![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België efficienter dan de VS? Dat geloof je toch zelf niet. Ik zie hier eerder nog een veelvoud aan bureaucratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2/ K.D.G. ? Een snelwerkend , pijnloos spuitje vergif, en hij is weg uit onze leefwereld . Dat is het belangrijkste. 3/ Zelfmoord is een persoonlijke beslissing . Daarover kan je niet op algemen wijze oordelen. Elk heeft zo zijn redens om zo iets te doen. Ik zie liever iemand die zelfmoord pleegt, dan iemand die zijn medemensen vermoord. Laatst gewijzigd door beste vriend : 13 mei 2009 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ben je zelfs van plan naast iemand _ waar jezelf niet eens van plan bent om het deftig uit te zoeken wegens te lang aanslopende en dure gerechtsgang _ met een serieus riscico dat het een onschuldige betreft niet alleen ombrengen maar anderen, totaal onschuldigen, nog de rekening presenteren van het hele grapje. Maar ja, dat alles uit ontzettende bezorgdheid onschuldige slachtoffers te maken, zekerst ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uitzoeken, en bewijzen dat jij de schuldige bent, is het werk van de politie, en dat werk verschilt niet als men jou daarna levenslang opsluit, oftewel terechtstelt. D�*t kost even duur. En een enkele miligram vergif in je aders spuiten zal zeker en vast minder duur uitkomen dan je 30 of 40 lang lang te onderhouden in je kruipkot in het gevang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vertel me eens... hoe zou jij dat nu concreet aanpakken ? goedkoper, sneller en bijkomend minder slordig als in de states |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je dan eens zo vriendelijk wilt zijn effe te antwoorden hoe ( zie vorige post ) dan wel ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar �*ls hij veroordeeld is, word de schuldige onmiddellijk, vanuit de rechtbank, rechtstreeks naar een cel gevoerd, waar hij de fatale spuit krijgt, op zijn hoogst een uur na de rechtsuitspraak. Hem nutteloos doen wachten, als speelbal van zijn emoties, is wreedaardig. En hiermee word geld, tijd en plaats gewonnen. Gedaan met jaren wachten in zwaarbewaakte dodencellen, speciale bewaking enz enz. Gedaan met die onnodige wreedheid, dat in justitie verklede sadisme. Schuldig ? One way ticket naar de andere wereld. Onschuldig ? Vrij om te gaan en staan waar je wil. Laatst gewijzigd door beste vriend : 14 mei 2009 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Enkele variaties op jouw scenario. De vrouw was (en haar man) een SM verslaafde. De verkrachting was gespeeld (ruwe sex) en dus gewenst. Het DNA komt van sporen nagelaten na de coitus. De moord is later en door iemand anders gepleegd. De vrouw was (en haar minnaar) een SM verslaafde. De verkrachting was gespeeld (ruwe sex) en dus gewenst. Het DNA komt van sporen nagelaten na de coitus. Het paar wordt betrapt door de man van de vrouw. De vrouw pleegt de perfecte zelfmoord. De minnaar wordt opgepakt op basis van 't DNA en de getuigenis vol racune van de echtgenoot. De vrouw werd verkracht door prins Philip. En vermoord door knechten van 't paleis. De buurman van de koning wordt opgepakt, het DNA is vals. Iedereen zit in het complot. enz ... enz ... enz ..... 100% zekerheid bestaat niet. En het is ongelooflijk eenvoudig om ook op jou op een spuitje te tracteren, met een heel klein beetje voorbereiding. Als naief als da ge zijt, 't zal nie moeilijk zijn.
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar in zulke twijfelgevallen is de schuld onmogelijk voor laat ons zeggen 99.9 % vast te stellen. Wat zei ik op niet te bewijzen schuld ? Vrijuit. Dit zal mischien aan jouw permissieve neigingen voldoen. In zulke gevallen moet de politie echter de verdachte niet vergeten, en in de toekomst in het oog houden. Dergelijke kerels worden overmoedig na een eerste succes, en recidiveren , zoals alle mensen die bij hun eerste zaak/slag/misdaad geluk hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat het nu zo is in onze zustisie dat sporen van dna in sperma op een vrouwenlijk een bewijs zijn van verkrachting en moord;
maar wel van een ejakulasie door de drager van het dna, waarvan het resultaat terecht gekomen is op of in het lijk ... het dna-onderzoek bewijst wel de link man-gevonden sperma . En anderzijds: een gerechtelijke dwaling waarbij iemand de rest van zijn leven onschuldig in den jail zit, is heeel erg en moet ten allen tijde voorkomen worden. Onmogelijk te vergelijken, maar om het onmogelijke te zeggen: met evenveel zorg te vermijden als een onschuldige doodstraf. Daarom is het onmogelijk te vergelijken met zustisie van Amerika. Wat ze daar al aan flaters geschoten hebben de laatste 50 jaar, maakt hen tot het vreselijkste onderontwikkeld diktatoriaal land ter wereld.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Volgens u kost het dus niets om iemand 40 of 50 of 60 jaar op te sluiten, te verzorgen, eten te geven, te bewaken, ... Om nog maar te zwijgen over de gerechtskosten over zo'n periode van alle mogelijke juridische procedures voor invrijheidsstelling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een verkeerde conclusie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk is dat zelfverdediging, maar die kleine is wel dood. Gelijk mijn steak die ik vandaag eet.
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() |
![]() |
![]() |