![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Zou je het afkeuren als Noord-Korea binnengevallen zou worden door de NAVO? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
48 | 62,34% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
26 | 33,77% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,90% |
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is een scenario waar de meeste discutandi (zowel diegenen die denken dat het regime wankel is, als diegenen die menen dat de Noordkoreanen het regime blijven steunen) niet in aanmerking nemen, en dat is het Irak-scenario. nl. dat het regime niet gesteund wordt maar dat eens de bezetting een feit is er een guerilla-achtig verzet opgezet wordt. De Irakezen hebben het Baath-regime ook niet verdedigd, maar de VS hebben een fors verzet moeten onderdrukken. edit: hoe zit het met de verspreiding van handwapens onder de N-K bevolking?
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 7 april 2009 om 07:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht het wel. Geen enkel antwoord op een vraag. Allemaal rond-de-pot-draaierij aangevuld door persoonlijke aanvallen... pffff. Laat maar zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister-President
|
![]() Noord-Korea dreigt VN met harde maatregelen
''Als de Veiligheidsraad ook maar een stap onderneemt zien we dit als een inbreuk op onze soevereiniteit en is de beurt aan ons'', aldus de Noord-Koreaanse VN-afgevaardigde Pak Tok Hun tegen verslaggevers in New York. Er zullen volgens de diplomaat ''noodzakelijke en harde maatregelen'' genomen worden. http://www.nu.nl/algemeen/1945664/no...atregelen.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Gouverneur
|
![]() Als er ooit tegen Noord-Korea opgetreden zou moeten worden, heeft alleen de VN dat recht.
De NAVO is een exponent van de koude oorlog van 1945-1990. Dat die nog altijd niet is afgeschaft bewijst eens te meer dat militairen meer met voorbije oorlogen bezig zijn dan met de toekomst van de mensheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Martin Hart-Landsberg - Korea: Division, Reunification, and U.S. Foreign Policy Ik haalde mijn informatie uit deze twee boeken. Het enige wat ik zeg, is dat de Noord-Koreanen de VSA haten door de ervaringen tijdens de Amerikaanse invasie. Ik ga niet beweren dat ze het huidige regime enorm steunen. Jouw scenario kan misschien wel bewaarheid worden, ik denk dat het zelfs het meest realistische scenario is. Ivm handvuurwapens onder de bevolking zal ik eens navragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() heb je ook iets inhoudelijks te zeggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind zijn bericht anders heel duidelijk. Een beetje in de trant van wat ik schreef als reactie op jouw hoop voor zoveel mogelijk doden:
Citaat:
Een van de redenen waarom extreem-links niet meer van de grond komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij steunt zelf nochtans regimes die dagelijks tienduizenden doden op hun geweten hebben, kom me dus niet de les spellen. Ik wil dat die regimes definitief vallen, jij wil ze in stand houden. Beetje hypocriet eh.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het is de manier waarop ze vallen. militair ingrijpen heeft geen zin want een bevolking verzet zich per definitie tegen de agressor. Hoe vaak hebben we dat niet al gezien en hoe lang duurt hetn og voor sommige deze les begrijpen? N-K heeft trouwens wel degelijk nucleaire wapens en voor Zuid-korea hebben ze geen lange afstandsraketten nodig. N-K zal, net als het oostblok, vroeg of laat imploderen. dit proces moet je ondersteunen en daarvoor heb je China nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wens helemaal geen regimes in stand te houden die tienduizenden doden op hun geweten hebben. Dat verzin je gewoon. Verder wens jij zoveel mogelijk doden (maakt mij niet uit aan welke kant). Het ontsiert en verlaagt een mens in zijn mens zijn om zo iets te wensen. .. Maar belangrijker : ik wens nooit dat er doden vallen, noch aan 'onze' kant, noch aan de andere kant. En dat is hetgeen ons onderscheidt. .. Laatst gewijzigd door Antoon : 8 april 2009 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mooi gezegt, maar als je oorlog wil dan garandeer je dat er (aan beide kanten) slachtoffers gaan vallen, dus misschien moeten we onszelf toch beheersen zolang de Noord-Koreanen geen aanval lanceren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot nu lukte het min of meer, een paar dreigementen buiten beschouwing genomen. Maar als ze nu echt raketten gaan beginnen afschieten, dan moeten we toch heel er op onze hoede zijn, en geen enkele optie uitsluiten. Ook de militaire optie niet. Ik ben het met jou dus gedeeltelijk eens. Maar als ze duidelijk klaar staan om stommiteiten te gaan doen, dan moeten we niet wachten tot gans Zuid-Korea is overspoeld met hun miljoenen-soldaten-leger om een tegenaanval te beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |