![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De enige oplossing zou imho zijn om een doorgedreven administratieve vereenvoudiging door te voeren, maar Van Quickenborne is daar ondertussen al enkele jaren zijn tanden op stuk aan het bijten en hij is nog geen millimeter vooruit geraakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja je hebt gelijk met je administratieve vereenvoudiging. Maar ik vermoed dat Mr. Q net niet doortastend genoeg is, en niet revolutionair genoeg nadenkt. Slow and easy is nogal eens de slogan in de politiek/ambenarij, terwijl in de industrie alles snel moet gaan. Door een vereenvoudiging functies laten vervallen, en deze mensen inzetten op plekken waar gepensioneerden vertrekken. Zo hoeft men niemand aan te pakken, maar ook niemand koud op straat te zetten. Zeker voor jobs waar geen specifiek diploma voor nodig is moet dit kunnen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik anderen het gevoel geef dat ze stellingen poneren over zaken waar ze niet echt kennis over hebben - zoals economische wetenschap - dan is mijn bedoeling voltrokken. Ik zou eens over global warming moeten beginnen van hetzelfde niveau als Patsy & Ambiorix & anderen over economie bezig zijn. Ik zou ook - terecht - de wind van voren krijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 'arbeidsmarkt' kan dat aan - als de overheid toelaat dat de arbeidsmarkt dat aan kan.
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Q' is gewoon een extra postje voor de politiekcorrecte vrindjes, net zoals altijd, en ze hebben zelf het excuus geschapen om dat postje mee te rechtvaardigen. Een strategie die al vele decennia aan de gang is en de reden is dat die Belzieke Overheid zo een dikke vetlaag is geworden die het lichaam (aka de economie) eronderdoor aan het helpen is.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een ambtenaar kost dus meer dan een werkloze, en ze brengen evenveel bij. Het grote verschil is dat een gewone werkloze op zoek moet naar een job, terwijl een ambtenaar tot in de eeuwigheid werkloos mag blijven. Ik mag toch aannemen dat je de werkelijke werkloosheid wil oplossen en niet zomaar een getal, waarvan gesteld wordt dat het de werkloosheid is, wil verminderen. Ik geef toe dat als je die ambtenaren van vandaag op morgen op straat zet, dat er dan velen werkloos zullen zijn. Maar als je dat geleidelijk doet, kunnen die zich integreren op de arbeidsmarkt en productieve dingen doen. Zelfs al vindt slechts de helft van hen werk, dan nog is dat een verbetering want dan is de werkelijke werkloosheid al met die helft gedaald. Deze ambtenaren moeten dan niet meer betaald worden met de lonen van anderen, maar helpen mee de uitkeringen van de rest te bepalen. Verder ben ik ook erg optimistisch over de mogelijkheid van de privé om deze ambtenaren op te nemen en productief te werk te stellen. Ten eerste omdat werklozen geen homogene massa zijn. Er zijn factoren waardoor mensen werkloos zijn. Bvb lage opleiding. Maar de meeste ambtenaren zijn nog wel redelijk opgeleid. Zij verschillen van de huidige werklozen en zullen daarom niet werkloos blijven. Ten tweede, zoals ik al in een eerdere post zei, is de hoeveelheid jobs in een economie niet vast maar verandert deze. Ik geef een voorbeeld: ambtenaren worden ontslagen, 10% van hen vindt direct werk. Deze 10% krijgen nu geen uitkering meer, maar dragen bij tot de uitkeringen. De totale te betalen uitkeringen dalen en de totale bijdragen tot de uitkeringen stijgen. Er is een overschot. Dit overschot kan besteed worden aan een belastingverlaging. Het beschikbaar inkomen van individuen stijgt, zij geven meer uit, waardoor producenten al snel door hun voorraden heen raken, zij hebben meer werknemers nodig. Ze nemen nog eens 10% van die ambtenaren aan, en het blijft zo doorgaan tot alle ambtenaren productief te werk gesteld zijn. Hou de ambtenaren in dienst en je hebt een permanente herverdeling (van arm naar rijk trouwens, ambtenaren worden niet slecht betaald) zonder een kans om hieruit te ontsnappen. Ontsla de ambtenaren en je kan het inkomen van iedereen permanent verhogen. Geen enkele economie zal ooit welvaart creëren door putten te laten graven en die terug te laten vullen. Welvaart creëer je door broden te bakken, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb die post eens opgezocht waar dit uitgelegd staat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=10809 Indertijd heeft ze mijn interesse voor economie gewekt.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 3 november 2008 om 18:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ale; 't is misschien wat te 'radicaal' - maar dat betekent niet dat ze met 'duizenden' op straat geven (met recht op werkloosheidsuitkering) zoveel slechter zou zijn. Zij hebben nog steeds een inkomen & hoeven hun tijd niet te verspillen met nutteloos te werken. De overheid moet minder uitgaven aan lonen voor nutteloos werk. De belastingsbetaler moet minder betalen voor nutteloos werk. Iedereen wint! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de overheid weet je dat niet. Daarom dat het beter is om deze zoveel mogelijk te reduceren, indien we niet opgezald willen zitten met een hoop nutteloos werk. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus er zijn zeker mogelijkheden om te knippen en er zijn ook mogelijkheden hoe en waar er moet geknipt worden. Maar zoals ik al zei: het 'hoe' is niet relevant als mensen het 'waarom' niet inzien. Zoals blijkt leeft de opvatting dat nutteloos werk leveren, nuttig is nog. Laatst gewijzigd door nun : 3 november 2008 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Is onder toezicht staan via een bezigheid (werken) nutteloos ? Is mensen uit hun eenzaamheid halen en opnemen in een sociaal gebeuren (werken) nutteloos ? Is mensen de mogelijkheid geven om hun conditie een beetje op peil te houden (werken) nutteloos ? Is bezig zijn (werken) nutteloos ? Is mensen weerhouden van andere nutteloze bezigheden via werken nutteloos ? Is mensen in groepen samen brengen via een bezigheid (werken) nutteloos ?
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 3 november 2008 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cui bono? Quis solvit? (Mijn Latijn zou wat roestig kunnen zijn, maar je begrijpt het wel. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voila.
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik weet dat het geplogenheid is op dit forum om te vluchten van vragen door een beetje kinderlijk te stellen: Hier ik heb ook een vraag voor u, antwoord gij eerst maar eens. Maar moet gij daar nu ook echt aan meedoen ? Meelopen ? Dezelfde vragen opnieuw. Doe nu eens een gooike als ge 't niet kunt beredeneren. Is werken nutteloos ? Is onder toezicht staan via een bezigheid (werken) nutteloos ? Is mensen uit hun eenzaamheid halen en opnemen in een sociaal gebeuren (werken) nutteloos ? Is mensen de mogelijkheid geven om hun conditie een beetje op peil te houden (werken) nutteloos ? Is bezig zijn (werken) nutteloos ? Is mensen weerhouden van andere nutteloze bezigheden via werken nutteloos ? Is mensen in groepen samen brengen via een bezigheid (werken) nutteloos ?
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 3 november 2008 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |