![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik meen het serieus, de menselijke maat moet terugkomen. De wereld wordt groter, onpersoonlijker en onverschilliger. En juist die onverschilligheid is m.i. funest. Ik ben alleen verbaasd dat juist in een gemoedelijke omgeving als Dendermonde, waar het sociale leven toch enige samenhang zou moeten vertonen, dit soort excessen plaatsvinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dezen sprak ik alleen voor mezelf. Ik ben ook niet de maatstaf der dingen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk toch eens na over de volgende vraag. Hoeveel ouders die momenteel nog twijfelen over het wel of niet gedwongen laten opnemen van hun zoon of dochter zullen nu niet de beslissende stap zetten ? Een dezer dagen zullen we in de media kunnen lezen en horen dat er een stijgende vraag is naar opvang voor geesteszieken. Gegarandeerd. Ik heb de indruk dat je het onderwerp iets te rationeel benadert. Laten we ons om te beginnen eerst de vraag stellen wat juist de norm is. De juridische grens tussen detineren en interneren is dun. Wat is de norm ? Ik ben geen expert, maar ik informeer me wel, en dan stel ik vast dat normen binnen de psychiatrie in eerste instantie worden getoetst aan de litteratuur, aan wat collega's met aanzien publiceren. Hoe lang is het geleden dat pakweg homoseksualiteit als ernstig afwijken gedrag werd bestempeld ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat bedoelde ik hier niet. Wat men de laatste twee dagen her en der over hem en zijn situatie kon lezen (het blijft allemaal van horen zeggen hé), doet me concluderen dat hij zwaar beschadigd is door zijn milieu. Om hier geen slapende Beotiërs wakker te maken, ga ik verder niet specificiëren wie dat in mijn ogen is. ![]()
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() Misschien de jeugd terug grootbrengen met oogkleppen op tot dat ze oud genoeg zijn om ze af te zetten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedenk dat er zeer goede redenen zijn om paarden oogkleppen op te zetten; Zonder raken ze in paniek.
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil maar zeggen dat degenen die kunnen bevatten wat die beschadiging betekent en hoe ondraaglijk de gevolgen zijn, uiterst schaars zijn.
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Bhairav : 30 januari 2009 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook kinderen moeten een weg gaan, weg uit de baarmoeder, weg uit de veilige mama-omgeving. Als Kim De Gelder op het juiste moment de jusite oogkleppen gekregen had, was hij misschien niet in paniek geraakt.
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De reden waarom het paard oogkleppen nodig heeft, zijn niet de karren, wel de weg en wat zich daar allemaal langs afspeelt. Denk er eens over na.
![]() |
#136 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mss, of hij had net die oogkleppen iets aangedaan. we gaan het nooit weten, de mens kan je echt niet in modelletjes gieten, we gaan er ons echt moeten bij neerleggen hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dan nog. Niet iedere ouder is geneigd afstand te doen van een (geestes)ziek kind, hoe ziek het kind ook is. Er zijn ouders die bereid zijn een miljoen euro te betalen wetende dat hun kind hoe dan ook nog een paar jaar te leven heeft. Daartegenover heb je ouders die hun kind beschouwen als pure last. Ik vind dat je zeer voorzichtig moet zijn. voor je het beseft zit je als ouder, ook als kind, in een situatie terecht waar je nooit om hebt gevraagd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, maar dat is nu het verschil tussen paarden en kinderen: paarden moeten niet op de weg omwille van hun eigen noden, kinderen wel.
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neen serieus, die lessen opvoeding voor (aanstaande) ouders zie ik niet zitten, want dan word je opnieuw geconfronteerd met een bemoeizuchtige overheid die de normen vastlegt. Ik bedank ze voor de moeite. Het is zo al erg genoeg. Binnen de huidige context wil je trouwens aantonen dat je als ouder volledige geestestoestand van je kind onder controle zou hebben. Verre van waar. |
||
![]() |
![]() |