Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2008, 15:36   #121
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Wilt u hier impliciet mee zeggen dat Plantival zelf heeft deelgenenomen aan de deportaties van joden tijdens de Tweede Wereldoorlog? Immers, als iemand iets verleerd heeft, betekent dat dat hij daarvoor eerst een vaardigheid heeft moeten verwerven, in casu het deporteren (van joden tijdens WO II, blijkens de foto in uw antwoord).

Ik vind dat een nogal grove beschuldiging.
Ik geef alleen een precedent aan.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 december 2008 om 15:37.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 15:55   #122
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
is dat nu echt nodig :/
Een deportatie kan ook via een vliegtuig he Om de 5 posts op dit forum zit er wel een nazi-beschuldiging of verwijt tussen
Omdat doorsnee pocos beseffen dat de islam en het nazisme alles gemeen hebben. Vandaar dat ze proberen iets anders te beweren. Ze kunnen de realiteit nog niet onder ogen zien maar als we volledig geislamiseerd zijn, dan tja dan zullen ze roepen wir haben es nicht gewusst, maar dan geloven we hen niet.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 16:11   #123
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Er wordt gestolen,ingebroken,afgetuigd,gevochten bij de vleet,alleen in mijn appartementsgebouw komt er wel wekelijks iemand over de vloer met slechte bedoelingen.Vandalisme en het groeit maar en wordt met de dag erger,de politie weet niet meer van hout pijlen te maken.
De daders weten eigenlijk ook niet wat hun overkomt,binnen en buiten binnen het half uur op een politie bureau.
Kan er geen burgerwacht opgericht worden mits enige opleiding?(niet dat het veel zal helpen,gewoon preventie).Gepensioneerden genoeg de dag van vandaag die iets willen doen.Kunnen zij niet een oogje in het zeil houden?Velen slapen slecht s'nachts,in plaats van uren voor de tv te zitten,kunnen zij niet meehelpen met beperkte bevoegdheden?Ik denk dat voor velen een nieuwe uitdaging inzit.Tuurlijk is niet iedereen daar voor capabel,maar wat wordt het anders?
Het enige wat je op snelle manier kan doen is beelden maken, misschien een redelijk dure en intensieve bezigheid, maar binnenshuis filmen is wettelijk
En die filmpjes op't net zetten, kleine inbreuk tegen de privacy maar zo ziet België wel wat voor mensen hier rondlopen.
Oud 3 december 2008, 18:44   #124
Plantival
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Hoe zou het komen. Om de 5 post wordt opgeroepen tot deportatie van een bepaalde groep mensen.
Hoe zou het komen? Ik ga nu eens heel duidelijk zijn. Als je dag en nacht last hebt van dat Marokkaans gespuis, he, dan doet dat er niet toe hoe ze gedeporteerd worden. Het enige wat je dan wilt is dat ze hier verdwijnen en zo snel mogelijk. Voor mij mag dat op een bikkelharde manier gebeuren. Dat marokkaans gespuis maakt het uw leven ondragelijk. En dan zeg ik: DEPORTEREN, DIE ROTZOOI!

Laatst gewijzigd door Plantival : 3 december 2008 om 18:45.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 19:46   #125
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Hoe zou het komen? Ik ga nu eens heel duidelijk zijn. Als je dag en nacht last hebt van dat Marokkaans gespuis, he, dan doet dat er niet toe hoe ze gedeporteerd worden. Het enige wat je dan wilt is dat ze hier verdwijnen en zo snel mogelijk. Voor mij mag dat op een bikkelharde manier gebeuren. Dat marokkaans gespuis maakt het uw leven ondragelijk. En dan zeg ik: DEPORTEREN, DIE ROTZOOI!
Dat vonden de Duitsers ook van de Joden. Die gingen volgens hen met hun jobs en centen lopen.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 3 december 2008, 20:58   #126
Plantival
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat vonden de Duitsers ook van de Joden. Die gingen volgens hen met hun jobs en centen lopen.

Hitler was een gek.

Van Joden heb ik in heel mijn leven nog nooit last gehad, wel van Marokkanen; dagelijks zelfs. Uzelf moet waarschijnlijk niet alle dagen samen leven mat dat Marokkaans gespuis. Gek wordt je ervan. Moordlustig zelfs! Ze maken je leven hier kapot. Oprotten moeten ze!

Ik vraag me af waarom God zoiets geschapen heeft.

Laatst gewijzigd door Plantival : 3 december 2008 om 21:02.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 21:07   #127
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hitler was een gek.

Van Joden heb ik in heel mijn leven nog nooit last gehad, wel van Marokkanen; dagelijks zelfs. Uzelf moet waarschijnlijk niet alle dagen samen leven mat dat Marokkaans gespuis. Gek wordt je ervan. Moordlustig zelfs! Ze maken je leven hier kapot. Oprotten moeten ze!

Vertoef bijna dagelijks in Antwerpen en Borgerhout en nog nooit problemen gehad. En ik ga ook regelmatig uit in Antwerpen.
Maarja als u al last hebt van de aanblik van een getaande huid.

Heb trouwens ook zo'n grootmoeder gehad die in Borgerhout woonde. En als k vroeg van of ze ooit lastiggevallen of overvallen was bleef ze het antwoord schuldig. Dan ging het plots over 'blikken' en 'houdingen'

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 december 2008 om 21:10.
Oud 3 december 2008, 21:16   #128
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hitler was een gek.

In mijn straat zal 't +50% zijn: geen problemen ermee.
PS,
1° ben je zéker dat 't door "die anderen" komt??
Citaat:
Ik vraag me af waarom God zoiets geschapen heeft
en jij?

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 december 2008 om 21:19.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 21:19   #129
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Vertoef bijna dagelijks in Antwerpen en Borgerhout en nog nooit problemen gehad. En ik ga ook regelmatig uit in Antwerpen.

Heb trouwens ook zo'n grootmoeder gehad die in Borgerhout woonde. En als k vroeg van of ze ooit lastiggevallen of overvallen was bleef ze het antwoord schuldig. Dan ging het plots over 'blikken' en 'houdingen'
Uw grootmoe heeft geluk gehad, maat. Mijn moeder zaliger is ruw overvallen in Deurne door twee vreemdelingen, en van haar handtas beroofd. Mijn vader is aan Berchem station in mekaar geslagen door twee allochtonen, toen hij op weg was naar zijn werk. Een goede vriend, een arts die tussen twee patiënten even een luchtje ging scheppen in het Boelaerpark in Borgerhout, kreeg een mes op de keel, gehanteerd door... een allochtoon. Een vriendin die in het Rivierenhof ging wandelen, onderging het zelfde lot. Ik zelf ben in de buurt van het Stuivenbergziekenhuis door een bende allochtonen bedreigd toen ik voor het rode licht stopte met mijn auto. In mijn bedrijf in Edegem is drie keer ingebroken. Twee keer werden de daders - eerder bij toeval, in het kader van een ander onderzoek - gevat. Het bleek beide keren om Marokkanen te gaan. En zo kan ik nog even verder gaan.

Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en ben elders gaan wonen, vér van Antwerpen en omgeving. Laf, dat geef ik toe. Maar ik was het beu te zien dat er niets wordt ondernomen tegen deze plaag. Er is een zeer duidelijk - en bij de overheid gekend -probleem in onze grote steden met Marokkaanse jongeren. Het is de houding van mensen als u die de toestand heeft doen verrotten. Dat is een loodzware verantwoordelijkheid. Al was het maar omdat u daarmee een gedroomde propagandist voor het Vlaams Belang bent geweest. En nog altijd bent.

Laatst gewijzigd door Jukes : 3 december 2008 om 21:26.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 21:23   #130
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En enkele jaren nadat we gezien hebben tot welke gruwelen het geleid heeft maken we dezelfde fout en proberen opnieuw totaal verschillende culturen te doen samenleven.
Ik vraag mij toch af of niet naïef was en is om te denken dat het zonder problemen kan.
Als ik zie dat in Ierland twee vrijwel gelijke religies niet eens vreedzaam samen kunnen leven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 21:23   #131
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

we hebben hem gevonden de persoon die nog nooit iets negatief heeft ondervonden vanuit marokaanse hoek ... althans dit beweerd hij
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 21:28   #132
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niet verwonderd/verontwaardigd zijn indien er dan ook een islamietische burgerwacht komt.
Dat zou niet echt een teken van integratie zijn.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 21:29   #133
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
we hebben hem gevonden de persoon die nog nooit iets negatief heeft ondervonden vanuit marokaanse hoek ... althans dit beweerd hij
Het zou natuurlijk wel eens kunnen dat de criminele feiten die Marokkaanse jongeren plegen, eerder wat verder af van hun biotoop plaats vinden. Zie mijn voorbeelden over het Rivierenhof, Boelaerpark, Berchem Station, Edegem,... Minder pakkans, minder kans dat hun familie het opmerkt, enz...
Oud 3 december 2008, 21:30   #134
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind het onzin om te zeggen dat je mensen, jongeren maar moet deporteren.
Natuurlijk is dit geen realistische oplossing.
Wel politie die door iedereen gerespecteerd wordt, goed werkend gerecht en maatregels tegen draaideurcriminelen en jongeren.
Maar voral een duidelijk beleid,op ieder vlak, overlasttaks voor hangjongeren waar problemen mee zijn, verplichte opvoedingscursus voor falende ouders en internaten als niets helpt.
Kan eens opgehouden worden met Joden aan te voeren als excuus om het probleem met jongeren en criminelen te negeren?
Het is beledigend voor forummers en Joodse mensen; uitwijzing vanwege crimineel gedrag is van een totaal andere orde dan deportatie omwille van ras; stop daar eens mee!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 21:37   #135
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En enkele jaren nadat we gezien hebben tot welke gruwelen het geleid heeft maken we dezelfde fout en proberen opnieuw totaal verschillende culturen te doen samenleven.
Ik vraag mij toch af of niet naïef was en is om te denken dat het zonder problemen kan.
Als ik zie dat in Ierland twee vrijwel gelijke religies niet eens vreedzaam samen kunnen leven.
Verschillende culturen hebben altijd al samengeleefd. België is daar trouwens een zeer goed voorbeeld van (van De Bello Gallico tot nu).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 december 2008 om 21:38.
Oud 3 december 2008, 21:39   #136
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hitler was een gek.

Hitler was inderdaad een gek.
Wat hij deed was inderdaad onvergeeflijk.
Alle vreemdelingen buiten shotten is geen optie. Zelfs mensonwaardig.
Het enige dat de doorsnee Vlaming vraagt, is een eerlijke straf voor ongepast gedrag. Wanneer men dit zou doorvoeren, is al 90 procent van de problemen opgelost.
Maar daar wringt het schoentje. Iedereen heeft angst om politiek niet-correct genoemd te worden. Met gevaar voor zijn/haar loopbaan. Dat is intriest. Want op die manier gaat men crimineel gedrag alleen maar aanmoedigen.
Dat is meteen ook de frustratie van de doorsnee Vlaming.
Deze frustratie uit zich door overdreven racistisch gedrag.
Maar ik vertel hier niks nieuws, zeker ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 21:39   #137
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Uw grootmoe heeft geluk gehad, maat. Mijn moeder zaliger is ruw overvallen in Deurne door twee vreemdelingen, en van haar handtas beroofd. Mijn vader is aan Berchem station in mekaar geslagen door twee allochtonen, toen hij op weg was naar zijn werk. Een goede vriend, een arts die tussen twee patiënten even een luchtje ging scheppen in het Boelaerpark in Borgerhout, kreeg een mes op de keel, gehanteerd door... een allochtoon. Een vriendin die in het Rivierenhof ging wandelen, onderging het zelfde lot. Ik zelf ben in de buurt van het Stuivenbergziekenhuis door een bende allochtonen bedreigd toen ik voor het rode licht stopte met mijn auto. In mijn bedrijf in Edegem is drie keer ingebroken. Twee keer werden de daders - eerder bij toeval, in het kader van een ander onderzoek - gevat. Het bleek beide keren om Marokkanen te gaan. En zo kan ik nog even verder gaan.

Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en ben elders gaan wonen, vér van Antwerpen en omgeving. Laf, dat geef ik toe. Maar ik was het beu te zien dat er niets wordt ondernomen tegen deze plaag. Er is een zeer duidelijk - en bij de overheid gekend -probleem in onze grote steden met Marokkaanse jongeren. Het is de houding van mensen als u die de toestand heeft doen verrotten. Dat is een loodzware verantwoordelijkheid. Al was het maar omdat u daarmee een gedroomde propagandist voor het Vlaams Belang bent geweest. En nog altijd bent.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cherry_picking

Citaat:
Cherry picking is the act of pointing at individual cases or data that seem to confirm a particular position, while ignoring a significant portion of related cases or data that may contradict that position.
Er zijn namelijk genoeg voorbeelden van autochtonen die misdaden plegen.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 december 2008 om 21:40.
Oud 3 december 2008, 21:42   #138
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn nog genoeg anderen hoor

Ik ga trouwens redelijk dikwijls pool spelen aan het astridplein of in de Poolplanet en nog nooit problemen gehad.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 december 2008 om 21:45.
Oud 3 december 2008, 21:44   #139
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn nog genoeg anderen hoor
raar dat ik die dan nog niet tegen ben gekomen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 21:48   #140
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
raar dat ik die dan nog niet tegen ben gekomen
Als ge wilt kunde es mee komen pool spelen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be