Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2009, 12:52   #121
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
nog even de tekst ook aub (mag in het engels).

Op de site waar ik gewoonlijk de ahadith opzoek hebben ze zo te zien de gedeeltelijke collectie van Abu Dawud verwijderd.

http://www.msawest.net/islam/referen...rchhadith.html
Heb het niet in het Nederlands gevonden, dus hier een extract in het Engels:

"When a woman went out in the time of the Prophet (peace_be_upon_him) for prayer, a man attacked her and overpowered (raped) her. She shouted and he went off, and when a man came by, she said: That (man) did such and such to me. And when a company of the Emigrants came by, she said: That man did such and such to me. They went and seized the man whom they thought had had intercourse with her and brought him to her.

She said: Yes, this is he. Then they brought him to the Apostle of Allah (peace_be_upon_him). When he (the Prophet) was about to pass sentence, the man who (actually) had assaulted her stood up and said: Apostle of Allah, I am the man who did it to her.

He (the Prophet) said to the woman: Go away, for Allah has forgiven you. And about the man who had intercourse with her, he said: Stone him to death.

(Sunan Abu Dawud, Book 38, Number 4366)"

Waarbij ik nogmaals wil herhalen dat ik geen Islam-geleerde ben.

Laatst gewijzigd door anoniempje : 6 juni 2009 om 12:54.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 13:02   #122
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Heb het niet in het Nederlands gevonden, dus hier een extract in het Engels:

"When a woman went out in the time of the Prophet (peace_be_upon_him) for prayer, a man attacked her and overpowered (raped) her. She shouted and he went off, and when a man came by, she said: That (man) did such and such to me. And when a company of the Emigrants came by, she said: That man did such and such to me. They went and seized the man whom they thought had had intercourse with her and brought him to her.

She said: Yes, this is he. Then they brought him to the Apostle of Allah (peace_be_upon_him). When he (the Prophet) was about to pass sentence, the man who (actually) had assaulted her stood up and said: Apostle of Allah, I am the man who did it to her.
He (the Prophet) said to the woman: Go away, for Allah has forgiven you. And about the man who had intercourse with her, he said: Stone him to death.

(Sunan Abu Dawud, Book 38, Number 4366)"

Waarbij ik nogmaals wil herhalen dat ik geen Islam-geleerde ben.
ha ja, maar de man heeft a) bekend en b) zij was zelf een volgelinge.

als de man bekent hoeft ze geen vier mannelijke getuigen of acht vrouwelijke getuigen te vinden.

en nu in het volgende voorbeeld:

a) de man bekent niet
b) de vrouw is geen moslim.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 13:09   #123
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ha ja, maar de man heeft a) bekend en b) zij was zelf een volgelinge.

als de man bekent hoeft ze geen vier mannelijke getuigen of acht vrouwelijke getuigen te vinden.

en nu in het volgende voorbeeld:

a) de man bekent niet
b) de vrouw is geen moslim.
Dat van die 4 getuigen is enkel geldig bij overspel, niet bij verkrachting. Bij verkrachting hoeft het slachtoffer geen 4 getuigen te vinden alvorens de dader kan worden gestraft. Zelfs al bekent de man niet, als de vrouw bewijzen kan voorleggen (zoals trouwens ook het geval is in de Westerse wetgeving), is dit voldoende om de man te straffen.

Als de vrouw geen moslim is, en toch in een moslimland woont, gelden dezelfde wetten voor haar: de dader moet worden gestraft.

Laatst gewijzigd door anoniempje : 6 juni 2009 om 13:10.
Oud 6 juni 2009, 13:15   #124
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat van die 4 getuigen is enkel geldig bij overspel, niet bij verkrachting. Bij verkrachting hoeft het slachtoffer geen 4 getuigen te vinden alvorens de dader kan worden gestraft. Zelfs al bekent de man niet, als de vrouw bewijzen kan voorleggen (zoals trouwens ook het geval is in de Westerse wetgeving), is dit voldoende om de man te straffen.
Dan wordt het hoog tijd dat ge dat eens in Pakistan aan uw geloofsbroeders gaat duidelijk maken hoor, want die hebben dat ginds helemaal niet begrepen. In Nigeria ook niet trouwens, het verhaal van Amina heb je nooit gehoord zeker?

Citaat:
Als de vrouw geen moslim is, en toch in een moslimland woont, gelden dezelfde wetten voor haar: de dader moet worden gestraft.
als niet moslim kan je NOOIT tegen een moslim getuigen als de sharia wordt gevolgd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 juni 2009, 13:18   #125
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dan wordt het hoog tijd dat ge dat eens in Pakistan aan uw geloofsbroeders gaat duidelijk maken hoor, want die hebben dat ginds helemaal niet begrepen. In Nigeria ook niet trouwens, het verhaal van Amina heb je nooit gehoord zeker?
Dus dan geef je toe dat de Islam verkrachting wel straft? Positief!!!

Citaat:
als niet moslim kan je NOOIT tegen een moslim getuigen als de sharia wordt gevolgd.
Een niet-moslim die wordt verkracht kan haar dader gestraft zien in een moslimland.
Oud 6 juni 2009, 14:10   #126
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus dan geef je toe dat de Islam verkrachting wel straft? Positief!!!
nee hoor! ENKEL als men die hadith leest waarbij de man dus TOEGEEFT dat hij die ongehuwde vrouw tegen haar zin heeft besprongen.
En dan nog wil ik het eerst zien.

Citaat:
Een niet-moslim die wordt verkracht kan haar dader gestraft zien in een moslimland.
niet als de sharia geldt want volgens de sharia kan een niet-moslim niet getuigen tegen een moslim.

Oud 6 juni 2009, 15:38   #127
anoniempje
Gouverneur

Standaard

nee hoor! ENKEL als men die hadith leest waarbij de man dus TOEGEEFT dat hij die ongehuwde vrouw tegen haar zin heeft besprongen.

Als jij kan aantonen dat enkel een bekentenis van de dader tot straf kan leiden, dan heb je een punt. In de hadith die ik aangaf, werd er niet gesproken over straf omwille van die bekentenis.

En over je bezorgdheid voor niet-moslims, dit was een uitspraak van de Profeet:

The Prophet also said: ‘He who hurts a dhimmi hurts me and he who hurts me annoys Allah’ (Tabarani).
Oud 6 juni 2009, 15:58   #128
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

The Prophet also said: ‘He who hurts a dhimmi hurts me and he who hurts me annoys Allah’ (Tabarani).
Vrij vertaald:

Hij die een dhimmie, die immers dhimmie-belasting verschuldigd is, schaadt, schaadt mijn geldbuidel, en dat vind ik als roverhoofdman niet prettig.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 16:25   #129
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als jij kan aantonen dat enkel een bekentenis van de dader tot straf kan leiden, dan heb je een punt. In de hadith die ik aangaf, werd er niet gesproken over straf omwille van die bekentenis.

Als hij niet zelf bekend dan heeft het slachtoffer vier mannelijke getuigen of acht vrouwelijke getuigen nodig. Leer toch eens uw koranlessen meiske!

en nog over de dhimmie : een hindoe, atheist, boeddhist etc... zijn helemaal geen dhimmies dat zijn ongelovigen en die moet je kopje kleiner maken volgens koran hoofdstuk 9 geloof ik.

Oud 6 juni 2009, 16:26   #130
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Vrij vertaald:

Hij die een dhimmie, die immers dhimmie-belasting verschuldigd is, schaadt, schaadt mijn geldbuidel, en dat vind ik als roverhoofdman niet prettig.
Jouw interpretatie.
Oud 6 juni 2009, 16:30   #131
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als hij niet zelf bekend dan heeft het slachtoffer vier mannelijke getuigen of acht vrouwelijke getuigen nodig. Leer toch eens uw koranlessen meiske!
Zoals ik eerder al heb aangehaald (wat jij waarschijnlijk gewoon hebt genegeerd), geldt het bij een verkrachting NIET dat er 4 getuigen nodig zijn. Dat is enkel bij overspel van toepassing. Als je zegt iets over de Koran te kennen, moet je wel juiste informatie verschaffen.

Citaat:
en nog over de dhimmie : een hindoe, atheist, boeddhist etc... zijn helemaal geen dhimmies dat zijn ongelovigen en die moet je kopje kleiner maken volgens koran hoofdstuk 9 geloof ik.
Hoofdstuk 9 gaat over het verbreken van het pact door de niet moslims, het pact gesloten tussen moslims en niet moslims. De niet moslims hebben toen de moslims verraden. Een dhimmie is elke niet moslim wonende onder een moslim wetgeving.
Oud 6 juni 2009, 16:31   #132
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Jouw interpretatie.
Dunkt me de enige juiste gezien de historische achtergrond van het hele verhaal.
Oud 6 juni 2009, 16:50   #133
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dunkt me de enige juiste gezien de historische achtergrond van het hele verhaal.

Zoals ik al zei, jouw interpretatie, die me weinig waarschijnlijk lijkt, gezien jouw bekende intolerantie.
Oud 6 juni 2009, 17:17   #134
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik eerder al heb aangehaald (wat jij waarschijnlijk gewoon hebt genegeerd), geldt het bij een verkrachting NIET dat er 4 getuigen nodig zijn. Dat is enkel bij overspel van toepassing. Als je zegt iets over de Koran te kennen, moet je wel juiste informatie verschaffen.
haaa...
dus : jij wordt verkracht en dan geldt dat als verkrachting
en ik wordt verkracht en dan geldt het als overspel?

Hoe maak je het verschil uit tussen verkrachting en overspel enkel en alleen op de verklaring van de vrouw afgaand?

Citaat:
Hoofdstuk 9 gaat over het verbreken van het pact door de niet moslims, het pact gesloten tussen moslims en niet moslims. De niet moslims hebben toen de moslims verraden. Een dhimmie is elke niet moslim wonende onder een moslim wetgeving.
ge moet toch echt beter luisteren in de koranschool.

een dhimmie is ofwel een jood ofwel een christen: mensen van het BOEK.
Veelgodenaanbidders, ongelovigen, hindoes e.d. zijn GEEN mensen van het boek en moesten kopje kleiner gemaakt worden

Het pact werd verbroken door uw goedwillende profeet, en niet door de Mekkanen hoor. Maar daarvoor moet je nog wat langer naar de koranschool denk ik.

Oud 6 juni 2009, 17:27   #135
anoniempje
Gouverneur

Standaard

haaa...

Hoe maak je het verschil uit tussen verkrachting en overspel enkel en alleen op de verklaring van de vrouw afgaand?

Jij wordt verkracht: jij gaat naar de politie en zegt dat jij bent gedwongen tot seks.
Ik word verkracht: ik ga naar de politie en zeg dat ik ben gedwongen tot seks.

Jij pleegt overspel: vier getuigen moeten de daad van begin tot einde hebben 'bijgewoond' om als nuttig bewijs te kunnen dienen.
Ik pleeg overspel: vier getuigen moeten de daad van begin tot einde hebben 'bijgewoond' om als nuttig bewijs te kunnen dienen.

ge moet toch echt beter luisteren in de koranschool.

Je moet toch leren wat objectiever te zijn.

een dhimmie is ofwel een jood ofwel een christen: mensen van het BOEK.
Veelgodenaanbidders, ongelovigen, hindoes e.d. zijn GEEN mensen van het boek en moesten kopje kleiner gemaakt worden

Er waren ook pacts tussen moslims en heidenen. Ook dhimmies.

Het pact werd verbroken door uw goedwillende profeet, en niet door de Mekkanen hoor. Maar daarvoor moet je nog wat langer naar de koranschool denk ik.

Het pact werd gebroken door de niet moslims. Maar daarvoor moet jij nog een duizendtal lessen in objectiviteit krijgen.
Oud 6 juni 2009, 17:31   #136
exmoslim
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Beste Anoniempje,

dan heb je zelf het eerste vers van hoofdstuk 9 niet gelezen:

1. Dit is de verklaring van ontheffing door Allah en zijn boodschapper tegenover degenen der afgodendienaren met wie gij een verdrag hebt gesloten.

Dit stelt heel duidelijk dat Allah en Mohammed het pact opheffen. Dit werd gewoon aangekondigd door Ali op de hajj waar Mohammed niet bij was. Mohammed was het beu dat er noch mushrikeen waren en gaf hen 4 maanden tijd om "berouw te tonen", daarna waren zij vogel voor de kat. Staat in vers 9.5, het vers van het zwaard. De islamitische wetgeving schrijft in 2009 nog altijd voor dat mushrikeen geen recht op leven hebben. In Egypte kan je voor je identiteitspapieren kiezen tussen moslim, jood of christen. De anderen bestaan niet.

Of kan jij mij een bron geven waarin beschreven wordt hoe de niet-moslims de overeenkomst met Mohammed geschonden hadden die gesloten was na de verovering van Mekka. Graag bronnen aub: Ibn Ishaq, Tabari, Waqidi, Ibn Sa'd, kies maar uit. Geen "van horen zeggen" aub!

Wat zou jij ervan vinden moest de belgische regering beslissen om alle moslims te laten deporteren omdat er in België moslims zijn die aanslagen plannen en dus verraad plegen tegen de belgische samenleving. Dit is het perfecte equivalent van hetgeen Mohammed in zijn tijd gedaan heeft en hetgeen je goedkeurt. Of is het doden van niet-moslims goed als Allah of Mohammed het opgedragen heeft en zijn moslims onaantastbaar, wat ze ook doen?
exmoslim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 17:38   #137
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, jouw interpretatie, die me weinig waarschijnlijk lijkt, gezien jouw bekende intolerantie.
- Was mohammed een karavaanroverhoofdman, ja of nee?
- Heeft mohammed andere stammen, steden enzovoorts met geweld aan zich onderworpen, ja of nee?
- Was mohammed derhalve een op geld, macht en vrouwen beluste despoot, ja of nee?

Het lijkt me niet meer dan logisch dat mohammed, die hoewel ongeletterd toch niet helemaal achterlijk was, niet alleen zijn misdaden probeerde te legitimeren door die met een religieus sausje te overgieten, maar er tevens voor zorgde dat hij nog meer geld uit de onderworpenen kon persen. Immers, iemand die men direct doodslaat kan men maar eenmaal beroven, maar iemand die men laat leven en belastingen oplegt, kan men keer op keer beroven. Heel slim bekeken van mo, dat wel.
Oud 6 juni 2009, 17:41   #138
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
haaa...

Hoe maak je het verschil uit tussen verkrachting en overspel enkel en alleen op de verklaring van de vrouw afgaand? [/i]
Jij wordt verkracht: jij gaat naar de politie en zegt dat jij bent gedwongen tot seks.
Ik word verkracht: ik ga naar de politie en zeg dat ik ben gedwongen tot seks.

Jij pleegt overspel: vier getuigen moeten de daad van begin tot einde hebben 'bijgewoond' om als nuttig bewijs te kunnen dienen.
Ik pleeg overspel: vier getuigen moeten de daad van begin tot einde hebben 'bijgewoond' om als nuttig bewijs te kunnen dienen.
-----------------------------------------
jamaar anoniempje, ga JIJ lekker zeggen dat je overspel pleegde? gaat je loverboy lekker zeggen dat hij overspel pleegde en jullie beiden dus in alle overtuiging buitenhuwelijkse sexuele daden hebben verricht?
Daar staat de doodstraf toch op? dus dat zeg je lekker niet. Tenzij je zwanger bent want dan heb je een probleem: deed je het uit vrije overspelige wil Anoniempje? of deed je het omdat je gedwongen werd? Dat is wel het verschil tussen leven en dood hoor.

Amina Awal was verstoten dus ze was een vrije vrouw (als men dat al kent in uw islamlanden) en geraakte zwanger. Dat bleek overspel. Dus moest ze worden gestenigd. Alleen: degene met wie ze overspel had gepleegd zei dat het helemaal nie waar was: hij had niks gedaan. Dus moest enkel zijzelf worden gestenigd hoor, want er waren geen vier getuigen en blijkbaar had amina dan gelogen..... niks overspel voor die brave mijnheer.enkel zijzelf vermits er een kleine tevoorschijn was gekomen.

Maar geen nood (uiteindelijk) : haar advokaat ontdekte dat in de koran staat dat in SOMMIGE gevallen een zwangerschap echt wel 15 tot 18 maanden kan duren! De koran heeft altijd gelijk. Dus.... was het geen overspel! oef! de kleine was nog van haar vroegere echtgenoot!
Is d�*t geen chance hebben?

maar wat nu als jij verkracht wordt en je bent zwanger. Gaat de dader zeggen: jajaja ik was het ? nee . Dus moet je vier mannen of acht vrouwen vinden die kunnen bewijzen dat je verkracht werd. Vind je die? ntuurlijk niet, een verkrachting is geen floor show. Bijgevolg: vermits er een kleine uitkomt, ben jij wèl OVERSPELIG geweest. En als je in de 15 maanden voordien geen echtgenoot had, ben je dus weldegelijk schuldig. De steentjes mogen dan niet te zwaar zijn: het moet lang genoeg duren zodat ge uw leske geleerd hebt. Maar geen nood, ze wachten er wel mee tot je kind twee jaar is en het dus geen moedermelk meer hoeft te hebben!

Bye bye mammie!

Citaat:
Citaat:
[een dhimmie is ofwel een jood ofwel een christen: mensen van het BOEK.
Er waren ook pacts tussen moslims en heidenen. Ook dhimmies.
Dhimmies zijn écht wel enkel joden en christenen. Zij mochten blijven leven mits het betalen van een beschermingstaks, net zoals nu nog steeds de maffia bepaalde winkeliers laten bestaan als ze maar voldoende beschermingstaks betalen. Het woord maffia is dan ook een oud arabisch woord dat op Sicilie is blijven bestaan. het betekent "broederschap"

Citaat:
Citaat:
Het pact werd gebroken door de niet moslims. Maar daarvoor moet jij nog een duizendtal lessen in objectiviteit krijgen.
EXMOSLIM heeft je zonet de les gegeven. Straks word je nog de eerste van de koranklas dankzij exmoslim!

Laatst gewijzigd door circe : 6 juni 2009 om 17:45.
Oud 6 juni 2009, 17:58   #139
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Beste Ex-moslim

Dit stelt heel duidelijk dat Allah en Mohammed het pact opheffen. Dit werd gewoon aangekondigd door Ali op de hajj waar Mohammed niet bij was. Mohammed was het beu dat er noch mushrikeen waren en gaf hen 4 maanden tijd om "berouw te tonen", daarna waren zij vogel voor de kat. Staat in vers 9.5, het vers van het zwaard. De islamitische wetgeving schrijft in 2009 nog altijd voor dat mushrikeen geen recht op leven hebben. In Egypte kan je voor je identiteitspapieren kiezen tussen moslim, jood of christen. De anderen bestaan niet.

Hoewel jij hier je verbeelding laat spelen, en eigenlijk geen bewijs hebt dat het gaat om een pact gesloten om die mensen 'berouw te laten tonen', zal ik toch proberen je fantasies te doorprikken.

Het gaat om die heidenen die het pact hadden geschonden en opnieuw oorlog voerden tegen de Profeet.
Dat het wel degelijk zij zijn die het pact hadden geschonden, vind je in hoofdstuk 9 vers 13:

“Will you not fight people who broke their covenants and plotted to expel the Messenger and attacked you first?” [Surah al-Tawbah: 9:13]

Ibn al-Arabi: “It is clear from this that the meaning of this verse is to kill the pagans who are waging war against you.” [Ahkam al-Quran: (2/456)]

Wat ook kan helpen:

http://islam123.wordpress.com/2007/0...n-about-islam/

Laatst gewijzigd door anoniempje : 6 juni 2009 om 17:58.
Oud 6 juni 2009, 17:59   #140
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

leer zelf de koranlessen

Citaat:
Koran hoofdstuk 24

4. En zij, die kuise vrouwen beschuldigen en geen vier getuigen brengen - geselt hen met tachtig slagen en aanvaardt hun getuigenis nooit meer, want dezen zijn overtreders.

5. Met uitzondering van hen die daarna berouw tonen en zich verbeteren; waarlijk, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

6. En betreffende degenen die hun vrouwen beschuldigen en die buiten zich geen getuigen hebben, - laat ieder hunner vier maal in de naam van Allah zweren dat hij voorzeker de waarheid spreekt.

7. En de vijfde maal zal hij zeggen: dat Allah's vloek op hem ruste als hij tot de leugenaars behoort.

8. Maar het zal de straf van haar afwenden indien zij viermaal in de naam van Allah getuigt en zegt, dat hij tot de leugenaars behoort.
even uitleggen:

dit word duidelijk in ver 8 als de vrouw zegt dat haar man zonder getuigen bij het overspel liegt dan heeft zij - de vrouw- gelijk heeft.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 6 juni 2009 om 18:00.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be