![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat een beetje te gemakellijk, als iemand een paar verschrikkellijke dingen uitsteekt, om die gewoon zot te verklaren. Kan men niet gewoon zeggen dat het een dikke rotzak is ? Neem bvb een groothandelaar in pesticides, een gifmenger die miljoenen zieken en doden op zijn geweten heeft, zeer goed beseft waar hij mee bezig is, en toch lekker voortdoet, omdat het hem bakken geld opbrengt, en de rest hem geen barst kan schelen. Afschuwelijk toch, griezelig zelfs ! Die man moet toch stapelgek zijn zeker ?! Wel nee, het is gewoon een gore smeerlap ...Zo simpel is dat. Hetzelfde is geldig voor iemand die er plezier in vind om andere mensen te mishandelen, dood te slagen , te verkrachten : gewoon een slecht mens , niks krankzinnig, niks mentaal gestoord, en die men met een gerust geweten ter dood mag veroordelen, zonder zich verdere vragen te stellen. Als STRAF voor hun slechte daden. Slehte mensen bestaan nu éénmaal, en heel veel zelfs, échte gekken veel minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar dat zelfde phenomeen zie je zowat bij alles als je maar lang genoeg terug gaat in de tijd Citaat:
Als ik jou zo bezig hoor dan erken jij gewoon niet dat het zo kan zijn dat een persoon in kwestie bv ontoerekeningsvatbaar tot bv niet volledig verantwoordelijk kan worden geacht. Wel gek als men bedenkt dat onafgezien de toevlucht tot inzichten vanuit de psychiatrie _ zoals die nu is_ men die evidentie ook al inzag sinds mensenheugenis Citaat:
![]() Citaat:
niks relevantie dus Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb al 20 x gezegd waarom ik pro was. Ik vind dat een goede straf voor slechte mensen. " Zot " of niet zot . En " tant pis " voor de pharma-industrie en haar psychiatrerende handlangers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
ps. btw elders ( of was het hier ) werd door jou ( of iemand anders ) nog gewag ps. gemaakt dat de doodstraf helemaal niet zo érg was tov levenslang gek dat je dan niet voor levenslang bent voor de 'monsters' die hier al de revue gepasseerd zijn Citaat:
beweerde ik wat anders ? nu misschien eens antwoorden waarom wij ( de gemeenschap ) daar ook überhaupt zouden voor moeten opteren en wie weet kan je ons nog wel overtuigen ![]() Laatst gewijzigd door praha : 15 april 2009 om 22:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De doodstraf voor elke partij dat minder dan 60% van haar beloftes nakwam.
Zou dat niet mooi zijn? (en neen, niet die mensen liquideren he, gewoon de partij, zoals ze ooit met VB hebben geprobeerd, maar dan wel goe he)
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ beste vriend
eerlijk gezegd vind ik je verontwaardiging over het al dan niet nablijven van mijn antwoord op jouw gestelde vraag niet echt passen als je zelf nog een stuk of 10 antwoorden naliet |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enkel voordelen : 1/ recidive is onmogelijk, vermits de dader dood is ![]() 2/ eerlijke, menslievende maatregel : eerlijk tegenover de slachtoffers, die ook dood zijn, en hun familie, die de rouw moeten verwerken. Menslievend, omdat zelfs monsters het niet verdienen om tientallen jaren in een kruipkot opgesloten te zitten = onmenselijk , en wreedaardig 3/ Goedkoop, juist de prijs van een kogel, een eind touw, of een spuitje vergif. De belastingbetaler moet niet meer opdraaien voor het onderhoud van schadelijke wezens. Maar jij, is dat jij alleen, of " wij, de gemeenschap " ? In wiens naam spreek je ? Jou als individueel hoef ik niet te overtuigen , het zal mij worst wezen wat je er over denkt, je hebt toch niets te zeggen. Als je de gemeenschap vertegenwoordigd ( ben je mischien volksvertegenwoordiger ? ) dan ligt het anders. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Pro's en contra's aaahhhh
Hoewel ik VOOR de doodstraf ben, zou ik niet degene willen zijn die de straf uitvoert. We kunnen als burgers wel roepen: ja de doodstraf invoeren. Maar wie kan er met "moord" op zijne kerfstof leven, ook al is't "wettelijk" in orde? Als die rechter zegt: "ja de doodstraf voor die crimineel" ligt die rechter wel 's avonds in zijn bedje met een dood op zijn geweten he. 't Moet achteraf maar is blijken dat die veroordeelde toch onschuldig was he. Bij de echte schuldige, zoals Dutroux. Ik zou Dutroux bijeen stampen moest ik die IRL zien ofzo. Maar zou ik de ballen hebben hem een spuitje/kogel te geven? Daar twijfel ik toch oprecht aan. Dat een ander het voor mij doet, ja daar heb ik dan weer geen probs mee.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 15 april 2009 om 23:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
- recidive bij dat soort criminelen ligt net zeer laag - recidive is hier naast de kwestie als je bv levenslang ernaast plaatst - het minieme risico op ontsnapping voor de uitvoering van een eventuele doodstraf in jouw fantasierijk gangsterplaatje is evengroot zoniet groter - er vertelt niks ons dat zo'n ontsnapt figuur dan ook daadwerkelijk terug toe zou slaan - het risico dat een willekeurig persoon heeft om dan uiteindelijk slachtoffer te worden van zo'n rediverend ontsnapt tot levenslang veroordeeld 'mosnster' is dan zo klein dat ik hiervoor me richt tot de lyrische probailiteitsomschrijving van Savatage - het risico dat een persoon die ipv levenslang de doodstraf bedeeld krijgt uiteindelijk onschuldig blijkt/bleek is verdomd groot in acht nemende dat we de kans op ontsnapping, gegeven jouw angst dat andere mafiosi hem/haar zouden komen bevrijden, zo klein mogelijk wensen te houden Citaat:
dat eerste is natuurlijk al ergens zever want hetzelfde doet zich voor in andere gevallen dat tweede is nog grotere zever en volledig misplaatst als je voor mindere 'monsters' toch weer zou opleggen dat ze voor 10-tallen jaren in zulk een kruipkot zouden moeten opgesloten blijven Citaat:
Citaat:
die 'wij', 'ons', 'de gemeenschap' in de vorige post is precies zoals het bedoeld is. Je zal de gemeenschap ervan moeten weten te overtuigen .... zelfs daar is de consensus nog steeds tegen Citaat:
Tevens vraag ik U, mijn beste vriend, je 'argumenten' nog eens goed te rangschikken al naargelang het topic en ze even te onderwerpen aan een kleine kritische beschouwing alvorens je jezelf blijft klemrijden ps. Dit wou ik je nog even vragen.... Heb ik nu uiteindelijk op al je vragen geantwoord of hebben onze reply's elkander gekruist ? ps2. Eén van mijn vragen wat eerder was welke landen precies ( je insinueerde dat België echt wel een uitzondering vormde ) hun krankzinningen en andere niet-toerekeningsvatbaar lieden bestraffen met de doodstraf |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ja zo'nen beul is dan ook weer ineens goe voor de werkloosheid he, weer paar werkozen minder.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 16 april 2009 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |