![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister
|
![]() Post anders nog even de link, het is ondertussen al terug enkele posts geleden en misschien zijn de mensen het ondertussen weer vergeten.
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Steun jij deze moord, of veroordeel jij deze moord, zoals ieder fatsoenlijk mens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Deze oorlogsslachtoffers vallen als rechtstreeks gevolg van het opzeggen van het bestand op 19 december door hun verkozen leiders. Dit bestand was op zich al eenzijdig, vermits Israel meer dan 2 jaar raketaanvallen (dagelijks) op het Zuiden heeft moeten slikken. Hier vielen ook burgerslachtoffers (ook kindjes, ja). Dit bloed kleeft aan de handen van Hamas.
![]() |
![]() |
#124 |
Minister
|
![]() Veroordeel jij de raketaanvallen door Hamas op burgerdoelen in Isael, zoals ieder fatsoenlijk mens ?
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister
|
![]() Nogmaals, veroordeel jij de raketaanvallen door Hamas op burgerdoelen in Isael, zoals ieder fatsoenlijk mens ?
![]() |
#127 |
Minister
|
![]() Nogmaals, steunt U die raketaanvallen of veroordeelt u die ?
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() Durf je de Hamas aanvallen ook te veroordelen of zou dat je 'trots' krenken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Minister
|
![]() Kallikles... Kom jongen, leg hem eens op tafel....
Nogmaals, steunt U die raketaanvallen op Israelische burgerdoelen door Hamas of veroordeelt u die ? (Zoals elk fatsoenlijk mens natuurlijk...)
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een minimum aan beleefdheid in een discussie is wel een vereiste... Nogmaals: dat was de vraag niet. Iedereen veroordeelt de aanvallen van Hamas. Maar je kan het afschieten van enkele amateuristische raketten die quasi uitsluitend materiële schade veroorzaken niet vergelijken met het beschieten van residentiële zones met artillerie. Nu is het aan u om te antwoorden: steunt u deze moordpartij, of veroordeelt u ze? Laatst gewijzigd door Kallikles : 3 januari 2009 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat ons eerlijk zijn: dit is geen oorlog maar een AFSLACHTING. De Israeli's wil Palestina met veel gewelddadig machtsvertoon en koelbloedigheid duidelijk maken dat ze volledig met rust willen worden gelaten in hun "beloofde land". Het probleem daarbij is dat ze een ideologie, want daar staan uiteindelijk Hamas, Hezbollah, etc. voor, met geweld proberen uit te roeien en dat is tot op heden nog geen enkele natie gelukt. OK, toegegeven, de Palestijnen krijgen nu een flinke slag van de hamer te verwerken maar hoe lang zal het resultaat daarvan in stand blijven?? Deze afslachting wakkert de gemoederen van vele moslims in en rondom Israel alleen maar verder aan. Denkt Israel werkelijk dat ze dit allemaal gauw zullen vergeten? Beseft Israel dan niet dat de Palestijnen ook op internationele steun van vele symphatisanten, of mensen die in dit conflict partij kiezen, kan rekenen? Ik vrees dat er nu nog meer mensen (niet enkel Palestijnen) tot "terrorist" zullen worden opgeleid en ik kan het ze niet helemaal kwalijk nemen. Tot zover my two cents in deze kwestie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Israël zegt daar nu een halt aan. Zij laten niet toe dat Hamas cq de soevereiniteit van Israël probeert aan te tasten en lanceren een tegenaanval tegen de organisatie van Hamas(en dus niet de burgers). Maar omdat Hamas cq zo lafhartig zijn dat ze midden in woonwijken gaan nestelen met als doel de onschuldige burgers als menselijk schild te gebruiken vallen er helaas burgerslachtoffers. Dat u dit steekt op Israël ipv de Hamas lafbekken is tekenend voor een enge vorm van propaganda voor de zaak van Hamas(en niet zoals u wilt doen laten lijken voor het Palestijnse volk en hun zaak).
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Give me a break. Hamas probeert iets terug te doen tegen een verpletterende bezetting. Het is Israël dat Palestina vernietigt, niet omgekeerd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe vaak moet je hun optochten en leuzen aanhoren? Hoe vaak moet je een moeder horen die haar zoon prijst omdat hij een bus Joodse schoolkinderen heeft opgeblazen? Hoe vaak moet je naar hun leiders luisteren? Hoe vaak moet je op Hamas letten om hun intenties te vatten? Hoe vaak?
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe vaak ga je nog de vernietiging van een volk goedpraten? Zelfmoordaanslagen zijn al jaren geleden gestopt door de Hamas-leiding. De Israëli's zijn echter gedurende 8 jaar doorgegaan met het bombarderen van vrouwen en kinderen. Tijdens de Libanese oorlog in 2006 bombardeerde Israël massaal Palestijnse vluchtelingenkampen, met massale doden tot gevolg. Anders dan de Zuid-Libanese bevolking hadden zij niet de middelen om naar het Noorden te vluchten. Ik heb toen een grootmoeder in tranen gezien: haar hele familie was in 1967 uitgemoord door Israël, maar zij kon vluchten naar Libanon. In 2006 hebben de Israëli's haar zoon vermoord. Hoe lang ga je deze moorden nog ondersteunen? Hoeveel bloed wil jij nog zien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=GxfJCS_8W9U Blijkbaar zijn er zelfs "klein mannen" in de beste band van de wereld.
![]() |
![]() |
#138 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als u werkelijk dit in mijn woorden leest, dan bent u nog meer onderhevig aan propaganda dan mij. Ik gebruik tenminste geen scheldwoorden om mijn punt te benadrukken en ben daar dus ook niet van onder de indruk. Gelieve geen valse beschuldigen aan mijn adres te uiten. Dank u. Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 3 januari 2009 om 22:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Ze vallen bij bosjes:
(tijdzone Israël + 1 uur) 23:15 IDF: Some 30 terrorists killed in Gaza (Channel 2) 23:08 France condemns Israeli ground action in Gaza, Palestinian rocket fire (Reuters) 22:47 Barak orders naval blockade on 20 nautical miles from Gaza (Channel 2) 22:46 Israel strikes Islamic Jihad compound in Gaza (Channel 2) 22:46 Israeli Navy ships bombard Gaza (Ch. 10) 21:56 Dozens of Hamas gunmen killed as IDF ground troops enter Gaza (Channel 2) Laatst gewijzigd door roskam : 3 januari 2009 om 22:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jammer dat Achmadinejad zijn kernwapen nog niet heeft
![]() |
![]() |
![]() |