Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2009, 22:32   #121
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
volgens mij is het gezonder aan te nemen dat homosexualiteit een natuurlijke oplossing is voor de overbevolking van de planeet. Met dit als uitgangspunt zal het zeker niet verdwijnen de komende eeuwen.
Mischien is het d�*t dat de Paus bedoelde toen hij zei dat condooms " de oplossing " niet waren ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 22:48   #122
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
Wel wel wel

wanneer bent U hetero geworden? Waarom trekt een vrouw je aan? ... leg me dit eens uit?

Nog even dit: ALLE homo's komen uit een HETERO-gezin!! Leg me dat eens uit

Waarom zijn ook sommige dieren homo?

Homo wordt je niet, dat ben je of niet ! Hetero wordt je niet, dat ben je of niet!
Nochtans, toen ik 6-10 jaar was, was ik niet hetero, hoor. Toen voelde ik mij echt niet aangetrokken tot meisjes, integendeel.
Oud 7 april 2009, 22:49   #123
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
neeneen het gaat hier niet over 'wel eens'
wat doe je met de bepaalde soort hagedissen waar er alleen maar vrouwtjes van zijn ?
verder is die 'wel eens' omdat het niet onomstotelijk bewezen kan worden dat zo'n exemplaar ook geen heteroseksuele contacten kan gehad of zal hebben een nogal vooringenomen standpunt.... je kan het omgekeerde immers ook nooit met zekerheid bewijzen en dan moet je wel noodgedwongen komen tot het besluit dat ze allen biseksualiteit zijn ofzo

ik ben het daar deels met je eens
bij bepaalde diersoorten zie ik die 'relatie' als even duurzaam/liefdevol ( tjah da's uiteraard een puur menselijk begrip, maar kom ik gebruik het hier toch even )/ etc.

verder gebruik je dan gewoon de ouwe truuk om die 'geaardheid'-problematiek te differentiëren naargelang het een mens of dier betreft teneinde homoseksuele 'geaardheid' bij dieren te kunnen negeren of te bekijken als iets anders

daar ben ik het met eens

zoals je reeds eerder hierboven zelf aanhaalde : fysieke lust
ik zie dat bij een mens niet veel anders : er zijn tal van voorbeelden waar het duurzame en de seksuele lust volledig deels of volledig gescheiden zijn

als ge die vorm van geaardheid ziet als een resultaat van wat ons grotendeels ook ergens wordt ingepeperd : ja
maar dan nog hebt ge zo van die 100% hetero's die toch wel eens verliefd kunnen worden op iemand van 't zelfde geslacht maar er vaak nooit wat met beginnen et omwille van de hokjesmentaliteit en/of het afschuwen van het seksuele
dus dat kan blijkbaar in beide richtingen

ironie wil dat we dat individu achteraf natuurlijk nooit meer als een 100% zullen zien
misschien eens afstand doen van die idefix alsof er zoiets zou bestaan als een 100%-er

ik begrijp je
maar zoals ik al zei.... vind ik het nogal vrij goedkoop dat je het plots over deze boeg ( niet dat ik dat onderscheid niet wil maken ) om ergens te stellen dat homosekualiteit niet zou voorkomen in de dierenwereld
Ja, misschien verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde eerder dat dieren geen geaardheid hebben en bijgevolg dus ook niet homo (of hetero) kunnen zijn.
Oud 7 april 2009, 23:04   #124
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ja, misschien verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde eerder dat dieren geen geaardheid hebben en bijgevolg dus ook niet homo (of hetero) kunnen zijn.
daar leek het inderdaad op neer te komen

misschien even summier kunnen we stellen dat bij dieren het eenvoudigweg een beestenboeltje is en het er allemaal niet zoveel toe doet zolang die beestjes zich maar op de één of andere manier weten te voortplanten ?

maar dat we bij de mens ( ook een dier ) graag datzelfde gedoe wensen te placeren in meer diepgaand en zinvoller kader ?
zover dat we zelfs extra hokjes ontwerpen gemerkt door hun respectievelijke stereotypen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 23:07   #125
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
daar leek het inderdaad op neer te komen

misschien even summier kunnen we stellen dat bij dieren het eenvoudigweg een beestenboeltje is en het er allemaal niet zoveel toe doet zolang die beestjes zich maar op de één of andere manier weten te voortplanten ?

maar dat we bij de mens ( ook een dier ) graag datzelfde gedoe wensen te placeren in meer diepgaand en zinvoller kader ?
zover dat we zelfs extra hokjes ontwerpen gemerkt door hun respectievelijke stereotypen
Mischien vinden die mannen dat gewoon plezant ? In elk geval, als ze verdwijnen is dat ook geen drama.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 18:15   #126
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

misschien doe je er beter aan dat stukje van Bocklandt te herlezen
Hij spreekt inderdaad in termen van een 'homogen', een 'afwijking' op het 'normale' patroon voor seksuele voorkeur waarvoor eenzelfde ( 'heterogen' ) zou moeten voor zorgen
of homo's zich nu al of niet zouden voorplanten heeft er weinig met te maken of die 'afwijking' er uiteindelijk uitgefilterd zou worden
Dan duurt dat "uit filteren" toch wel heel erg lang.
De eerste historische bewijzen van homoseksuele relaties zijn minstens 3000 jaar oud. Dat zijn ruwweg 120 �* 150 generaties.
Bij de 'uitfiltertheorie" zouden er elke generatie dus een pak holebi's moeten minder zijn.

Als er nu al 5 �* 10 % holebi's zijn, dan zouden er 20 jaar geleden meer moeten geweest zijn, 40 jaar geleden nog meer, enz... Hoeveel zouden er dan niet 3000 jaar geleden moeten zijn? Misschien was heteroseksualiteit dan wel een "abnormaal verschijnsel"
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 18:24   #127
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
marginale milieu waar SM, travestie, leer, pedofilie, prostitutie zegevieren, en waar homoseksuelen in oververtegenwoordigd zijn, dat is er "omdat die mensen daar hun plezier in vinden". Een mantel der liefde eromheen en niemand taalt er nog naar.

Too easy.
Homoseksuelen oververtegenwoordigd in travestie, leer, pedofilie, prostitutie, enz... Waar haal je dat uit?

Ik zou de hetero's die aan SM doen, leer gebruiken, aan travestie doen, kinderen misbruiken of naar de hoeren gaan geen eten willen geven.

Dat er holebi's aan die fenomenen deel nemen ga ik niet ontkennen, maar ik geloof niet dat holebi's daarin oververtegenwoordigd zijn (zo goed als alle gekende SM-, pedofilie- en prostitutiezaken die het nieuws haalden gingen over hetero's).
Maar ik veronderstel dat je hier concrete cijfers over hebt, waaruit blijkt dat je bewering klopt.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 8 april 2009, 18:28   #128
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een hetero kan de groep even goed beschermen, voedsel zoeken als een homo, uw punt? En bij bijen en wolven zitten geen homoseksuelen, insecten kunt ge ook nooit gaan vergelijken met mensen. Ik zie echt niet in hoe een "homo-oom" er kan voor zorgen dat uw nageslacht langer overleeft waar een "hetero-oom" dat niet kan.
Euh, homoseksualiteit komt wel degelijk bij wolven voort.

Die hetero-oom zich ook voort plant en dus ook eigen jongen heeft om voor te zorgen, dus heeft die minder tijd om ook nog eens voor zijn "neefjes" te zorgen. Een oom zonder eigen jongen heeft wel meer tijd om mee voor de jongen van zijn hetero-broer/zus te zorgen.

Er zijn 2 manieren waarop de natuur ervoor kon zorgen dat koppels zich nietvoort planten: ofwel een deel van de populatie een "onvruchtbaarheids-gen" geven of een "homo-gen". Aangezien beide bestaan, de individuen met deze eigenschap hierdoor een meerwaarde biedt aan de soort en de genen nog steeds niet "uitgefilterd" zijn, is dit gen blijkbaar nuttig genoeg om in stand gehouden te worden.

Laatst gewijzigd door Fozzie : 8 april 2009 om 18:34.
Oud 8 april 2009, 18:48   #129
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb al eerder gezegd dat het geen enkel praktisch nut heeft om de oorzaak van homoseksualiteit te achterhalen aangezien de meesten dit niet als een probleem zien, ik ook niet trouwens.

Maar dieren die homoseksueel zijn bestaan volgens mij niet, wel biseksuelen. En mij maken ze niet wijs dat bepaalde pipo's al een bepaald dier heel zijn leven in het oog hebben gehouden zodat ze er zeker van waren dat dat dier enkel en alleen op soortgenoten van hetzelfde geslacht heeft gezeten en nooit op 1 van het ander geslacht. En kom niet af met dieren in de zoo sinds dat kunstmatige situaties zijn terwijl wij het hier over de NATUUR hebben.
Zoo's en onderzoekscentra's zijn inderdaad kunstmatige omgevingen. Maar dan nog blijft het bizar dat als een bepaalde mannetjespinguin in een Duitse zoo die een "relatie" had met een andere mannetjespinguin, na scheiding van zijn partner en in een hele kolonie vrouwtjes werd los gelaten al die vrouwtjes negeert, stopt met eten, stil in een hoekje bleef zitten en ziek wordt. Zodra hij weer in contact werd gebracht met zijn mannelijke partner begon hij terug te eten, terug levendig werd en genas.

Zo zijn er ook testen geweest met rammen. In een hele populatie schapen constateerde men dat 8 % van de rammen gedurende een hele tijd enkel seks met elkaar hadden. Als men die "homo-rammen" dan alleen bij een hele groep ooien zette negeerden ze die ooien. Zodra ze weer in een gemengde populatie gebracht werden hadden ze weer enkel seks met elkaar.

Er zijn tal van voorbeelden waarbij een deel van een populatie dieren enkel seks hadden met individuen van hetzelfde geslacht, ook al was er een overaanbod van aantrekkelijke dieren van het andere geslacht in die populatie.
Of er zou iets moeten zijn in de mensengeur dat ervoor zorgt dat een deel van de dieren enkel homoseksueel gedrag stelt als er mensen bij zijn en als er geen mensen bij zijn ze terug heteroseksueel gedrag stellen.
Oud 10 april 2009, 18:15   #130
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Homoseksuelen oververtegenwoordigd in travestie, leer, pedofilie, prostitutie, enz... Waar haal je dat uit?

Ik zou de hetero's die aan SM doen, leer gebruiken, aan travestie doen, kinderen misbruiken of naar de hoeren gaan geen eten willen geven.

Dat er holebi's aan die fenomenen deel nemen ga ik niet ontkennen, maar ik geloof niet dat holebi's daarin oververtegenwoordigd zijn (zo goed als alle gekende SM-, pedofilie- en prostitutiezaken die het nieuws haalden gingen over hetero's).
Maar ik veronderstel dat je hier concrete cijfers over hebt, waaruit blijkt dat je bewering klopt.
Afgelopen week in het nieuws: 5000 prostitué(e)s in Brussel waarvan circa een kwart (25%) mannelijk. Geen oververtegenwoordiging?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2009, 18:29   #131
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afgelopen week in het nieuws: 5000 prostitué(e)s in Brussel waarvan circa een kwart (25%) mannelijk. Geen oververtegenwoordiging?
Waarschijnlijk in verhouding tot de vraag (ook veel mannen die met een vrouw getrouwd zijn en toch stiekem zich niet in kunnen houden).
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2009, 23:12   #132
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap niet wat jij hier tracht te bewijzen.
Oud 10 april 2009, 23:14   #133
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Waarschijnlijk in verhouding tot de vraag (ook veel mannen die met een vrouw getrouwd zijn en toch stiekem zich niet in kunnen houden).
Of het is gewoon zo dat ook vrouwen zich wel eens tegoed doen aan een prostitué.
Oud 10 april 2009, 23:14   #134
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Trouwens: bron?
Oud 10 april 2009, 23:42   #135
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

We gaan prostitutie keihard de kop indrukken.
Oud 11 april 2009, 07:48   #136
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Of het is gewoon zo dat ook vrouwen zich wel eens tegoed doen aan een prostitué.
Vergeet het. 93% van de mannelijke prostitués richt zich op mannen. Bron: Betaalseksrecht: naar regulering of legalisering van niet-problematische prostitutie? (G. Vermeulen)
Oud 11 april 2009, 08:14   #137
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik snap niet wat jij hier tracht te bewijzen.
Dat homoseksuelen vaker een niet-traditionele seksualiteitsbeleving "genieten". Ten dele zal dat wegverklaard kunnen worden door het sterke vermoeden dat mannen sowieso vaker terug te vinden zijn in prostituanten- en pedofiliestatistieken. Begrijp me niet verkeerd: prostitutie moet er zijn, en overigens gewoon erkend worden als beroep, met alle regulering en bescherming vandien - daar gaat het mij niet om - maar het blijft een "second option" en het wijst erop dat homoseksuelen vaker genoegen moeten nemen met zulke "second options". Het blijft voor homoseksuelen lastiger om een partner te vinden: statistisch gezien is de vijver waarin ze vissen zo'n 25 keer kleiner. Het aantal potentiële partners in een bevolking van 1000 mensen (je dagelijkse omgeving) bedraagt hoop en al 20 man (4% op 500 mannen); voor een heteroseksuele man bedraagt het aantal potentiële partners 480 vrouwen (96% op 500 vrouwen). Het homomilieu, dat dat manco moet opvangen, blijft een kunstmatige omgeving, zeer gefragmenteerd, waar zowat alle gefrustreerden tegen elkaar aanlopen.

Nee, echt, geef mij morgen een heteropil en ik slik ze meteen in. Een vaarwelpilletje mag ook.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 11 april 2009 om 08:16.
Oud 11 april 2009, 09:21   #138
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat homoseksuelen vaker een niet-traditionele seksualiteitsbeleving "genieten". Ten dele zal dat wegverklaard kunnen worden door het sterke vermoeden dat mannen sowieso vaker terug te vinden zijn in prostituanten- en pedofiliestatistieken. Begrijp me niet verkeerd: prostitutie moet er zijn, en overigens gewoon erkend worden als beroep, met alle regulering en bescherming vandien - daar gaat het mij niet om - maar het blijft een "second option" en het wijst erop dat homoseksuelen vaker genoegen moeten nemen met zulke "second options". Het blijft voor homoseksuelen lastiger om een partner te vinden: statistisch gezien is de vijver waarin ze vissen zo'n 25 keer kleiner. Het aantal potentiële partners in een bevolking van 1000 mensen (je dagelijkse omgeving) bedraagt hoop en al 20 man (4% op 500 mannen); voor een heteroseksuele man bedraagt het aantal potentiële partners 480 vrouwen (96% op 500 vrouwen). Het homomilieu, dat dat manco moet opvangen, blijft een kunstmatige omgeving, zeer gefragmenteerd, waar zowat alle gefrustreerden tegen elkaar aanlopen.

Nee, echt, geef mij morgen een heteropil en ik slik ze meteen in. Een vaarwelpilletje mag ook.
er zijn ook meer heteromannen in die vijver, maw meer concurrentie voor die heteromannen. of denk jij nu echt dat het zo makkelijk is voor heteromannen om een vriendin te vinden?? of dat er bij heteromannen geen gefrustreerden zitten?

waarmee ik niet wil zeggen dat homomannen het makkelijker hebben, zeker niet. als heteroman heb je natuurlijk het voordeel dat als je een vrouw probeert te versieren maar die blijkt lesbisch te zijn er op z'n slechts wat gelachen zal worden. als een homo een man probeert te versieren en die blijkt hetero te zijn, kan ik me voorstellen dat dit meer problemen kan veroorzaken.....

maar toch, ook als hetero is het niet simpel zulle.
Oud 12 april 2009, 23:04   #139
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet het. 93% van de mannelijke prostitués richt zich op mannen. Bron: Betaalseksrecht: naar regulering of legalisering van niet-problematische prostitutie? (G. Vermeulen)
jamaar... dat op zich bewijst toch niet je punt ( waar ik het wel min of meer met eens ben ... dat terzijde ) dat je eerder maakte ?
Bij deze kan het gewoon een bevestiging zijn van je eerdere statement dat het verdomd moeilijker is voor een homo om een ( geschikte ) partner te vinden...
Oud 12 april 2009, 23:09   #140
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

da's een eventuele verklaring maar geen noodzaak...
Zelfs al is de pool 4x kleiner ( ? maakt dat op zich uit ) dan zou dat kunnen opgevangen worden indien die pool zich in het dagelijks verkeer kenbaar zou kunnen maken
Het probleem huist dus eerder in 't feit van de duidelijke profilering
Verder ben ik het eens met de opmerking(en) in de volgende post van vlijmscherp

Laatst gewijzigd door praha : 12 april 2009 om 23:10.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be