![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Economisch niet haalbaar, moet een truck 70 km/h blijven rijden achter een oude van dagen die met zijn auto de 70 niet durft te overschrijden? Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
> Wil je 160km/u, dan betaal je in functie van snelheid. Puur capitalistisch, time is money, en de snob die denkt dat hij aan 200/u naar knokke moet, moet maar zijn porfeteuille openscheuren. > Ander systeem: gewoon kilometer taks en beste systeem via de brandstof extra taxeren. Dan anderzijds alles die het verkeer vlotter doet gaan aanmoedigen of tijdens een installatieperiode gratis geven. Dus verkeersbegeleidingssystemen en afstandsradars taxvrij, btwvrij, lastenvrij en eventueel met nog een korting bovenop en productievolumeafspraken... Dus spelen met de evenwichten in het verkeer. Niet snelheid erincontroleren, maar erintaxeren. Wat de consument wil hebben, geef je hem, hij wil mobiliteit en daar zal hij dan voor betalen... Dus extra autostrades leggen inderdaad of verbreden zodat we in 4 of 5 vakken in file kunnen staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Zeg eens tegen het Vlaams belang:
In plaats van eigen volk eerst, werk in eigen streek, dus minder mobiliteit, maar daar zijn ze niet voor te vinden wegens geleide economie, de vrije markt chaos economie is veel beter! Files: het ergste moet nog komen: Iedere 2 jaar begint weer de orgie van het Autosalon, maar in de verleidelijke reclamefolders zijn monsterfiles ver te zoeken. Volgens het Vlaams Verkeerscentrum zullen de files nog jaren blijven toenemen. Nu al staat er niet zelden 200 kilometer file in de spits, en dat gaat steeds meer om structurele files die er elke werkdag staan. 1. De kostprijs voor een stilstaande vrachtwagen wordt geschat op 45 euro per uur. 2. De kostprijs van een wagen in de file bedraagt 8,25 euro per uur. 3. Dat betekent dat de economische jaarlijkse kostprijs in de buurt van 250 miljoen euro ligt. 4. De schade aan het milieu is daardoor schrikwekkend. Mijn auto mijn vrijheid, hij is het hart van onze economie maar ten koste van wat? 1. 2008: Op onze planeet rijden momenteel zo’n 800 miljoen auto’s. 2. 2030: met de consumptie heropleving van China, India en Rusland zouden het er 1,6 miljard kunnen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze en op welke manier lost uw probleemstelling de files op ? Volgens mij moet je dus consequent ernaar handelen: takseren op de knelpunten omdat daar de vraag groter is dan de mogelijkheden. CO2 taks van 1euro per liter een porshe cayennen aan 200/u van brussel naar knokke betaalt 25 euro CO2 taks... wat perfect compenseert wat die kerel dan doet. type london city taks voor alle smog steden gent-brussel-luik een 10euro om de stad binnen te komen En subsidieren waar de mobiliteit en het verbruik beter van wordt. Dus hybriden , fileoplossende technieken, software om het stuur over te nemen en de chauffeur te helpen etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de overheid en de autofabrikanten beter werken aan een beleid dat goed gedrag beloont ipv slecht te bestraffen. Ik zou gerust met het openbaar vervoer gaan mocht ik kunnen. Ik heb het vroeger ook vaak gedaan. Maar ik heb gewoon geen alternatief, moet ik daarom bestraft worden? Moet ik dan extra betalen om op mijn werk te geraken omdat de overheid geen fatsoenlijk alternatief geeft? Ik denk het niet, ik zit niet voor mijn plezier elke morgen bijna 2 uur in mijn auto voor een traject waar je normaal maar 50 minuten overdoet. En dan nog, wat met de industrie? Telkens er iets gedaan moet worden met het milieu is het altijd dezelfde man die het moet bekopen. De mensen die hun auto nodig hebben. En hoe bouwt de overheid ondertussen het openbaar vervoer uit, niet! Wat doet de overheid om de files op te lossen, diezelfde files die zoveel milieuvervuiling veroorzaken, niets! Buiten natuurlijk die sukkelaars die lijden onder de files nog zwaarder te willen belasten. Laatst gewijzigd door Kay_ : 10 januari 2009 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
Een groot deel van het huidige chauffeursbestand dat in de files staan beseft niet dat net hun rijgedrag files veroorzaakt, daarom dit lijstje:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 10 januari 2009 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De mijne:
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus de overheid moet spelen met vraag/aanbodcurves van energie/ en energiezuinige technieken. Meer moet zij niet doen. Kyoto kun je halen in 2010 moest de politiek 5 minuten politiek moed hebben. Uiteraard alles moet uitgedebateerd worden in Belgie, dus maak u geen zorgen. Volgens mij is de grootste producent van SMOG de verbrandingsinstallaties van huizen... Dus Belgie moet dringend al zijn overheidsgebouwen SMOG-vriendelijke verwarmen en omtoveren naar WKK installaties (electriciteit produceren en warmte gebruiken om het gebouw te verwarmen)... en in de tweede plaats, alle appertementsgebouwen omtoveren naar WKK stookinstallaties... en in de derde plaats de particulier motiveren voor WKK stookinstallaties. Dit kan zonder moeite de emissie in Belgie halveren... kyoto op ons kousen. En de files kun je oplossen, niet alleen door trager te rijden, maar vooral door de mobiliteit te bestuderen (behoeftebepalen van de gebruiker) en 'shortcuts' autostrades te maken. Denk aan een derde ring rond antwerpen en brussel die samenvalt tussen de twee steden rond Mechelen-Aalst, zodat je volledig die Brussel-Antwerpen ring kunt ontwijken als je bvb van Oostende naar Luik rij je dan via Aalst naar Mechelen naar Leuven en naar Leuk... of als je van Gent naar Geel moet, rij je via Aalst naar Mechelen naar Geel.. Peking heeft 9 ringen... wij hadden er allang eentje moeten bijleggen. Je moet denken in netwerken, een netwerk (zoals internet) zoekt ook een alternatieve route als een weg 'dichtgeslibt' zit... Idemdito moet een chauffeur voor de grote mobiliteit en passage van Nederland, obligaat voorbij Antwerpen. het alternatief is dan omrijden naar Brussel... dus beide zijn dichtgeslibde oplossingen.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 11 januari 2009 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ale ik ga ook mijn ergernislijstje maken dan
1° tot overtreding gedwongen worden door medeweggebruiker: bvb bumperkleven en je geeft gas tot boven 140 om dan naar rechts te kunnen uitwijken om van die gast vanaf te zijn. Netzogoed over de witte lijn rijden omdat je moet uitwijken voor iemand, of door het rood rijden omdat iemand u lekker egoistisch zolang mogelijk op het kruispunt doet staan etc 2° tot accident uitgenodigd worden door medeweggebruiker: bvb je wil afrit nemen, en iemand op de afrit begint gas te geven opdat je zeke rniet kunt invoegen, een beetje later moet je hard op de remmen omdat er een vrachtwagen voor uw neus slentert, en die klootzak op de afrit u uitgenodigd heeft om ertegen te vlammen bij wijze van spreken. Denk dan vooral aan de juridische afhandeling van dergelijk accident. Idemdito, als auto tussenvoegen tussen twee vrachtwagens en hun remafstand drasistsch verkorten, zodat die vrachtwagen in uw gat ramt, en theoretisch in fout is... Idemdito, op de meest ongepaste momenten gewoon voorrang van rechts nemen, en je hebt gegarandeerd binnen de 3 maand een nieuwe wagen, in uw recht weliswaar. De indruk geven dat je gaat stoppen en dat vol gas voor de neus vlammen van die gast. De nieuwe regel daaromtrent dat je altijd voorrang hebt is des te beter, ik zou dus elke dag een nieuwe auto kunnen hebben... 3° geen communicatie naar medeweggebruikers: is volgens mij een overtreding die niet bekeurd wordt, terwijl ze dikwijls de basis is van ongevallen. Als je op een kruispunt staat zonder uw stoppers te gebruiken, zonder uw richtingaanwijzers te gebruiken, weet je langs geen kanten wat die voorganger van plan is; Het nodigt uit tot inschattingsfouten en tot ongevallen. Het criterium staat nergens op het ongevallenblad vermeld , het enige dat de wet uitgevonden heeft is een vakje: snelheid onaangepast aan omstandigheden... terwijl je echt niet snel moet rijden om verkeerde inschattingsfouten te maken. 4° Wegsnelheden die ver beneden het optimum van het motorisch en ecologisch rendement liggen: concreet is het optimum van een wagen een getal tussen de 70-90km/u Alle hoofdsteden verbieden die snelheden, en zorgen ervoor dat uw motor dus continu suboptimaal draait. 30% van het smogprobleem komt ook daardoor. Dus trager op de autostrade en sneller door stad. En meer klachten heb ik niet |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 12 januari 2009 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |