Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Zou je het afkeuren als Noord-Korea binnengevallen zou worden door de NAVO?
Ja 48 62,34%
Nee 26 33,77%
geen mening 3 3,90%
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2009, 17:51   #121
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De VN zal geen actie ondernemen tegen Noord Korea. Na 3 uren discusiëren achter gesloten deuren komt er geen veroordeling door de VN van Noord Korea door de VN. Het debat ging vooral over de legaliteit van de lancering.

David Pinkston (International Crisis Group) zegt "It's really not a violation", want Noord Korea heeft het 'Outer Space Treaty' ondertekend.
De raketlancering betekende nooit echt veel, Japan, Zuid-Korea en de VS willen simpelweg de druk verhogen op het regime door het Noorden af te schrikken met een globale veroordeling, net zoals het Noorden waarschijnlijk z'n raket lanceerde om die machten uit te dagen, zelfs als het een satteliet was. De epic fail van die lancering vind ik persoonlijk trouwens vernedering genoeg. In praktijk veranderd er niks.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat maar liefst 41 % op dit forum er geen probleem mee heeft dat de NAVO Noord Korea mocht aanvallen is beanstigend en shokerend. Hebben we dan niets geleerd van WO2?
Ik moet toegeven, ik heb per ongeluk op de "nee" knop gedrukt toen ik wou zeggen "nee" tegen de invasie terwijl de vraag was of ik het zou veroordelen . Das al 40% dan niet? Maar wel nog steeds veel inderdaad.
Buzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 06:55   #122
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Moreel zou ik het verwerpen, maar taktisch gezien juich ik het toe. De Amerikanen moeten twintig Afganistans op hun bord geschoteld krijgen. Elke extra uitputting van de yankees is een goede zaak. Ik hoop dat als ze ooit Noord Korea of Iran binnen vallen ze daar zware verliezen gaan lijden, irak maar dan twee nullekes achter
²

Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 07:10   #123
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik denk voornamelijk dat de VSA niet goed beseft dat Noord-Korea zeer hevig verzet zal bieden. Het volstaat niet om hier en daar een bericht de wereld in te sturen dat het regime wankel staat. Dat is het compleet niet, Noord-Koreanen haten door en door het westers imperialisme. En terecht.
Ik weet het niet. Ik ben geen N-K-kenner. Heb je bronnen of redenen om aan te nemen dat het regime brede steun geniet? En dan bedoel ik echte steun, geen fake steun met verplichte parades zoals Ceaucescu ze organiseerde.

Er is een scenario waar de meeste discutandi (zowel diegenen die denken dat het regime wankel is, als diegenen die menen dat de Noordkoreanen het regime blijven steunen) niet in aanmerking nemen, en dat is het Irak-scenario. nl. dat het regime niet gesteund wordt maar dat eens de bezetting een feit is er een guerilla-achtig verzet opgezet wordt.
De Irakezen hebben het Baath-regime ook niet verdedigd, maar de VS hebben een fors verzet moeten onderdrukken.

edit: hoe zit het met de verspreiding van handwapens onder de N-K bevolking?

Laatst gewijzigd door driewerf : 7 april 2009 om 07:27.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 07:13   #124
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik begrijp het een beetje beter. Je kunt de Joden gewoon niet uitstaan omdat het Joden zijn. Zeg het dan meteen en duidelijk, hé? Of vegris ik mij misschien?
Ge snapt er zoals gewoonlijk nog geen bal van, beter nog, je wil het ook niet snappen. Enkel uw vooroordeeltjes bevestigd zien. Dergelijke dommigheden zijn zelfs geen inhoudelijk antwoord meer waard.

Citaat:
Zo bleek uit de eerste berichten, ja. Een smilie verandert daar niets aan, hoor.

Citaat:
Opnieuw: waarom bemoei jij je dan wel met de Joden in Israel? Kom niet af met het imperialistisch gebral, Israel heeft nog steeds een opp. van ongeveer 22.000km², terwijl Noord-Korea en Zuid-Korea samen 220.000km² betrekken. En dan heb ik het nog niet over de arabische landen en hun gecombineerde miljoenen vierkante kms. VEELAL VEROVERD MET OORLOGEN TEGEN PLAATSELIJKE BEVOLKINGEN, vandaag nog steeds ( de autochtone zwarte bevolking die wordt uitgemoord door de Arabische Jahjaweed). Maar dat schijnt jou minder te interesseren.
Kan je niet lezen misschien? Ik heb gezegd dat het bestaan van israël en het zionisme een schadelijk iets zijn voor de belangen van Europa! Omdat we belang hebben bij een stabiele zuidelijke periferie en omdat we goede contacten moeten onderhouden met de thuislanden van de miljoenen gastarbeiders als we ze hier weg willen. (Anti-islamisme beschadigt dit sterk).

Citaat:
BTW: vond je de nazi's imperialistisch wanneer ze de helft van de wereld bezetten? Of was dat dan weer niet relevant?
Er is daarover zware interne discussie geweest destijds, waarbij kopstukken van de SS en de diverse partijvleugels van de NSDAP hebben vergaderd of dit imperialisme, ingegeven door de rechtse vleugel in de NSDAP wel kon. De rechtse vleugel heeft -jammergenoeg- het pleit daarin gewonnen. Het ging dan wel oa over de aanval op de USSR en Noord-Afrika. Wat betreft westelijk Europa is er helemaal geen imperialisme maar bevrijding vanuit wat ze toen de "Germaanse bloedsgemeenschap" noemden.

Citaat:
Je begint persoonlijke en minder inhoudelijk te worden, aangevuld door smilies. Last van in een hoekje te zijn gedrumd?
Bijlange niet, uw antwoorden zijn dan ook van die aard dat ze moeilijk nog inhoudelijke reacties kunnen verwachten. Uw niveau is gewoon te belabberd.

Citaat:
Geen zin in een discussie hierover, het is niet on-topic. Maar ons systeem, het minst slechte ooit in de geschiedenis, geeft ons een ongekende voorspoed en persoonlijke vrijheid, waar je zelf ook van profiteer. Geef dat nu eens toe?
Aah je wil er geen discussies over. En dan maar bleiten dat de antwoorden niet inhoudelijk genoeg zijn.

Citaat:
Waarom is het laster?
Omdat je leugens over ons / mij voorstelt als zijnde feiten.

Citaat:
Vond je het nazi-regime niet goed, of tenminste beter dan nu?
Ja het had zijn fouten (ernstige zelfs), maar ja ik vond het ook beter dan wat nu is.

Citaat:
Dan volg ik niet meer zo goed. Je bent niet duidelijk. Je verandert van mening naar gelang het jou uitkomt. Er zit geen lijn in jouw verhalen.
Neen jongen, jij snapt het niet en lult dan maar je eigen vooroordelen in het rond.

Citaat:
Als ze de Noord-Koreanen aanvallen, zijn ze dan imperialistisch? 't Is wel hun eigen volk, hé? Of omgekeerd, als Noord nu eens Zuid aanviel. Wat dan?
Dan is dat een kwestie van die twee staten (met hun politieke regimes) en het Koreaanse volk in de eerste plaats, en van de regio / buurstaten in de tweede plaats. Europa noch de USA heeft zich daarin te moeien.

Citaat:
Mag, ja. Maar waarom is het laster wanneer men jou dat bevestigt? En onder ons, de nazi's hadden jou, ik herhaal, nooit toegelaten om achter jouw computer van Microsoft of Appel (U.S.A, U.S.A.) toegelaten om in voorspoed en vooral in alle vrijheid alles te schrijven wat je wenst.

Ironisch vraag jij dan: "Is het toegestaan hierover van mening te verschillen ja, mag het? " Nu wel, ja. Onder een nazi-bewind? Forget it.
Nogmaals ( ) de liberale valse vrijheid kan mij aan de kont roesten.

Citaat:
Smilie of gene smilie, je moet leren lezen. Je surft vandaag op een Amerikaanse computers (met een resem aan Israëlische onderdelen, dat je het maar weet). Onder een nazi-bewind was het nooit gelukt. Er waren zeer zeker nooit PC's geweest waar elke burger in alle vrijheid en met een volle buik een ganse dag kon zitten lullen op een forum. Als je dat niet beseft, dan begrijp ik beter waar jouw ideeën vandaan komen.
Ik surf op technologie die wereldwijd gemaakt is (misschien zelfs illegale kopie-onderdelen uit China) en waarvan de basistechnologie ontstaan is in Europa en die na de oorlog massaal gestolen is door de grootmachten. Zonder de Duitsers was de USA nergens! Ze zouden zelfs geen maanlanding of nucleaire raket hebben kunnen bouwen. Terwijl Zuse al de eerste computers in Duitsland had gebouwd, vangden de sheriffs ginds nog de plaatselijke Billy The Kid's per paard bij wijze van spreken. De volledige technologische en wetenschappelijke kennismacht is gebaseerd op diefstal van Europese kennis, materiaal en intelligentsia, waar ze nu op verderbouwen.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 09:18   #125
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht het wel. Geen enkel antwoord op een vraag. Allemaal rond-de-pot-draaierij aangevuld door persoonlijke aanvallen... pffff. Laat maar zitten.
Oud 8 april 2009, 00:07   #126
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Noord-Korea dreigt VN met harde maatregelen

''Als de Veiligheidsraad ook maar een stap onderneemt zien we dit als een inbreuk op onze soevereiniteit en is de beurt aan ons'', aldus de Noord-Koreaanse VN-afgevaardigde Pak Tok Hun tegen verslaggevers in New York.

Er zullen volgens de diplomaat ''noodzakelijke en harde maatregelen'' genomen worden.

http://www.nu.nl/algemeen/1945664/no...atregelen.html
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 00:26   #127
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Als er ooit tegen Noord-Korea opgetreden zou moeten worden, heeft alleen de VN dat recht.
De NAVO is een exponent van de koude oorlog van 1945-1990. Dat die nog altijd niet is afgeschaft bewijst eens te meer dat militairen meer met voorbije oorlogen bezig zijn dan met de toekomst van de mensheid.
Oud 8 april 2009, 00:42   #128
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ik weet het niet. Ik ben geen N-K-kenner. Heb je bronnen of redenen om aan te nemen dat het regime brede steun geniet? En dan bedoel ik echte steun, geen fake steun met verplichte parades zoals Ceaucescu ze organiseerde.

Er is een scenario waar de meeste discutandi (zowel diegenen die denken dat het regime wankel is, als diegenen die menen dat de Noordkoreanen het regime blijven steunen) niet in aanmerking nemen, en dat is het Irak-scenario. nl. dat het regime niet gesteund wordt maar dat eens de bezetting een feit is er een guerilla-achtig verzet opgezet wordt.
De Irakezen hebben het Baath-regime ook niet verdedigd, maar de VS hebben een fors verzet moeten onderdrukken.

edit: hoe zit het met de verspreiding van handwapens onder de N-K bevolking?
Bruce Cumings - North Korea: Another Country
Martin Hart-Landsberg - Korea: Division, Reunification, and U.S. Foreign Policy

Ik haalde mijn informatie uit deze twee boeken. Het enige wat ik zeg, is dat de Noord-Koreanen de VSA haten door de ervaringen tijdens de Amerikaanse invasie. Ik ga niet beweren dat ze het huidige regime enorm steunen. Jouw scenario kan misschien wel bewaarheid worden, ik denk dat het zelfs het meest realistische scenario is.

Ivm handvuurwapens onder de bevolking zal ik eens navragen.
Oud 8 april 2009, 01:39   #129
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moreel zou ik het verwerpen, maar taktisch gezien juich ik het toe. De Amerikanen moeten twintig Afganistans op hun bord geschoteld krijgen. Elke extra uitputting van de yankees is een goede zaak. Ik hoop dat als ze ooit Noord Korea of Iran binnen vallen ze daar zware verliezen gaan lijden, irak maar dan twee nullekes achter
Triestig. Maar tegelijkertijd een bevestiging waarom marginaal links nooit van de grond komt in een opgeleide maatschappij. In Moldavie zijn de communisten verkozen met een meerderheid. Lijkt me tijd om te verhuizen naar uw paradijs Pelgrim.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 09:56   #130
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

heb je ook iets inhoudelijks te zeggen?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 09:59   #131
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
heb je ook iets inhoudelijks te zeggen?
Ik vind zijn bericht anders heel duidelijk. Een beetje in de trant van wat ik schreef als reactie op jouw hoop voor zoveel mogelijk doden:

Citaat:
Ik hoop dat er geen oorlog komt, en mocht ze toch komen, dat er zo weinig mogelijk slachtoffers vallen, aan beide kanten.

Maar ja, ieder zijn moraal, hé?

Een van de redenen waarom extreem-links niet meer van de grond komt.
Oud 8 april 2009, 10:21   #132
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jij steunt zelf nochtans regimes die dagelijks tienduizenden doden op hun geweten hebben, kom me dus niet de les spellen. Ik wil dat die regimes definitief vallen, jij wil ze in stand houden. Beetje hypocriet eh.
Oud 8 april 2009, 11:37   #133
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Noord Korea is op dit moment het verschrikkelijkste regime op aarde en een van de verschrikkelijkste regimes allertijden.
Noord-Korea is momenteel ingedeeld bij de as van het kattekwaad en krijgt van iedereen buitenlandse hulp.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 12:06   #134
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik wil dat die regimes definitief vallen, jij wil ze in stand houden. Beetje hypocriet eh.
fout
het is de manier waarop ze vallen.

militair ingrijpen heeft geen zin want een bevolking verzet zich per definitie tegen de agressor. Hoe vaak hebben we dat niet al gezien en hoe lang duurt hetn og voor sommige deze les begrijpen? N-K heeft trouwens wel degelijk nucleaire wapens en voor Zuid-korea hebben ze geen lange afstandsraketten nodig.

N-K zal, net als het oostblok, vroeg of laat imploderen. dit proces moet je ondersteunen en daarvoor heb je China nodig.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 16:45   #135
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij steunt zelf nochtans regimes die dagelijks tienduizenden doden op hun geweten hebben, kom me dus niet de les spellen. Ik wil dat die regimes definitief vallen, jij wil ze in stand houden. Beetje hypocriet eh.
Nuance : Jij wilt dat regimes die geen regimes-naar-jouw-zin zijn vallen.
Ik wens helemaal geen regimes in stand te houden die tienduizenden doden op hun geweten hebben. Dat verzin je gewoon.

Verder wens jij zoveel mogelijk doden (maakt mij niet uit aan welke kant). Het ontsiert en verlaagt een mens in zijn mens zijn om zo iets te wensen.

..

Maar belangrijker : ik wens nooit dat er doden vallen, noch aan 'onze' kant, noch aan de andere kant. En dat is hetgeen ons onderscheidt.

..

Laatst gewijzigd door Antoon : 8 april 2009 om 16:46.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 16:54   #136
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar belangrijker : ik wens nooit dat er doden vallen, noch aan 'onze' kant, noch aan de andere kant. En dat is hetgeen ons onderscheidt.
Mooi gezegt, maar als je oorlog wil dan garandeer je dat er (aan beide kanten) slachtoffers gaan vallen, dus misschien moeten we onszelf toch beheersen zolang de Noord-Koreanen geen aanval lanceren.
Buzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 17:01   #137
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buzz Bekijk bericht
Mooi gezegt, maar als je oorlog wil dan garandeer je dat er (aan beide kanten) slachtoffers gaan vallen, dus misschien moeten we onszelf toch beheersen zolang de Noord-Koreanen geen aanval lanceren.
Het is altijd een moeilijke beslissing. Het Westen, in samenwerking met Aziatische mogendheden, hebben al lang van alles geprobeerd. De Noord-Koreanen krijgen tonnen hulp om hun bevoliking eten te geven want het lukt uiteraard niet met hun onwerkbaar kommunistisch systeem. Verder wordt er serieus diplomatiek gewerkt aan kalmerende maatregelen om beide Korea's iets meer bij elkaar te brengen.
Tot nu lukte het min of meer, een paar dreigementen buiten beschouwing genomen.
Maar als ze nu echt raketten gaan beginnen afschieten, dan moeten we toch heel er op onze hoede zijn, en geen enkele optie uitsluiten. Ook de militaire optie niet.
Ik ben het met jou dus gedeeltelijk eens. Maar als ze duidelijk klaar staan om stommiteiten te gaan doen, dan moeten we niet wachten tot gans Zuid-Korea is overspoeld met hun miljoenen-soldaten-leger om een tegenaanval te beginnen.
Oud 8 april 2009, 17:26   #138
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wens helemaal geen regimes in stand te houden die tienduizenden doden op hun geweten hebben.

nee hoor, meneer de Christian Conservative
Oud 8 april 2009, 23:04   #139
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

nee hoor, meneer de Christian Conservative
Interventionisme is nochtans niet altijd negatief.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 23:10   #140
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Interventionisme is nochtans niet altijd negatief.
Dan heb jij toch wel enkele tientallen voorbeelden waarin interventionisme vanuit VS zijde een positieve afloop kende qua verbeterde levensomstandigheden en de veiligheid van de desbetreffende bevolkingen....

Ik wacht.........
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be