![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sneeuwwitje komen we nergens tegen in het kaboutergeloof. Noch in het Zwammysterie, noch in de weinige geschriften waarover we beschikken, namelijk die uit de zilveren Emmer of die uit de bronzen Emmer. De Reinen die soms in contact komen met de Andere Wereld, hebben nog nooit over een figuur als Sneeuwwitje gehoord. Zo heb ik vernomen. Wel schijnt er zoiets te bestaan als de Sneeuwkoningin. Maar dat heeft allicht niets te maken met Sneeuwwitje. En toch moet er iets zijn met Sneeuwwitje, want ik hoorde nog niet zo lang geleden de naam vallen in een groep mensen die zich waagden aan esoterische kunstenarij. Maar ik stond te ver af en kon het niet goed verstaan. Ja u zult wel begrijpen, men moet voorzichtig blijven in deze materie. Want ik geloof wel dat er in deze wereld wonderbaarlijke maar ook niet te overziene krachten schuilen. En zij hadden het ook over een man in wit habijt, maar die eigenlijk niet zo wit was van gemoed. Maar over wie ze het juist hadden, nogmaals, ik heb het niet kunnen vernemen. Volgende keer misschien. Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2008 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2008 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2008 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang niet zeker is of ze wel bestaat/bestaan heeft, hou ik het voorzichtigheidshalve op een 'ménage �* sept' (de zeven dwergen alléén dan maar
![]() ![]() Overigens zit ik ook met vragen rond 'Repelsteeltje'. Was dat een kabouter, of een dwerg, of een kwaadaardige gnoom? Eindelijk een boeiende draad in 'Godsdienst en levensovertuiging' ! Dat ik dit nog mocht meemaken, ik word er helemaal week van ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2008 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zou niet de eerste forummer zijn die aan hen ten prooi valt. Wat die man in wit habijt betreft, ik heb al gehoord van 'witte wieven', maar dat zijn dus vrouwen in wit habijt. Hun gemoed is alleszins niet erg wit. Misschien moet ik ook maar eens beter luisteren in de toekomst, wellicht steek ik ook nog wel eens iets op dat de moeite van het vermelden waard is.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kaboutergeloof lijkt mij tien, wat zeg ik, honderd keer geloofwaardiger dan het Vliegend Spaghetti Monster, of de Abrahaamsche afkooksels daarvan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2008 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begin steeds meer respect voor mollen te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#134 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vrees dat het Kaboutergeloof een duistere tijd tegemoet gaat:
- In het Midden-Oosten zal een Arabier beginnen te predikken dat zijn Kabouters de énige ware zijn en een Heilige Oorlog beginnen tegen ieder die dat niet aannneemt. - In Rusland zal de enige ware Kabouter Vadertje Vladimir zijn, ieder die daar aan twijfelt wordt naar Siberië verbannen. - In de USA zal ieder die beweert dat Kabouters ouder zijn dan 6000 jaar beschouwd worden als een ketter en eventueel verbrand. - In Europa zal de "Echte" Vertegenwoordiger van de Grote Kabouter in Rome zetelen en van daar een vreselijke slachting bevelen van alle niet- of andersgelovigen.
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zijn dat wel kabouterappartementen? Volgens mij is dat Elfenbrood, niks kabouter.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() weinig relevant denk ik. Deze informatie is enkel van belang indien minstens één van de zeven kabouters jonger dan negen zou geweest zijn... en dat kan natuurlijk niet: kabouters zijn allemaal stokoud!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Z�*lig hé! ![]() Ik voel mijn religieuze gevoelens helemaal opleven! Met dank aan Liberalist en System om dit onderwerp tot in de hogere ernstige regionen te brengen: hoe ingewikkelder de materie, hoe groter het mysterie, hoe religieuzer ik word.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eilaas, eilaas, vermits er niet meer zoveel ontmoetingen meer zijn tussen kabouters en mensenkinderen -wegen de vernietigende kracht van het immens lawaai door 'het grote volk' (mensen) overal geproduceerd -boert het kaboutergeloof achteruit. En wat valt er daar nu tegen te beginnen??? Wel, vele kaboutorologen zullen zich hierover buigen tijdens een speciale matta (soort congres), diep in het Woud, ergens in de omgeving het het Drielandenpunt, ergens dicht bij de plaats van de Rode Hibiscus, zo heb ik me laten vertellen. Er wordt zelfs geopperd, ja eigenlijk gefluisterd, dat op die matta er een kabouter zou aanwezig zijn met een paarse pinnemuts. En da's toch niet niks. Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2008 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Parlementslid
|
![]() Hoe zit het met de Smurfen?
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Smurfen zijn mislukte creaties van Wildewist (zie boven). Hij probeert bij de mensenkinderen een beeld te scheppen van de kabouters als koddige vermenselijkt wezens die er allemaal hetzelfde uitzien. Maar zo is het niet in de kabouterwereld. Integendeel. Wildewist verloor dan ook veel aanzien in kabouterland en zeker in het Verborgen Koninkrijk.
|
![]() |
![]() |