![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen dus gerust met zekerheid stellen dat VB-ers een wel zeer warme sympathie koesteren voor het Derde Rijk en alles wat eraan kan gelinkt worden. Eigenlijk wisten we dit al maar t'is altijd interessant telkens dat het wordt herbevestigd. Er is dan ook geen enkele reden meer om nog te komen jammeren telkens "ze" daaraan herinnerd worden.
![]() |
#122 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dus je stelling is: "Mensen met neonazistische sympathien moeten worden beschermd tegen de mainstream omdat dat een teken is van echte democratie" Correct? Wat zeg je tegen een creationist die creationisme wil onderwijzen in het ASO?
Laatst gewijzigd door Maes_P : 2 oktober 2008 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vrijheid van vereniging en meningsuiting; en het verstrekken van een platform via officiële eindtermen ? is dat wat je wil zeggen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
is er een link tussen 'sympathie koesteren voor het Derde Rijk' en Duitse (en Engelse en Franse, for the record) (studenten)liekes zingen ?!? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar nooit buitengejaagd door nazi-liederen... Jij wel? Citaat:
: "omdat andere clubs ook rare dingen doen, mogen VB-leden nazi-liederen zingen." |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom probeer je het dan Maes?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nazi-strijdliederen catalogeer ik niet onder studenten-liedjes.
![]() |
#129 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- Wat is een 'gevaarlijke' mening en wie oordeelt daar over? - Zijn het neo-nazistische 'meningen' of 'neigingen'? (refererend naar uw laatste zin hierboven) Je bent jezelf aan het vastrijden hoor. Even terug ademen, rustig worden en dan kan je er terug tegenaan! Komaan hé! Je kan het. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() In gans deze hilarische geschiedenis van een overlopertje dat wat wil natrappen en daarbij zichzelf in de kijker wil rijden stel ik het volgende vast: Door het jarenlange bombardement op het VB van de linksgedomineerde pers, de electoraal verzwakkende politieke kaste, kortom het establishment (kerk, justitie, vakbonden, pers) vrees ik dat deze beschadigingspiste al zo platgereden is dat ze geen effect meer resorteert.
Het gevolg hiervan is echter veel dramatische dan men zou denken. Door het belachelijk-hysterische, de leugens en krankzinnige verdachtmakingen waarmee de pers schiet op andersdenkenden heeft de doorsnee intellectueel een soort van latente aversie ontwikkeld tav die inkwisiteurs. Het gevolg hiervan is dat een groep echte en gevaarlijke kriminelen (bijvoorbeeld échte racisten, totalitaristen enz) zich proberen in deze groep te verschansen en daardoor (onder het mom dat zij ook ongegrond aangevallen worden door het establishment) proberen weg te komen met hun misdaden. Een nog grotere groep kriminelen heeft zich veilig binnen het establishment genesteld om van daauit hun haat, racisme, totalitarisme en antidemocratische neigingen gestalte te geven. Ook deze laatste groep waant zich veilig zolang ze op de gemeenschappelijke vijand blijven schieten. Één zaak staat als een paal boven water: de rede in het openbaar debat is wegens machtsgestuurde ontegensprekelijkheid totaal zoek.
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die wereldvreemde heimatmuziek haalt zelfs niet het niveau van de vlaamse slager. Dus zo kun je toch vermoeden dat het doel van het zingen verder gaat dan het culturele, educatieve die ervan afstraalt. Het zal dus als doel gehad hebben de rode spionnen weer voer voor schrijven te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#133 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En even voor de zekerheid: de Internationale wordt door de internationale gemeenschap (wordt ingewikkeld, wie kiest er nu ook zo'n titel voor een lied) aanzien als een gewoon arbeidersliedje voor de meesten, of zelfs voor hét arbeiderslied. Wel dan vergist u zich. Doe een enquête met de vraag "aan wat denkt u bij het lied de Internationale" en ik garandeer u dat de grote meerderheid het communisme als referentiepunt zal aanhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Vlaams Berserkerlied...
Wat zullen we drinken?! 7 dagen lang Wat zullen we drinken?! wat een dorst Wat zullen we drinken?! 7 dagen lang Wat zullen we drinken?! wat een dorst Er is genoeg voor iedereen Dus drinken we samen Sla het vat maar aan Ja drinken we samen niet alleen Er is genoeg voor iedereen Dus drinken we samen Sla het vat maar aan Ja drinken we samen niet alleen Dan zullen we feesten 7 dagen lang Dan zullen we feesten met elkaar Dan zullen we feesten 7 dagen lang Dan zullen we feesten met elkaar Dan is er bier voor iedereen Dus drinken we samen 7 dagen lang Dus drinken we samen niet alleen Dan is er bier voor iedereen Dus drinken we samen 7 dagen lang Dus drinken we samen niet alleen Wat zullen we drinken?! 7 dagen lang Wat zullen we drinken?! wat een dorst Wat zullen we drinken?! 7 dagen lang Wat zullen we drinken?! wat een dorst Dan is er bier voor iedereen Dus drinken we samen Sla het vat maar aan Dus drinken we samen niet alleen Dan is er bier voor iedereen Dus drinken we samen Sla het vat maar aan Dus drinken we samen niet alleen Wat zullen we feesten 7 dagen lang Wat zullen we feesten met elkaar Wat zullen we feesten 7 dagen lang Wat zullen we feesten met elkaar Want er is plaats voor iedereen Dus feesten we samen Laat je lekker gaan Dus feesten we samen niet alleen Want er is plaats voor iedereen Dus feesten we samen Laat je lekker gaan Dus feesten we samen niet alleen!!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal wel gênant zijn dat Verstrepen (voor wie ik niet echt sympathie voel) tijdens zijn VB-mandaat heeft kunnen kennismaken met het "VB-achter gesloten deuren", en dat hij daarover nu "een boekje opendoet".
![]() |
![]() |
#136 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik kan me niet inbeelden dat je niet bekend met met het neo-nazistisch gedachtengoed. Daarin wordt namelijk opgeroepen tot geweld en discriminatie Bv moslimfundamentalisme is ook een gevaarlijke mening. Waarom zet je je af tegenover de meningen van moslim-extremisten en niet tegen die van neo-nazi's? Citaat:
![]() Dat weet ik wel; ik ben een grote jongen.
Laatst gewijzigd door Maes_P : 2 oktober 2008 om 11:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er mis met wat nazi-liederen te zingen?
Is toch grappig?
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- Wat is in feite de definitie van een neo-nazi? - Die individuen die zichzelf (niet onbelangrijk!) zo noemen, vormen die volgens u echt een gevaar voor de Westerse maatschappij? Gaan zij volgens u ooit hun gedachtegoed bij de grote massa kunnen verkopen? En dat er mensen zijn die zichzelf zo noemen ontken ik niet, maar die mensen zijn doorgaans zo dom en achterlijk dat ze geen enkele invloed kunnen uitoefenen op de gewone bevolking. Geen paniek dus! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Beantwoord je ook wel mijn vragen, Bert?
Citaat:
Citaat:
Net zoals moslimextremisten. Citaat:
Daar gaat deze discussie net om; maak je een keuze als maatschappij om je te beschermen tegen potentieel gevaarlijke mensen als neonazi's en moslimextremisten? Ik ben van mening van wel: volgens uw redenering kunnen we dus Imams haat laten prediken 'omdat dat maar een mening is' en dat daar dus geen concreet gevaar van te verwachten valt? Toch nog eens doorspreken met uw voorman FdW, Bert... Uw standpunt mbt neonazi leidt tot rare standpunten omtrent moslimextremisme. Mijn vragen bij deze; moet een Imam worden beperkt in de meningen die hij verkondigt? moet een neonazi worden beperkt in de meningen die hij verkondigt? Mijn antwoorden op beide vragen: JA! Citaat:
Ik zeg gewoon dat zelfs indien er slechts 1 iemand rondloopt met zo'n gedachtengoed je moet optreden. Net zoals je moet optreden tegen elke moslimextremist.
Laatst gewijzigd door Maes_P : 2 oktober 2008 om 11:53. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() [quote=Fieseler;3721684]
Citaat:
![]() |
|