ik ontken ook dat er uit de moslimsgemeenschap in Belgie een Jihadi-kern ontstaat die in staat is een aanslag in Belgie voor te bereiden (dit is natuurlijk speculatie: maar gelet op het feit dat allerlei islamitische verenigingen serieus in de gaten worden gehouden en tot hiertoe alleen nog maar het groepje trabelsi op het spoor is gekomen. lijkt aan te duiden dat er blijkbaar weinig beweegt in Belgie op dat vlak).

Wat de moordenaars van Massoud betreft:
"Massoud was the target of a suicide attack which occurred at Khwaja Bahauddin on September 9, 2001. The attackers were two Arabs, Dahmane Abd al-Sattar and Bouraoui el-Ouaer, who claimed to be Belgians originally from Morocco. However, their passports turned out to be stolen and their nationality Tunisian." (wikipedia)

De aanslagen van Trabelsi zijn verijdeld en bleken ook niet gesteund te worden door een groot Belgisch netwerk van moslims. Idem ditto voor de Irakstrijders.
(terzijde bij de twee voorbeelden van buitenlandse acties, is het ook zeer onduidelijk wat de echte motivatie is omdat er ook allerlei geopolitieke elementen meespelen). Zoals ik al eerder heb gezegd, gekken vind je overal.

Het is altijd handig de feiten te kennen ipv op een frase uit Wikipedia te moeten voortgaan. De twee moordenaars van Massoud waren wel degelijk in België levende moslims, zoals ik schreef. Overigens woont één van hun weduwes hier ook nog altijd en is zij zeer actief in het propageren van de jihad.

Dat u ontkent dat er ook in België jihadi-kernen bestaan impliceert dat u een probleem heeft met het erkennen van de realiteit. Ooit gehoord van Muriel Degauque, Youssef Belhadj, ...

Terwijl anderen mordicus in elke moslim een jihadi-terrorist willen zien bent u al even hysterisch in het ontkennen van het bestaan van een jihadi-dreiging in België. En dat die dreiging niet groter zou zijn dan andere vormen van terrorisme is belachelijk en op niets gebaseerd.
Oud 24 september 2008, 17:39   #133
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Kan zijn. Maar er zijn ook moslims die het tegenovergestelde beweren.

Wat het beperkte aantal landen betreft: inderdaad zeer weinig voorbeelden. Ik dacht o.m. aan Maleisië.
Dat beweren is een erkende techniek, "taq�*ya" (meerdere spellingen gangbaar).

Malaysia ... roept U maar; plenty info op Net.

http://www.othermalaysia.org/content/view/141/1/

http://www.compassdirect.org/en/disp...page=summaries

http://www.malaysiakini.com/letters/51557

http://www.indiadaily.com/editorial/18778.asp

http://www.jihadwatch.org/archives/011560.php
Oud 24 september 2008, 17:53   #134
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
De koran is dus een vergelijkbaar boek als Mein Kampf?
natuurlijk! hoofdstukken 5 en 8 en 9 nog niet gelezen zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 18:15   #135
Joba
Vreemdeling

Standaard

Waar vele mensen voor vluchten, komt nu juist naar waar ze gevlucht zijn.
Joba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 21:48   #136
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus Turkije transformeerde zich van een islamitische staat naar een seculiere staat. Deze transformatie heeft zicht voorgedaan binnen turkije en is niet opgelegd door een macht van buiten af. De vraag of Kemal anti-islamitisch is of niet doet niets aan die opmerking af. De Jong Turken zijner in geslaagd om een volledig islamitische staat om te zetten in een seculiere staat waar weliswaar nog het overgrote meerderheid van de bevolking moslim is. Zucht...
Neen, Turkije heeft zich helemaal niet "getransformeerd". Turkije bestond voor de komst van Mustafa Kemal niet. Er was het Ottomaanse Rijk: een theocratische staat waarin de islam de bindende factor alsook het fundament voor alles was. Kemal "transformeert" niets: hij schaft af, hij verbiedt, hij legt op. Dit alles vanuit een nieuwe visie die volledig geïnspireerd is door zijn verwesterde achtergrond.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 09:27   #137
pieter&co
Burger

Standaard

Citaat:
Het is altijd handig de feiten te kennen ipv op een frase uit Wikipedia te moeten voortgaan.
Is de frase uit wikipedia fout, beste Jozef? Indien niet, wat beteknt jouw denigrerende opmerking dan?

Citaat:
De twee moordenaars van Massoud waren wel degelijk in België levende moslims, zoals ik schreef. Overigens woont één van hun weduwes hier ook nog altijd en is zij zeer actief in het propageren van de jihad.
Ik heb NIET ontkend dat ze in Belgie wonen. Ik heb ontkend dat het Belgische moslims waren. Het zijn Tunesische moslism die in Belgie wonen. Leer toch eens lezen.
Maar als men wil bewijzen dat er ZWARE problemen zijn met de islam in Belgie, moet men bewijzen dat er vanuit de Belgische moslimgemeenschap veel van dergelijke idioten voort komen. Anders gezegd men moet bewijzen dat uit de belgische moslimgemeenschap meer zulke idioten voortkomen dan uit andere geledingen van de belgische bevolking. Quod non (terzijde: als een westerling een terroristische aanslag pleegt wordt hij beschouwd als individu - Hans Van Themsche...-, dan speelt achtergrond of ideologie geen rol - als een niet-westerling een aanslag pleegt dat handelt hij niet als individu maar komt het door zijn godsdienst, cultuur e.d. ; twee maten en twee gewichten dus...)

Citaat:
Dat u ontkent dat er ook in België jihadi-kernen bestaan impliceert dat u een probleem heeft met het erkennen van de realiteit. Ooit gehoord van Muriel Degauque, Youssef Belhadj, ...

Ik ontken dat niet. Ik ontken dat er een zwaardere probleem is bij de moslimgemeenschap in Belgie dan bij andere groepen. Er wordt al sinds 2001 beweerd dat het in Blegie wemelt van allerlei Jihadgroepen. De staatsveiligheid houdt de moslimgemeenschap zwaar in de gaten en heeft tot hiertoe heel weinig van dergelijke Jihadgroepen opgespeurd. Ik besluit op grond van die feiten dat de Jihaddreiging vanuit de Belgische moslimgemeenschap niet groot is.

Is die stelling nu zo moeilijk te begrijpen.

Citaat:
Terwijl anderen mordicus in elke moslim een jihadi-terrorist willen zien bent u al even hysterisch in het ontkennen van het bestaan van een jihadi-dreiging in België. En dat die dreiging niet groter zou zijn dan andere vormen van terrorisme is belachelijk en op niets gebaseerd.
In welke zin ben ik hysterisch beste Jozef?? Begin jij nu ook al de man te spelen ipv de bal. Je probeert systematisch mijn stellingen te wijzigen om mij in het kamp van de islamverdedigers of politiek correcten te plaatsen. Je doet maar, ik zal er mijn slaap niet voor laten. Leven julluie maar rustig voort in jullie afkeer voor alles wat anders is. (en het spijt me Jozef, maar ook jij voedt dergelijke angsten met jouw opmerkingen over Hallalvoedsel en jouw vasthouden aan een soort islamreductionisme). Zoals ik eerder problemen in een maatschappij waardoor angst onstaan moeten opgelost worden door redelijkheid niet door zich te laten leiden door angst. Dergelijke redelijkheid vereist dat men de dingen ziet zoals ze zijn en niet zoals ze lijken of zoals ze worden voorgesteld.
Oud 25 september 2008, 09:31   #138
pieter&co
Burger

Standaard

Citaat:

Wat is eigenlijk jouw punt met dit bericht.

Ik negeer geen feiten. Ik beweer hier iets over het verklaringsmodel dat door sommigen gehanteerd wordt.

Jij hanteert hier een bizarre logica: omdat er weinig islamitische landen zijn die democratisch zijn (maar er zijn er dus), moet volgens jou dat iets te maken hebben met de islam. Zoals ik aangeef, is het bestaan van een tegenvoorbeeld voldoende om dergelijke verklaring, onderuit te halen (cf. de bewering "alle raven zijn zwart" wordt onwaar als je een uitzondering vindt). Je geeft het zelf toe: je beweert dat islam en democratie niet noodzakelijk elkaar uitsluiten. Dit betekent dat de verklaring voor het feit dat de meeste islamitische landen niet democratisch zijn, niet kan verklaard worden louter uit het feit dat ze islamitisch zijn.

Misschien andere factoren die een rol spelen zoals economische, geo-politieke, scoiale factoren. Er is niet alleen godsdienst in de wereld hoor Jozef.

Wat een reductionisme. Hardcore marxisten kunnen van jullie nog wel iets bijleren over reductionisme.

Laatst gewijzigd door pieter&co : 25 september 2008 om 09:37.
Oud 25 september 2008, 09:42   #139
pieter&co
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, Turkije heeft zich helemaal niet "getransformeerd". Turkije bestond voor de komst van Mustafa Kemal niet. Er was het Ottomaanse Rijk: een theocratische staat waarin de islam de bindende factor alsook het fundament voor alles was. Kemal "transformeert" niets: hij schaft af, hij verbiedt, hij legt op. Dit alles vanuit een nieuwe visie die volledig geïnspireerd is door zijn verwesterde achtergrond.
Volledig naast de kwestie beste Jan.
Wat je hiermee wilt bewijzen, behalve het feit dat je goed opgelet hebt tijdens de geschiedenisles is mij volkomen duister. Lees mijn post notg maar eens en denk dan eens lang na vooral je reageert.
Oud 25 september 2008, 10:06   #140
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is eigenlijk jouw punt met dit bericht.

Ik negeer geen feiten. Ik beweer hier iets over het verklaringsmodel dat door sommigen gehanteerd wordt.

Jij hanteert hier een bizarre logica: omdat er weinig islamitische landen zijn die democratisch zijn (maar er zijn er dus), moet volgens jou dat iets te maken hebben met de islam. Zoals ik aangeef, is het bestaan van een tegenvoorbeeld voldoende om dergelijke verklaring, onderuit te halen (cf. de bewering "alle raven zijn zwart" wordt onwaar als je een uitzondering vindt). Je geeft het zelf toe: je beweert dat islam en democratie niet noodzakelijk elkaar uitsluiten. Dit betekent dat de verklaring voor het feit dat de meeste islamitische landen niet democratisch zijn, niet kan verklaard worden louter uit het feit dat ze islamitisch zijn.

Misschien andere factoren die een rol spelen zoals economische, geo-politieke, scoiale factoren. Er is niet alleen godsdienst in de wereld hoor Jozef.

Wat een reductionisme. Hardcore marxisten kunnen van jullie nog wel iets bijleren over reductionisme.

Het is niet dankzij islam dat Turkije seculier werd, maar dankzij de niet-moslim Kemal Atatürk.

En over welke andere islamitische landen heb jij het die volgens jou zo democratisch zijn?

En wat is je punt in feite?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be