![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister-President
|
![]() En wat zegt hij die Iraakse Jood uit post 120?
Ik lees het verhaal van een Joodse Irakees die als zionist actief was en in 1947 gesnapt werd bij mensensmokkel door de Irakezen, in de gevangenis gegooid, gemarteld, ter dood veroordeeld, ontsnapt, naar Israël vertrokken, daar ontgoocheld geraakt, Amerikaan geworden en nu zijn gal spuwend op de Israëlische samenleving, wat zijn goed recht is. Is dat dé story die de geschiedenis van de Iraakse Joden weergeeft? Google is een goede vriend, daar niet van, maar niet zaligmakend.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 6 februari 2009 om 23:21. |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor, de overgrote meerderheid van de Belgen zullen het ermee eens zijn.
#124 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() Dat heb ik niet gedaan.
#126 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#127 |
Minister-President
|
![]() Het niveau zakt zienderogen tot een welles niets spel waarbij zelfs niet meer écht wordt gelezen wat wordt geschreven.
Ik houd het voor bekeken voor vandaag.
#128 |
Vreemdeling
|
![]() Dag JeeBee, kom maar terug wanneer je eindelijk weet welke arabische landen de joden officieel hebben verbannen uit het land in 1948
|
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik voor mij, heb enkel gezegd dat ik begrijp dat het argument van de 'oorspronkelijke bewoners' of liever het argument dat de Joden er eertijds een staat hadden, niet aanvaard wordt als zijn de recht om daar ook vandaag een staat te claimen. Maar ik begrijp ook dat het voor de Joden weldegelijk een argument is, gezien hun culturele verbondenheid met het land. De Palestijnen hebben zo geen argument. Noch voor of tegen henzelf, noch voor of tegen de Joden. Want als we over 'oorspronkelijke bewoners' willen spreken als rechthebbenden van het land, dan moeten we het eerst eens zijn over de criteria die we daarvoor gebruiken. Dat wil zeggen dat we niet zomaar lukraak een datum uit de geschiedenis mogen nemen in het voor of nadeel van de Palestijnen (Arabieren is beter), dan wel de Joden. Beiden waren op gezette tijden in meer- en minderheid en er hebben altijd diverse bevolkingen op het grondgebied gewoond met als één constante...., de Joden. Hoe dan ook val je toch terug op het feit dat de Joden daar ooit een staat hadden. Daar raak je nu eenmaal niet vantussen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 februari 2009 om 23:56. |
|
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien, en dat mag je ook niet vergeten, hebben de Palestijnen die Israëli werden, daar zeer wel bij gevaren. Hun aandeel bedraagt vandaag 20% van de bevolking. En dat is niet omdat zij zo graag zouden verhuizen dacht ik. Hoe de Joden behandeld worden in Arabische staten daartegenover, laat ik even opzij. Bovendien, en dat heb ik al gezegd, zijn de Palestijnen geen volk. Ze zijn een samenraapsel uit de Arabische volken. Het is dan ook onjuist te stellen dat daar al een volk leefde. Palestina als staat, bestaat niet en heeft nooit bestaan. Ze maakt een kleine kans om opgericht te worden naast Israël, maar dan zullen de Palestijnen zelf zich eerst moeten ontdoen van leiders die zich door een religie laten leiden die zij begrijpen als was het een godsdienstige taak om de Joden te verdrijven en de staat Israël te vernietigen. Er valt heel moeilijk tot niet te onderhandelen met mensen die het als hun heilige plicht zien en de hoogste eden zweren (bij Allah) jou te zullen vernietigen, met meer dan woorden alleen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#131 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-e...-de-islam.html Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#133 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En met volk bedoel ik de mensen die daar toen in de tijd leefden. Die daar geboren werden en hun leven hebben opgebouwd. |
|
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel.
Laatst gewijzigd door Paulus : 7 februari 2009 om 01:19. |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat Jeruzalem een speciale stad is voor de Joden is zeker waar. En ook hun enige speciale plaats waar zij hun heiligdom kunnen vereren. De islam en het christendom bulken van de heilige plaatsen. Het Jodendom niet. Is elk een beetje dan teveel gevraagd? Trouwens wil Israël nog delen ook. De moskee met de gouden koepel op het tempelplein is er mooi blijven staan al die tijd. Net zoals de christelijke kerken. Bovendien hebben ze dat recht op een onafhankelijke staat niet genomen. Ze hebben het gekregen. De VN heeft Israël erkend als onafhankelijke staat. Paulus Laatst gewijzigd door Paulus : 7 februari 2009 om 01:37. |
||
![]() |
![]() |
#136 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Terzijde : welcome back.
![]() |
#137 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ofdat het nu het heiligste plekje is op aarde, religie heeft geen enkel recht om een plaats op te eisen. Zoals ik al zei, moesten ze het vandaag de dag doen dan zou de hele wereld ertegen gekant zijn. De enige reden waarom het toen is toegelaten is door de enorme schuldgevoelens van de 2de wereldoorlog dat elk rationeel denken over de hele situatie heeft belemmerd. Het is mooi dat de moskee er nog staat maar minder is de schrijnende situatie tussen de Palestijnen en Israelis. 60 jaar lang represailles aan beide kanten en het ziet er niet naar uit dat er ooit een oplossing komt. En dit allemaal dankzij een paar zionisten die het nodig achtten om een joodse staat te creëren in een arabische omgeving. We zien nu duidelijk het resultaat ervan en het ergste moet vrees ik nog komen. |
|
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enfin daar gaat het nu niet om. Populisme is inderdaad heel eenvoudig, maar de vraag is in welke toestand moet men als samenleving al niet beland zijn om een extreme partij zoals Hamas een meerderheid te geven, en dat zal niet enkel de corruptie bij Fatah geweest zijn ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
#139 |
Minister
|
![]() Goed, dan verhuizen we Israel gewoon naar de Franse en de Italiaanse azurenkust en we sturen een zeven miljoen mensen van arabische afkomst die hier herrie staan te maken
gewoon terug naar hun thuislanden. Europa is dus geen arabische omgeving. Het is geen moslim omgeving. Maar verdraaid; raadt eens met wie Europa de meeste last heeft? De wereld is van ons allemaal. En perso heb ik mijn buik vol van mensen die roepen 'dit is van ons. Maar wat van jullie is, is dus ook van ons.' Kan iemand me zeggen wat de AEL hier eigenlijk uitvoert? Kan iemand me zeggen wat de import van half Noord Afrika in Europa hier aangebracht heeft buiten ellende en meer stemmen voor extremistische partijen en betogingen tegen andere minderheden in Europa. IK zwijg nog over concentratiescholen en criminaliteit. En o ja, ik discrimineer dus niemand. Totdat Israel gediscrimineerd begint te worden omwille van 'in een arabische wereld.' Maar zeker zestig procent van de Israelische Joodse bevolking is uit die Arabische wereld afkomstig. Waar ze altijd ROT behandeld werden omwille van het geen moslim zijn. Dezelfde regels voor iedereen. Arabieren en moslims wensen Israel daar weg? OK, dan is er ook geen plaats voor Arabieren en moslims en hun afstammelingen in Europa of Amerika. Laatst gewijzigd door Francientje : 7 februari 2009 om 10:22. |
![]() |
![]() |
#140 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |