![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a. dat grondwettelijke rechten onaantastbaar zijn en niet geschonden kunnen worden (bijgevolg heeft niemand - tenzij de bevoegde instanties - het recht een door een vereniging georganiseerd debat onmogelijk te maken); b. dat niemand schuldig is tot hij door de bevoegde instantie werd veroordeeld (bijgevolg heeft niemand het recht iemand of een groep als schuldig voor te stellen zonder er een rechtzaak gevoerd werd). Leer dat maar eens, Sarah! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister-President
|
![]() jongens toch, ik heb al twee keer gezegd dat dat debat gerust mocht doorgaan van me. bij deze de derde -en hopelijk- laatste keer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha! Dus, u keurt het dus af dat linkse studenten het debat onmogelijk probeerden te maken en daartoe zelfs niet terugschrokken voor geweld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() ik zou allesinds niet met 1 ogen kijken naar het geweld dat er gebeurt is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wel, hoor. Ik zie geen enkele reden om de schuld te verdelen over anderen dan de linkse rakkers die een toegelaten debat doelbewust manu militare onmogelijk hebben trachten te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovenstaand antwoord van u was evenwel naast de zaak. Daarom nog eens, los van de discussie over het geweld dat eruit volgde:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() eigenaardig dat de meeste getuigenissen van links tot de media tot schamper(die je niet snel tot ALS sympathiesanten kan rekenen) het heeft over geweld van Voorpost uit. vnl. bij de "charge·
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() U heeft evenwel nog steeds niet geantwoord op de gestelde vraag. Op basis van uw eerder bericht, keurt u dan ook de pogingen van de linksen af om het debat fysiek onmogelijk te maken als zijnde een inbreuk op een grondwettelijk recht? 't Antwoord is eenvoudig: ja of neen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toevallig heb ik 'm deze week weer gezien doordat ik de link in Pietjes handtekening aanklikte. De documentaire had maar tien minuten hoeven duren en had kunnen volstaan met het aantonen van de directe links tussen sommige VB-ers en neo-nazisme. Als men dat op rustige, beheerste wijze had gedaan en het daarbij had gelaten had men ten eerste gescoord en ten tweede was men veel geloofwaardiger geweest. Maar de film vliegt behoorlijk uit de bocht. Vooral in de genoemde links (en die met het negationisme) heeft men in het begin een punt maar dan wordt er doorgedenderd, en niet eens subtiel. Op suggestieve wijze, met muziek, met montages, met de ''spannende'' zoektocht in het archief, wordt vervolgens het gehele Vlaams-nationalisme door de mangel gehaald. En nu men toch lekker bezig is worden meteen normale Vlaamse standpunten gelinkt aan het nazisme. "Ze zeggen dat Brussel Vlaams is, wat een nazi's'' (is de suggestie). Er worden feiten en aanleidingen weggelaten, verdraaid of verzwegen en de door de documentairemakers gewenste conclusies worden op het eind in het hoofd van de kijker geramd. En zo groeit iets, wat een effectief middel tegen extreem rechts zou kunnen zijn, uit tot goedkope propaganda van de laagste soort. Tot mijn grote schrik en verbazing begon ik zelfs sympathie voor de aangevallenen te krijgen. Gemiste kans. BTW: Voorpost Nederland is gespuis. Als Voorpost Vlaanderen (Wat ik niet ken.) dat niet is doet ze er goed aan de banden met het Nederlandse Voorpost te verbreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Gouverneur
|
![]() Voorpost Vlaanderen is gespuis. Als Voorpost Nederland (Wat ik niet ken.) dat niet is doet ze er goed aan de banden met het Vlaamse Voorpost te verbreken
![]() |
#133 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Vreemdeling
|
![]() Kunnen we die gasten van NSV en Comac niet gewoon wat elkaar laten inkloppen ergens ver weg van straten en openbare gebouwen?
Als het toch in Gent moet zijn, dan liefst ver weg van De Vagant en Le Bleu, daar zit 'k nog graag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sarah? Groentje?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een stem die roept in de woestijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Minister-President
|
![]() zoals ik al 10.000 keer zei dat debat mocht doorgaan. ja, voor mij persoonlijk komt dit over als een inbreuk om het recht om zelf extreem-rechts uit te nodigen. verkeerd dus. was niet echt een democratische actie. daarom moet je niet jezelf teveel in de slachtoffer rol blijven wentelen. en eens de hand in eigen boezem steken want sommige NSV acties en "democratie" rijmen niet echt. al bij al: houzee, kameraad!
reactie van Voorpost, is er gans over en toont dat ze nostalgisch zijn over privé -milities als VMO (vandaar dat ik VMO er bij sleurde). alleen ze hebben nog veel te leren. dat ze maar blijven dromen, want de tijden dat intimidatie zijn over.. die blokkade bleef er. Laatst gewijzigd door Tamam : 19 oktober 2008 om 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |