![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een belangrijke update van dit trieste voorval.
Waarschijnlijk in opdracht van hogeraf werd er gesuggereerd dat er helemaal geen sprake was van mishandeling. Waarschijnlijk omdat de daders werderom van een bepaalde afkomst waren. De waarheid is echter anders: Lees dit stuk in de Volkskrant: RECONSTRUCTIE, Van onze verslaggeefster Charlotte Huisman gepubliceerd op 20 januari 2009 06:11, bijgewerkt op 20 januari 2009 12:17 ROTTERDAM - Bij het incident in de oudejaarsnacht op station Rotterdam-Alexander, waarbij een 19-jarige jongen werd geschept door een trein en een ander ernstig gewond raakte, heeft de politie te snel geoordeeld dat er sprake was van een noodlottig ongeval. Dit zegt de 21*jarige student Kevin Tshilumba, die zwaargewond raakte aan beide benen. Tshilumba heeft maandag aangifte gedaan van mishandeling met als gevolg zwaar lichamelijk letsel. Tshilumba en zijn vriend Bas van der Weijden, die de aanrijding met de intercity niet heeft overleefd, waren betrokken geraakt bij een vechtpartij op het spoor, waarvan volgens Tshilumba twee andere jongens de aanstichter waren. Onmiddellijk na het incident ging het gerucht dat de slachtoffers door hun tegenstanders het spoor op zouden zijn gejaagd. De politie meldde de volgende dag dat het een ongeval was geweest. http://www.volkskrant.nl/binnenland/...eling_op_spoor
![]() |
#122 |
Vreemdeling
|
![]() Van zo' berichtgevingen krijg ik het éh.
Wij zouden dat eens in hun land moeten doen ... We zouden hangen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/...eling_op_spoor
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Weet ik niet want ik heb daar nooit gewerkt; ik vermoed dat dingen bij (Nederlandse) Politie in grote lijn onderworpen zijn aan procedures en instructies.
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zaak bijelkaar houden ?
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Instructies van " hogerhand " ? Het jaar niet beginnen met een " marokkaanse - moordenaars-schandaal " ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Het ligt er maar aan wat jij onder "sprookjes" verstaat; er was al eerder in deze draad een (link naar) een getuigenverklaring van een dame gepost maar misschien open jij nooit links. Dan herhaal ik hier een nieuwere link waaruit ik meteen maar citeer (sprookje?):
http://www.volkskrant.nl/binnenland/...eling_op_spoor Citaat:
![]() |
![]() |
#130 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is toch duidelijk dat deze 2 jongens niet het spoor zijn opgejaagd, zoals eerst werd gezegd.
Het is natuurlijk triest wat er is gebeurt, maar het lijkt mij toch duidelijk dat dit een ongeval was. Beiden vrienden zijn 'vrijwillig' het spoor op gegaan, hebben de trein niet horen/zien aankomen, met de bekende gevolgen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ROTTERDAM - Drie weken na het fatale treinongeluk op nieuwjaarsmorgen in Rotterdam voert Kevin Tshilumba twee gevechten. Kevin Tshilumba wil dat het onderzoek naar de dood van zijn vriend wordt heropend. FOTO SANNE DONDERS De eerste voor zijn gezondheid, de tweede voor gerechtigheid. Dat laatste voor zichzelf, maar bovenal voor zijn overleden vriend Bas van der Weijden (19). ,,De jongens die ons aanvielen, moeten boeten.'' Twee, drie seconden kijken de twee vrienden elkaar op de donkere nieuwjaarsochtend aan. En nemen dan een noodlottig besluit . Bas van der Weijden (19) en Kevin Tshilumba (21) springen op het spoor om hun geslagen vrienden te helpen. ,,Het leek alsof we elkaars gedachten lazen. We moesten helpen. Zulke jongens zijn Bas en ik. Wij blijven niet toekijken.'' Dat de politie zegt dat hij 'vrijwillig' op het spoor sprong, verfoeit hij. ,,Wie springt nu vrijwillig het spoor op? Niemand. Wij moesten helpen.'' Om deze en alle andere verkeerde verhalen van die noodlottige nieuwjaarsmorgen uit de wereld te helpen, vertelt Kevin vanuit zijn ziekenhuisbed in Rotterdam zijn relaas. Rustig, weloverwogen. De grote groep vrienden uit Oegstgeest wil oudjaar eens niet in Leiden vieren. Daarom gaan ze naar Outland, de discotheek bij de A20. ,,We hebben gelachen, gefeest.'' Tegen vier uur 's morgens slaat de vermoeidheid toe. Samen met Bas en een andere vriend is Kevin aan het chillen op grote banken, als een Noord-Afrikaanse jongen op hen afkomt. Hij vraagt of ze soms homo's zijn. ,,Hij was duidelijk ruzie aan het zoeken,'' zegt de student. ,,Ik had er een slecht gevoel over.'' Als Bas en de vriend grappen maken als antwoord, druipt de jongen af. Terug naar zijn groepje waar één van de jongens 'helemaal opgefokt is'. ,,De rest van de avond hebben we ze niet meer gezien. Ik dacht dat het gevaar geweken was.'' Om zes uur 's morgens vertrekken de eerste vrienden naar het station. Kevin en Bas volgen een half uurtje later. Op weg naar buiten bespeurt Kevin de gespannen sfeer bij de uitgang. Daarna ziet hij hoe agenten vanuit hun auto een grote groep jongens in de gaten houden, die in de stationshal blowen. Hierbij ook de 'opgefokte' jongen en de knul die hen benaderde in Outland. Eenmaal op het perron richting Rotterdam ziet hij hoe aan de overkant de jongen van de 'homograp' plotsklaps een wildvreemde grijpt. Daarna volgen de acties elkaar razendsnel op. De opgefokte jongen uit de disco steekt het spoor over om te helpen. Een van Kevins vrienden, die ook aan de overkant staat, krijgt een knal. Net als een andere jongen. Dan springt een knul van het groepje Oegstgeesters ook op de spoorbaan. ,,Hij krijgt ook een klap. Dan kijken Bas en ik elkaar aan. Wij hadden de laatste uren niet gedronken, waren helder. We moesten helpen.'' Voor ze het door hebben zijn Bas en Kevin doelwit. Hun belagers schelden, dreigen en pakken de twee vast. Midden op het spoor. ,,Of die jongens wat hadden gebruikt? Zeker weten. Die opgefokte jongen was helemaal rood onder de ogen. Hij was duidelijk niet helder.'' Kevin houdt zijn ogen op zijn belager, net als Bas die schuin achter hem staat. ,,Ik kan het perron niet opklimmen, want dan moet ik me omdraaien en krijg ik een klap op mijn achterhoofd. Ik let op het gevaar voor mij.'' Dan gebeurt alles in een split second. De exacte volgorde weet Kevin niet meer. Hij rukt zich los, hoort 'trein, trein' roepen, ziet de lampen van de intercity, ziet in een flits de kleding van Bas en werpt zich op het perron. ,,Eerst voel ik een duw tegen mijn rug en achterwerk. Daarna een klap tegen mijn hiel.'' Op het perron kijkt hij in het gezicht van een vriend. ,,Die stond verbaasd te kijken dat ik er nog was.'' Daarna staat hij op. Zijn schoen is weggeslagen. Zijn benen bloeden. ,,Het bizarre was, dat ik heel kalm bleef. Ik riep om een riem om mijn been af te binden. Waarom? Van Discovery Channel. Als Bas en ik niet konden slapen, keken we altijd naar survivalprogramma's.'' Op het perron hoort hij al dat de vrienden 'iemand' missen. In de ambulance hoort hij dat Bas dood is. Later die week spreekt hij vanuit zijn ziekenhuisbed een videoboodschap in voor de begrafenis van Bas. ,,Elke dag spraken we elkaar. We woonden vlak bij elkaar. Het is zo raar dat hij nu niet langskomt.'' Als hij hoort dat de politie de dood van Bas een 'noodlottig ongeval' noemt - zonder Kevin te verhoren - is hij woedend. En dat is hij nog altijd. Over de te snelle conclusie van de recherche, of het niet willen vervolgen van de jongens die in zijn ogen alles op hun geweten hebben, over de slordige wijze waarop zijn verklaring en later aangifte zijn opgetikt. ,,Ik heb geen vertrouwen meer in de Rotterdamse politie. Ze hebben zo'n gesloten blik op wat er is gebeurd.'' Daarom vecht hij zelf voor het heropenen van het onderzoek. ,,Deze twee jongens moeten boeten voor wat ze hebben gedaan. Oegstgeest is verscheurd. Bas' ouders zijn er kapot van. Hun enige kind is dood. Ze moeten weten dat wat ze hebben gedaan mijn beste vriend het leven heeft gekost.'' Of de politie weet wie de belagers zijn? ,,Ik zou ze zo kunnen aanwijzen. Hun gezichten vergeet ik nooit.'' http://www.ad.nl/binnenland/2943097/...het_spoor.html
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 25 januari 2009 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Aanhoudingen voor dodelijke vechtpartij op spoor De politie heeft drie mannen aangehouden die verantwoordelijk zouden zijn voor een vechtpartij op het spoor bij station Rotterdam Alexander op nieuwjaarsmorgen. Dat heeft het Openbaar Ministerie vandaag bekendgemaakt. Als gevolg van de vechtpartij kwam een 19-jarige jongen uit Oegstgeest om het leven en raakte een vriend van het slachtoffer ernstig gewond. Dit gebeurde toen zij niet tijdig konden wegrennen voor een langsrijdende trein. De drie verdachten zijn een 18-jarige jongeman uit Sassenheim en twee Schiedammers van 22 en 23 jaar. Ze worden onder meer verdacht van openlijk geweld, medeplegen van mishandeling en dood door schuld. Ze worden morgen voorgeleid. http://frontpage.fok.nl/nieuws/10940...-op-spoor.html En de realiteit komt weer naar boven, en weer zak jij door de grond.
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister
|
![]() De Volkskrant geeft wat meer:
Aanhoudingen voor dodelijke vechtpartij op spoor Citaat:
|
|
![]() |
![]() |