![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben voor de vrijheid van meningsverandering. U hébt er niet eens een (behalve dan die voorgekauwde). (zoek ook eens op wat 'dreiging' wil zeggen. En ween. Om uzelf).
Op 13 juni 2013 is Drosophila overleden. Laatst gewijzigd door drosophila : 20 juni 2009 om 18:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herhaal hier even een deel van een discussie die op dit moment gevoerd wordt in een andere draad naar aanleiding van de publicatie van een shokerende foto van een gedode Iraanse die WEL mag blijven staan van het forum (en ik hoop van harte dat die foto mag blijven staan), in de hoop dat de redactie dit leest.
Citaat:
Ofwel laat een forum fotos toe ofwel verbied ze het, maar afwachten tot er iemand gaat klagen om dan fotos te verweideren leidt tot onrechtvaardigheden, want de motivatie van de klager kan welleens niet zo etisch zijn. Een mogelijke tussenweg is dat het forum eigenhandig, los van een 'klacht', alle fotos nagaat en beoordeeld op basis van criteria die niet politiek geïnspireerd zijn. Persoonlijk lijkt me dat moeilijk uitvoerbaar, omwille van de subjectiviteit van zo'n oordeel, en omwille van het werk dat erbij komt kijken. Ik ben verschillende keren voor mij shokeerdende fotos tegengekomen, maar ik ga daarom niet klagen dat die moeten verwijdert worden. Als je wil discusiëren over politieke en maatschappelijke zaken, moet je namelijk de realiteit willen en durven onder ogen zien. Mischien kan er een uitzondering gemaakt worden voor Koetjes en Kalfjes. Dat er afgesproken wordt dat daar geen 'shokerende' zaken gepubliceert worden lijkt me ergens begijpelijk. Als je een rustige dag wil kan je daar dan terecht met je forumzucht. Of de redactie van het forum met dit soort van zaken bezig is is een andere vraag. Maar er zijn tientallen vrijwilligers verneem ik, dus dat zou toch moeten kunnen. Arbitrairiteit komt de sfeer en verstanhouding niet ten goede, en uiteindelijk verliest het forum aan 'prestige'. Ik publiceerde eerder de beroemde foto uit de Vietnamoorlog van het naakte vluchtende kind, dat tegenwoordig meer symbool voor 'leedcensuur' lijkt te zijn dan voor de Vietnamoorlog. Het moge duidelijk zijn dat Vietnamees of Iraans leed niet anders moeten behandeld worden dan Palestijns leed. Het censureren van leed uit politieke motieven is een bijzonder verwerpelijke vorm van censuur. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2009 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet het niet precies over wie het eigenlijk gaat, maar het ging wel om een mens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ja, iedereen kan lezen in het forumreglement dat zij en alleen zij over dergelijke zaken beslissen. En terecht. Mocht ik echter een van hen zijn, zou ik toch - ondanks mijn almacht - bezorgd zijn om de verdenkingen van censuur, partijdigheid, laksheid t.o. racisme... Maar neen hoor. Je moet hier maar eens nagaan hoe ene Kadee zich manifesteert.
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op dit forum is veel toegelaten. Héél veel. Behalve het tonen van Palestijns leed. Merkwaardig toch, voor een forum waarvan de beheerders naar eigen zeggen zelf geen politieke stelling willen nemen?
Op 13 juni 2013 is Drosophila overleden. Laatst gewijzigd door drosophila : 10 juli 2009 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Coördinator
|
![]() Citaat:
Op die manier behoudt iedereen de vrije keuze om al dan niet met die beelden geconfronteerd te worden. ...zoek de censuur... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#135 |
Coördinator
|
![]() Zoiets is naast selectief vooral subjectief. Ikzelf heb geen enkel probleem met welke afbeelding dan ook en zou het voor geen enkele nodig vinden dat die niet toonbaar zou mogen zijn, maar er zijn nu eenmaal andere mensen die er wel problemen mee hebben en als tegemoetkoming van die mensen vragen we om expliciete, shockerende, "wansmakelijke" [..] foto's niet rechtstreeks te plaatsen, maar er enkel naar te verwijzen.
Het enige punt dat je eigenlijk maakt is dat wat ik toegeef, dat zoiets per definitie selectief en subjectief is. Er is geen enkele sprake van censuur. Je hoeft enkel je afbeeldingen te linken i.p.v. ze rechtstreeks te plaatsen. Dus nogmaals, toon mij de censuur in deze? Terzijde: ik denk dat je zelf ook wel het verschil ziet tussen pakweg een "WaalseHaan-in-de-kont-geneukt-door-een-VlaamseLeeuw" en bijv. een foto van een net voltrokken onthoofding. Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 10 juli 2009 om 17:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=51 http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=47 Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Al die gemanipuleerde Palestijnenfotootjes zijn gewoon te zielig om ze op dit forum te plaatsen. Francois!!...
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Al zou de moderatie met twee maten en gewichten werken. Het is nog altijd hier een priveforum, en ze doen er mee wat ze willen.
dont like it? het kruisje staat rechtsbovenaan uw scherm.
![]() |
#140 | |
Minister-President
|
![]() [quote=drosophila;3927219]
Citaat:
Men maakt toch ook geen probleem over personen die bv.leugens en fabels komen vertellen. En zoals u wel weet wanneer men de verteller van zulke zaken erop wijst en om uitleg vraagt, zij naar de moderatie snelt in de hoop dat er iemand zou geband worden zodat ze de door haar verkondigde prietpraat niet hoeft recht te zetten. Want bij het vragen van uitleg voelt ze zich beledigd en zoals blijkt, ze krijgt dan haar goesting. M.a.w zo zou men kunnen zeggen dat dit een links tot een extreem links forum zou kunnen zijn afgaand op de medewerking dat het persoontje in kwestie hier dan krijgt. De waarheid zoals men kan zien ligt anders, iedereen rechts, links kan hier zijn zeg doen dit zoals blijkt en zoals het moet, dit tot spijt van bepaalde personen. Het is nu eenmaal een feit dat personen van bepaalde strekkingen vrijheid van mening niet weten te waarderen. Is zeker nog een overblijfsel van hun rode vergane glorie.
![]() |