Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2009, 21:14   #121
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Post anders nog even de link, het is ondertussen al terug enkele posts geleden en misschien zijn de mensen het ondertussen weer vergeten.
Oud 3 januari 2009, 21:18   #122
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Post anders nog even de link, het is ondertussen al terug enkele posts geleden en misschien zijn de mensen het ondertussen weer vergeten.
Nogmaals: het is hier geen soap, noch een komische reeks. Het gaat hier over mensen van vlees en bloed die vermoord worden.

Steun jij deze moord, of veroordeel jij deze moord, zoals ieder fatsoenlijk mens?
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 21:22   #123
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Nogmaals: het is hier geen soap, noch een komische reeks. Het gaat hier over mensen van vlees en bloed die vermoord worden.

Steun jij deze moord, of veroordeel jij deze moord, zoals ieder fatsoenlijk mens?
Geen moord. OORLOG.

Deze oorlogsslachtoffers vallen als rechtstreeks gevolg van het opzeggen van het bestand op 19 december door hun verkozen leiders.

Dit bestand was op zich al eenzijdig, vermits Israel meer dan 2 jaar raketaanvallen (dagelijks) op het Zuiden heeft moeten slikken. Hier vielen ook burgerslachtoffers (ook kindjes, ja).

Dit bloed kleeft aan de handen van Hamas.
Oud 3 januari 2009, 21:23   #124
Dajjal
Minister

Standaard

Veroordeel jij de raketaanvallen door Hamas op burgerdoelen in Isael, zoals ieder fatsoenlijk mens ?
Oud 3 januari 2009, 21:23   #125
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze oorlogsslachtoffers vallen als rechtstreeks gevolg van
Dat was de vraag niet. De vraag was: steunt u dit geweld, of veroordeelt u het?
Oud 3 januari 2009, 21:24   #126
Dajjal
Minister

Standaard

Nogmaals, veroordeel jij de raketaanvallen door Hamas op burgerdoelen in Isael, zoals ieder fatsoenlijk mens ?
Oud 3 januari 2009, 21:24   #127
Dajjal
Minister

Standaard

Nogmaals, steunt U die raketaanvallen of veroordeelt u die ?
Oud 3 januari 2009, 21:26   #128
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
...ik denk dat ze de Palestijnen nog gaan verwijten dat ze zich niet voor de loop van een kanon gaan plaatsen! Of ligt het aan het feit dat de Palestijnen niet zo kunnen janken als de joden.
Durf je de Hamas aanvallen ook te veroordelen of zou dat je 'trots' krenken?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 21:28   #129
Dajjal
Minister

Standaard

Kallikles... Kom jongen, leg hem eens op tafel....

Nogmaals, steunt U die raketaanvallen op Israelische burgerdoelen door Hamas of veroordeelt u die ? (Zoals elk fatsoenlijk mens natuurlijk...)
Oud 3 januari 2009, 21:31   #130
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veroordeel jij de raketaanvallen door Hamas op burgerdoelen in Isael, zoals ieder fatsoenlijk mens ?
Je moet de vraag geen vier maal stellen, zonder mij eerst de tijd te geven om te antwoorden, en zonder op één van mijn vragen te antwoorden!

Een minimum aan beleefdheid in een discussie is wel een vereiste...

Nogmaals: dat was de vraag niet. Iedereen veroordeelt de aanvallen van Hamas. Maar je kan het afschieten van enkele amateuristische raketten die quasi uitsluitend materiële schade veroorzaken niet vergelijken met het beschieten van residentiële zones met artillerie.

Nu is het aan u om te antwoorden: steunt u deze moordpartij, of veroordeelt u ze?

Laatst gewijzigd door Kallikles : 3 januari 2009 om 21:32.
Oud 3 januari 2009, 21:39   #131
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Je moet de vraag geen vier maal stellen, zonder mij eerst de tijd te geven om te antwoorden, en zonder op één van mijn vragen te antwoorden!

Een minimum aan beleefdheid in een discussie is wel een vereiste...

Nogmaals: dat was de vraag niet. Iedereen veroordeelt de aanvallen van Hamas. Maar je kan het afschieten van enkele amateuristische raketten die quasi uitsluitend materiële schade veroorzaken niet vergelijken met het beschieten van residentiële zones met artillerie.

Nu is het aan u om te antwoorden: steunt u deze moordpartij, of veroordeelt u ze?
Ik veroordeel het feit dat er burgerslachtoffers vallen. Aan beide kanten.
Oud 3 januari 2009, 21:53   #132
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals, steunt U die raketaanvallen of veroordeelt u die ?
Die raketaanvallen hebben hoogstens aan twee man en paardekop (max. 4-5 personen) over de afgelopen PAAR JAREN het leven gekost in Oost-Israël. Die zogenaamde zelfverdediging van Israël is helemaal buiten proportie, want hoeveel tientallen (misschien zelfs hondertallen) slachtoffers gaan er nu in Palestina vallen?!

Laat ons eerlijk zijn: dit is geen oorlog maar een AFSLACHTING. De Israeli's wil Palestina met veel gewelddadig machtsvertoon en koelbloedigheid duidelijk maken dat ze volledig met rust willen worden gelaten in hun "beloofde land". Het probleem daarbij is dat ze een ideologie, want daar staan uiteindelijk Hamas, Hezbollah, etc. voor, met geweld proberen uit te roeien en dat is tot op heden nog geen enkele natie gelukt.

OK, toegegeven, de Palestijnen krijgen nu een flinke slag van de hamer te verwerken maar hoe lang zal het resultaat daarvan in stand blijven?? Deze afslachting wakkert de gemoederen van vele moslims in en rondom Israel alleen maar verder aan. Denkt Israel werkelijk dat ze dit allemaal gauw zullen vergeten? Beseft Israel dan niet dat de Palestijnen ook op internationele steun van vele symphatisanten, of mensen die in dit conflict partij kiezen, kan rekenen? Ik vrees dat er nu nog meer mensen (niet enkel Palestijnen) tot "terrorist" zullen worden opgeleid en ik kan het ze niet helemaal kwalijk nemen.

Tot zover my two cents in deze kwestie.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 22:01   #133
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Die raketaanvallen hebben hoogstens aan twee man en paardekop (max. 4-5 personen) over de afgelopen PAAR JAREN het leven gekost in Oost-Israël. Die zogenaamde zelfverdediging van Israël is helemaal buiten proportie, want hoeveel tientallen (misschien zelfs hondertallen) slachtoffers gaan er nu in Palestina vallen?!
Dus Hamas cq zijn van de haak vanwege hun incompententie? Ik snap dit dus niet. Hamas probeert doelbewust zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken in de poging Israël compleet te vernietigen. Vele duizenden raketten zijn naar (absoluut onbetwist) Israël geschoten met de bedoeling zoveel mogelijk schade en slachtoffers te maken.

Israël zegt daar nu een halt aan. Zij laten niet toe dat Hamas cq de soevereiniteit van Israël probeert aan te tasten en lanceren een tegenaanval tegen de organisatie van Hamas(en dus niet de burgers). Maar omdat Hamas cq zo lafhartig zijn dat ze midden in woonwijken gaan nestelen met als doel de onschuldige burgers als menselijk schild te gebruiken vallen er helaas burgerslachtoffers. Dat u dit steekt op Israël ipv de Hamas lafbekken is tekenend voor een enge vorm van propaganda voor de zaak van Hamas(en niet zoals u wilt doen laten lijken voor het Palestijnse volk en hun zaak).
Oud 3 januari 2009, 22:05   #134
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Hamas probeert doelbewust zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken in de poging Israël compleet te vernietigen.
Give me a break. Hamas probeert iets terug te doen tegen een verpletterende bezetting. Het is Israël dat Palestina vernietigt, niet omgekeerd!
Oud 3 januari 2009, 22:07   #135
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Give me a break. Hamas probeert iets terug te doen tegen een verpletterende bezetting. Het is Israël dat Palestina vernietigt, niet omgekeerd!
Hoe vaak moet je nog het handvest van Hamas lezen?
Hoe vaak moet je hun optochten en leuzen aanhoren?
Hoe vaak moet je een moeder horen die haar zoon prijst omdat hij een bus Joodse schoolkinderen heeft opgeblazen?
Hoe vaak moet je naar hun leiders luisteren?

Hoe vaak moet je op Hamas letten om hun intenties te vatten?
Hoe vaak?
Oud 3 januari 2009, 22:16   #136
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe vaak moet je nog het handvest van Hamas lezen?
Hoe vaak moet je hun optochten en leuzen aanhoren?
Hoe vaak moet je een moeder horen die haar zoon prijst omdat hij een bus Joodse schoolkinderen heeft opgeblazen?
Hoe vaak moet je naar hun leiders luisteren?

Hoe vaak moet je op Hamas letten om hun intenties te vatten?
Hoe vaak?
Hoe vaak ga je nog je haat en je leugens verspreiden?
Hoe vaak ga je nog de vernietiging van een volk goedpraten?

Zelfmoordaanslagen zijn al jaren geleden gestopt door de Hamas-leiding. De Israëli's zijn echter gedurende 8 jaar doorgegaan met het bombarderen van vrouwen en kinderen.

Tijdens de Libanese oorlog in 2006 bombardeerde Israël massaal Palestijnse vluchtelingenkampen, met massale doden tot gevolg. Anders dan de Zuid-Libanese bevolking hadden zij niet de middelen om naar het Noorden te vluchten.

Ik heb toen een grootmoeder in tranen gezien: haar hele familie was in 1967 uitgemoord door Israël, maar zij kon vluchten naar Libanon. In 2006 hebben de Israëli's haar zoon vermoord.

Hoe lang ga je deze moorden nog ondersteunen? Hoeveel bloed wil jij nog zien?
Oud 3 januari 2009, 22:16   #137
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Binnen tien minuten (21u05) begint op Ned 3 'Het uur van de wolf".

Programma van vanavond:

Pink Floyd - wie is Pink?

Pink Floyd-bandleden David Gilmour, Roger Waters, Richard Wright en Nick Mason spreken openhartig over hun successen, hun crisis en over de beladen relatie met hun eerste frontman Syd Barrett.

Ik ga me nu een flinke Duvel van 't schab uitschenken en anderhalf uur genieten van de muziek van de beste band van de wereld en omstreken OOIT!

Lijkt me vast boeiender dan mijn tijd hier te verslijten tussen een stel klein mannen.

Schol en tot later!

http://www.youtube.com/watch?v=GxfJCS_8W9U

Blijkbaar zijn er zelfs "klein mannen" in de beste band van de wereld.
Oud 3 januari 2009, 22:20   #138
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus Hamas cq zijn van de haak vanwege hun incompententie? Ik snap dit dus niet. Hamas probeert doelbewust zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken in de poging Israël compleet te vernietigen. Vele duizenden raketten zijn naar (absoluut onbetwist) Israël geschoten met de bedoeling zoveel mogelijk schade en slachtoffers te maken.
Dat heb ik nooit beweerd. Ik zei dat Hamas voor een ideologie staat die niet met (nog meer) geweld valt uit te roeien. Of u het al dan niet eens bent met die ideologie doet niet terzake.
Citaat:
Israël zegt daar nu een halt aan. Zij laten niet toe dat Hamas cq de soevereiniteit van Israël probeert aan te tasten en lanceren een tegenaanval tegen de organisatie van Hamas(en dus niet de burgers). Maar omdat Hamas cq zo lafhartig zijn dat ze midden in woonwijken gaan nestelen met als doel de onschuldige burgers als menselijk schild te gebruiken vallen er helaas burgerslachtoffers.
U begrijpt het niet. De burgers aldaar steunen Hamas. Waarom denkt u anders dat ze enkele jaren geleden de verkiezingen hebben gewonnen? Het zijn geen marsmannetjes die zomaar uit de lucht zijn komen vallen, hé?! Hamas is de bevolking. Er heerst nu eenmaal een anti-Israelisch sentiment onder een groot deel van de bevolking in het Midden-Oosten. En dat sentiment gaat men niet kunnen uitroeien met nog meer geweld tegen Palestina, integendeel zelfs.
Citaat:
Dat u dit steekt op Israël ipv de Hamas lafbekken is tekenend voor een enge vorm van propaganda voor de zaak van Hamas(en niet zoals u wilt doen laten lijken voor het Palestijnse volk en hun zaak).
Als u werkelijk dit in mijn woorden leest, dan bent u nog meer onderhevig aan propaganda dan mij. Ik gebruik tenminste geen scheldwoorden om mijn punt te benadrukken en ben daar dus ook niet van onder de indruk. Gelieve geen valse beschuldigen aan mijn adres te uiten. Dank u.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 3 januari 2009 om 22:20.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 22:26   #139
roskam
Banneling

Standaard

Ze vallen bij bosjes:

(tijdzone Israël + 1 uur)

23:15 IDF: Some 30 terrorists killed in Gaza (Channel 2)
23:08 France condemns Israeli ground action in Gaza, Palestinian rocket fire (Reuters)
22:47 Barak orders naval blockade on 20 nautical miles from Gaza (Channel 2)
22:46 Israel strikes Islamic Jihad compound in Gaza (Channel 2)
22:46 Israeli Navy ships bombard Gaza (Ch. 10)
21:56 Dozens of Hamas gunmen killed as IDF ground troops enter Gaza (Channel 2)

Laatst gewijzigd door roskam : 3 januari 2009 om 22:28.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 22:29   #140
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Jammer dat Achmadinejad zijn kernwapen nog niet heeft

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be