![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel % van de bevolking geeft Richard Williamson stilzwijgend gelijk? | |||
0% |
![]() ![]() ![]() |
29 | 56,86% |
25% |
![]() ![]() ![]() |
8 | 15,69% |
50% |
![]() ![]() ![]() |
6 | 11,76% |
75% |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,80% |
100% |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,88% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op 13 juni 2013 is Drosophila overleden. Laatst gewijzigd door drosophila : 7 februari 2009 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ziehier, nog eens dat duidelijke antwoord dat u van me vroeg en dat ik veel eerder, alsook Adrian, al had gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is leuk. Maar in dit geval is het erg pijnlijk voor een bevolkingsgroep. 6 miljoen mensen over de kling jagen (ja het is een schatting, maar wel een vrij goede schatting aangezien de nazis alles goed documenteerden en er duizenden ooggetuigen waren van de gruwelen....) is niet iets wat je gewoon kan ontkennen. En misschien kan je jezelf op vrijheid van meningsuiting beroepen. Maar het getuigt van weinig smaak en intelligentie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien wel, misschien niet. Alleen kan je in België je niet beroepen op de vrijheid van meningsuiting. De wet verbiedt immers ieder negationisme en revisionisme. Onder de vage notie "schromelijk minimaliseren" kan immers alles verstaan worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar tegelijkertijd mag er ook wat meer en beter onderwijs komen over de holocaust. Kinderen moeten weten waartoe de mens in staat is. Wat voor smeerlapperij er gebeurd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verschaeve weet ik niet zo. Niet dat het mij nu echt zou verwonderen, maar goed, ik geef u het voordeel van de twijfel. Edoch, Lefebvre zie ik zo wel zitten. U bent toch niet toevallig lid van de Congregatie Pius X? Beiden zie ik zeker wel zitten bij u. Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2009 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn de goelags ed even erg. Maar hetgene wat in de kampen gebeurde was zo koel en onmenselijk, dat het ongezien was in de geschiedenis. Ik vind niet dat er op deze planeet veel wreedheden zijn die in de buurt komen van de moordfabrieken van de nazis waarop industriele manier mensen werden gedood. Net alsof men afval was aan het verwerken. Dat verdient extra aandacht. Dat is een dieptepunt in onze geschiedenis. En het is ook net dat wat de holocaust anders maakt als andere genocides. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, het gaat wel om de PRIESTERbroederschap Sint-Pius X... Voor mgr. Lefebvre heb ik inderdaad al altijd een grote bewondering gehad. Aan z'n laatste bezoek aan Antwerpen heb ik bijzonder goede herinneringen trouwens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Ik ga geen vergelijkingen met andere regimes maken.
Ik bemerk ook weer dat u een hidden agenda hebt: de nazi misdaden altijd vergelijken met die van zogenaamde linkse regimes. 1) ik ben niet links 2) het draait me hier niet om de aantallen. Ik vergelijk de holocaust gewoon met een gigantische slachterij. Vee wordt aangevoerd om er gedood te worden. En dat, mijn beste Jan, is wat het zo verschrikkelijk maakt. En iedere koe, stier en kalf, worden genummerd, gewogen en gedocumenteerd..... Laatst gewijzigd door Tavek : 7 februari 2009 om 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() Ik dacht dat u niet alleen een onderwijzer waart maar ook een priester. Zou toch gekund hebben. Maar ik zal me vergissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moeten de jodenvervolgingen een plaats hebben in ons onderwijs. Onze streken hebben toch de gruwelen van de nazi's aan de lijve ondervonden.De inval van de nazi's, de razzia's, Breemdonck, enz. Heel West-Europa heeft de bezetting en nachtelijke razzia's op de joden meegemaakt. Wat vertelt u toch? En in dat kader moet de Holocaust besproken worden, in de hoop dat zulke gruwelijkheden zich nooit meer zullen herhalen. En toevallig zijn het nu joden die het slachtoffers waren. Moesten de Duitsers het slachtoffer geweest zijn, zou het verhaal identiek zijn. Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2009 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Goed, maar in ieder geval, voor mij mag het gerust een speciale aandacht hebben.
Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2009 om 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Het priestergenootschap Pius X heeft ook actieve leken in dienst. En daar zou u nu geknipt in passen. Het zal ook nodig zijn, want veel priesters zijn er niet meer zo voorhanden. Neem nu 'Radio Maria', (ligt effe links van de BBC-Worldservice, middengolf) is ook zo'n lekenintiatief van het Genootschap Pius X. Ik luister daar regelmatig naar. De moeite waard. Men wordt stante pede teruggecatapulteerd in de jaren '50. Maar het heeft ook zo zijn charme.
Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2009 om 21:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien 50 zotten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Radio Maria" is, in weerwil van wat u schrijft, geen initiatief van de Priesterbroederschap. En neen, ik luister er niet naar, alhoewel ik wel hun driemaandelijks blaadje ontvang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
9/11: In grote lijnen heb ik mijn idee daarover in deze discussie al samen gevat. Mits nieuwe feiten kan dat idee altijd worden bijgestuurd maar ik ga mij niet bezig houden om die duizenden artikels die ondertussen over 9/11 verschenen zijn persoonlijk door te nemen: dat ik onbegonnen werk. Het is duidelijk dat 9/11 misbruikt is als vergoelijking voor een serie nieuwe oorlogen en dat volstaat voor mij (voorlopig). Als anderen er ooit wél in slagen om de volledige waarheid te achterhalen, zal ik dat uiteraard toejuichen. De maanlanding: jij bent één van de weinigen die gelooft dat Armstrong nooit op de maan gestaan heeft, dus zul jij moeten aantonen dat dat inderdaad zo was. En wat betreft de vraag over dat plaatje op die oven in Auswitsch, bestaat er een eenvoudige oplossing: ga naar een Holocaustmuseum en confronteer hen met je vraag: is er een geloofwaardige en goeie reden dan zul je ze te horen krijgen. Is er géén geloofwaardig antwoord op die vraag dan zal men je het antwoord moeten schuldig blijven. |
|
![]() |
![]() |