![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Dat hangt ervan af wat er gedaan wordt, wie er betaald & vanuit wiens perspectief je de vraag stelt. Citaat:
Dat is niet 'de vraag ontwijken', dat is 'precieseer eens'. Werken is niet nutteloos als hij die werkt daar voordeel uithaalt (zoals een inkomen). Datzelfde werk is echter nutteloos voor degene die betaalt, als dit werk hem niets oplevert. Zo eenvoudig is dat toch?
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ambtenaren zijn redelijk opgeleide mensen. Zij zullen echt werk vinden als ze er om moeten. Doordat al die ambtenaren betaald moeten worden met hetzelfde geld dat ook de echte armen van een uitkering en begeleiding moet voorzien, is er voor de echte armen minder geld. Meer sociale drama's. Het is een keuze tussen een groot aantal mensen tot in de eeuwigheid belastinggeld laten consumeren ipv hen aan te wenden tot productieve taken zodat ze belastinggeld kunnen produceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat die politici 99% van de actieve bevolking weggehaald hadden uit de privé sector en ze tegen loon elke ochtend een put laat graven om hem 's avonds weer te dempen, en dat de overblijvende 1% in de privé sector zich 16-uren per dag 7/7 per week rotwerken om de economie overeind te houden zodat iedereen kan worden betaald. Dat vind jij dan wel kunnen, volgens diezelfde 'redenering' die je hierboven maakt. Dat die 'bestaanszekerheid' net komt door mensen die wèl nuttige arbeid verrichten, dat vergeet je voor je lompe gemak effe, eh? En nog iets, je hebt het toch zo graag over 'fouten' van politici. Een fout is een vergissing. Een onbedoeld iets. Dit gaat niet over vergissingen. Dit gaat niet over onbedoelde zaken. Dat er zoveel volk bij de overheid werkt is politieke smeerlapperij-strategie.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 3 november 2008 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt de argumenten die je niet kunt weerleggen.
beter bekend als 'vaktermen'. want je verliest er toch maar je gezicht mee Ja, dat is hét levensmotto van leeghangers.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Namelijk: Bezig zijn, eenzaamheid breken, conditie op peil houden, onder toezicht zijn (werkstraf bv), sociaal 'in de maatschappij' bewegen, uit een criminele sfeer zijn (niet iets anders onnuttig doen).... enz..... De vragen waren dus duidelijk suggestief. En de vragen suggereerden, geheel logisch, dat werk nooit geheel onnuttig kan genoemd worden. Ik kan verstaan dat het suggestieve jouw gestoord heeft. Althans onbewust. Vandaar het vluchtgedrag. Mocht je nu aandachtig gelezen hebben, en niet zo gehaast zijn geweest om mij in een hoekje te drummen, dan zou je dat gezien hebben. De vragen beantwoorden dus aan de eerst voorwaarde die je stelt voordat je wil antwoorden. Namelijk: Werken is niet nutteloos als hij die werkt daar voordeel uithaalt Blijft mij nog 't volgende te counteren: Datzelfde werk is echter nutteloos voor degene die betaalt, als dit werk hem niets oplevert. Zo eenvoudig is dat toch? Je moet echt wel supergeilverslaafd kapitalist zijn om te ontkennen dat de staat en maatschappij enkel gediend is met geldelijk gewin. Gelukkige mensen zijn een hele grote aanwinst voor zowel de staat als de maatschappij als de bedrijven als de arbeidsmarkt als de consumptie van goederen. Ook dat zat voor een ongehaast lezer besloten in de vragen. Nu ik dus aan al je voorwaarden voldaan heb, wil je nu zo vriendelijk zijn om de vragen te beantwoorden ? Is werken nutteloos ? Is onder toezicht staan via een bezigheid (werken) nutteloos ? Is mensen uit hun eenzaamheid halen en opnemen in een sociaal gebeuren (werken) nutteloos ? Is mensen de mogelijkheid geven om hun conditie een beetje op peil te houden (werken) nutteloos ? Is bezig zijn (werken) nutteloos ? Is mensen weerhouden van andere nutteloze bezigheden via werken nutteloos ? Is mensen in groepen samen brengen via een bezigheid (werken) nutteloos ?
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het ook wel grappig dat ik verweten wordt 'moeilijke' woorden te gebruiken. Als ik eens terug kijk in dit topic, dan zie ik niet echt 'moeilijke' woorden, hoor.
Cui bono is een algemeen erkende uitspraak, die in het Nederlands ook aanvaard is. Quis solvit is een grapje van mezelf, maar ik wou gewoon de analogie een beetje bewaren. Als dat al een probleem is. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#129 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat sterkt me gewoon harder in de vraag, hoor: voor wie is het goed & wie betaalt? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik zou overigens nooit beweren dat de maatschappij enkel gebaat is bij 'geldelijk gewin'. Ik zou zeggen dat 'de maatschappij' gebaat is bij productie waar mensen vrijwillig 'iets' (zoals geld) voor geven. Dat is iets geheel anders. Citaat:
Ik weet niet wat ik met deze zin aanmoet. Het is wat goedbedoeld zweverig, maar zegt niets duidelijk. Ik heb bijvoorbeeld niets tegen gelukkige mensen - het zou mara erg zijn. Ik heb wel iets tegen mensen die gelukkig worden door te parasiteren op anderen, zoals slavenhandelaars & ambtenaren. (Lang leve ongenuanceerdheid!) Citaat:
Gelieve eerst te antwoorden op mijn vragen.
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gelukkig ben ik niet iemand die gauw op het driehoekje drukt. Ik ben anderzijds ook niet iemand die platvloers gescheld zoals dat van Erw welgevallig is. Ik laat deze 'discussie' dan ook graag over aan de verheven heren. Met het platvloerse gescheld en de dure woorden zal het ongetwijfeld een boeiend debat worden... Maar niet voor mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een slaaf wat putten graaft en die weer dichtsmijt, is dat nutteloos? Neen, want de slavenhouder heeft hem dat gezegd. Als een werknemer arbeidt, is dat nutteloos? Neen, want zijn werkgever geeft daar vrijwillig geld voor. Als ik de tuin in orde breng, is dat dan nutteloos? Neen, want ik vind in de tuin werken leuk of ik vind een mooie tuin hebben leuk. Is het werk van een ambtenaar nutteloos? Neen, want hij krijgt daar geld voor. Is het werk van een ambtenaar echter nutteloos voor hij die daarvoor betaalt (de belastingsbetaler)? Daarop is het antwoord: ja, soms is dat compleet nutteloos. En tóch zal de belastingsbetaler betalen. Citaat:
Maar niet opde kosten van de onschuldige belastingsbetaler, die hun 'bezigheden' moet financieren, zonder daar zelf iets van terug te krijgen. Ik ben tegen het feit dat mensen zaken moeten financieren, zonder daar iets van terug te krijgen. Dat heet 'diefstal'.
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bemoei mij toch ook niet met uw vakgebied? Ik zeg u toch ook niet hoe je moet schoonmaken?
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommigen willen het gewoon niet weten Oogskes toe, vodden in de oren en een knijper op de neus. Hoeveel is de Belgische bevolking gestegen in de laatste 40 jaar? 10% zal veel zijn zeker? Wel, in 1970 waren er 550000 ambtenaren. In 2004 zo een 1.150.000. Dubbel zoveel. En dat is dan nog maar één kant van dit dubbelargument. Want doorheen die periode is er een enorme technische ontwikkeling geweest, notabene speciaal op gebied van administratie (computers, printers, netwerken, communicatie). De tweede kant van dit dubbelargument is dus dat ze het net met véél minder zouden moeten kunnen doen. Er is maar één verklaring voor deze dubbele tegenstrijdigheid: de Overheid is een massaal georganiseerde bezigheidstherapie met als primair doel het kweken van afhankelijke politiek-correcte stemmetjes. Dat ze de èchte economie, die voor onze welvaart zorgt, tot een ratrace hebben gemaakt, om daarop eronderdoor te gaan, zal hen worst wezen. Dat is alleen maar nog meer excuus om alles te nationaliseren en ons allemaal afhankelijk te maken van hun 'goodwill'. België is het ergste geval van de EU, maar dat betekent niet dat vele andere politieke kastes niet krak dezelfde weg opgegaan zijn. Het is de basisoorzaak van deze crisis en het zal enkel nog verergeren. Een crisis op de geldmarkt is nog maar een lachertje vergeleken met een crisis op de markten van producten die meer zijn dan een symbool zoals geld. Al sinds 2004 is de Belgische industrie bezig aan een snelle afbouw. Is onze concurrentiepositie verder aan het verslechteren. Een economie kan niet leven van dienstensector. De dienstensector en de openbare sector brengen geen eten op tafel en bouwen geen huizen. Als we niet snel de politieke kastes buitengooien met de restanten democratie die we nog over hebben is het gepasseerd. Dit gaat op voor de hele EU zone. De industriële activiteit valt fors terug. Het aantal faillissementen blijft toenemen en was al op recordniveau. Voor het eerst in haar geschiedenis is de EU in een recessie. Dit alles is geen toekomstmuziek. Het is het nieuws van vandaag. Dit gebeurt niet zomaar. Een recessie komt niet uit de lucht vallen als een meteoriet waar niemand iets kan aan doen. Ze heeft oorzaken en die zijn niet algemene schaarste van grondstoffen, maar te weinig mensen die nog meewerken om ze op te delven en om te zetten tot wat bruikbaar is in ons dagelijks leven, en dat komt door de politieke kastes en hun honger naar macht. Macht om ongestraft te stelen.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het getuigt van redelijke grootsheid om toe te geven dat je niet geschoold bent in iets & dus ook geen fatsoenlijke mening kan neerplanten.
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zero argumentatie voor gegeven beweringen. Discussie over de discussie. Ik denk niet dat ik een dergelijk 'boeiend' debat zal missen. Buhbye!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb toch een kleine overwinning behaalt. Patsy is namelijk overgestapt van de kritiek 'het is niet gewenst' naar 'het is niet mogelijk, het is moeilijk, het moet gebeuren maar onder voorwaarden'. Nog altijd een kritiek, maar minder fundamenteel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||||||
Minister
|
![]() Waarom hebben we nu al die omweg moeten maken ? Je had van 't begin kunnen aanvaarden dat 't relevante vragen zijn. Keer eens terug en kijk eens op wat ik exact reageer. Aub? Plz ?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wij allemaal betalen, en 't is goed voor ons allemaal. Ga je nu eindelijk de vragen beantwoorden ? Dank u. edit: oh never mind, je hebt 't al gedaan. Kinda sorta, close enuff.
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 3 november 2008 om 21:26. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Gouverneur
|
![]() Dan zouden we allemaal ambtenaar moeten worden. Maar dan kan er niemand betalen. Waarom een onproductieve ambtenarenklasse in stand houden als je aar een productieve werkende klasse van kan maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In werkelijkheid doe jij zelf wat je een andere onterecht verwijt: http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=43 Daar noemde je me 'laag'. De argumenten staan nochtans opgesomd. Maar op die reageerde je niet. Je vond het enkel 'laag'. Jij bent dus niet 'voor rede vatbaar'. Net zoals je flutargument over recht op bestaanszekerheid voor ambtenaren. Ik heb dat doorgetrokken om je duidelijk te maken dat niemands recht andermans onrecht mag betekenen (met die 99% en 1%). Maar zoals gewoonlijk: argumentatie negeer je. Blablabla in de rand van de marge en discussie over de discussie. Nee, dat vind ik geen boeiend debat. Het is zelfs geen debat. Het is iemand die zijn stellingen niet kan onderbouwen. Hoe kom je tot een stelling: door gegevens te verzamelen en ze samen te leggen. Dat doe jij niet. Jij vertrekt van een stelling en gaat (vruchteloos) op zoek naar een manier om ze te verkopen. Enkel mensen die niet zeggen wat ze denken doen dat: mensen met vooroordelen. Vooroordelen hebben op hun beurt ook een oorzaak. Eén oorzaak is eigenbelang. Het is logisch dat een ambtenaar wiens gemak is dankzij dit systeem reeds bij voorbaat tegen elke aantasting van dit systeem is. Dat is dan het 'motief'. En dat is ook waarom debat onmogelijk is. Debat gaat niet tussen mensen die beweringen maken op basis van andere dingen dan die die ze beweren. Meestal zijn die andere dingen stukken minder fraai. Zoals bvb 'eigenbelang' in plaats van 'recht op ditjes en datjes'.
|
![]() |
![]() |