Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2009, 19:54   #121
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Ik kan ook een lijstje maken hoor:

- Dutroux (ontvoering, gijzeling, verkrachting en moord)
- Lhermitte (vermoorde haar 5 kinderen)
- Fourniret (heeft minstens 5 moorden op zijn geweten)
- Kim D. (geen uitleg nodig vemoed ik)
- Hans Van Themsche (2 racistische moorden)
- etc.
.
Stuk voor stuk zotten. Het is trouwens geen geheim dat blanke mannen oververtegenwoordigd zijn in de categorie seriemoordenaar. Net zoals marokkanen enorm oververtegenwoordigd zijn in drugsdelicten, afpersing, verkrachting, diefstal....

Verschil is dat de kans dat ik last krijg van een psychopaat vooralsnog enorm klein blijft, wat niet gezegd kan worden van het andere.

Citaat:
Natuurlijk, dat ontken ik ook niet. Echter weet de media hier goed op in te spelen en de bevolking angst aan te jagen.
Oh please, als de media al angst aanjagen dan is dat doordat de burger doorheeft dat die de feiten steeds minimaliseren en vergoelijken. De meeste kranten vermelden de afkomst niet meer, 17 jarige zware criminelen met een strafblad van hier tot tokio worden omschreven als 'boefjes'. En ga zo maar door.

Er is een heel eenvoudige manier om twijfel weg te nemen. Statistieken terzake. In België mogen die natuurlijk niet vrijgegeven worden (als men ze al mag bijhouden), in NL is dat wel gebeurd en de conclusies waren overduidelijk hoor.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 20:04   #122
SuperKaffer
Vreemdeling

SuperKaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Stuk voor stuk zotten. Het is trouwens geen geheim dat blanke mannen oververtegenwoordigd zijn in de categorie seriemoordenaar.
Seriemoordenaars hebben een hoog IQ, het zal daar wel iets mee te maken hebben.
SuperKaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 20:05   #123
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
En "maar" 15% van de kiezers stemt voor Vl Belang. Dan zijn er kiezers van politiek correcte partijen bij die ondervraagden die enkel voor hun mening durven uitkomen als het anoniem kan!
Heb het hier nog ooit aangehaald, moet eens in de sossen hun middens luisteren wat deze van de multicul vinden, u zult reactie's horen die loodrecht op deze van hun partijtop staan. U zou reactie's kunnen horen die Vb'ers doen blozen.

Hier zal waarschijnlijk ook de oorzaak liggen dat men met betrekking op zulk onderwerp angst heeft voor een referendum. Midden jaren tachtig heeft men met betrekking op instroom van vreemdelingen in Zwitserland een referendum gehouden en wat was het resultaat, meer dan 70% sprak zich uit 'tegen' verdere instroom. Misschien ligt daar het feit dat een Degucht tijdens een debat met DW in de 7de dag reageerde op deze zijn voorstel dat een referendum met betrekking op vreemdelingen on-democratisch zou zijn. Zulks zou voor pc'ers als een Degucht erop kunnen wijzen dat ze geen 'feeling' meer hebben met het volk.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 20:12   #124
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
)
- Hans Van Themsche (2 racistische moorden)
2 Racistische moorden?

Laatst gewijzigd door ERLICH : 26 januari 2009 om 20:16.
Oud 26 januari 2009, 20:26   #125
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
En, zoals nogmaals blijkt, het heeft geen poot om op te staan, het heeft geen zinnige reactie en hopla, Hitler en z'n jeugd wordt erbij gehaald. Voor iemand die geen eigen mening heeft, voor iets dat heel wikipedia zit af te schuimen om toch maar te reageren op dit en dat, zoiets zou toch moeten weten dat deze jeugd al sinds '45 van vorige eeuw tot het verleden behoort.

Was u het niet die op het onderwerp met betrekking Gaza hama's zat door het slijk te sleuren en partij koos voor israel? Uw hier geboren en getogen islamitische vrienden hadden/hebben daar anders een ander gedacht over vandaar ook de rellen te A'pen en te Brussel. M.a.w u gaat voorver voor vanalles en nog wat, u bent een product van de natte vinger en u veranderd van kamp zoals een deftig proper mens van onderbroek.
Inderdaad, ik heb ook al kunnen vaststellen dat Filosoof niet vies is van een behoorlijke portie schijnheiligheid. Hij heeft zich in het subforum over Gaza uitgesproken voor het zionisme. Zijn goed recht uiteraard, maar dan moet hij in deze draad de islamkritische Vlaming niet demoniseren tot nazi.
We hebben kunnen zien wie de laatste weken nazipraktijken hanteren; dat waren de islamkritische Vlamingen niet, maar de voorstanders van een zionistische staat. Wat anders is een zionistische staat dan een racitische joodse Blut und Boden staat waar burgerrechten bepaald worden door het bloed dat door je aders vloeit. De joodse versie van de arische staat waar hij in Vlaanderen van gruwt terwijl die hier niet eens bestaat!
Het is verdomd hypocriet hier de islamknuffelende multiculti uit te hangen, de islamkritische Vlaming voor nazi uit te schelden en tegelijkertijd te zwijgen over de vernietingsoperatie die de zionisten de laatste weken uitvoerden.

Filosoof kan beter even dimmen. Er is niets mis met islamkritische commentaar.
Dat is van een gans andere orde dan wat men in Israel uitsteekt met moslims.
Vooraleer hij Vlamingen probeert te intimideren met demoniseringen als nazi, zou hij beter eens nadenken. Het Holocaustliedje nog eens uitmelken in de ijdele hoop forummers te kunnen muilkorven, wel dat pakt niet meer na wat we gezien hebben de laatste weken.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 20:32   #126
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Een jarenlange systematische demonizeringscampagne, Goebbels waardig, zorgt er voor.
Zoals u en andere zogezegde pc'ers een demonizeringscampagne voeren tegen hen die de feiten zien voor wat ze zijn, die tot de conclusie zijn gekomen dat een bepaald volk zich nooit in een westerse samenleving zal aanpassen laat staan er een verrijking zal voor zijn. U kunt nog zo hoog op uw mesthoop multicul staan kraaien als u wil, het volk ziet wat het ziet en het volk hoort wat het hoort.

Moet inplaats van u gedwee voorover te zetten eens aan uw allochtoonse moslim vrienden gaan vragen hoe het komt dat zij zelf zonder probleem uw multicul verhaal hebben ondergraven. Zou voor de verandering eens iets anders zijn dan atijd uw falen maar proberen af te schuiven op het verleden.

Oud 26 januari 2009, 20:32   #127
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Stuk voor stuk zotten. Het is trouwens geen geheim dat blanke mannen oververtegenwoordigd zijn in de categorie seriemoordenaar. Net zoals marokkanen enorm oververtegenwoordigd zijn in drugsdelicten, afpersing, verkrachting, diefstal....

Verschil is dat de kans dat ik last krijg van een psychopaat vooralsnog enorm klein blijft, wat niet gezegd kan worden van het andere.

Oh please, als de media al angst aanjagen dan is dat doordat de burger doorheeft dat die de feiten steeds minimaliseren en vergoelijken. De meeste kranten vermelden de afkomst niet meer, 17 jarige zware criminelen met een strafblad van hier tot tokio worden omschreven als 'boefjes'. En ga zo maar door.

Er is een heel eenvoudige manier om twijfel weg te nemen. Statistieken terzake. In België mogen die natuurlijk niet vrijgegeven worden (als men ze al mag bijhouden), in NL is dat wel gebeurd en de conclusies waren overduidelijk hoor.
Voor de "boefjes", had men het over "de jongeren". En daarvoor had Yves Desmet het over "kutmarrokaantjes". Ik heb hem nooit zoiets als de 'kutgrieken' horen zeggen. Geen rook zonder vuur zeker ....
Oud 26 januari 2009, 20:40   #128
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Inderdaad, ik heb ook al kunnen vaststellen dat Filosoof niet vies is van een behoorlijke portie schijnheiligheid. Hij heeft zich in het subforum over Gaza uitgesproken voor het zionisme. Zijn goed recht uiteraard, maar dan moet hij in deze draad de islamkritische Vlaming niet demoniseren tot nazi.
We hebben kunnen zien wie de laatste weken nazipraktijken hanteren; dat waren de islamkritische Vlamingen niet, maar de voorstanders van een zionistische staat. Wat anders is een zionistische staat dan een racitische joodse Blut und Boden staat waar burgerrechten bepaald worden door het bloed dat door je aders vloeit. De joodse versie van de arische staat waar hij in Vlaanderen van gruwt terwijl die hier niet eens bestaat!
Het is verdomd hypocriet hier de islamknuffelende multiculti uit te hangen, de islamkritische Vlaming voor nazi uit te schelden en tegelijkertijd te zwijgen over de vernietingsoperatie die de zionisten de laatste weken uitvoerden.

Filosoof kan beter even dimmen. Er is niets mis met islamkritische commentaar.
Dat is van een gans andere orde dan wat men in Israel uitsteekt met moslims.
Vooraleer hij Vlamingen probeert te intimideren met demoniseringen als nazi, zou hij beter eens nadenken. Het Holocaustliedje nog eens uitmelken in de ijdele hoop forummers te kunnen muilkorven, wel dat pakt niet meer na wat we gezien hebben de laatste weken.
U moet weten, wanneer filo en vrienden geen poot hebben om op te staan, voeren ze hun holocaust verhaal op. Dit in de hoop dat er een woordje zou kunnen vallen waarmee ze naar de modjes zouden kunnen stappen. Ze verwachten dan ook dat men als een slakske stillekes en zwijgend zich terug trekt in het huizeke bij het horen van dit verhaal.

Maar zoals blijkt, een filo is traag van begrip, het slakske kruipt niet terug in het huizeke dit tot grote ergernis van filo en companen.

Oud 26 januari 2009, 21:11   #129
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SuperKaffer Bekijk bericht
Seriemoordenaars hebben een hoog IQ, het zal daar wel iets mee te maken hebben.
Wat ben je met een hoog IQ als je geen wijsheid bezit?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 21:11   #130
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En, zoals nogmaals blijkt, het heeft geen poot om op te staan, het heeft geen zinnige reactie en hopla, Hitler en z'n jeugd wordt erbij gehaald. Voor iemand die geen eigen mening heeft, voor iets dat heel wikipedia zit af te schuimen om toch maar te reageren op dit en dat, zoiets zou toch moeten weten dat deze jeugd al sinds '45 van vorige eeuw tot het verleden behoort.

Was u het niet die op het onderwerp met betrekking Gaza hama's zat door het slijk te sleuren en partij koos voor israel? Uw hier geboren en getogen islamitische vrienden hadden/hebben daar anders een ander gedacht over vandaar ook de rellen te A'pen en te Brussel. M.a.w u gaat voorver voor vanalles en nog wat, u bent een product van de natte vinger en u veranderd van kamp zoals een deftig proper mens van onderbroek.
Ik reken me niet tot een "islamietisch kamp" of zo. Ook niet tot een "joods kamp". Indien een moslim gelijk heeft schrijf ik het, indien hij ongelijk heeft schrijf ik het ook.

Ik leur niet in 2009 met de leuze van een in 1945 (of 46) verboden en ontbonden fascistische groepering.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 januari 2009 om 21:13.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 21:12   #131
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
2 Racistische moorden?
Ja, dat was toch overduidelijk me dunkt.
Oud 26 januari 2009, 21:17   #132
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik reken me niet tot een "islamietisch kamp" of zo. Ook niet tot een "joods kamp". Indien een moslim gelijk heeft schrijf ik het, indien hij ongelijk heeft schrijf ik het ook.

Ik leur niet in 2009 met de leuze van een in 1945 (of 46) verboden en ontbonden fascistische groepering.
Toch wel, je leurde ermee en de bedoeling was duidelijk : andersdenkenden tot zwijgen te intimideren. Wat ben je zo doorzichtig en voorspelbaar.
Oud 26 januari 2009, 21:17   #133
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U moet weten, wanneer filo en vrienden geen poot hebben om op te staan, voeren ze hun holocaust verhaal op. Dit in de hoop dat er een woordje zou kunnen vallen waarmee ze naar de modjes zouden kunnen stappen. Ze verwachten dan ook dat men als een slakske stillekes en zwijgend zich terug trekt in het huizeke bij het horen van dit verhaal.

Maar zoals blijkt, een filo is traag van begrip, het slakske kruipt niet terug in het huizeke dit tot grote ergernis van filo en companen.
Allé, daar gaan we weer.

Kan jij nu eens nooit ontopic blijven?
Oud 26 januari 2009, 21:22   #134
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Allé, daar gaan we weer.

Kan jij nu eens nooit ontopic blijven?
Erlich bekritiseert net diegenen die de draad offtopic proberen te sturen door er bij voorbeeld de Hitlerjugend tussen te gooien.
Oud 26 januari 2009, 21:23   #135
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het heeft geen zin steeds maar te schermen met dooddoeners als 'vooroordelen' als de feiten voor zich spreken. De cijfers, de statistieken zijn er. De rest is bezigheidstherapie voor cultuurrelativisten die hun angst voor de realiteit trachten te onderdrukken.
Vooroordelen zijn geen dooddoeners, vooroordelen zijn de realiteit. Mensen grijpen tegenwoordig te snel en te gemakkelijk naar vooroordelen. Ze zouden soms beter eerst eens deftig nadenken vooraleer uitspraken te doen.

Ik ben geen xenofoob, in tegenstelling tot bepaalde andere mensen hier. Ik ben niet degene die angt heeft voor het 1 of andere, u daarentegen... .

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 26 januari 2009 om 21:24.
Oud 26 januari 2009, 21:24   #136
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Erlich bekritiseert net diegenen die de draad offtopic proberen te sturen door er bij voorbeeld de Hitlerjugend tussen te gooien.
Is dat een reden om verder af te dwalen van het onderwerp?
Oud 26 januari 2009, 21:29   #137
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Félicien, waar haalt u vandaan dat het Westen geen normen en waarden kent en blijkbaar volgens u grote groepen vreemdelingen dan weer wel?
Vandaar dat de gevangenissen vol zitten met uitgerekend die groepen die u betere normen en waarden toeschrijft??
Of de vluchthuizen, nog een schitterend voorbeeld van normen en waarden waar u blijkbaar veel bewondering voor heeft?

De gemiddelde Vlaming haat islam niet, maar kijkt wel kritisch naar waar islam volgens gelovigen voor staat en omdat vrijheid van denken hier een norm is heeft niemand ooit van kritische beschouwingen over ideologie een probleem gemaakt; tot een aantal moslims dit deden.
Uiteraard is 'vrijheid van denken' voor moslims anders, je geloof verlaten kan al bijzonder problematisch zijn; en uitgerekend die normen en waarden zien Westerlingen niet zitten dus laat uw misplaatst superieuriteitsgevoel liever achterwege.
Zolang moslimlanden geen basisrechten kennen voor iedere burger, geen vrijheid van mening of religie, geen gelijke rechten voor mannen en vrouwen en mensenrechten schenden moet u mij hier niet komen vertellen wat normen en waarden zijn.
Ik denk dat moslims hun weg kunnen vinden in Europa indien zij zich weten aan te passen aan heersende normen en waarden, die oefening is voor alle duidelijkheid niet andersom, vergeet niet dat God al eerder struikelde in Europa.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 21:29   #138
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

1) Ik heb persoonlijk liever 50 Marokkaanse kruimeldieven, dan 1 Dutroux of Kim D.

Zo'n Dutroux/Kim D. richt veel meer schade aan in onze maatschappij dan 50 Marokkaanse kruimldieven. Dat hebben we spijtiggenoeg verleden vrijdag weer ondervonden.

2) Jij beseft blijkbaar niet hoeveel invloed de media heeft op ons mensen?
Bekijk 'Bowling for Columbine' eens. Zeer leerzame documentaire.
Oud 26 januari 2009, 21:35   #139
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooroordelen zijn geen dooddoeners, vooroordelen zijn de realiteit. Mensen grijpen teenwoordig te snel en te gemakkelijk naar vooroordelen. Ze zouden soms beter eerst eens deftig nadenken vooraleer uitspraken te doen.

Ik ben geen xenofoob, in tegenstelling tot bepaalde andere mensen hier. Ik ben niet degene die angt heeft voor het 1 of andere, u daarentegen... .
Tja, ga met uw eerste paragraaf maar leuren bij Filosoof. Die lijdt aan een reuzegroot vooroordeel, nl dat alle islamkritische Vlamingen nazi's zijn. Een vooroordeel waar jij trouwens geen probleem mee hebt (omdat ze in je kraam past).
Dus vooraleer je op te werpen als de grote moraliseerder, gedenk het gezegde van de splinter en de balk.

Verder wordt het misschien tijd om onderscheid te maken tussen xenofobie en islamkritiek. Je insinueert dat beiden synoniem zijn. Uit angst uiteraard. Angst om de realiteit onder ogen te zien, de realiteit die niet zo fraai is als de multkultilobby al 50 jaar wil laten geloven.

Nogmaals, angst is het kenteken van diegenen die niet de realiteit onder ogen willen zien. Het is omwille van angst dat multikulti-adepten noch samenlevingsproblemen durven te bespreken, noch de zwarte kanten van de islam durven te bespreken. Dit werden taboes, precies door de angst van multikultis.

In ben niet angstig. Waarom zou ik angst hebben voor een religie-ideologie die op tal van punten zo inferieur is aan wat ik Westerse beschaving noem?
Nee hoor, ik voel geen angst, wel ergernis om het sluipend gif dat de islam is en omdat het onze verworvenheden sluipend en geruisloos infecteert.
Oud 26 januari 2009, 21:38   #140
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Ik heb persoonlijk liever 50 Marokkaanse kruimeldieven, dan 1 Dutroux of Kim D.

Zo'n Dutroux/Kim D. richt veel meer schade aan in onze maatschappij dan 50 Marokkaanse kruimldieven. Dat hebben we spijtiggenoeg verleden vrijdag weer ondervonden.

2) Jij beseft blijkbaar niet hoeveel invloed de media heeft op ons mensen?
Bekijk 'Bowling for Columbine' eens. Zeer leerzame documentaire.
En plots kennen ze enkel nog alleen maar Dutroux.
Ait-Out vergeten?
En serial killer Belliraj?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be