![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() @thePiano : Citaat:
![]() |
#122 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dit is een piste die bekeken is om het gezinsbeleid te ondersteunen. Andere partijen doen dit bv op soc-econ vlak met het invoeren van gezinsquotienten om de belastingsdruk beter te verdelen. Bovendien zou dit voor "iedereen" gelden. Dus ik denk niet dat de "extreme Vlaams-Nationalisten" in deze numerieke wedstrijd zouden winnen. |
||
![]() |
![]() |
#123 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#124 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als het erop aankomt om gezinnen politiek meer te laten doorwegen is dit geen slecht voorstel. Trouwens ik zou niet weten welke andere sleutel er op politiek vlak gebruikt zou kunnen worden dan deze om het gezin meer politiek gewicht te kunnen geven. Sociaal en economisch keuze genoeg, maar politiek gezien heel beperkt. Elk gezin zou hiervan gebruik kunnen maken om hun stempel iets meer op het beleid te duwen. Zo kunnen ouders eigenlijk al voor dat hun kinderen stemplichtig zijn de maatschappij wat meer naar hun smaak kleuren. En dan worden ze achttien en stemmen natuurlijk het tegenovergestelde dan wat de ouders al die jaren deden. Hoe waren we zelf... |
||
![]() |
![]() |
#125 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#126 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Wat vind u van een sterk autoritair regime, samengesteld uit de natuurlijke elite van het Vlaamse volk, ipv de huidige parlementaire democratie? (uit de Grondbeginselen van het VB). Karel Dillen: "Het verheffen van een volk, het optillen van een gemeenschap is plicht. Het is enkel mogelijk door de elites, door de persoonlijkheden."
![]() |
#127 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dilbert , denkt gij nu echt dat het met een epidurale pijnloos is ? I dont think so.. en die tweede zin vind ik gewoon machopraat ![]() ![]() Tenzij u bovenstaande met enig sarcasme vermeldde bent u in mijn achting gedaald ![]()
![]() |
#128 | ||
|
![]() Citaat:
Een grapje over hetzelfde verschijnsel: Twee zeer ouderen van dagen zitten op een bank in't park als een knappe jonge dame voorbijstapt. Jerome tot Isidoor: "Heb je die gezien?" Isidoor: "Ja, vroeger keek ik daar altijd naar, maar ik weet niet meer waarom". |
||
![]() |
![]() |
#129 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat die toevallig in uw ogen de voorkeur verdient? Meervoudig kiesrecht is gewoon tegen het democratische principe: 1 man (vrouw) 1 stem. Waarom zou een procreatieve kerel meer moeten te zeggen hebben op de rug van zijn nageslacht? Dat is toch pure onzin en discriminatie. In een rechtsstaat behoort het gelijkheidsbeginsel te heersen. Wat men met dergelijk kiesstelsel bereikt is politieke discriminatie van mensen die om één of andere reden niet in de mogelijkheid zijn zich voort te planten. Puur en onversneden fascisme: je creëert gewoon een nieuw soort elite op puur arbitraire basis: het aantal kinderen. Wens je de grote gezinnen financiëel gelijke kansen te geven, door hen op één of andere fiscale wijze te compenseren voor het grotere pak indirecte belastingen die ze via grotere consumptie bijdragen, daar kan ik mee leven, doch meer politieke rechten geven dat is een grove schending van verworvenheden uit vorig millennium. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#132 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#133 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#134 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat ik wel vind is dat stemplicht beter vervangen wordt door stemrecht, zodat de huidige parlementaire democratie samengesteld wordt door mensen die bewust stemmen en niet gewoon "omdat het moet". Als u politiek bewuste mensen een "elite" noemt ... En op het citaat van K. Dillen: het is de plicht van iedereen om de gemeenschap waarin hij leeft te verheffen. |
||
![]() |
![]() |
#135 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#136 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat dan met de discussie om de stemplichtige leeftijd te verlagen ? Vroeger was het 21, nu 18, wie weet binnen een aantal jaren 14 of 12. Dan kan iedereen vroeger stemmen en krijg je naar jou logica ook families met "meer stemmen". En je moet niet zo giftig doen hoor, gezond discussiëren is best leuk. [/quote] |
|
![]() |
![]() |
#137 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zie ook: http://forum.politics.be/viewtopic.p...ht&start=0 ...waar ik tot nu toe nog geen deftige tegenargumenten heb gevonden.
![]() |
#138 |
Gouverneur
|
![]() Volledig eens met Marie-Rose en Dilbert 8)
#139 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ervoor hoeft een ander op de rug van zijn kroost zijn politieke gezindheid niet exponentiëel door te drukken. Citaat:
Citaat:
Dus vanaf een leeftijd dat ze b.v. in aanmerking komen om zelfstandig te leven. Daar is dus een limiet naar onderen toe. Babies hebben geen politieke voorkeur, en die is dus ook niet uit te drukken door hun ouders. Families mogen stemmen hebben zoveel ze willen, zolang die voortkomen van mondige individuën. Citaat:
De persoon die erachter zit, ken ik niet, en laat ik bijgevolg ongemoeid.
![]() |
![]() |
#140 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen hebben op meerdere vlakken niet dezelfde rechten (contracten sluiten etc.). Ze kunnen immers ook niet aan dezelfde plichten voldoen. Eens ze de meerderjarige leeftijd bereiken vervalt die ongelijkheid automatisch. Citaat:
Geen arbitraire criteria waarbij een fokstier politiek meer zeggingschap krijgt dan de infertiele b.v. om het cru uit te drukken.
![]() |