Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2009, 20:19   #121
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Heel de discussie over moslims, islamieten, islamisten, de sharia-wetgeving, enz is bijzonder interessant maar hier gaat het om orthodoxe joden en hun religieuze intolerantie.
Neen, het is overduidelijk dat uw openingspost een poging is, de Islamitische intolerantie te relativeren, door te wijzen op andere religieuze intolerantie.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 20:30   #122
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Neen, het is overduidelijk dat uw openingspost een poging is, de Islamitische intolerantie te relativeren, door te wijzen op andere religieuze intolerantie.
Dus dat verandert ..wat? aan het feit? Het is minder erg omdat het geen moslims zijn? Ik herinner nog dat gedoe in Nl rond die uithangborden die werden beklad, waarom komt dit niet zo erg in de media-aandacht?
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 20:32   #123
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Dus dat verandert ..wat? aan het feit? Het is minder erg omdat het geen moslims zijn? Ik herinner nog dat gedoe in Nl rond die uithangborden die werden beklad, waarom komt dit niet zo erg in de media-aandacht?
Dat zeg ik toch helemaal niet? Niet gelijk op de kast springen. En wat betreft die uithangborden; dat kwam héél uitgebreid in het nieuws en de ChristenUnie is daar zelfs zwaar op bekritiseerd.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 22:53   #124
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
marginaal? heet jij 1 op 5 marginaal? Heet jij doodsoorzaak nr 1 marginaal? En "dat willen we er niet nog bijnemen" is een typische reactie die je dan krijgt.

Elke sociale beweging, sportclub, hobbyclub, kerk, moskee, synagoge, school, ... kent zijn regels waar jeje moet aan houden. Als moslims zich aan extra regels willen houden binnen de lijnen van de wet, dan ben jij niet in rechte dit tegen te gaan.
Trouwens je lijkt me nu niet echt de persoon die zo erg inzit moet moslimas dat je omwille van je grote medeleven en liefde tegen shariarechtbanken bent. Als je zo erg veel om hen geeft gun je hen de vrijheid die zij zelf verkiezen.
Nee heilige weg, ik ben helemaal niet bezorgd om die moslimse mevrouwen, wat ze doen, laten doen, tolereren of ondergaan is hun zaak, waar ik wél bezorgd om ben is onze vrijheid, vrijheden die onze voorouders verworven hebben met bloed, zweet en tranen, steeds meer zien teloorgaan aan opdringerige eisen van een bepaalde groep die blijkbaar niet genoeg hebben aan onze wetten, zich er niet in kunnen vinden en er dan maar zelf op los 'rechtbanken' oprichten, beetje bij beetje hun wetten door onze strot komen douwen, onze wetten beetje bij beetje graag vervangen zien worden door hun intolerante, barbaarse wetten van een onzichtbaar wezen dat blijkbaar nooit de moeite genomen heeft om zich op een deftige manier kenbaar te maken aan iedereen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 22:55   #125
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dat heeft er nu eens niets mee te maken.
Mijn stelling is dat we een systeem hebben en dat we reeds voldoende toegevingen doen voor de gasten. We liggen reeds plat op de buik, kunnen we nog lager?
Dat heeft er nu eens alles mee te maken.
Tenzij je de vrijheid van meningsuiting gaat beperken voor bepaalde groepen, en bepaalde onderwerpen al bij voorbaat als verboden gaat betitelen.(*)

Hoe lang zal het duren eer er weer ene komt zeuren over de negationismewet?

Laatst gewijzigd door driewerf : 19 december 2009 om 22:56.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 00:32   #126
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En bij niet moslims moet de vrouw niet vaak "ja" knikken ? of wordt ze nooit verstoten? Ik weet niet uit welke wereld u komt, maar ik ken ook wat straffe verhalen die totaal niets met religie te maken hebben.
U heeft OOK vuile was beste SDX.

En als die vrouw wil scheiden stapt ze naar een gewone rechtbank, dat recht blijft ze hebben. Je doet lijken alsof ze haar gewone burgerrechten verliest.

en wat betreft dat verstoten, daar kunnen de ant-Islamisten over meespreken. Ze verstoten al een hele bevolkingsgroep enkel gebaseerd op religie. (uiteraard zal dat met klem worden ontkend en als het dan gebeurt..zal het wel weer de moslim zijn eigen schuld zijn) Mooie weerspiegeling van het eigen gedrag als je het mij vraagt.

Edit = ("de uwe" vervangen met "anti islamisten")
Allemaal niet zo: Mevrouw Verreycken en Mevrouw Demey liepen toch gewoon moedwillig tegen een vuist aan?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 00:49   #127
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee heilige weg, ik ben helemaal niet bezorgd om die moslimse mevrouwen, wat ze doen, laten doen, tolereren of ondergaan is hun zaak, waar ik wél bezorgd om ben is onze vrijheid, vrijheden die onze voorouders verworven hebben met bloed, zweet en tranen, steeds meer zien teloorgaan aan opdringerige eisen van een bepaalde groep die blijkbaar niet genoeg hebben aan onze wetten, zich er niet in kunnen vinden en er dan maar zelf op los 'rechtbanken' oprichten, beetje bij beetje hun wetten door onze strot komen douwen, onze wetten beetje bij beetje graag vervangen zien worden door hun intolerante, barbaarse wetten van een onzichtbaar wezen dat blijkbaar nooit de moeite genomen heeft om zich op een deftige manier kenbaar te maken aan iedereen!
los er op!!!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 07:53   #128
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Dat heeft er nu eens alles mee te maken.
Tenzij je de vrijheid van meningsuiting gaat beperken voor bepaalde groepen, en bepaalde onderwerpen al bij voorbaat als verboden gaat betitelen.(*)

Hoe lang zal het duren eer er weer ene komt zeuren over de negationismewet?
Daarin verschillen we dan duidelijk van mening.
Kom naderhand niet janken als ons deze wetten door de strot geduwd worden. want daar zijn zij mee bezig, ons stukje voor stukje toegevingen laten doen, zodat wij het binnen dit en enkele jaren heel normaal vinden. Maar geloof men dit is niet normaal.

Onze wetten worden in het parlement gestemd, vandaaruit oordelen rechters, al het andere moet stante pede verboden worden.
Oud 20 december 2009, 08:58   #129
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Allemaal niet zo: Mevrouw Verreycken en Mevrouw Demey liepen toch gewoon moedwillig tegen een vuist aan?
Omdat het een plicht was van de Heilige Geest zeker?
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 09:40   #130
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als ik in Antwerpen rondloop in de buurt van de Belgiëlei/Mercatorstraat,
De wereld is klein, we zijn buren

Citaat:
of moeten we de joods-orthodoxe gemeenschap duidelijk maken
Hoe ben je zeker dat ik dat niet was?

Citaat:
dat ze zich aan te passen hebben aan onze cultuur en leefgewoontes?
Is seksistische reclame jouw cultuur of cultuur van reclame-industrie? Zou je dan jouw vrouw/mama/zus/dochter op dat soort reclames willen zien? Wel eerlijk zijn en geen ideologische "ja" aub
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 09:47   #131
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De wereld is klein, we zijn buren

Hoe ben je zeker dat ik dat niet was?

Is seksistische reclame jouw cultuur of cultuur van reclame-industrie? Zou je dan jouw vrouw/mama/zus/dochter op dat soort reclames willen zien? Wel eerlijk zijn en geen ideologische "ja" aub
Over seksitische reclame kunnen we discuteren. Niemand verplicht die vrouwen om "naakt" op een foto te gaan staan.
Ze verplichten ons wel om er naar te kijken. We kunnen dit heel simpel oplossen door geen producten meer te kopen waar vrouwen op staan met helemaal niets of te weinig aan.
Oud 20 december 2009, 11:48   #132
driewerf

Standaard

Citaat:
Daarin verschillen we dan duidelijk van mening.
Kom naderhand niet janken als ons deze wetten door de strot geduwd worden. want daar zijn zij mee bezig, ons stukje voor stukje toegevingen laten doen, zodat wij het binnen dit en enkele jaren heel normaal vinden. Maar geloof men dit is niet normaal.

Onze wetten worden in het parlement gestemd, vandaaruit oordelen rechters, al het andere moet stante pede verboden worden.
Je oorspronkelijke stelling was:
Citaat:
Ik vind het allemaal maar niets.
Wij hebben ons rechtsysteem (dat verre van volmaakt is), wie zich hier niet in kan vinden, kan beter zijn biezen pakken.
Maw, iedereen die ontevreden is - bemerk dat je geen enkele restrictie vermeldt, noch inzake personen op wie dit van toepassing is, noch inzake de aangebrachte thema's noch inzake de gebruikte middelen - wordt met deportatie bedreigd. Dit is een zeer zware aanslag op de vrijheid van meningsuiting. Je scoort in dit opzicht enkel beter dan Stalin, dat je alleen met deportatie dreigt, en niet met het vuurpeloton. (Maar dat laatste zal vast maar een kwestie van tijd zijn.)
De actievoerders van Straten Generaal en van Ademloos waren ook niet tevreden met de gestemde besluiten... Ik zal hen laten weten dat ze hun valieske al mogen pakken.

Nu, in deze nieuwe post ga je een interessante stap verder.
Citaat:
Ter informatie: de rechters oordelen niet vanuit het parlement. Maar ach dat zal interessant zijn.

Maar het laatste deel is het interessantste.
In ons rechtssysteem is alles wat niet expliciet verboden is, toegetsaan. Het is boeiend - en in strijd met onze normen, wetten en waarden - dat jij dat principe wil omdraaien. En dat dan ook nog "stante pede" moet gebeuren. Dat je elke eventueel maatschappelijk debat - allé, diegenen die aan jouw razzia's ontkomen zijn - zelfs de tijd niet gunt om tot ontwikkeling te komen.

Nee nee, Guido 007 heeft gesproken, en daarmee zijn de nieuwe Tafelen van de Wet gebeiteld.
Kom je ook effectief op voor de NVA? Zo ja, onder welke naam? Kwestie van zeker te zijn nooit op jou te stemmen. (Onder voorbehoud dat er nog stemrecht zou zijn, eens Guido 007 de troon bestegen heeft.)
Oud 20 december 2009, 12:09   #133
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Maw, iedereen die ontevreden is - bemerk dat je geen enkele restrictie vermeldt, noch inzake personen op wie dit van toepassing is, noch inzake de aangebrachte thema's noch inzake de gebruikte middelen - wordt met deportatie bedreigd. Dit is een zeer zware aanslag op de vrijheid van meningsuiting. Je scoort in dit opzicht enkel beter dan Stalin, dat je alleen met deportatie dreigt, en niet met het vuurpeloton. (Maar dat laatste zal vast maar een kwestie van tijd zijn.)
Zonder me verder in uw discussie met guido 007 te mengen toch even dit:

Ik zie nergens in het bericht van guido 007 dat u aanhaalt ook maar het geringste spoor van bedreiging, laat staan van bedreiging met deportatie nota bene.
Ik zie daar enkel het verzoek dat mensen die het met het rechtsysteem niet eens zijn, beter hun heil elders gaan zoeken. Waarmee heel uw tirade, inclusief vergelijking met één der grootste massamoordenaars aller tijden, compleet de mist in gaat.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 12:10   #134
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Zonder me verder in uw discussie met guido 007 te mengen toch even dit:

Ik zie nergens in het bericht van guido 007 dat u aanhaalt ook maar het geringste spoor van bedreiging, laat staan van bedreiging met deportatie nota bene.
Ik zie daar enkel het verzoek dat mensen die het met het rechtsysteem niet eens zijn, beter hun heil elders gaan zoeken. Waarmee heel uw tirade, inclusief vergelijking met één der grootste massamoordenaars aller tijden, compleet de mist in gaat.
dan moet u dringend een andere bril kopen.
Oud 20 december 2009, 12:39   #135
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
dan moet u dringend een andere bril kopen.
Waar in die post van guido 007 die u aanhaalde, is er dan sprake van "bedreiging met deportatie"? Kunt u dat eens citeren voor me?
Oud 20 december 2009, 12:45   #136
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Alice wéét dat. Gewoon. Ze wéét het.
Tja...sommigen weten inderdaad meer dan jij doet vanachter je Begonia; toch leuk filosoferen vanachter je keukenraam!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 13:15   #137
driewerf

Standaard

Citaat:
Waar in die post van guido 007 die u aanhaalde, is er dan sprake van "bedreiging met deportatie"? Kunt u dat eens citeren voor me?
Citaat:
kan beter zijn biezen pakken.
zonder dank.
Oud 20 december 2009, 13:32   #138
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
kan beter zijn biezen pakken.
zonder dank.
"kan beter zijn biezen pakken" is op geen enkele manier een bedreiging met deportatie.

Tenzij u natuurlijk lijdt aan een tot nu onbekende vorm van dyslexie waarbij de woorden "kan beter zijn biezen pakken" door het vertroebelde brein verhaspelt worden tot "gaat gedeporteerd worden, of anders..." of iets van soortgelijke strekking.
Oud 20 december 2009, 15:34   #139
driewerf

Standaard

Citaat:
"kan beter zijn biezen pakken" is op geen enkele manier een bedreiging met deportatie.

Tenzij u natuurlijk lijdt aan een tot nu onbekende vorm van dyslexie waarbij de woorden "kan beter zijn biezen pakken" door het vertroebelde brein verhaspelt worden tot "gaat gedeporteerd worden, of anders..." of iets van soortgelijke strekking.
"verjaagd worden", had misschien een correctere interpretatie geweest.
Oud 20 december 2009, 15:43   #140
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
"verjaagd worden", had misschien een correctere interpretatie geweest.
Zelfs dat niet.

"... kan beter zijn biezen pakken" drukt een verzoek of advies uit. Niets meer en niets minder. Het drukt géén 'bedreiging met deportatie' uit en ook geen 'verjaagd worden'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be