![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin, dat zou ik toch zeggen moesten die bloedzuigers mij een paar miljoen lichter trachten te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister
|
![]() Ik kreeg ooit van de RVA een schorsing van een half jaar en een terugbetaling van drie maanden omdat ik als werkloze bij mijn ouders aan het schilderen was. Gelukkig had ik enkele weken later een job.
Laatst gewijzigd door Duym : 24 januari 2009 om 08:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En als... mijn kat een koe was kon ik ze achter de stoof melken. Laatst gewijzigd door filosoof : 26 januari 2009 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar dat spreekt de misdaden van de ouders niet goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer wordt het omzeilen van de arbeidswetgeving vergoeilijkt met emopraat? Trouwens, als die werkgevers een greintje fatsoen zouden hebben, zouden ze dat schadebedrag zelf uitbetalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Merci om dit even duidelijk te stellen Gilette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een au-pair mag België binnenkomen met een toeristenvisum, en voor hen moet je geen RSZ betalen. (In het zwart werken is hier dus niet van toepassing) Dan omzeilden ze de arbeidswetgeving niet, maar hebben ze wel nagelaten een verzekering te nemen. http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...&fragment=True http://www.onss.fgov.be/nl/content/e...oneel---Die-28 Het schadebedrag uitbetalen is een kwestie van fatsoen. Maar wie kan dit betalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 26 januari 2009 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=108 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Gilette beweert dat Oulematou hier was als au-pair, voor een au-pair moet je geen RSZ betalen. Of wil je dit ontkennen? Laatst gewijzigd door artisjok : 27 januari 2009 om 06:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Ontken dit
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() Als menselijke maatschappij mogen wij niet toekijken hoe een onschuldig kind geen schadevergoeding zal krijgen. In normale omstandigheden zou men het geld moeten verhalen op de ouders van Luna. Net dat vind ik nu niet menselijk. Laten wij als maatschappij onze verantwoordelijkheid nemen voor dit onschuldig kind. Laten we de ouders van Luna niet laten opdraaien voor een massamoordenaar. In een perfecte maatschappij had dit niet mogen gebeuren. De opvoeders van dat internaat hebben een fout begaan. Een jongere gooi je zo maar niet op straat omwille van een cigaret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Gouverneur
|
![]() Werk geven aan een mens zonder papieren ( met de nadruk op "mens" ) is geen misdaad . Misschien een fout volgens de wet , maar géén misdaad .
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Ja, die mensen moeten zichzelf al wel genoeg verwijten dat ze een illegale zwarte in dienst genomen hadden , om goedkoop op hun kind te passen . Wat mij betreft zijn die genoeg gestraft. Nu de rechtbank nog overtuigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel dat dan in uw wereld andere wetten tellen? En dan hebben we het nog niet over op zijn minst passief mededaderschap en profiteren van de mensenhandel. Hah, je denkt omdat het een negerin was telt de wetgeving niet meer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hij moorde en dan nog op een laffe manier. Wie er naast Luna liep en ook vermoord werd vormt geen excuus en of die 't juiste stempeltje had of niet wist HVT ook niet en vormt ook geen excuus. Een moord is geen ongeval. Laatst gewijzigd door filosoof : 27 januari 2009 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() 2x
Laatst gewijzigd door filosoof : 27 januari 2009 om 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |