Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2008, 22:38   #121
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Hij bestudeert die verzen vanuit zijn atheïstische visie. Dat doe ik ook. Net zoals ik bijbelteksten vanuit mijn atheïsche visie bekijk, of de teksten uit de tora, of de vedische geschriften van de hindoes, of de satansbijbel, of om het even welk (pseudo)religieus geschrift.

Is het u al opgevallen welk soort westerse vrouwen met een moslimman trouwen? Het zijn altijd zonder uitzondering van die dociele, zweverige vrouwen die wanhopig op zoek zijn naar een vent, en zich in hun wanhoop maar wat graag door één of andere loverboy het hof laten maken.

... door die 'schat' weg te stoppen achter twintig lagen kleding zeker?
Volgens de doctrines van de islam zijn vrouwen niets meer dan akkers die door de man geploegd dienen te worden teneinde allah meer volgelingen te baren, en die hij naar eigen goeddunken kan behandelen.

Goh, en ik die dacht dat juist de in Turkije, Marokko, Saudi-Arabië en Egypte opgeleide imams die hier ten lande operationeel zijn, daarbij zo'n grote rol spelen. Ik zal zeker wel verkeerd geïnformeerd zijn zeker?

Niet elke muslim is een "loverboy". Ik ben wel akkoord dat er lelijke/zweverige vrouwen tussen zitten die wanhopig graag een vent willen. Bekering is ver gaand maar dan zijn ze wel van het straat. Ieder zijn meug.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 00:09   #122
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard islamlendig

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephesus Bekijk bericht
Er is geen 'zachte' Islam, of 'strikte' Islam Alice. De Islam = Islam en die dient nageleefd te worden zoals die er is.
Typisch de woorden van een fundamentalist: de Islam = Islam. Iedereen is anders, dus heeft iedereen een andere interpretatie, hoe klein die afwijking ook moge zijn. Hoe lamlendig moet je wel niet zijn om verschillen tussen mensen niet te erkennen. Waarschijnlijk islamlendig.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 20 december 2008 om 00:10.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 00:13   #123
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Typisch de woorden van een fundamentalist: de Islam = Islam. Iedereen is anders, dus heeft iedereen een andere interpretatie, hoe klein die afwijking ook moge zijn. Hoe lamlendig moet je wel niet zijn om verschillen tussen mensen niet te erkennen. Waarschijnlijk islamlendig.
Becritizeerbaar idd.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 00:13   #124
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Bekritikeerbaar idd.

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 december 2008 om 00:14.
Oud 20 december 2008, 00:24   #125
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De vrouwen die zich bekeren tot islam doen dit meestal omdat ze verliefd werden op een moslim. De omgekeerde beweging ligt dan ook een pak moeilijker; een moslim kan niet makkelijk zijn religie verlaten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 01:51   #126
filosoof
Banneling

Standaard

dubbelpost #123: uit de hand gelopen correctie van taalfout

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 december 2008 om 01:51.
Oud 20 december 2008, 03:41   #127
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1)
2) U hebt in geen enkel geval het recht om een heilig verklaarde persoon binnen een godsdienst zomaar een 'crimineel' te noemen en zeker niet uit de lucht gevallen.
Dan mag die nog tien keer heilig verklaard zijn maakt hem niet minder een pedofiel.
En pedofielen zijn toch criminelen...nietwaar?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 10:22   #128
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Boeiend standpunt; want dit recht hebben ongelovigen wel.
Je kunt niemand verplichten de figuur Mohammed met respect te benaderen.
Wie geen moslim is ziet de figuur van Mohammed volslagen anders dan gelovigen doen, kunnen gelovigen eisen dat je hun standpunt deelt, Moet respect voor de profeet Mohammed of is dit een kwestie van hoffelijkheid?
Oud 20 december 2008, 14:03   #129
Ephesus
Vreemdeling

Ephesus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Niet mee eens Ephesus; nergens is de situatie van vrouwen zo belabberd dan in moslimlanden, en daar komt evengoed prositutie voor en is ze zelfs legaal. Sjiieten erkennen een tijdelijk huwelijk; volgens mijn opvattingen een vorm van protitutie die vooral vrouwen in kwetsbare posities treft. De islam beschermt vrouwen helemaal niet.
Sorry maar die onzin kunt u me niet doen slikken.

Islam is wat de gelovige daaronder verstaat en dat kan erg ver uit mekaar liggen. Uw islam is daarom nog niet die van uw broeders. En een ideologie uit de zevende eeuw die niet evolueert maar letterlijk te volgen, is een regelrecht confictmodel in niet islamitische landen; maar ik neem aan dat u dit niet bedoelt met uw islam?
De sjieten verwerpen zelfs het woord van de Profeet, dus begin mij aub niet over sjieten hé alice. Want dat kunnen we het hier ook eens hebben over de alevieten, etc. . En weer doet u hetzelfde: u vergelijkt de Islam met wat er in Oosterse landen gebeurt ( u noemt op een subtiele manier ook nog 'moslim'landen), na al dat gesjoemel vanuit het Westen (dit is een feit, dus kom nu aub niet met argumenten als 'Westerse haat' etc.) hebben de landen waar u het over hebt zich op geen enkele wijze kunnen ontwikkelen en is de Islamitische godsdienstbeleving daar zelfs op zo'n wijze gedegradeerd dat we nog moeilijk kunnen spreken van de beleving van de Islam zoals het hoort. En dit werd en wordt juist ook gedaan, om een verkeerde interpretatie van de Islam te bewerkstelligen, maar dit zal niet voor lang duren: massaal doen niet-moslims zijn intrede in De Islam, denk vooral aan die vrouwen die kiezen voor deze godsdienst ( gaat u misschien eens na waarom?). Dus als er in België massaal pastoren worden verdacht van pedofilie,dan moet ik ervan uitgaan dat dit een rechtstreekse gevolg is van het Christendom? Rechtvaardigt u dit?
Oud 20 december 2008, 14:40   #130
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
De sjieten verwerpen zelfs het woord van de Profeet, dus begin mij aub niet over sjieten hé alice. Want dat kunnen we het hier ook eens hebben over de alevieten, etc. . En weer doet u hetzelfde: u vergelijkt de Islam met wat er in Oosterse landen gebeurt ( u noemt op een subtiele manier ook nog 'moslim'landen), na al dat gesjoemel vanuit het Westen (dit is een feit, dus kom nu aub niet met argumenten als 'Westerse haat' etc.) hebben de landen waar u het over hebt zich op geen enkele wijze kunnen ontwikkelen en is de Islamitische godsdienstbeleving daar zelfs op zo'n wijze gedegradeerd dat we nog moeilijk kunnen spreken van de beleving van de Islam zoals het hoort. En dit werd en wordt juist ook gedaan, om een verkeerde interpretatie van de Islam te bewerkstelligen, maar dit zal niet voor lang duren: massaal doen niet-moslims zijn intrede in De Islam, denk vooral aan die vrouwen die kiezen voor deze godsdienst ( gaat u misschien eens na waarom?). Dus als er in België massaal pastoren worden verdacht van pedofilie,dan moet ik ervan uitgaan dat dit een rechtstreekse gevolg is van het Christendom? Rechtvaardigt u dit?
U herhaalt uzelf. Is de plaat soms blijven hangen?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 15:21   #131
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
U herhaalt uzelf. Is de plaat soms blijven hangen?
Hij heeft wel een punt, past het weer niet in uw kraampje, suske ?
Oud 20 december 2008, 17:54   #132
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoezo; de problemen tussen soennieten en sjieiten gaan over wie Mohammed hoorde op te volgen; dus voor u zijn dat geen moslims?
En ik wil het best met u hebben over alevieten,of zijn dit voor u geen broeders?
Is Islam niet de religie die eveneens in Saoudi Arabie wordt beleden;wat bedoelt u met vergelijking met Oosterse landen? U ziet; islam is meer dan slechts uw visie of opinie maar een ideologie met veel invalshoeken.
Dus de gebrekkige ontwikkeling van moslimlanden is de schuld van het Westen?
Dat gaat u even mogen toelichten; want volgens mij is dit niet zo.
Waar ziet u mensen en vrouwen in het bijzonder massaal ( en uit vrije wil) voor islam kiezen? En waarom een aantal vrouwen dit doen is duidelijk; omdat ze verliefd werden op een moslim die zijn geloof niet mag en kan verlaten.

Wat uw opmerkingen over pastoors en christendom betreft; ik ben het met u eens dat het volslagen gaga is om van mensen te verwachten dat zij seks verzaken omdat je dan God beter dient. De geschiedenis over het ontstaan van het christendom als wereldlijke macht verklaart veel. Maar kunt u de passage aanduiden in de bijbel die voor pedofelie pleit? Maar als u bedoelt dat ook het cristendom met zijn tijd hoort mee te gaan en dus pastoors recht op huwelijk horen te hebben; als u een betoging organiseert heeft u mijn stem! Maar wat u over islam vertelt en hoeu hiernaar kijkt vind in bevreemdend; u lijkt de ideologie als puperieur te zien ten overstaande van anderen. U lijkt te verwachten dat islam hier een ideologie met impact wordt; Niet dus; zeker weten...
Oud 20 december 2008, 17:54   #133
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hai Linnie! Leef je weer?
Oud 20 december 2008, 18:08   #134
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de gebrekkige ontwikkeling van moslimlanden is de schuld van het Westen?
Dat gaat u even mogen toelichten; want volgens mij is dit niet zo.
Dat is inderdaad niet zo. Isslam zelf is daar de oorzaak van. Alles hadden de van oorsprong ongeletterde woestijnomaden/mosliminvallers immers te danken aan de overname van niet-islamitisch cultuurgoed, de bloei in de door de 'vredelievende' islamlegers onder de voet gelopen landen vond pas in het begin plaats toen de overgrote meerderheid van de tot 2de rangsburgers in eigen land herleide bevolking nog uit niet-moslims bestond en de islamwetgeving nog niet volgroeid was. Zodra de meerderheid van de bevolking echter uit moslims bestond (de enige mogelijkheid voor niet-moslims om aan de discriminaties, hun 2de rangsburgerschap (dhimmistatuut) in eigen land te ontsnappen was zich tot de islam te bekeren om alzo ook tot de 'ubermenschen' te behoren) en de islamwetgeving volgroeid was en hun vredelievende legers overal in hun verdere opmars gestopt werden, (In Europa 1 maal in zuid frankrijk (slag bij poitiers) en 2 x voor de poorten van Wenen) trad de stagnatie en het verval in. Het eerste wat Napoleon aantrof toen hij als eerste Europeaan sinds eeuwen in 1798 in Egypte voet aan land zette was een totaal vervallen islamrijk. De wereld, de mensheid heeft buiten oorlogen, slavernij en onderdrukking niks aan islam te danken, de wereld/de mensheid kan isslam missen als kiespijn.

Laatst gewijzigd door smiley : 20 december 2008 om 18:10.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 21:26   #135
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh op de reacties van Smiley wil ik liever niet meer reageren. Aan iemand die zelf geen respect heeft voor religie ga ik mijn godsdienst niet vertellen
U hoeft die mij niet te vertellen, ik ken uw 'godsdienst' immers, ook de leugenachtige suikerversies ervan waarmee jij voor de dag komt.
Citaat:
want dat gaat niets uit halen.
Dat gaat inderdaad niets uithalen, ik ken immers de truuken van de foor waar moslims steeds maar weer voor de dag komen zoals 'uit de contekst gerukt', 'slechte vertaling', 'om de koran te kunnen begrijpen moet je Arabisch kennen' enz.
Citaat:
Ik vind het al absurd genoeg dat hij verzen uit de koran hier neerpoot die helemaal uit de context zijn gerukt
Lap hier heb je het al. Moslims zijn als papegaaien, dit zijn de hen zo aangeleerde standaardantwoorden.
Citaat:
hij bestudeert die verzen met voorbedachten rade
Neen ik lees gewoon wat er staat. Het is niet omdat zogenaamde moslim'geleerden' (geestelijken heten in de islam 'geleerden') er jaren moeten over peinzen om hoe die verzen die toch o zo duidelijk krom geschreven staan toch nog enigszins recht te kunnen 'interpreteren' zodanig dat de interpretatie compleet verschilt van hetgeen er daadwerkelijk te lezen staat. Islam kan zich alleen maar handhaven door leugen en bedrog.
Citaat:
Bijvoorbeeld over het onderwerp 'vrouwen'. Dus volgens Smiley worden vrouwen zo erg onderdrukt in de Islam dat ze eerder als bezit beschouwd worden?
De moslimvrouw is inderdaad het bezit van de moslimman. Het is niet omdat jij een vrouw niet als je bezit bekijkt en jezelf moslim noemt dat jouw visie of suikerversie van 'islam' overeenkomt met hetgeen er daadwerkelijk in uw bronteksten te lezen staat en hetgeen talloze moslims in islam'paradijzen' naleven. Het eerste recht van de moslimvrouw in islam is gehoorzaamheid aan de man en zij moet steeds klaar staan als hij eens goesting heeft.
Citaat:
Awel hoe kan meneer Smiley die stijgende tendens verklaren van Belgische vrouwen die bekeren tot de Islam?
Zoals de hier door Alice en anderen reeds geopperde vrouwen die verliefd worden op een moslimman en die niks kennen van islam tenzij de leugenachtige suikerversies ervan die niet alleen door islampromotors maar ook door de islamapologeten onder ons zoals een linda bogaert van de cie gent lustig verspreid worden (Naast uiteraard de speciaal door islampromotors geschreven boeken om achteloze mensen in de islam trachten te lokken) De zogenaamde 'progressieven' onder ons willen de bevolking de islam immers 'leren kennen' (hun versie uiteraard die de nare waarheid zo veel mogelijk zit te verdoezelen) om de zogenaamde 'islamofobie' helpen te bestrijden en de bestrijding van 'extreem rechts'. Ook richt men naast websites zoals dat van de cie gent ook sites op zoals bijbel/koran om de bevolking nog meer zand in de ogen te kunnen strooien onder goedkeurend oog van mevrouw Vogelaar en tarik ramadan en zij verspreiden samen onzin zoals: 'de koran vrouwvriendelijker dan gedacht' waarop volgens hen het slaan van vrouwen in de koran enkel en alleen maar zou berusten op een "verkeerde vertaling".

'Koran vrouwvriendelijker dan gedacht'
http://forum.politics.be/showthread.php?t=111092

Suikerversie moslima’s zijn luxemoslima’s en moeten zich diep schamen !
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...asc&highlight=

Een open brief van Nasrani aan vrouwen die moslima willen worden
http://www.dutch.faithfreedom.org/po...e_2007-m05.php

Laatst gewijzigd door smiley : 20 december 2008 om 21:47.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 23:53   #136
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Boeiend standpunt; want dit recht hebben ongelovigen wel.
Je kunt niemand verplichten de figuur Mohammed met respect te benaderen.
Wie geen moslim is ziet de figuur van Mohammed volslagen anders dan gelovigen doen, kunnen gelovigen eisen dat je hun standpunt deelt, Moet respect voor de profeet Mohammed of is dit een kwestie van hoffelijkheid?
Dat is nu het tweeslachtige van de Islam. Monotheïsme wordt zeer hoog in het vaandel gedragen; toch wordt Mohammed aanbeden als een God. Dit komt waarschijnlijk doordat Mohammed vanaf het begin van zijn militaire carrière een gigantische dunk van zichzelf heeft gekregen, en levenslang als een soort Stalin aanbeden wilde worden. Het is ook pas sinds de Joden en de Christenen niet met Mohammed wilden samenwerken dat hij echt haatgevoelens voor hen is gaan koesteren, en, nog erger, haat tegen hen begon te prediken.

Nu zitten we dan opgescheept met een godsdienst, die alle andere godsdiensten en levensovertuigingen het moeilijk maakt, omdat de profeet maar een zielig ventje was dat niet over zichzelf heen kon komen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 19:27   #137
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat is nu het tweeslachtige van de Islam. Monotheïsme wordt zeer hoog in het vaandel gedragen; toch wordt Mohammed aanbeden als een God. Dit komt waarschijnlijk doordat Mohammed vanaf het begin van zijn militaire carrière een gigantische dunk van zichzelf heeft gekregen, en levenslang als een soort Stalin aanbeden wilde worden. Het is ook pas sinds de Joden en de Christenen niet met Mohammed wilden samenwerken dat hij echt haatgevoelens voor hen is gaan koesteren, en, nog erger, haat tegen hen begon te prediken.

Nu zitten we dan opgescheept met een godsdienst, die alle andere godsdiensten en levensovertuigingen het moeilijk maakt, omdat de profeet maar een zielig ventje was dat niet over zichzelf heen kon komen.

Kun je dat eens verduidelijken ?
Oud 21 december 2008, 20:02   #138
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht

Kun je dat eens verduidelijken ?
Je hoeft maar een slecht woord over Mohammed te zeggen, en het is godslastering van de ergste soort. Hij mag net als God niet worden afgebeeld, niet worden bekritiseerd, en staat centraal in alle 'Heilige' werken. Maar wat ik van Mohammed vind is toch niet zo belangrijk? Ik heb liever dat u mij beoordeelt n.a.v. hoe ik u behandel, in plaats van hoe ik over uw profeet denk. Lijkt me toch iets belangrijker, niet?

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 21 december 2008 om 20:03.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 01:37   #139
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bzenieuwd naar het antwoord; Linnie?
Oud 22 december 2008, 16:36   #140
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Je hoeft maar een slecht woord over Mohammed te zeggen, en het is godslastering van de ergste soort. Hij mag net als God niet worden afgebeeld, niet worden bekritiseerd, en staat centraal in alle 'Heilige' werken. Maar wat ik van Mohammed vind is toch niet zo belangrijk? Ik heb liever dat u mij beoordeelt n.a.v. hoe ik u behandel, in plaats van hoe ik over uw profeet denk. Lijkt me toch iets belangrijker, niet?
De profeet mo7ammed is de deurwaarder van allah op aarde,
een getuige van de mensheid op aarde.
Voor u die niet in hem gelooft,
is hij onbelangerijk.
Voor die in hem wel gelooft,
is hij wel belangerijk.
Zonder in hem te gehoorzamen,
kan ik god niet gehoorzamen.
Hij is de gezante van allah,
en de weg naar allah.
Hij is noch god,
noch schepper.
Maar een gezante op aarde,
van de schepper.
God sprak de mens toe,
door zijn mensen.
Mo7ammed is de mens,
voor de mensen.
De laatste mens met een boodschap op aarde,
de boodschap van god op aarde.
Het woord die hij neerzonde,
naar zijn mens voor de mensen.
Om in hem te geloven,
te eren, en aan te bidden.
Zoals alle andere schepselen,
die leven in harmonie.
Alleen in hem,
Allah de enige.
De heer van alle mensen.

Citaat:
7:157 (Zij zijn) degenen die de Boodschapper van Allah volgen, de ongeletterde Profeet waarover bij hen, in de Taurât en in de Indjîl, geschreven is. Hij beveelt hun het behoorlijke en hij verbiedt hun het verwerpelijke, en hij staat hun de goede dingen toe en hij verbiedt hun de slechte dingen. En hij bevrijdt hun van kun lasten en van de boeien die op hen rustten. Degenen die hem geloven, hem bijstaan en hem helpen en die het Licht (de Koran) volgen dat met hem is neergezonden, zij zijn degenen die welslagen."
7:158 Zeg: "O mensdom, ik ben u allen tot een boodschapper van Allah, aan Wie het koninkrijk der hemelen en der aarde behoort. Er is geen God naast Hem. Hij geeft het leven en doet sterven. Gelooft daarom in Allah en Zijn boodschapper, de reine Profeet, die in Allah en Zijn woorden gelooft en volgt hem opdat gij recht geleid moogt worden."

En daarom hoeft men hem nog niet aan te bidden, het is een belangerijke persoon voor ons en daar blijft het erbij,.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 22 december 2008 om 16:57.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be