![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zou graag iets hier willen leren ! Vooral van Shadowke ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hier zijn al genoeg posts geweest over de geschiedenis van België.
maar je hebt tuurlijk de echte versie en de versie die we op school kregen. ik geloof de echte versie, jij die vanop school. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Bemerk je de contradicite in je eigen stelling? Ik dacht de er zowel Vlamingen en Walen in het parlement zetelen, en dat geen ven beide de absolute macht heeft. Ik ondervind geen minachting voor het Nederlands. Jij wel? Hoe dan? Citaat:
De sociale zekerheid werd opgebouwd dankzij alle Belgische werknemers. Ik heb meer problemen met de transfers van de werknemer naar de werkgever (notionele aftrek, lage venootschapsbelasting, niet optreden tegen fiscale fraude,....) Laatst gewijzigd door artisjok : 14 juni 2009 om 20:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
de meeste ministers en staatssecretarissen in de huidige regering zijn franstalig. ik woon tegen de taalgrens, steeds meer en meer hoor je hier Frans en ze kunnen geen letter Nederlands en doen ook geen moeite om Nederlands te spreken. in Wallonië betalen ze veel minder belastingen dan in Vlaanderen, want Vlaanderen sponsort Wallonië. Vlaanderen betaalt zelfs de sociale zekerheid voor héél België er is dus wel degelijk een verschil tussen Vlaanderen en Wallonië in alles. Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juni 2009 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
réalité que les responsables politiques des trois régions feraient bien de ne pas oublier : les espaces découpés ne se « laissent pas faire » quand ils ne correspondent pas �* une réalité socioéconomique et/ou culturelle profonde. Jacques-François Thisse Isabelle Thomas CORE, Département d’Economie Université catholique de Louvain |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
![]() dus Brussel behoort tot Vlaams-Brabant. als ik jouw stelling volg ![]() vergeet niet de ruzie tussen Leuven en Brussel ivm de Meiboom. of heeft Brussel ook zoiets met Nijvel of Waver? ik denk van niet. Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juni 2009 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
wie daar woont heeft ook geen jobkorting gekregen... gemeentebelasting is er meestal ook hoger... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
terwijl het Waals gewest al in de rooi cijfers zit. dat Wallonië ook maar beetje meer aan het geld zit van haar inwoners ipv altijd Vlaams geld te vragen. ma, ah nee! dat willen ze niet, dus ... eigen schuld, dikke bult als Vlaanderen radicaliseert Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juni 2009 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En voor wat berteft pensioenen ? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
(De vertegenworrdiging in Brussel van de Nederlandstaligen zou ook niet kloppen qua bevolking) Citaat:
Citaat:
Ik kom veel in Landen, heb er veel familie wonen, en heb niet dezelfde ervaring i.v.m. Frans als jij. Citaat:
Betaalt er in Wallonië niemand sociale zekerheid? Je reageert niet op "De sociale zekerheid werd opgebouwd dankzij alle Belgische werknemers." Ik wil hieraan toevoegen dat iedere Belgische werknemer, ongeacht zijn moedertaal of woonplaats, dezelfde rechten en plichten heeft. En je negeert volkomen de transfers die ik aanhaalde : Ik heb meer problemen met de transfers van de werknemer naar de werkgever (notionele aftrek, lage venootschapsbelasting, niet optreden tegen fiscale fraude,....) Laatst gewijzigd door artisjok : 14 juni 2009 om 20:50. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() En voor Brussel ?
![]() die zijn toch tweetalig? Walen langs de taalgrens horen meer en meer Nederlands ... Is dit een probleem ? ah? ik hoor daar niets over Caricatuur ! over jezelf bezig? Dat is een "scoop" ! Belastingen zijn nu lager in Wallonie dan in Vlaanderen is geen scoop. is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn. En voor wat berteft pensioenen ? ook te betalen door Vlaanderen. daarom dat de pensioenen zo laag zijn. de sociale zekerheid is failliet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De Meiboom is 700jarig ! Ondertussen is het socioeconomisch toestand ietskes veranderdt (Hopelijk ! ![]() Verder ... WaalsBrabant leeft MET Brussel ... ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Dus heeft geen van beide de absolute meerderheid en kan geen van beide beslissen of de baas spelen, zoals jij beweerde.
(De vertegenwoordiging in Brussel van de Nederlandstaligen zou ook niet kloppen qua bevolking) Brussels parlement dient te worden afgeschaft. dat is veel beter. Ik dacht het niet. Tel nog eens goed na. best een nieuw rekenmachine dan kopen Ik woon ook tegen de taalgrens, en hoor nog altijd geen Frans. Ik neem de trein in Moeskroen, en bijna iedereen is er tweetalig. Ik kom veel in Landen, heb er veel familie wonen, en heb niet dezelfde ervaring i.v.m. Frans als jij. ik woon in Vlaams-Brabant, het gebied dat ze eerst willen verfransen. Gelden er andere belastingsvoeten in Wallonië? Betaalt er in Wallonië niemand sociale zekerheid? Je reageert niet op "De sociale zekerheid werd opgebouwd dankzij alle Belgische werknemers." Ik wil hieraan toevoegen dat iedere Belgische werknemer, ongeacht zijn moedertaal of woonplaats, dezelfde rechten en plichten heeft. en toch mogen Franstaligen meer dan Vlamingen. wij geven veel meer af als we gaan werken dan de Walen. En je negeert volkomen de transfers die ik aanhaalde : Ik heb meer problemen met de transfers van de werknemer naar de werkgever (notionele aftrek, lage venootschapsbelasting, niet optreden tegen fiscale fraude,....) tja, ik heb daar ook problemen mee. iedereen voor de wet, maar de liberalen wilden dat de rijken nog rijker werden. Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juni 2009 om 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
ook al is het in een ander land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() doe geen moeite om mijn standpunten te veranderen
![]() ze zullen niet veranderen ![]() ik zie geen heil meer in België omdat Vlaanderen altijd zal uitgebuit en benadeeld worden door Wallonië. en T'serclaes: 'Eenheid in Diversiteit' gaat over de hereniging der Nederlanden. een eenheid gevormd door diverse volkeren. Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juni 2009 om 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Klopt dus duidelijk niet. Citaat:
Citaat:
Landen ligt niet in Vlaams-Brabant? Citaat:
Citaat:
Waarom hoor ik over deze laatste transfers bitter weinig? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die kunnen ook bereidwilliger zijn omdat er geen serieuze Nederlandstalige partijen zijn die Waals grondgebied voor annexatie opeisen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Je stelde "dat Franstalig België alles beslist, over heel België de baas wilt zien, "
Klopt dus duidelijk niet. klopt wel. welke Vlaamse partijen eisen annexatie Waals grondgebied? vragen Waals geld? Je mag dat ook uitrekenen met een rekenmachine. sommige namen zijn bedriegelijk: het zijn Franstaligen maar hebben een Vlaamse naam zoals Reynders, Onckelinx, ... Niet het gebied dat ze eerst willen verfransen, het gebied waar ze nu komen wonen. Landen ligt niet in Vlaams-Brabant? Tienen, waar ik woon, ligt wel in Vlaams-Brabant. de gemeente Landen ook. Vertel het nu eens, gelden er andere belastingsvoeten? kdenket wel, maar welke moet je hier vragen aan de financiële experts vant forum. En welke transfers vind je het grootste probleem? Waarom hoor ik over deze laatste transfers bitter weinig? notionele aftrek is een domme zet geweest, kost veel en brengt niets op. lage vennootschapsbelasting is om bedrijven hier te houden, maar toch gaan ze op een ander omdat België politiek zeer onstabiel is en dat veroorzaakt een slecht economisch klimaat (ook slechte zet). geen bestrijding fiscale fraude is de schuld van Reynders (ne Franstalige, vlaming-hatende Brusselaar) die er van zijn departement een puinhoop maakt Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juni 2009 om 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als U dat wilt doen blijft U inderdaad de vreemde eend in de bijt.
|
![]() |
![]() |