![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je voor een actieve 'aanval' op religies zoals geponeerd door Dawkins ? | |||
Ik ken Dawkins niet ... en/of religie interesseert me niet |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,94% |
Nee, want ik ben religieus en geloof in het bestaan van god |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,88% |
Nee, ik ben niet religieus, maar mijn standpunt is 'let it be' |
![]() ![]() ![]() |
10 | 29,41% |
Ja ! |
![]() ![]() ![]() |
21 | 61,76% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mijn suggestie ? 1) Laat ons het eens zijn over de atheistische standpunten over je abrahamistische goden. 2) Leg eens uit aan ons atheisten waaruit uw religiositeit ofte spiritualiteit dan wel uit bestaat, mogelijks komen we tot de conclusie dat atheisten dit helemaal niet als goden beschouwen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Empirie heeft niks te zoeken in intrinsieke kennis, bijvoorbeeld. Ik heb in deze draad al uitspraken gehoord dat alles wat niet empirisch kan worden bewezen weg moest. En mijn spiritualiteit? Wel, om het kort samen te vatten: Sit still, stop thinking, shut up, get out! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie maalt er nog om de persoonlijke ideeën van Kant of Spinoza ? Ik alvast niet. Nietzsche en Descartes worden enkel geciteerd omwille van enkele one-liners, en Heidegger is de verpersoonlijking van de saaiheid. Ik zwijg dan nog over Hegel of Aristoteles, die zijn zo mogelijk nóg saaier. Een ander nadeel van filosofie is dat het in veel gevallen louter woordspelletjes zijn. En dan komen we op het terrein van Wittgenstein, en ik begin al te geeuwen als ik aan die denk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Het valt me trouwens op dat je niet inhoudelijk reageert, maar ad hominem. Goede filosofie begint met onderbouwde argumenten, niet met spot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
't is het ene of het andere ![]()
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 4 mei 2009 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik heb in het laatste jaar middelbaar zo'n paar lessen filosofie gehad, dat was huilen met de pet op. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 4 mei 2009 om 18:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ooit gehoord van Russel's Teapot?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 4 mei 2009 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De analogie die Russel maakt spreekt voor zich.
En die geldt voor alle supernatuurlijke, metafysische, esoterische dingen. Het heeft geen zin om te discussiëren over het aantal theepotten, de vorm van de theepotten aangezien we niet eens weten of ze bestaan.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 4 mei 2009 om 19:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Europees Commissaris
|
![]() Zie je dan niet dat jij die conclusies blijft trekken. Ik praat over mensen, en jij zegt dat ik over een schepping praat. Waarom?
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bewijs eens dat liefde bestaat. Overigens: het lijkt erop dat jij de essentie van Russell's analogie maakt niet kunt vatten. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 4 mei 2009 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#139 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Liefde is een biochemische proces dat door natuurlijke selectie ontstaan is om de soorten in stand te houden (voortplanting en bescherming van kroost en soortgenoten).
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 4 mei 2009 om 19:13. |
![]() |
![]() |