Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Hoe zien jullie mij?
Als Nederlander 5 23,81%
Als Turk 16 76,19%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2008, 19:48   #121
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Niet iedereen zal met hetzelfde wereldbeeld omtrent de islaam lopen als u, iraan is dan ook niet representatief voor de islamitische wereld,. Net als frankrijk die niet presentatief wordt gesteld voor de vlamingen en de hollanders...
Ik heb het hier over de Islam, hè? Niet over moslims. De Islam (zoals gepredikt door Imams) is niet alleen een gevaar voor ons westerlingen, maar ook voor de vrijheid van moslims zelf. Hoevelen zijn er nu al om die reden hierheen gevlucht?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 19:53   #122
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
En hoeveel van die oliestaten zijn hier aanwezig denk je ?
Saoedi-Arabië is natuurlijk de voornaamste invloed. Het is het zwaartepunt van de Islam (Mekka), met een koninklijke familie die de rest van de wereld als haar achtertuin ziet, en die als grootste exportproduct het haatpredikende Wahabisme heeft.
Citaat:
In je lievelingsland israel zal het niet minder zijn, daar staat de godsdienst centraal,.
Israël is niet mijn lievelingsland, hoor. Misschien wel van het Midden-Oosten, maar dan nog. Israël is trouwens een seculier land. Zoek maar eens op hoeveel mensen in Israël vrij de Islam beleven (binnen de perken van de wet, natuurlijk).
Oud 22 december 2008, 11:58   #123
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Om mijn vraag nog maar eens te herhalen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
zo is het helaas. Gewoon een pathetisch en droevig eufemisme voor vreemdelingenhaat.
Dus kritisch staan ten opzichte van een religie die gestoeld is op onderdrukking, ongelijkheid, en geweld jegens andersdenkenden, in casu de islam, staat gelijk aan vreemdelingenhaat volgens u?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 14:10   #124
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Filo jongen werk aan de winkel; een vraag waar een echt antwoord op wordt verwacht!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 14:26   #125
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Hoe zien jullie mij?
Als attention whore.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 14:37   #126
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik bezie de threadstarter als Turk,wat is daar fout aan zeg
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 19:35   #127
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik ben zelf een individualist. Ik zal de laatste zijn om alle moslims over een kam te scheren. Maar het gaat hier helemaal niet om moslims. Het gaat om de macht van de godsdienst, die wordt uitgeoefend vanuit Islamitische oliestaten, en onze samenleving wordt binnengesmokkeld via onschuldige moslims. En dit is natuurlijk evenzeer een gevaar voor de gewone Belg als voor de onschuldige moslim; die niet kon wachten om de onderdrukkende hel waar hij/zij vandaan kwam te ontvluchten.

De Islam kan bij mij dus op 0,0 respect rekenen. Onze samenleving moet allesbehalve tolerant zijn (in de zin dat we onze wetten veranderen of ons ongewild aan hun behoeftes aanpassen) wat betreft godsdiensten. Dat belooft de scheiding tussen kerk en staat, die de laatste tijd zeer sterk onder vuur ligt. Het duidelijkste voorbeeld daarvan is dat de christelijke partijen dit als een excuus zien om de vrijheid van meningsuiting zo te beknotten, dat je religie niet meer mag beledigen.
Het gaat niet over de Islam of over Moslims. Het gaat over "terecht kritiek" of "haatspraak"
Ik reageerde op deze post
Citaat:
Sus raakte inderdaad de gevoelige snaar. Politiek correcten proberen al jaren legitiem commentaar als haatspraak af te schilderen. Velen zijn er ingetrapt en tonen nu een haast onvoorstelbare hoeveelheid nep-respect voor een godsdienst wiens standpunten ze eigenlijk sterk zouden moeten afkeuren omdat ze barbaars zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Legitiem commentaar lees ik hier zelden, in tegenstelling tot haatspraak.

Een godsdienst interesseert mij niet zo zeer, hoe mensen een godsdienst belijden wel. Bij elke godsdienst zijn de wijzen waarop een godsdienst beleden wordt zeer verscheiden; afhankelijk van de godsdienst, de cultuur, het individu,....
Wat bedoel je met "de vrijheid van meningsuiting zo te beknotten, dat je religie niet meer mag beledigen."?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 19:39   #128
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met "de vrijheid van meningsuiting zo te beknotten, dat je religie niet meer mag beledigen."?
http://europenews.dk/en/node/13092

Daar gaat de vrijheid van meningsuiting.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 22 december 2008 om 19:40.
Oud 22 december 2008, 20:34   #129
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
http://europenews.dk/en/node/13092

Daar gaat de vrijheid van meningsuiting.
Als ik het goed begrijp, heeft de voorzitter van de UN Mensenrechtenraad beslist dat deze raad niet meer mag oordelen over religies. Binnen de raad is kritiek op de Sharia en fatwa's voortaan verboden.
Daarmee wordt de vrijheid van meningsuiting binnen de raad beknot.
Wat schrijnend is, daar de raad net de mensenrechten moet verdedigen.

Maar onze vrijheid van meningsuiting wordt daar toch niet mee beknot.
Oud 22 december 2008, 20:37   #130
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik het goed begrijp, heeft de voorzitter van de UN Mensenrechtenraad beslist dat deze raad niet meer mag oordelen over religies. Binnen de raad is kritiek op de Sharia en fatwa's voortaan verboden.
Daarmee wordt de vrijheid van meningsuiting binnen de raad beknot.
Wat schrijnend is, daar de raad net de mensenrechten moet verdedigen.

Maar onze vrijheid van meningsuiting wordt daar toch niet mee beknot.
http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...uitenland.html

De media besloten donderdagavond om het "extremistische en zionistische" Kamerlid aan te klagen. De Jordaanse media hebben Arabische leiders ook opgeroepen om de banden met Nederland te herzien. Leiders van de Arabische wereld, verzameld in de Arabische liga, komen dit weekeinde bijeen in de Syrische hoofdstad Damascus.

Minister Koenders van Ontwikkelingssamenwerking zei dat hij de boze reacties uit de islamitische landen niet begrijpt. "Iran, Indonesië en Jordanië moeten weten dat Nederland vrijheid van meningsuiting kent."

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 22 december 2008 om 20:39.
Oud 22 december 2008, 21:26   #131
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Hoe zien jullie mij?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 21:28   #132
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ach zo. Waarom zitten zogenaamde 'progressieven' dan ook niet te spreken van zoiets als boedhismefobie, hindoefobie, japanner, chinees, braziliaan of congoleesfobie ?
Dewinter maakte hier het woordgebruik "islamofobie" modieus.
Ik zou die zeker niet "progressief" noemen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 21:32   #133
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dewinter maakte hier het woordgebruik "islamofobie" modieus.
Ik zou die zeker niet "progressief" noemen.
Philip Dewinter is niet de president van de islamcritici.
Oud 22 december 2008, 21:36   #134
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...uitenland.html

De media besloten donderdagavond om het "extremistische en zionistische" Kamerlid aan te klagen. De Jordaanse media hebben Arabische leiders ook opgeroepen om de banden met Nederland te herzien. Leiders van de Arabische wereld, verzameld in de Arabische liga, komen dit weekeinde bijeen in de Syrische hoofdstad Damascus.

Minister Koenders van Ontwikkelingssamenwerking zei dat hij de boze reacties uit de islamitische landen niet begrijpt. "Iran, Indonesië en Jordanië moeten weten dat Nederland vrijheid van meningsuiting kent."
Wilders moet toch geen schrik hebben van een klacht, als hij recht in zijn schoenen staat, en alleen terechte kritiek uitte en geen haatspraak.

Er worden regelmatig goederen uit (een) bepaald(e) land(en) of van (een) bepaald(e) multi-national(s) geboycot, voor verschillende redenen.

Ik dacht dat je zou uitleggen wat je bedoelde met :
Citaat:
Het duidelijkste voorbeeld daarvan is dat de christelijke partijen dit als een excuus zien om de vrijheid van meningsuiting zo te beknotten, dat je religie niet meer mag beledigen.
Oud 22 december 2008, 22:15   #135
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat je zou uitleggen wat je bedoelde met :
Daarmee bedoel ik dat men kritiek op religie behandelt als kritiek op bijvoorbeeld iemand zijn huidskleur; in plaats van religie te behandelen als slechts een set ideeën. Mensen beschermen tegen discriminatie is belangrijk, het mensen beoordelen op basis van dingen waaraan ze niets kunnen doen is dus ook verboden; en terecht. Men behandelt religie ook als iets waar men niets aan kan doen; alsof religie een soort chronische ziekte is. En hoewel religieuze mensen op kinderachtige wijze moord en brand schreeuwen wanneer hun geloof wordt geridiculiseerd, zie ik geen reden om hier respect voor op te brengen.

In Nederland bestaat om die 'kinderachtige' reden nog steeds officieel een verbod op godslastering. Onze achterlijke minister Hirsch Ballin heeft aangekondigd mensen weer écht aansprakelijk te willen stellen als ze god 'lasteren'. In Groot-Brittannië proberen politici ook religie immuun voor kritiek te maken.
Oud 22 december 2008, 22:19   #136
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben zelf een individualist. Ik zal de laatste zijn om alle moslims over een kam te scheren. Maar het gaat hier helemaal niet om moslims. Het gaat om de macht van de godsdienst, die wordt uitgeoefend vanuit Islamitische oliestaten, en onze samenleving wordt binnengesmokkeld via onschuldige moslims. En dit is natuurlijk evenzeer een gevaar voor de gewone Belg als voor de onschuldige moslim; die niet kon wachten om de onderdrukkende hel waar hij/zij vandaan kwam te ontvluchten.

De Islam kan bij mij dus op 0,0 respect rekenen. Onze samenleving moet allesbehalve tolerant zijn (in de zin dat we onze wetten veranderen of ons ongewild aan hun behoeftes aanpassen) wat betreft godsdiensten. Dat belooft de scheiding tussen kerk en staat, die de laatste tijd zeer sterk onder vuur ligt. Het duidelijkste voorbeeld daarvan is dat de christelijke partijen dit als een excuus zien om de vrijheid van meningsuiting zo te beknotten, dat je religie niet meer mag beledigen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice Schumann
Quiconque rêve d'une liberté sans limites et sans frein porte en soi le germe du fascisme, même s'il crie son antifascisme �* tue-tête. (extrait de "Angoisse et certitude" )
http://www.evene.fr/citations/mot.php?mot=antifascisme
Geen vertaling nodig, neem ik aan en Maurice Schumann ken je toch? Dus altijd wel opletten met mensen die je daartoe aanmoedigen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 december 2008 om 22:22.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 11:07   #137
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Filosoof, bent u selectief blind voor vervelende vragen, of heeft u in deze draad tot drie maal toe per ongeluk over mijn vraag heen gelezen, en in die andere draad waar u actief bent, en waar ik het voor de zekerheid nog eens vroeg, ook nog eens?

Aangezien ik niet van kwade wil ben, zal ik u de moeite van het opzoeken besparen en mijn vraag aan u nogmaals, voor de vijfde keer inmiddels, herhalen:

Citaat:
Citaat:
zo is het helaas. Gewoon een pathetisch en droevig eufemisme voor vreemdelingenhaat.
Dus kritisch staan ten opzichte van een religie die gestoeld is op onderdrukking, ongelijkheid, en geweld jegens andersdenkenden, in casu de islam, staat gelijk aan vreemdelingenhaat volgens u?
Op bovenstaande eenvoudige vraag zou ik gaarne een antwoord van u vernemen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 13:53   #138
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Filosoof, bent u selectief blind voor vervelende vragen, of heeft u in deze draad tot drie maal toe per ongeluk over mijn vraag heen gelezen, en in die andere draad waar u actief bent, en waar ik het voor de zekerheid nog eens vroeg, ook nog eens?

Aangezien ik niet van kwade wil ben, zal ik u de moeite van het opzoeken besparen en mijn vraag aan u nogmaals, voor de vijfde keer inmiddels, herhalen:

Op bovenstaande eenvoudige vraag zou ik gaarne een antwoord van u vernemen.
Je kan lang wachten.
Oud 23 december 2008, 13:56   #139
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen vertaling nodig, neem ik aan en Maurice Schumann ken je toch? Dus altijd wel opletten met mensen die je daartoe aanmoedigen.
Ik hoor niet tot die 'quiconque', en bovendien valt een godsdienst die in se de scheiding van Kerk en Staat probeert te ondermijnen daarbuiten.
Oud 23 december 2008, 17:24   #140
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Zonder alles te lezen een simpel vraag.
Ben je supporter van hup hup Holland of van Turkije ?

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be