![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
PDF al eens doorgelezen? Vond het wel interessant. http://www.pennypresslv.com/Obama...s_Speeches.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige is het feit dat Kennedy de Amerikaanse militaire interventie in Viëtnam gevoelig opdreef wel degelijk in tegenstelling met Svennies eerdere stelling dat Kennedy tegen elke oorlog was. Of niet soms. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
China is een belangrijke militaire mogendheid. Maar gelet op haar logistieke beperkingen is die militaire macht momenteel sterk gelokaliseerd in het thuisland en Oost-Azië. Al moet gezegd dat China de laatste decennia wel hard werkt om haar machtspotentieeml verder te kunnen projecteren. Maar erg ver staan ze daar nog niet mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ja, militair machtspotentieel is altijd lastig om precies in te schatten omdat net het onvolledig zijn in het meedelen van militaire informatie aan anderen op militair strategisch vlak heel interessant is.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn uitleg was wel degelijk juist wat de feiten betreft.... Gevoelig opdrijven tot 16.000 soldaten ,jongens toch..... Dat noemt hij gevoelig.....hahahaha Hoeveel zaten er zoal in 1969 denkt U Get a life kerel ,en ga ergens op een college professorke ik wéét alles véél beter maar geef geen linkje spelen..... ![]() En mijn beste, historische werken raadplegen... Zozo, Hoe correct die zijn geschreven zijn kunnen we nog altijd nagaan bij het historisch verslag van wereldoorlog twee ,waar heden deze dagen nog altijd vermeldt wordt dat de duitsers destijds in het bos van Katyn 14.000 poolse officieren vermoordde,en dit terwijl allang is bewezen dat de russen de daders waren,om maar een voorbeeld te nemen.... Laatst gewijzigd door Svennies : 22 januari 2009 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U hekelt mijn bronnen,maar komt zelf in een eerdere post met wikipedia af.... ![]() ![]() ![]() Of beweerd U soms dat het regime dat Kennedy volgens U ginds omverwierp daar niet gevestigd is door zijn presidentiële voorganger Eisenhower.... En wanneer begint de vietnamese oorlog mijn beste.... hij staat ginds omschreven als de amerikaanse oorlog 1957-1975... Zelfs in wiki wordt hij zo omschreven toen de marionet werd geinstalleerd door Eisenhower aangezien hij weigerde om democratische verkiezing te houden,en die kennedy zelf later liet uit de weg ruimen wegens totaal wanbeleid én dictatoriale trekjes.... En wanneer barste de oorlog pas echt uit mijn beste,juist in 1964 toen Kennedy dood was en Johnson zijn opvolger was die zich onder kennedy's beleid afzette tegen een oorlog ginds,maar eens zélf aan de macht alle teugels vierde en oorlog �* volonté ging voeren ginds.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
PS: Waar heb ik mij zogezegd gebaseerd op Wikipedia? Ik doe dat nooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niet zoals onderstaand méér dan eens door U gebeurd,niet alleen tegen mij in dit draadje,maar zowat in elke draad waar U antwoordt geeft en de persoonlijke aanval vooropstelt,zonder met een geldig argument en of bewijs van uw beter weten voor de pinnen te komen... Reageer liever inhoudelijk op de feiten... Laatst gewijzigd door Svennies : 22 januari 2009 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg, heb jij het afgelopen jaar op een andere planeet geleefd ofzo? Nooit gehoord van subprime, CDO, ABS, ... ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de kredietcrisis en de situatie bij Fortis op de voet gevolgd het voorbije jaar. Als u dat ook had gedaan, dan wist u dat de malaise bij Fortis niets te maken heeft met de ondergang van Amerikaanse banken, maar voornamelijk door hun overname van ABN Amro. De rest van de globale kredietcrisis staat daar los van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Partijlid
|
![]() Ik zou graag nog even ontopic willen gaan
![]() Quote van Exodus: Citaat:
Wat zou daar slecht aan zijn? @ Exodus: Ik weet wat jij denkt over Obama en de NWO en dergelijke, en ik ben het voor het grootste deel met je eens, maar wees ook kritisch. Je mag niet alles geloven wat men je wijsmaakt - zowel van de massamedia als van de alternatieve media. Je moet alles met een korreltje zout kunnen nemen en je kritisch openstellen voor andere ideeën. En ik weet niet of Obama wel zo'n marionet is als jij beweert. Dat zal de toekomst wel uitwijzen. In elk geval is hij al de goeie richting aan het opgaan. Voor mij zou hij enkel een marionet zijn als hij - al dan niet heimelijk - wetten uitvaardigt en standpunten inneemt die in tegenspraak gaan met waar hij voor staat, namelijk de befaamde 'Change' waar hij het steeds over had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....03#post3935603
Laatst gewijzigd door exodus : 23 januari 2009 om 10:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En we spreken hier niet meer over kleine pattatjes... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() De vraag is natuurlijk; hoe zal hij met de banken omgaan? Zal hij geld vragen van hen om de Amerikaanse economie te stimuleren? Maar het antwoord kennen we al. Het systeem gaat gewoon verder, de banken blijven de banken en de grote multinationals blijven de grote multinationals. Daar kun je als president niks aan doen (in theorie wel, maar in de praktijk niet). Nee, het is niet de overheid die de wereld zal verbeteren. Verbetering moet komen van de mensen zelf, en het beste dat de overheden kunnen doen is niet te veel voor onze voeten lopen. Het enige wat we nu nog moeten doen is wachten tot het 'Monetary System' vanzelf in elkaar stuikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Fortis ABN Amro had overgenomen terwijl het schitterend ging met de Amerikaanse banken, dan nog hadden ze het hoofd niet kunnen bieden aan de enorme schuldenberg die ze hadden aangegaan voor de overname (gebaseerd op hun 'ficitieve' winsten).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |