Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2009, 21:06   #121
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

DEMOKRATOS's schermafbeelding

Standaard

Waarom zijn weer de vreemdelingen hier de discussieonderwerp, en de Belgische mannen die ne Afrikaanse, of een Thaise gaan halen ginder? maar dat mag dan weer omdat da Belgen zijn zker... en dat die vrouwen van ginder onderdanig zijn, is ook zever. Als die zo onderdanig zijn waarom scheiden ze dan, ik herhaal gewoon wat hierboven is gezegd geweest.
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 21:11   #122
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS Bekijk bericht
Waarom zijn weer de vreemdelingen hier de discussieonderwerp, en de Belgische mannen die ne Afrikaanse, of een Thaise gaan halen ginder? maar dat mag dan weer omdat da Belgen zijn zker... en dat die vrouwen van ginder onderdanig zijn, is ook zever. Als die zo onderdanig zijn waarom scheiden ze dan, ik herhaal gewoon wat hierboven is gezegd geweest.
voor zover ik weet gaan er jaarlijks geen 60.000 belgen hun vrouwen in Turkije of in Afrika halen... heu in Thailand of in Afrika.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 21:16   #123
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Ik zeg niet dat jij nooit buitenkom. Ik heb het gepost voor diegenen die nooit buiten komen, en die jouw onzin gaan geloven.

Binnen allochtoonse gezinnen zijn er meer echtscheidingen, een trend die de laatste jaren is toegenomen. Maar jij bent blijven plakken in 1995, waarop je posts van toepassing zijn.
Nogmaals u bevestigd dus wat ik zeg,bij allochtone gezinnen worden vaker de brokken gelijmd, Vlaamse vrouwen die met geweld te maken hebben zetten sneller de stap tot echtscheiding, omdat hun omgeving anders op geweld reageert en minder de neiging voelt om brokken te lijmen.
Aangezien uw glazen bol u niet vertelt welk werk ik doe kunt u enkel uit vooroordelen zeggen waar ik wel of niet blijf "plakken".
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 21:20   #124
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nogmaals u bevestigd dus wat ik zeg,bij allochtone gezinnen worden vaker de brokken gelijmd, Vlaamse vrouwen die met geweld te maken hebben zetten sneller de stap tot echtscheiding, omdat hun omgeving anders op geweld reageert en minder de neiging voelt om brokken te lijmen.
Aangezien uw glazen bol u niet vertelt welk werk ik doe kunt u enkel uit vooroordelen zeggen waar ik wel of niet blijf "plakken".
Brokken lijmen door echtscheiding? Ik zeg net dat ze meer en meer scheiden.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 05:30   #125
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
voor zover ik weet gaan er jaarlijks geen 60.000 belgen hun vrouwen in Turkije of in Afrika halen... heu in Thailand of in Afrika.
Ik zou het aantal Benelux mannen die hun bruidjes in het buitenland gaan halen nu ook niet direct onderschatten. En dit aantal is stijgend.

De Belgische ambassade in Rusland heeft dit jaar alleen reeds meer dan 1500 klachten van mannen binnen gekregen over oplichtingen via internet door valse importbruidjes uit Rusland.

En het aantal aanvragen voor visa vanuit de oude USSR landen loopt in stijgende lijn. Ook de aanvragen vanuit Oosterse landen groeien jaarlijks.

En ook hiervan lopen meer dan 40% van de huwelijken op de klippen.

En ja, er zijn zelfs Belgische Christelijke autochtone mannen die hun bruidje in de moslimwereld gaan halen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 05:36   #126
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik weet niet hoe het bij jou zat, maar toen mijn kinderen klein waren spraken wij er Nederlands tegen vanaf dat ze in hun wiegje lagen, en als ze drie jaar waren en naar de kleuterklas gingen, kenden ze al vlaamse kinderliedjes en konden ze tot honderd tellen in het Nederlands. Bovendien VERSTONDEN ze de kleuterjuffrouw en BEGREPEN ze wat de juf wou zeggen.
Straf hé!
Ja, kinderen van drie jaar die tot honderd tellen, dat is straf.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 05:37   #127
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dit een correct cijfer over het aantal Belgen die jaarlijks in Turkije of Afrika een bruid halen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 05:42   #128
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Is dit een correct cijfer over het aantal Belgen die jaarlijks in Turkije of Afrika een bruid halen?
Nee, want daar bestaan geen juiste cijfers over.
Oud 16 juni 2009, 09:03   #129
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, kinderen van drie jaar die tot honderd tellen, dat is straf.
We waren dan ook zo fier als een kapotte gieter!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 16 juni 2009, 10:01   #130
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En ja, er zijn zelfs Belgische Christelijke autochtone mannen die hun bruidje in de moslimwereld gaan halen.
Heeft u daar ook bronnen van met de cijfers enzo?

En, die christelijke mannen waar u het over heeft, blijven die christelijk nadat ze met hun moslim importbruidje getrouwd zijn? Of moet toch maar eerst de voorhuid ritueel op het hakblok worden geofferd teneinde te kunnen trouwen met zo een moslim importbruidje?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 10:15   #131
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brokken lijmen door echtscheiding? Ik zeg net dat ze meer en meer scheiden.
Als je steeds de brokken lijmt blijven mensen getrouwd, ookal draagt het huwelijk op geen enkele manier nog bij tot eigen welzijn maar bedreigt dit het juist.
Oud 16 juni 2009, 10:17   #132
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als je steeds de brokken lijmt blijven mensen getrouwd, ookal draagt het huwelijk op geen enkele manier nog bij tot eigen welzijn maar bedreigt dit het juist.
Alice,

ik zeg net dat scheiding in die bevolkingsgroep meer en meer voorkomt. Dus van brokken lijmen is minder en minder sprake. Ik denk dat ik persoonlijk meer gescheiden allochtone koppels ken dan samenwonende.
Oud 16 juni 2009, 10:20   #133
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

En, die christelijke mannen waar u het over heeft, blijven die christelijk nadat ze met hun moslim importbruidje getrouwd zijn? Of moet toch maar eerst de voorhuid ritueel op het hakblok worden geofferd teneinde te kunnen trouwen met zo een moslim importbruidje?
Haha, dus geen circumcisie van je kinderen uit haat voor moslims? En je beschrijving ervan is hilarisch!
Oud 16 juni 2009, 10:32   #134
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice,

ik zeg net dat scheiding in die bevolkingsgroep meer en meer voorkomt. Dus van brokken lijmen is minder en minder sprake. Ik denk dat ik persoonlijk meer gescheiden allochtone koppels ken dan samenwonende.
Wat niet betekent dat die verschillen in opvatting er niet zijn, en de sociale druk ( eer en schande) niet in de eerste plaats erop gericht is de "zaak bij mekaar te houden".
Oud 16 juni 2009, 10:39   #135
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Haha, dus geen circumcisie van je kinderen uit haat voor moslims? En je beschrijving ervan is hilarisch!
Waarom zou ik mijn kinderen laten besnijden? Ten eerste ben ik geen religieuze gek, ten tweede heb ik de beschikking over stromend en rein water en zeep, zodat het ook voor de hygiëne niet hoeft, en ten derde ook geen last van nauwe voorhuiden, dus er zijn ook geen medische gronden.

Wat het niet besnijden van je kinderen met haat voor moslims te maken zou hebben, ontgaat mij ten ene male.

Waarom beticht u mij trouwens van "haat voor moslims"?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 12:22   #136
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje
Alice,

Wat niet betekent dat die verschillen in opvatting er niet zijn, en de sociale druk ( eer en schande) niet in de eerste plaats erop gericht is de "zaak bij mekaar te houden".
Volgens mij zijn jullie beider opvattingen correct.

Ik kan me voorstellen dat allochtonen met hun gearrangeerde of gedwongen importbruiden er alles aan zullen doen (familie-gewijs) om het "contract" uit te voeren - niet enkel omwille van eergerelateerde culturele verschijnselen, maar ook omwille van de praktische mogelijkheden die de importbruiden hier hebben)

terwijl anderzijds,

door het feit dat men die mensen extra informeert en er een constante industrie van hulpverleners klaarstaat, die mensen via die hulpverlening inzien dat ze ook zonder dat huwelijk HIER kunnen blijven en hun leven verder uitbouwen.

Hoe meer zorgverlening aan die geimporteerde gearrangeerde gezinnen, hoe meer echtscheidingen, zodat ze extra mensen kunnen binnenhalen. Ook een leuk bijverschijnsel.

Ons Fatima die hier gestudeerd heeft kan zo wel vijf kozijns importeren! flink zo! �* rato van 10.000 euro bruidsschat begint dat lekker op te lopen.

Laatst gewijzigd door circe : 16 juni 2009 om 12:23.
Oud 16 juni 2009, 12:42   #137
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zijn weer de vreemdelingen hier de discussieonderwerp, en de Belgische mannen die ne Afrikaanse, of een Thaise gaan halen ginder?
Die zullen het land niet islamiseren.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 12:51   #138
FDM
Banneling

Standaard

bezoek even de colruyt van Ukkel - als die niet net dan overvallen wordt - , de helft vd klanten aanschuivend aan de kassa draagt een hoofdoek : men waant zich in Ankablanca
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 13:27   #139
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en de Belgische mannen die ne Afrikaanse, of een Thaise gaan halen ginder? maar dat mag dan weer omdat da Belgen zijn zker... .
Hoe meer mohammedaanse veelwijverij, hoe groter het vrouwentekort voor de overblijvende mannen.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 16:41   #140
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

In veel gevallen gaat het over reeds daar gehuwde en gescheiden vrouwen.

Er worden door die families dus helemaal geen eisen gestelt, ze zijn al blij dat ze zelfs niet meer moeten opdraaien voor het onderhoud van hun gescheiden vrouwelijke familie. In andere gevallen is de vrouw verstoten door haar familie wegens haar echtscheiding en is ze blij ver weg van haar familie te kunnen gaan leven.

En cijfers daarover die bestaan wel, maar zijn verwerkt in de cijfers van huwelijken van een Belg( autochtoon of allochtoon zijn gelijk gestelt) met een buitenlandse bruid.

Onderscheid maken is immers niet politiek correct.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be