Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2008, 21:13   #121
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Tja, de vraag is ook maar of kabouters geletterd zijn, en zo ja, of ze überhaupt leesbaar schrift hebben in een degelijke grootte. Tot de tijd dat we tastbaar bewijs krijgen van hun bestaan is geloof in hen nodig. Je kunt tenslotte niet bewijzen dat ze niet bestaan.

Ah, dat verklaart veel. Hebt u die weg gelopen? Want dit traject moet immers als kind worden gelopen. Het brein van een volwassene is immers onpuur en dichtgeslibd.

Ik waardeer uw oprechte geloof in Hen.
Ik herhaal maar maar wat mensen, mij bekend, me hebben vertelt. Nogmaals. Zelf heb ik nog nooit een kabouter gezien. Maar de mensen die op de hoogte bleken te zijn, schenen me zeer geloofwaardig. En die hebben me véél vertelt over het kleine volkje. Ontiegelijk veel. Nu dat ik er aan denk, er is er zelfs eentje bij met een verdacht kabouterlijk uiterlijk. Niet dat dit van betekenis is, maar toch. Men weet maar nooit.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 21:27   #122
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ha, een kenner!

Heeft u ook informatie over het wel en wee van Sneeuwwitje, toevallig?

Ik kan haar maar niet uit mijn gedachten bannen.

Daar steekt meer achter, volgens mij.
Het verheugt me dat u zo degelijke vragen stelt. Mogelijk hebt u toch een aangeboren sensibiliteit voor die dingen. Misschien komt u nog ooit in contact met deva's. Dat zou wonderbaarlijk zijn. En ik hoop dat u me dan daarover sito presto zult berichten. Maar ik kan u niet dwingen natuurlijk. Maar laten we blijven bij de kabouters en het kaboutergeloof.

Sneeuwwitje komen we nergens tegen in het kaboutergeloof. Noch in het Zwammysterie, noch in de weinige geschriften waarover we beschikken, namelijk die uit de zilveren Emmer of die uit de bronzen Emmer. De Reinen die soms in contact komen met de Andere Wereld, hebben nog nooit over een figuur als Sneeuwwitje gehoord. Zo heb ik vernomen. Wel schijnt er zoiets te bestaan als de Sneeuwkoningin. Maar dat heeft allicht niets te maken met Sneeuwwitje. En toch moet er iets zijn met Sneeuwwitje, want ik hoorde nog niet zo lang geleden de naam vallen in een groep mensen die zich waagden aan esoterische kunstenarij. Maar ik stond te ver af en kon het niet goed verstaan. Ja u zult wel begrijpen, men moet voorzichtig blijven in deze materie. Want ik geloof wel dat er in deze wereld wonderbaarlijke maar ook niet te overziene krachten schuilen. En zij hadden het ook over een man in wit habijt, maar die eigenlijk niet zo wit was van gemoed. Maar over wie ze het juist hadden, nogmaals, ik heb het niet kunnen vernemen. Volgende keer misschien.

Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2008 om 21:34.
Oud 11 oktober 2008, 21:44   #123
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De dwergen van Sneeuwwitje waren anders wel heel erg klein, hoor. Maar ze woonden voor zover ik me kan herinneren inderdaad niet in een paddestoel.

Misschien was het wel een meng-ras (bastaardras voor de brutalen onder ons) waarmee dat meiske (ze kon zo schoon zingen !!!) 'ménage �* sept' speelde.
U hebt er geen idee over (ik evenmin) hoeveel soorten wezens ,die wij benoemen als dwergachtigen, er zijn in Elfenland. Het wemelt ervan. Men heeft er gnomen, brownies, hobgobbins, hinzelmannen, klabauters die op de schepen wonen (wat me tenzeerste verbaasde), leprechaunsen, gremlins, gobbins, picties, enz, enz. Wij mensen weten maar zeer weinig over de Verborgen Kinderen. En zo heb ik nog veel dingen vernomen. Maar of ik die zomaar openbaar mag maken...Ik twijfel zeer ernstig dienomtrent.

Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2008 om 22:02.
Oud 11 oktober 2008, 21:57   #124
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
De dwergen van Sneeuwwitje waren anders wel heel erg klein, hoor. Maar ze woonden voor zover ik me kan herinneren inderdaad niet in een paddestoel.

Misschien was het wel een meng-ras (bastaardras voor de brutalen onder ons) waarmee dat meiske (ze kon zo schoon zingen !!!) 'ménage �* sept' speelde.
Ménage a huit. Zij telt ook mee.
Oud 11 oktober 2008, 22:18   #125
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Het kabouterbestaan kan wel degelijk bewezen worden:

Stelling: Er bestaan kleine wezentjes die we kabouters noemen.

Nu, als dat zo is, dan weten we ook dat regendruppels voor hen te groot zijn om te kunnen verdragen. Dus, en dit is zeer belangrijk, die wezentjes kunnen alleen overleven als ze in staat zijn om afdakjes te bouwen, waaronder ze kunnen schuilen. En als we die afdakjes niet vinden: dan kunnen kabouters niet bestaan!
Feit: Die afdakjes bestaan. We noemen ze paddestoelen.
Feit: Paddestoelen zijn levende wezens.
Feit: Alleen een goddelijk wezen kan leven scheppen.

Conclusie: Ten minste 1 kabouter heeft goddelijke scheppende krachten.

Dus niet alleen het bestaan is hiermee bewezen, ook meteen dereden waarom kabourtertjes het aanbidden waard zijn. Op jullie knieen kabouterverdorie!
Inderdaad, op momenten dat de kabouters zich materialiseren, kan dit een plausibele uitleg zijn. Het kaboutergeloof veronderstelt wel men er echt in 'gelooft'. En dat is de kans groot dat een geoefend gelovig oog hen vroeg of laat bespeurt, zoals de onschuldige ogen van Bernadette Soubirous. En dan is de ontmoeting onvergetelijk en onaantastbaar. Maar kabouters hebben niet zoiets als een 'kabouterlourdes'. Natuurlijk niet, zij zijn in wezen de grot, wat zeg ik: ze staan in de grot. Meer nog: zij zijn als het ware Maria zelf die in de grot staat. Bij manier van spreken natuurlijk (als het ware). Maar ook Gremlins kunnen zich manifesteren. En die kunnen gemeen zijn. Niet zo erg als Satan bij de christenen of sommmige Djinns bij de moslims, maar toch niet te onderschatten.

Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2008 om 22:39.
Oud 11 oktober 2008, 23:16   #126
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ménage a huit. Zij telt ook mee.
Zolang niet zeker is of ze wel bestaat/bestaan heeft, hou ik het voorzichtigheidshalve op een 'ménage �* sept' (de zeven dwergen alléén dan maar )

Overigens zit ik ook met vragen rond 'Repelsteeltje'. Was dat een kabouter, of een dwerg, of een kwaadaardige gnoom?

Eindelijk een boeiende draad in 'Godsdienst en levensovertuiging' !
Dat ik dit nog mocht meemaken, ik word er helemaal week van

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 23:21   #127
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang niet zeker is of ze wel bestaat/bestaan heeft, hou ik het voorzichtigheidshalve op een 'ménage �* sept' (de zeven dwergen alléén dan maar )

Overigens zit ik ook met vragen rond 'Repelsteeltje'. Was dat een kabouter, of een dwerg, of een kwaadaardige gnoom?

U trekt het kaboutergeloof in twijfel. Meer nog, u hebt zelfs een neiging om het wat belachelijke te maken. U weet toch dat u mensen hierdoor kunt kwetsen. Tenminste, ik hoop dat u dat beseft.

Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2008 om 23:24.
Oud 11 oktober 2008, 23:22   #128
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het verheugt me dat u zo degelijke vragen stelt. Mogelijk hebt u toch een aangeboren sensibiliteit voor die dingen. Misschien komt u nog ooit in contact met deva's. Dat zou wonderbaarlijk zijn. En ik hoop dat u me dan daarover sito presto zult berichten. Maar ik kan u niet dwingen natuurlijk. Maar laten we blijven bij de kabouters en het kaboutergeloof.

Sneeuwwitje komen we nergens tegen in het kaboutergeloof. Noch in het Zwammysterie, noch in de weinige geschriften waarover we beschikken, namelijk die uit de zilveren Emmer of die uit de bronzen Emmer. De Reinen die soms in contact komen met de Andere Wereld, hebben nog nooit over een figuur als Sneeuwwitje gehoord. Zo heb ik vernomen. Wel schijnt er zoiets te bestaan als de Sneeuwkoningin. Maar dat heeft allicht niets te maken met Sneeuwwitje. En toch moet er iets zijn met Sneeuwwitje, want ik hoorde nog niet zo lang geleden de naam vallen in een groep mensen die zich waagden aan esoterische kunstenarij. Maar ik stond te ver af en kon het niet goed verstaan. Ja u zult wel begrijpen, men moet voorzichtig blijven in deze materie. Want ik geloof wel dat er in deze wereld wonderbaarlijke maar ook niet te overziene krachten schuilen. En zij hadden het ook over een man in wit habijt, maar die eigenlijk niet zo wit was van gemoed. Maar over wie ze het juist hadden, nogmaals, ik heb het niet kunnen vernemen. Volgende keer misschien.
Gr�*�*g!! Ik heb de indruk dat u ons nog lang niet het achterste van uw tong hebt laten zien, wat ik overigens niet kan afkeuren. Op dit forum hangen namelijk ook trollen rond, en daarmee is het toch altijd oppassen geblazen.

U zou niet de eerste forummer zijn die aan hen ten prooi valt.

Wat die man in wit habijt betreft, ik heb al gehoord van 'witte wieven', maar dat zijn dus vrouwen in wit habijt. Hun gemoed is alleszins niet erg wit.
Misschien moet ik ook maar eens beter luisteren in de toekomst, wellicht steek ik ook nog wel eens iets op dat de moeite van het vermelden waard is.

Oud 11 oktober 2008, 23:25   #129
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U trekt het kaboutergeloof in twijfel. Meer nog, u hebt zelfs een neiging om het wat belachelijke te maken. U weet toch dat u mensen hierdoor kunt kwetsen hoop ik.
Ik trek het kaboutergeloof helemaal niet in twijfel, alleen zit ik met vragen omtrent mogelijke 'apocriefe' verhalen.

Het kaboutergeloof lijkt mij tien, wat zeg ik, honderd keer geloofwaardiger dan het Vliegend Spaghetti Monster, of de Abrahaamsche afkooksels daarvan.

Oud 11 oktober 2008, 23:28   #130
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik trek het kaboutergeloof helemaal niet in twijfel, alleen zit ik met vragen omtrent mogelijke 'apocriefe' verhalen.

Het kaboutergeloof lijkt mij tien, wat zeg ik, honderd keer geloofwaardiger dan het Vliegend Spaghetti Monster, of de Abrahaamsche afkooksels daarvan.
Ja daar moet ik u gelijk in geven. Dat is een heikel thema. En geloof me, er zijn apocrieve verhalen. Neem dat maar aan.

Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2008 om 23:29.
Oud 11 oktober 2008, 23:44   #131
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk wel dat we kunnen aannemen dat zeven dwergen hebben samengewoond met één vrouw. Of het een prinses was die op de vlucht was voor een kwade schoonmoeder kan natuurlijk alleen maar een excuus geweest zijn om de goegemeente niet te schokken.
Oud 12 oktober 2008, 04:13   #132
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ik begin steeds meer respect voor mollen te krijgen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 04:18   #133
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Ik geloof in kabouters. Hun levenswijze inspireert me en geeft me kracht. Er is al eeuwen sprake van kabouterachtigen, in verschillende culturen. Dat kan niet zomaar toeval zijn, wat mensen ook beweren.

En kom niet af met de wetenschap of zo, want die wil niet zien wat ze zelf niet kan verklaren! Als mensen zo vaak over kabouters spreken, dan moeten ze wel bestaan. Bovendien heb ik een heel sterk gevoel dat ze bestaan. Als ik in een bos loop dan ervaar ik hun aanwezigheid en ik vind het jammer voor de mensen die zoiets moeten missen. Ik vraag respect voor mijn geloof en ik wil graag kabouteronderwijs organiseren. Alles staat in dit boek:
Ik ben zelfs nen kabouter,vraag dat maar eens aan mensen die mij kennen
Oud 12 oktober 2008, 07:12   #134
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees dat het Kaboutergeloof een duistere tijd tegemoet gaat:
- In het Midden-Oosten zal een Arabier beginnen te predikken dat zijn Kabouters de énige ware zijn en een Heilige Oorlog beginnen tegen ieder die dat niet aannneemt.
- In Rusland zal de enige ware Kabouter Vadertje Vladimir zijn, ieder die daar aan twijfelt wordt naar Siberië verbannen.
- In de USA zal ieder die beweert dat Kabouters ouder zijn dan 6000 jaar beschouwd worden als een ketter en eventueel verbrand.
- In Europa zal de "Echte" Vertegenwoordiger van de Grote Kabouter in Rome zetelen en van daar een vreselijke slachting bevelen van alle niet- of andersgelovigen.
Oud 12 oktober 2008, 09:02   #135
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Paddestoelen zijn toch hét bewijs, meer bewijs heb je niet nodig. Straks gaan jullie nog beweren dat er in paddestoelen geen kabouters wonen! Verklaar anders eens waarom de schelp van de paddestoel in de vorm van dakpannen is!
zijn dat wel kabouterappartementen? Volgens mij is dat Elfenbrood, niks kabouter.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 09:07   #136
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er in dat kaboutergeloof ook plaats voor Sneeuwwitje?

Al méér dan honderd berichten, en nog niet één woord over die grootste aller kabouterliefhebsters (ze had er zowaar ZEVEN, maar wellicht niet allemaal tegelijk).
weinig relevant denk ik. Deze informatie is enkel van belang indien minstens één van de zeven kabouters jonger dan negen zou geweest zijn... en dat kan natuurlijk niet: kabouters zijn allemaal stokoud!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 12 oktober 2008, 09:14   #137
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ge pakt me de woorden uit de mond!

Z�*lig hé!

Ik voel mijn religieuze gevoelens helemaal opleven!

Met dank aan Liberalist en System om dit onderwerp tot in de hogere ernstige regionen te brengen: hoe ingewikkelder de materie, hoe groter het mysterie, hoe religieuzer ik word.

Oud 12 oktober 2008, 12:10   #138
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik vrees dat het Kaboutergeloof een duistere tijd tegemoet gaat:
- In het Midden-Oosten zal een Arabier beginnen te predikken dat zijn Kabouters de énige ware zijn en een Heilige Oorlog beginnen tegen ieder die dat niet aannneemt.
- In Rusland zal de enige ware Kabouter Vadertje Vladimir zijn, ieder die daar aan twijfelt wordt naar Siberië verbannen.
- In de USA zal ieder die beweert dat Kabouters ouder zijn dan 6000 jaar beschouwd worden als een ketter en eventueel verbrand.
- In Europa zal de "Echte" Vertegenwoordiger van de Grote Kabouter in Rome zetelen en van daar een vreselijke slachting bevelen van alle niet- of andersgelovigen.
Het kaboutergeloof heeft er inderdaad reeds veel beter voorgestaan. Het rustig plekje in de natuur is vaak dan ook verdwenen. Overal hoort men in het bos (behalve in de Ardennen) het verre gedruis van de wagens. Vroeger was het enige geluid het bomengeruis. Bomen die met mekaar spraken en hun taal was de wind. En die konden kabouters verstaan (ook de Elfen verstaan de bomen met uitzondering van de Udinnen). Maar Elfen en kabouters kunnen niet goed tegen lawaai. Zij noemen 'lawaai' dan ook niet voor niets 'De Grote Vernietiger'. Soms zakken ze nog eens af naar de bewoonde mensenwereld, maar dan alleen in groepjes van drie en slechts met de uitdrukkelijke toestemming van een opperkabouter. En enkel wanneer het goed sneeuwt. Volgens goed ingelichte bron vertrekken ze dan rond 22h mensentijd . Want wanneer de sneeuw dan met pakken uit de lucht valt op de sneeuw die daar al ligt, dan hoort men weinig lawaai buiten. En dan verschrikt het kleine volkje zich zelden. Het zijn vaak die kabouters die dan contact nemen met de mensenkinderen.

Eilaas, eilaas, vermits er niet meer zoveel ontmoetingen meer zijn tussen kabouters en mensenkinderen -wegen de vernietigende kracht van het immens lawaai door 'het grote volk' (mensen) overal geproduceerd -boert het kaboutergeloof achteruit. En wat valt er daar nu tegen te beginnen???
Wel, vele kaboutorologen zullen zich hierover buigen tijdens een speciale matta (soort congres), diep in het Woud, ergens in de omgeving het het Drielandenpunt, ergens dicht bij de plaats van de Rode Hibiscus, zo heb ik me laten vertellen. Er wordt zelfs geopperd, ja eigenlijk gefluisterd, dat op die matta er een kabouter zou aanwezig zijn met een paarse pinnemuts. En da's toch niet niks.

Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2008 om 12:25.
Oud 12 oktober 2008, 12:22   #139
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Hoe zit het met de Smurfen?
Oud 12 oktober 2008, 12:30   #140
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Hoe zit het met de Smurfen?
Smurfen zijn mislukte creaties van Wildewist (zie boven). Hij probeert bij de mensenkinderen een beeld te scheppen van de kabouters als koddige vermenselijkt wezens die er allemaal hetzelfde uitzien. Maar zo is het niet in de kabouterwereld. Integendeel. Wildewist verloor dan ook veel aanzien in kabouterland en zeker in het Verborgen Koninkrijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be