![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Al ben ik totaal niet akkoord met hun standpunten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() My two cents,
Een geloof dat nederigheid predikt hoeft geen zulke grote gebouwen te hebben, noch zulke hoge functies. Noch in overvloed zwemmen in drank en de heerlijkste hapjes terwijl er een geldschaal te midden van een gebouw met hoge pilaren staat, afgewerkt in marmer en ga zo maar door. Waar geloof huist niet in gebouwen. Dus laat de kerk haar vier muren houden, maar haar overtuigingen daar ook binnenhouden. Als 1 geloofsovertuiging een uitkomst op vrede heeft, laat haar dan spreken. Maar toen, toen werd het stil ![]() Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 14 februari 2009 om 07:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() error
Laatst gewijzigd door filosoof : 14 februari 2009 om 11:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie de christelijke waarden volgt, zal vrede en eendracht op deze aarde brengen. Daarom zal de Kerk niet ophouden haar diepste overtuigingen aan de wereld te verkondigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geloof is en blijft geloof. Geloof is tevens het diepe vertrouwen dat men als kind koestert wanneer het door de vader in de lucht wordt gegooid. De volheid van dit geloof zullen we pas na de dood weten. Dat schreef de apostel Paulus al.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn bericht heb ik het nergens over "een organsatie" en haar rechten op de democratische werking. Wel over katholieke burgers, katholieke politici. Ook zij hebben het recht aan politiek te doen en hun religieuze diepste overtuiging in dat handelen mee te nemen. Of u dat nu leuk vindt of niet, dat is nu eenmaal ons democratisch recht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Hou je geloof dan voor jezelf en doe niet alsof dat je verlicht bent en de rest dwaalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik dat doen? Omdat u dat mij er vanuit een of ander dogmatisch gevormd concept wilt toe dwingen? In een democratische rechtstaat heb ik nu eenmaal als gelovige het recht m'n mening te uiten. Of bent u zo weinig democratisch ingesteld dat u het recht op vrije meningsuiting wilt inperken bij de gelovigen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Moesten ze daarom de waarheid verbannen met massamoorden en kruistochten? Wat een vredelijk en mensenlief pad ![]() En intussen het waar Christelijk geloof enkel nog terug te vinden valt bij zo'n Sjamaan ergens in Mexico. Wie zegt dat je enkel via Jezus in de hemel kan komen is bezig aan indoctrinatie. Wie zegt dat wie de heilige geest vervloekt eeuwig naar hel verbannen zal worden kent de heilige geest niet. Wie de heilige geest claimed (zoals de Kerk dat doet) kent de heilige geest niet. De heilige geest vliegt naar waar ze wil, en evolueert zoals wij ons denken evolueren. Ik denk niet dat God weerspiegelt wordt in de bijbel. Ik denk eerder wat de handhaving van oude machten waarnemen. Toch toevallig, naarmate de bijbel vordert wordt God menslievender en menslievender. Of is het gewoon "de macht van hier beneden" dat soepeler wordt? Als God ons regels zou voorschrijven, zou hij dan 10+ profeten sturen? God is niet wraakzuchtig, God is niet uit op macht. Mensen die dat zeggen kennen God niet. Heeft iemand al eens God ontmoet? Hebben de profeten God wel ontmoet? Zie Mozes, hij zag God in een brandend braamstruikske... zaten die mannen des tijd niet gewoon superfel op de paddo's? Denken dat ze het woord van God ontvingen, maar stiekem hun diepste waarheid ontplooide? Waarheid dat van binnenin kwam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In Italië en Sicilië hebben ze ook last met de scheiding tussen mafia en staat.
Het is dan ook niet te verwonderen dat ze moeite hebben met de scheiding tussen kerk en staat.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() Ik ben eerlijk. U heeft al meerdere keren bewezen dat U dit niet bent.
Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 14 februari 2009 om 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @Jan
Jup, beter mijn eigen gedachten vormen op wat ik waarneem in de wereld, ervaar en omhels als waarheid. Zal nooit mijn mening opdrukken, wel om uitleg vragen als iemand er anders over denkt. Ik heb altijd liever mijn gedacht zelf opgemaakt dan een ander het voor me te laten doen. En is dat niet perfect wat de bijbel doet? Hoe kan je God vinden als iemand anders het al voor je voorgeschreven heeft, gevormd op zijn denken. Dat is dan een kopie maken van andermans denken. Het is natuurlijk gemakkelijk de bijbel als woord van God te omhelsen. God vinden is een ander paar mouwen. Maar hoor het graag van je als Ie je gezegd heeft: "De Bijbel is het woord van Mij" Tot dan is het "jouw denken" |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |