![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gewone halogeenlampjes geven geen geweldige stroombesparing. Ik denk wel dat er meer varianten van LED-constructies zullen worden bedacht, staande en hangende uitvoeringen op afstand van plafond en met verticale luchtdoorstroming langs koelvinnetjes. Misschien ook met toegevoegde electronica om bij te hoge temperatuur de stroom automatisch te verkleinen. Forse LED-samenstelsels met aangebouwde ventilator lijken mij ook wel denkbaar.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 9 december 2008 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Halogeen gaat men blijkbaar nog niet verbieden, enkel de "oude gloeilamp"
(en dus heb ik geluk bijna overal in huis halogeen op 220V te hebben...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Parlementslid
|
![]() Ik was laatst bij iemand thuis die in zijn nieuwe woning overal LED lampen had geplaatst. Er waren redelijk veel van die spots geplaatst, maar het bleef in de woonruimte vrij donker en het wit licht van die LEDs was erg kil en ongezellig. Er stonden daar enkele kaarsen op de tafel en die verlichtten die tafel beter dan al die LED spots die daar hongen.
Is dat het beste dat (betaalbare) LEDs op dit moment te bieden hebben of heeft die kerel een slechte koop gedaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het OLED concept is erg aantrekkelijk om te verlichten. In plaats van puntbronnen gewoon "stroken" licht van allerhande kleuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Er wordt aan verbeteringen gewerkt, o.a door samenschakelen van LEDs van verschillende kleur. De toegepaste vermogens zijn nog zeer klein, o.a wegens het temperatuurprobleem. Er zijn erg veel LEDjes nodig om aan een flinke en spreidbare lichtsterkte te komen; het meest verwacht ik van opstellingen achter matglas en/of "indirect licht" door het aanstralen van muren en plafonds.
![]() |
![]() |
#126 | |||
|
![]() Citaat:
Het leuke aan dimmen van 12V halogeentjes is net dat op volle sterkte 4000K wordt bereikt en bij het dimmen de lichtkleur steeds warmer wordt. Zeer aangenaam systeem dus. Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 9 december 2008 om 16:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
12V halogeen geeft daarenboven sowieso 1.5x zoveel licht per watt en helder, zeer kleurecht licht (4000K). Daarenboven geven de laatste 12V halogenen (Energy saver) tot 2.5x zoveel licht als standaard gloeilampen. standaard 220V halogeen geeft echter evenveel lichtopbrengst als standaard gloeilamp en enkel warmwit (2700K). Dat heeft te maken met de dikte van de gloeidraad: die is dunner bij hoge spanning en kan dus minder hoog opgewarmd worden bij een gewenste levensduur.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 9 december 2008 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
De prijs van LED-samenstelsels zegt niet heel veel meer, wordt voor de nieuwste modellen zo te zien voorlopig flink opgedreven want die lichtslang waarover ik vertelde had ontzettend veel LEDjes en een paar dagen geleden nog kocht mijn vrouw bossen "kunstbloemen" voor 5 euri met 10x8 LEDjes en in onderdelenwinkels worden losse LEDjes al bijna per kg aangeboden.
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar dat zei ik dan ook niet ![]() het ging over gloeilamp versus het aandeel dat je anders _en daar wordt nog steeds voor gekozen_ op een klassieke elektrische manier verwarmt dat maakt in principe niet veel verschil indien beide beschouwende dezelfde ruimten vewarmen blijft er natuurlijk nog die zomer wanneer je niet verwarmt of de dagen dat je niet verwarmt omdat je verder kan met de geaccumuleerde warmte van de vorige dagen wat de zomer betreft... zijn dat net niet die dagen wanneer een mens ook minder behoefte heeft aan licht ? allez, alle gekheid op een stokje.... je weet wel waar ik naartoe wil ik vind dat men dan als men zo'n verbod overweegt men ook eens moet kijken naar verouderde (elektrische) verwarmingtechnieken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Warmte uit electriciteit is in alle opzichten de duurste variant.
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
geen verwarming hé ps een supergeïsoleerd huis daalt zowat 1 °C in 48 uur dacht ik Citaat:
vandaar ook mijn opmerking ivm dat ik het beschouw naast het niet-verbod op elektrische verwarming |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
geen verwarming hé wat een collectie aan truien moet gij ni hebben liggen ![]() ps een supergeïsoleerd huis daalt zowat 1 °C in 48 uur dacht ik Citaat:
vandaar ook mijn opmerking ivm dat ik het beschouw naast het niet-verbod op elektrische verwarming |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() Limburg heeft ongeveer 2 weken eerder lente/terrasjes en de nazomer duurt zowat 2 weken langer, gemiddeld; zomertemperaturen meest 4 graden hoger en winters 4 graden kouder dan Rest Nederland.
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nu geef ik wel toe dat de omstandigheden inzake isolatie en performantie verwarming niet echt dat is ... om niet te zeggen zeer belabberd en de aard van 't beestje zal natuurlijk ook wel een rol spelen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 |
|
![]() http://www.deredactie.be/cm/de.redac...0_koppelkuurne
elektrische verwarming is idd duurste. de moeite ![]() Boeteconsumptie is verbijsterend, alsook de wederom walgelijke bouwfirma's. Die hebben het koppel overtuigd dat die inbreuk hen "slechts" 4000€ ging kosten... walgelijk zo zie je maar: zonder architect goedkoper he! my ass
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 10 december 2008 om 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]()
![]() |
#140 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De hypocriete houding van Europa maar evenzeer onze regering scheert stilaan ongekend hoge toppen. 16k€ boete om uw huis enkel electrisch te verwarmen...maar ondertussen verschepen we bv al onze co2 uitbrakende, brandstofverslindende oude wagens naar de 3de wereld, die leven tenslotte toch op een andere planeet. 't Kind van onze regering moet natuurlijk een naam hebben, "Greed" zou toepasselijk zijn.
Je bent hier wel het "groot licht" he Steben ![]() ![]() Laatst gewijzigd door lantjes : 10 december 2008 om 10:12. |
![]() |
![]() |