![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
2.Dan nog zodat Citaat:
![]() Dat melkverhaal roept toch wel twijfels bij mij op. ![]() ![]() Ik lees Citaat:
PS, Dit: ![]() heet "r a p t O r", niet "Rapture" (als 't al bestaan heeft buiten de films van Spielberg ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
rapture En hier de velociraptor waarmee u makkelijk dacht te kunnen scoren, en die inderdaad ook in het echt bestaan heeft - iets wat u had kunnen weten als u daadwerkelijk zo onderlegd was als u nogal vaak pretendeert te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Europees Commissaris
|
![]() In ieder geval vind ik zo'n medische controle een goede zaak om vrouwenbesnijdenissen bij jonge meisjes, iets dat blijkbaar in onze Westerse cultuur ook vrij veel voorkomt, te bekampen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het gevaar bij dat soort 'keuzevrijheid' is dat de keuze om jezelf al dan niet te laten onderzoeken overschaduwd wordt door minder belangrijke bekommernissen (groepsdruk, schaamte,...), juist omdat zo'n 12jarige geen flauw idee kan hebben over de mogelijke gevolgen van een gebrek aan medische controles. Mbt schaamhaarcontroles: stel dat een slachtoffer van incest schaamhaarluizen heeft opgelopen. Zal het daar dan zelf mee naar een dokter stappen denk je? Citaat:
Laatst gewijzigd door Andy : 1 december 2008 om 14:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en laten we de jongens niet discrimineren in dit opzicht aub, ook al gaat het om een 'ingeburgerde praktijk' bij sommigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat het Big Brother-toezicht voordelen kan hebben zal ik niet ontkennen net zoals het voordelen heeft om uw bord spinazie op te eten want dat is heel gezond dus laten we iedere -18 jarige maar verplichten om iedere dag zijn portie spinazie op te eten, op straffe van 3 uur in de hoek waarvan anderhalf uur met uitstel en een verbod tot het kijken naar Kabouter Plop gedurende een week, uiteraard onder toezicht van een gerechtsdeurwaarder. Ik herinner mij nog genoeg voorbeelden van den tijd in mijn secundair onderwijs waarvan de leerlingen zelf mochten kiezen of ze eraan deelnamen of niet (IQ-test bijv.) . Mogelijkheden creëren om u gratis medisch te laten onderzoeken is toe te juichen maar dergelijke dingen nog gaan verplichten ook heeft meer weg van een sossendictaat.
![]() |
![]() |
#127 |
Staatssecretaris
|
![]() Dan zullen ze toch eerst aan de klinieken moeten verbieden om dergelijke ingrepen uit te voeren.
![]() |
#128 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat het jaarlijks verplicht is voor minderjarigen om naar de tandarts te gaan is dan ook iets nieuws. Mbt die schaamhaarcontroles, zoiets zou alleen mogen als er een vermoeden van seksueel misbruik is. De politie mag toch ook niet zomaar ieder huis gaan uitvlooien om te kijken of er nergens een lijk, drugs of wapens verstopt zit? Het zou gewoon inbreuk op de privacy zijn ook al is de bedoeling ervan goed. Hetzelfde met die intieme onderzoeken, zoiets zou alleen mogen mits toestemming van diegene die het ondergaat of als er gegronde reden toe bestaat. Weet ge, het recht op privacy is een recht dat iedereen heeft en niet enkel meerderjarigen. Dat onbekwaamheidsargument van dat personeel moet ge eerder als een "op de koop toe-argument" opvatten. Het principe is simpel: keuzevrijheid zolang ge er niemand anders nadeel mee bezorgt, ouders kiezen in de plaats van hun kinderen indien die de gevolgen van hun keuzes niet kunnen overzien, en tenslotte de overheid wanneer de ouders hierin in gebreke blijven. En 12-jarigen zijn zich al goed genoeg bewust van dergelijke keuzes en indien ge dit gaat betwisten dan kan ik zeggen dat er genoeg meerderjarigen zijn die zaken ondernemen/afwijzen zonder dat ze zich goed bewust zijn van de gevolgen ervan...laten we de overheid dan maar in hun plaats beslissen?
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als die penis of die schaamlippen om de een of andere reden als 'vermist' worden opgegeven, kunnen ze zo misschien gemakkelijker teruggevonden en aan de rechtmatige eigenaar bezorgd worden?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |