Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zou u een moslim-vriend(-in) kunnen hebben?
ja, een vriend(-in) is een vriend 64 57,66%
neen, een moslimvriend(-in) is geen vriend 31 27,93%
alleen als ze een burka draagt 5 4,50%
alleen als ze geen burka draagt 11 9,91%
Aantal stemmers: 111. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2010, 21:06   #121
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Juist ja, de koran kun je niet naar de letter volgen. Vele verzen zijn opgeheven bv. In het prille begin van de islam was alcohol drinken toegestaan totdat de mensen dronken in gebed stonden. Das maar een vb van 1 van zovele opgeheven verzen.

Om te begrijpen wat er in de koran staat dien je een basiskennis te hebben wat betreft: koranwetenschappen.
Dat klinkt een beetje hooghartig,waarom zouden wij ons verdiepen in "koranwetenschappen".
Maar om op uw punt in te gaan, het is inderdaad zo dat de soera's gerangschikt zijn op lengte, er zit dus geen conherent verband in, wat het lezen dan ook bemoeilijkt, daarom bestaan de hadith, een toelichting voor de interpretatie van de verzen.
Veel Vlamingen weten dit al hoor, allemaal niets nieuws maar over sommige punten volstaat het wel gewoon de verzen te lezen, zo zijn de in Mekka geschreven soera's veel vredelievender dan wat verkondigt werd door de profeet eenmaal aangekomen in Medina. De eerder vreedzame verzen worden herroepen omdat Mohammed een warlord was, net zoals zovelen waar ook ter wereld, aan vredelievendheid is geen oorlog te winnen.
Maar voor mij bent u op de goede weg, omdat u zichzelf realiseert dat je niet naar de koran letterlijk kunt leven, toch niet binnen een seculiere staat.

Laatst gewijzigd door alice : 9 mei 2010 om 21:07.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 21:08   #122
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist ja, de koran kun je niet naar de letter volgen. Vele verzen zijn opgeheven bv. In het prille begin van de islam was alcohol drinken toegestaan totdat de mensen dronken in gebed stonden. Das maar een vb van 1 van zovele opgeheven verzen.

Om te begrijpen wat er in de koran staat dien je een basiskennis te hebben wat betreft: koranwetenschappen.
Maw, we passen het aan naar zoals het ons uitkomt.
Hey schatje, zus van ex was gehuwd met Iman. Ik ken het systeem en las de meeste "heilige sprookjes"
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 21:10   #123
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Als het hem uitkomt....en of geconfronteerd wordt ...anders zuipen neuken gelaik al de rest ....lalalalalalalaaaaaaaaaa
Maar wel 5 X met hun reet in de lucht voor de schone schijn. Hypocrieten zeg ik u!!
Jij kent de intentie niet van een ander. Ik denk dat iedereen wel eens stilstaat bij zn fouten of bepaalde fouten opgeeft.

Imaan: geloof
Imaam: degene die het gebed leidt id moskee.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 mei 2010 om 21:13.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 21:16   #124
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klinkt een beetje hooghartig,waarom zouden wij ons verdiepen in "koranwetenschappen".
Maar om op uw punt in te gaan, het is inderdaad zo dat de soera's gerangschikt zijn op lengte, er zit dus geen conherent verband in, wat het lezen dan ook bemoeilijkt, daarom bestaan de hadith, een toelichting voor de interpretatie van de verzen.
Veel Vlamingen weten dit al hoor, allemaal niets nieuws maar over sommige punten volstaat het wel gewoon de verzen te lezen, zo zijn de in Mekka geschreven soera's veel vredelievender dan wat verkondigt werd door de profeet eenmaal aangekomen in Medina. De eerder vreedzame verzen worden herroepen omdat Mohammed een warlord was, net zoals zovelen waar ook ter wereld, aan vredelievendheid is geen oorlog te winnen.
Maar voor mij bent u op de goede weg, omdat u zichzelf realiseert dat je niet naar de koran letterlijk kunt leven, toch niet binnen een seculiere staat.
Hadith + tafsir. Niet alleen in een seculiere samenleving trouwens. Om de koran te begrijpen heb je een uitleg nodig van een islamitische geleerde. En nergens zeg ik dat GIJ u moet verdiepen in de koranwetenschappen. Het is was een opmerking, neem niet alles te letterlijk!

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 mei 2010 om 21:17.
Oud 9 mei 2010, 21:23   #125
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Hadith + tafsir. Niet alleen in een seculiere samenleving trouwens. Om de koran te begrijpen heb je een uitleg nodig van een islamitische geleerde. En nergens zeg ik dat GIJ u moet verdiepen in de koranwetenschappen. Het is was een opmerking, neem niet alles te letterlijk!
Ja , want "gewone mensen" zijn te dom. Handig om de macht bij een groepje geselecteerden te houden want alleen zij kunnen het begrijpen.
Hmmm, iets met priesters en Latijnse bijbels in een tijd van ongeletterden?
Oud 9 mei 2010, 21:25   #126
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt nog steeds mensen die hun begeerten en lusten groen licht geven. En de beste moslim is de moslim die zn fouten inziet en berouw toont...
Ai. Weer een nieuwe moraalridder.

Dat "nog steeds" vind ik wel frappant.
Oud 9 mei 2010, 21:30   #127
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet wat hadith en tafsir betekenen hoor. Waarom je hiernaar verwijst is me niet duidelijk.
Kijk, ik hoef de Koran helemaal niet te begrijpen,evenmin denk ik dat je maar mag oordelen wanneer je eerst onderwezen bent in "koranwetenschap met bijpassende geleerde".
Met deze gedachtengang nemen wij al een ander spoor, ik geloof niet in religieuze wetenschap, dit met mekaar verbinden maakt u voor mij iemand die in sprookjes gelooft, wat u mag maar verwacht niet dat anderen daarin een millimeter meegaan.
Je zegt inderdaad nergens dat IK me moet verdiepen in Koranwetenschappen, maar beweert wel dat je anders niet weet waarover je praat, daarmee verklaart u zichzelf superieur aan iedere geprekspartner die uw levensover tuiging niet deelt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 21:30   #128
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ja , want "gewone mensen" zijn te dom. Handig om de macht bij een groepje geselecteerden te houden want alleen zij kunnen het begrijpen.
Hmmm, iets met priesters en Latijnse bijbels in een tijd van ongeletterden?
Zeg maar gerust een 'groep'. Een moslim hoeft geen geleerde te volgen, daar ben je vrij in natuurlijk. De gewone mens is niet dom maar een geleerde heeft gewoon meer kennis over de religie dus is het maar normaal ook dat je meningen van geleerden respecteert.
Oud 9 mei 2010, 21:31   #129
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Uiterst vreemd, want de koran beweert bij herhaling van zichzelf een helder boek te zijn, makkelijk te lezen voor iedereen ... en ineens moeten er korangeleerden en koranwetenschappers aan te pas komen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 21:32   #130
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
ik geloof niet in religieuze wetenschap, dit met mekaar verbinden maakt u voor mij iemand die in sprookjes gelooft, wat u mag maar verwacht niet dat anderen daarin een millimeter meegaan.
Je zegt inderdaad nergens dat IK me moet verdiepen in Koranwetenschappen, maar beweert wel dat je anders niet weet waarover je praat, daarmee verklaart u zichzelf superieur aan iedere geprekspartner die uw levensover tuiging niet deelt!
Oud 11 mei 2010, 17:09   #131
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een man dus denk ik niet dat iemand in een burka mij te vriend zou willen hebben. Voor het ogenblik ken ik geen enkele moslim, dus kan ik moeilijk over de vraag oordelen. En ironisch genoeg is de enige Arabier die ik ken een christen uit Jordanie ... en die heeft geen hoge pet op van moslims.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 22:25   #132
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik zou anders toch een zwaar stuk in mijn kloten moeten hebben om in die zever te geloven !!!
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 22:26   #133
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Alcohol is niet toegestaan binnen de islamitische wetgeving.
Ik ben zeker dat er truukjes zijn om dit verbod te omzeilen.
Oud 11 mei 2010, 22:33   #134
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Ik ben een man dus denk ik niet dat iemand in een burka mij te vriend zou willen hebben. Voor het ogenblik ken ik geen enkele moslim, dus kan ik moeilijk over de vraag oordelen. En ironisch genoeg is de enige Arabier die ik ken een christen uit Jordanie ... en die heeft geen hoge pet op van moslims.
Wel, de volgende keer dat je een dame in boerka tegenkomt, moet je haar gewoon vragen, of je haar vriend mag zijn. Maar gedraag je, begin ze niet direct te kussen.
Oud 11 mei 2010, 22:51   #135
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik ben zeker dat er truukjes zijn om dit verbod te omzeilen.
Same shit here. Wat niet weet ...
Oud 13 mei 2010, 17:14   #136
DenTurk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Ik vind het grappig dat je de belgische moslima altijd moet inbeelden in een boerka. enkel een 2 �* 3 procent vn de moslima's in België draagt een boerka.
DenTurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 18:15   #137
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenTurk Bekijk bericht
Ik vind het grappig dat je de belgische moslima altijd moet inbeelden in een boerka. enkel een 2 �* 3 procent vn de moslima's in België draagt een boerka.
Ik beeld ze me in met een kopvod, de rest wel naakt ...
Lekkere kont van al die zoetigheden en couscoush en een harige ...benen
Oud 13 mei 2010, 18:20   #138
DenTurk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik beeld ze me in met een kopvod, de rest wel naakt ...
Lekkere kont van al die zoetigheden en couscoush en een harige ...benen
Gij kluchtigaard seg, ge doet me kapotlachen zoals jullie dat zeggen!!
forza flandria, eigen volk eerst!! de Vlaming eerst!!
DenTurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 18:22   #139
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij kluchtigaard seg, ge doet me kapotlachen zoals jullie dat zeggen!!
forza flandria, eigen volk eerst!! de Vlaming eerst!!
Wishfull thinking
Oud 13 mei 2010, 18:22   #140
nubian

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en die 2 �* 3 procent veroordelen dan diegene die geen boerka of hoofddoek willen dragen, voelen zich dan ook veel beter dan diegene die geen boerka of hoofddoek dragen, hypocriet eh!
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be