![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Geen kat in België die zo vroeg opstaat om naar iemand te gaan luisteren die altijd hetzelfde boek voorleest.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 april 2009 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goed om je gedachten in orde te krijgen. Sommigen doen dit op hun ademhaling, anderen door te breien, stikken, tekenen, repetitieve stukjes te spelen op hun instrument, ... Eens je die techniek hebt begrepen, kan je verder. Probeer het, je zal mij dankbaar zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waar in de bijbel staat dat je naar de kerk moet gaan?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik bedoelde waar in de bijbel staat dat je 's zondags naar de kerk moet gaan? Of wie de paus is en welke functie die heeft?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister
|
![]() Inderdaad, dat staat er nergens, daarom schreef ik ook dat een kerk niet meer of niet minder is dan een liturgisch voorwerp zoals de pateen of de stola, alleen veel belangrijker omwille van zijn functie. En heiliger omdat Jezus er op het altaar komt. Een Katholieke plek is een tempel, een gewijde ereplaats waar wij dagelijks God's lof kunnen verkondigen en ons aan Hem offeren, maar ik zie Christus ook in mijn zeer geliefde en betreurde familieleden. Ik zou zelfs zeggen: ik ontmoet Christus door mijn familieleden, deze innig goede christenmensen hebben voor mij geslaafd en gewerkt en mij met alle liefde omringd. Ook dat is Christus. Belangeloos een aalmoes geven aan een behoeftige is ook Christus. Wat wij aan de minsten doen, dat hebben we aan Christus gedaan.
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#132 |
Minister
|
![]() U beschouwt uzelf als een rationeel wezen, doch u kunt niet verdragen dat er individuen bestaan die zich niet kunnen identificeren met uw archaïsch wereldbeeld? Goed bezig.
Ik dacht trouwens nog altijd dat geloven in een opperwezen niets, maar dan ook niets te maken had met rationeel denken (feitelijk is geloven net het omgekeerde ervan). De middeleeuwen zijn voorbij, daar went u beter aan.
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zulke mensen chemisch steriliseren is een prima oplossing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1)Gevoelsmatig zeg ik “ja” Rationeel zeg ik “ik weet het niet” 2)Dat is iets dat ik nooit goed begrepen heb Misschien kan jij het me wel uitleggen? God heeft aan de mens vrije wil geschonken. Toch is de mens blijkbaar niet vrij in zijn handelen? Als hij bepaald dingen doet wordt hij gestraft. Lijkt me niet echt vrij Het lijkt me of het één of het ander. Ofwel ben je vrij en kan je jezelf bij wijze van spreken in de vernieling rijden. Ofwel loop je aan de hand en wordt je gedwongen om volgens bepaalde regels te leven (niet vrij dus, volgens mij althans) 3)Kerken en Kathedralen, ze dateren vanuit een andere tijd. Een tijd waar veel mensen in niet veel meer dan een vuil en te klein krot zonder verlichting woonden. De kerken en Kathedralen moeten toendertijd inderdaad een plaats van licht geweest zijn in vergelijking met wat de meeste mensen gewoon waren. Rituelen die heden ten dage misschien nog steeds uitgevoerd worden vinden misschien hun oorsprong in een ouder geloof waarin de verering van het licht centraal stond, (ook de Egyptenaren vereerden de zon). Niet eens zo gek als je weet dat de zon effectief de motor van alles is in dit zonnestelsel. Zonder zon zouden we immers geen dag overleven op deze aarde Er is wel een afstand ontstaan in de manier waarop de katholieke kerk de zaak aangepakt heeft Ik heb steeds gevonden dat het beeld dat de katholieke kerk van God ophing niet helemaal samenhangend was, het was integendeel vaak zelfs verwarrend en tegenstrijdig. God werd achtereenvolgens voorgesteld als: -Een wezen (met eigenschappen: liefdevol, wraakzuchtig, vergevend, …) -Een begrip (liefde) De verklaring van de katholieke kerk werd er hierdoor voor mij wat ongeloofwaardig door. Ik vrees dat ze met bepaalde van hun stellingen net het tegenovergestelde dreigen te bereiken dan hetgeen waarnaar ze zouden moeten streven. Ik denk dat een goede religie moet streven naar een lotsverbetering voor de mensheid. Het verbod op het gebruik van voorbehoedsmiddelen lijkt me daar tegenin te gaan. Het (te) groot aantal mensen op onze planeet ligt aan de basis van heel veel ellende. Een verstandige en menslievende houding zou er volgens mij in bestaan om alle middelen die er momenteel bestaan om de verwekking van nog meer mensen te verwezenlijken, te verwelkomen in plaats van te bestrijden. Dat de katholieke kerk het verband tussen overbevolking en de ellende die dit voor veel mensen veroorzaakt niet ziet, schijnt er op te duiden dat men daar ofwel heel erg dom is ofwel heel erg kwaadaardig. Het is natuurlijk ook mogelijk dat ik diegene ben die iets over het hoofd zie, maar tot nu toe heeft niemand me met zinnige argumenten van mijn dwaling kunnen overtuigen. Er is dus met andere woorden een verschil tussen het gevoel dat waarschijnlijk de meesten wel eens zullen ervaren als een godservaring en de manier waarop dit door diverse religie’s waaronder de katholieke kerk in een vorm gegoten wordt. Van het eerste kan ik aanvaarden dat het mogelijk wijst op het bestaan van een "iets" waar we voorlopig helemaal niet bijkunnen. De manier waarop religies dit gegeven ge(mis)bruiken om hun gelijk door te drukken met alle mogelijke middelen vindt ik op z’n minst "niet altijd even geslaagd." 4)Van Christus weet ik het niet, maar zoals hierboven reeds gezegd, onder meer de katholieke kerk heeft in de vertaling die zij naar de mensen bracht volgens mij wel degelijk haar fouten gemaakt en dat doet ze nog steeds. Laatst gewijzigd door satiper : 23 april 2009 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Minister
|
![]() Natuurlijk kan men geen ongelijk geven aan een hersenspinsel. Die 'waarheid' is gewoon een voorstelling van het eigen bewustzijn. Een imaginair vriendje. Psychologische hulp is nodig voor dezen die in de waanvoorstelling blijven vasthangen.
![]() |
#136 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Zeg Preusse, ben je nog in staat om kindjes te maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Jou zouden ze dan eerder chemisch moeten steriliseren.
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 23 april 2009 om 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |