![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u een moslim-vriend(-in) kunnen hebben? | |||
ja, een vriend(-in) is een vriend |
![]() ![]() ![]() |
64 | 57,66% |
neen, een moslimvriend(-in) is geen vriend |
![]() ![]() ![]() |
31 | 27,93% |
alleen als ze een burka draagt |
![]() ![]() ![]() |
5 | 4,50% |
alleen als ze geen burka draagt |
![]() ![]() ![]() |
11 | 9,91% |
Aantal stemmers: 111. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om op uw punt in te gaan, het is inderdaad zo dat de soera's gerangschikt zijn op lengte, er zit dus geen conherent verband in, wat het lezen dan ook bemoeilijkt, daarom bestaan de hadith, een toelichting voor de interpretatie van de verzen. Veel Vlamingen weten dit al hoor, allemaal niets nieuws maar over sommige punten volstaat het wel gewoon de verzen te lezen, zo zijn de in Mekka geschreven soera's veel vredelievender dan wat verkondigt werd door de profeet eenmaal aangekomen in Medina. De eerder vreedzame verzen worden herroepen omdat Mohammed een warlord was, net zoals zovelen waar ook ter wereld, aan vredelievendheid is geen oorlog te winnen. Maar voor mij bent u op de goede weg, omdat u zichzelf realiseert dat je niet naar de koran letterlijk kunt leven, toch niet binnen een seculiere staat. Laatst gewijzigd door alice : 9 mei 2010 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hey schatje, zus van ex was gehuwd met Iman. Ik ken het systeem en las de meeste "heilige sprookjes" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Imaan: geloof Imaam: degene die het gebed leidt id moskee. Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 mei 2010 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 mei 2010 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hmmm, iets met priesters en Latijnse bijbels in een tijd van ongeletterden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat "nog steeds" vind ik wel frappant.
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, ik hoef de Koran helemaal niet te begrijpen,evenmin denk ik dat je maar mag oordelen wanneer je eerst onderwezen bent in "koranwetenschap met bijpassende geleerde". Met deze gedachtengang nemen wij al een ander spoor, ik geloof niet in religieuze wetenschap, dit met mekaar verbinden maakt u voor mij iemand die in sprookjes gelooft, wat u mag maar verwacht niet dat anderen daarin een millimeter meegaan. Je zegt inderdaad nergens dat IK me moet verdiepen in Koranwetenschappen, maar beweert wel dat je anders niet weet waarover je praat, daarmee verklaart u zichzelf superieur aan iedere geprekspartner die uw levensover tuiging niet deelt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
|
![]() Zeg maar gerust een 'groep'. Een moslim hoeft geen geleerde te volgen, daar ben je vrij in natuurlijk. De gewone mens is niet dom maar een geleerde heeft gewoon meer kennis over de religie dus is het maar normaal ook dat je meningen van geleerden respecteert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiterst vreemd, want de koran beweert bij herhaling van zichzelf een helder boek te zijn, makkelijk te lezen voor iedereen ... en ineens moeten er korangeleerden en koranwetenschappers aan te pas komen?
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben een man dus denk ik niet dat iemand in een burka mij te vriend zou willen hebben. Voor het ogenblik ken ik geen enkele moslim, dus kan ik moeilijk over de vraag oordelen. En ironisch genoeg is de enige Arabier die ik ken een christen uit Jordanie ... en die heeft geen hoge pet op van moslims.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lekkere kont van al die zoetigheden en couscoush en een harige ...benen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() en die 2 �* 3 procent veroordelen dan diegene die geen boerka of hoofddoek willen dragen, voelen zich dan ook veel beter dan diegene die geen boerka of hoofddoek dragen, hypocriet eh!
|
![]() |
![]() |